Bang om uit te gaan --> piep na vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polaris

Re: Bang om uit te gaan --> piep na vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:22

Gewoon partyplugs indoen en schijt hebben aan wat anderen ervan vinden :j Ik heb ze tegenwoordig ook altijd in met harde muziek. Verbaas me erover dat je ze nog niet veel meer ziet.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:36

ik heb op maat gemaakte oordoppen van http://www.filterz.nl Heb ze nu 3 jaar en wil nooit meer zonder. Draag ze met uitgaan, bij concerten, festivals en ook als ik op de motor zit.
Het kost even wat (die van mij waren 150 euro), maar dan kan je ook zeker 5 jaar vooruit. Mijn doppen zijn niet zichtbaar en filteren alles boven de 80 decibel eruit. Ik kan dus zelfs beter met mensen praten in uitgaansgelegenheden en heb nooit meer een piep na het stappen.
Ik heb zelf otosclerose en mijn moeder heeft otosclerose en daardoor ook zware tinitus, vandaar dat ik mijn gehoor goed bescherm
Laatst bijgewerkt door Liselot op 20-08-12 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:40

Polaris schreef:
Gewoon partyplugs indoen en schijt hebben aan wat anderen ervan vinden :j Ik heb ze tegenwoordig ook altijd in met harde muziek. Verbaas me erover dat je ze nog niet veel meer ziet.

Omdat niemand er mee durft te beginnen?

Ik zou voor speciale concertplugs gaan, motorplugs zijn er eigenlijk om al het geluid tegen te houden en je wilt wel de muziek horen denk ik.

Hup maar de winkel en in je vriendengroep een trendsetter zijn!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:48

Meid, ik moet elke dag leven dat mensen doppen in mijn oren zien. Ik ben namelijk slechthorend (overigens vanaf de geboorte). Ik zou ze lekker gaan halen en voortaan in doen wanneer je uitgaat en schijt hebben aan de meningen van anderen. Het is jouw gehoor, en eenmaal beschadigd, danwel tinnitus, danwel verminderd gehoor, hersteld het zich niet meer.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:53

Iedere keer als je zo'n piep in je oren hebt betekent het dat je gehoorbeschadiging hebt opgelopen. Oordopjes zijn nu je het zo erg hebt gehad zeker niet onverstandig, maar als ik heel eerlijk ben zou ik het zelf nooit aanschaffen. Zou ze toch verheten/kwijtraken enz :')

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 07:48

Toch altijd grappig dat mensen vaak alleen de eerste post lezen, ik heb ze namelijk al gehaald :')

Aangezien het hier introductieweek in Nijmegen is kon ik ze gisteren gelijk even uitproberen. Ik vind het zelf niet zo heel fijn. Ik had het idee dat ik de mensen veel beter kon horen praten (en dan bedoel ik dat ik gewoon geroezemoes boven de muziek uit hoorde), en de muziek klonk best wel wat zachter. Durfde niet mee te zingen want was er van overtuigd dat iedereen me dan kon horen :')

Maar goed ik heb geen piep gehad, en de piep die ik al had hoor ik sinds vanochtend ook niet meer :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:51

sallandval schreef:
Ik zou voor speciale concertplugs gaan, motorplugs zijn er eigenlijk om al het geluid tegen te houden en je wilt wel de muziek horen denk ik.

Die ervaring heb ik niet, ik hoor motorgeluid en verkeersgeluiden prima alleen word de windruis eruit gehaald.
Ik kan ook prima praten met mijn leerlingen.

@TS, had je niet dat je harder ging praten? Dat had ik in het begin heel erg, als ik die doppen inhad vroeg mijn vriendje altijd waarom ik zo schreeuwde :')

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:33

Dat niet durven meezingen heb ik ook een beetje, ben bang dat ik boven de muziek uitkom :')
Maar goed dat je oordoppen hebt gehaald, je oren zullen je dankbaar zijn! :D

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 11:43

Nee ik ging juist zachter praten omdat ik mezelf zo goed hoor haha.
Maar gisteren stond de muziek ook niet super hard, wellicht is het fijner als de muziek een stukje harder staat! Ik blijf ze in ieder geval nog even gebruiken!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:25

Hebben mensen je nog raar aangekeken, TS? :D

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:34

Undefined schreef:
Hoi!
Ik ben vrijdag teruggekomen van een vakantie Sunnybeach met een piep in mijn oren.
Deze werd elke dag iets minder maar is vandaag nog steeds niet weg. Ik heb wel vaker zo'n piep gehad maar deze was altijd de volgende ochtend weer weg. Ben ook bij de dokter geweest en die zei dat ik moest wachten of het over zou gaan. Wel zei ze dat ik ingetrokken trommelvliezen heb.
Nu ben ik dus een beetje bang om weer te gaan stappen, die piep is namelijk erg vervelend en wil het zeker niet verergeren!
Ik zit er wel aan te denken om partyplugs te gaan halen, ik ken alleen niemand die deze heeft en wil eigenlijk ook niet dat je ze goed ziet. Iemand ervaringen?

Bij In Den Glade Vicking geweest zeker? :') Ik ben daar vorig jaar na 30 min weer weg gegaan, vond het geluid zodanig hard staan dat het onprettig was!

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:07

Ik draag standaard oordoppen van comfoor omdat ik nogal vaak naar concerten en feesten met luide muziek ga. Heb er werkelijk nog nooit een negatieve reactie op gehad. Eerder dat mensen het een goed idee vinden en het ook gaan doen.

Deze heb ik en dan de music uitvoering: http://www.pluggerz.nl/nl/pluggerz-all-fit/

Met andere oordoppen heb ik vaak het probleem dat ze niet in mijn oor passen maar deze zijn vrij smal.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:14

Ook ik heb ze, op concerten, festivals etc. IDEAAL! Ik zou niet meer anders willen, ik vind 't heerlijk dat ik mensen gewoon kan verstaan en niet constant met mijn vingers in mijn oren sta. :=

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:23

Kimbers schreef:
Iedere keer als je zo'n piep in je oren hebt betekent het dat je gehoorbeschadiging hebt opgelopen. Oordopjes zijn nu je het zo erg hebt gehad zeker niet onverstandig, maar als ik heel eerlijk ben zou ik het zelf nooit aanschaffen. Zou ze toch verheten/kwijtraken enz :')

In het begin vergat ik ze ook, dan stond ik al lang en breed in de kroeg en dacht ik oh ja. Maar het went en je gaat eraan denken :D

Polly schreef:
@TS, had je niet dat je harder ging praten? Dat had ik in het begin heel erg, als ik die doppen inhad vroeg mijn vriendje altijd waarom ik zo schreeuwde :')

Ik ging juist veel zachter praten want ik hoorde mezelf zo goed :')
Ook als ik aan het neurieen was daar moest ik wel even aan wennen :+

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 16:23

Reggs schreef:
Undefined schreef:
Hoi!
Ik ben vrijdag teruggekomen van een vakantie Sunnybeach met een piep in mijn oren.
Deze werd elke dag iets minder maar is vandaag nog steeds niet weg. Ik heb wel vaker zo'n piep gehad maar deze was altijd de volgende ochtend weer weg. Ben ook bij de dokter geweest en die zei dat ik moest wachten of het over zou gaan. Wel zei ze dat ik ingetrokken trommelvliezen heb.
Nu ben ik dus een beetje bang om weer te gaan stappen, die piep is namelijk erg vervelend en wil het zeker niet verergeren!
Ik zit er wel aan te denken om partyplugs te gaan halen, ik ken alleen niemand die deze heeft en wil eigenlijk ook niet dat je ze goed ziet. Iemand ervaringen?

Bij In Den Glade Vicking geweest zeker? :') Ik ben daar vorig jaar na 30 min weer weg gegaan, vond het geluid zodanig hard staan dat het onprettig was!

Haha ja elke avond :')

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:09

Op lowlands liepen heel veel mensen met plugs, ook tijdens het nachtprogramma. Nederland wordt steeds slimmer.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:14

Ik ben daar ook een van :j Heb ook medelijden met de mensen die vooraan naast de speaker staan zonder plugs, of zijn zij al zo doof dat ze het niet merken :=

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:41

Ik heb partyplugs besteld. De piep bleef bij mij steeds langer en ik kon steeds niet slapen van de 'herrie' / piep in mijn hoofd.
Mocht dit bevallen en ik raak ze niet binnen een uur kwijt ga ik misschien voor de plugs van Liselot kijken. Heb ik al eerder over gedacht maar vind het veel geld en ik ben bang ze kwijt te raken.
Vriendin van me heeft ze wel, 120 euro dacht ik.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:57

Ik raak ze nooit kwijt, maar heb wel het doosje bewaard waar ik ze aan het eind van de avond in terug kan doen :)
Maar in je oren blijven ze goed zitten, beter dan die foam-slaapdingen. :j

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:32

Polaris schreef:
Ik ben daar ook een van :j Heb ook medelijden met de mensen die vooraan naast de speaker staan zonder plugs, of zijn zij al zo doof dat ze het niet merken :=

Ik vraag me dan gewoon af hoe het kan dat ze geen last van hun oren hebben op dat moment zelf. :P
Als ik nu zonder oordoppen naar een concert of festival ga lijkt het wel of ik er meer last van heb dan toen ik nog geen oordoppen droeg. Voel dan meteen mijn trommelvliezen.

Met uitgaan doe ik ze eigenlijk nooit in, vergeet het ook gewoon. Moet wel zeggen dat ik bijna nooit een piep heb als ik terug kom. Zit wel te denken om ze toch voortaan maar mee te nemen, als ik het een keer niet vergeet.

Wil eigenlijk op maat gemaakte. Die ik nu heb heb ik wel gekocht bij de audiciën, en ze zijn speciaal voor muziek. Ze zitten alleen niet lekker en na een tijdje gaat het pijn doen. Heb ook wel smalle gehoorgangen, zal daar wel mee te maken hebben. Alleen ben ik weer bang dat ik die op maat gemaakte kwijt raak. :') Zeker met uitgaan.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:54

Hmm met smalle gehoorgangen zou het op maat gemaakte toch juist uitkomst moeten bieden zou je denken? := Vriendin van mij heeft dat ook en die kan die standaard plugs niet goed verdragen.

Ik kan ook absoluut niet naast een speaker staan zonder oordoppen := Met uitgaan vergeet ik ze ook vaak, maar daar is de muziek niet zo hard heb ik het idee, en het is tenminste makkelijker om verder van de speakers te staan. Dat gaat niet als je bij een concert vooraan wilt staan 8-)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:05

Ja, dat bedoel ik ook, dat door die smalle gehoorgangen die normale plugs pijn gaan doen na een tijdje. Dus daarom zouden op maat gemaakte oordoppen waarschijnlijk veel beter zitten.
Ben alleen bang dat ik ze kwijt raak (niet dat ze uit mijn oren vallen, maar dat ik gewoon onhandig ben) en met uitgaan is daar de grootste kans op, gezien de staat waar ik dan meestal in verkeer. :') Maarja, zou dan natuurlijk wel gewoon die plugs nog kunnen gebruiken.

Ik heb ook het idee dat de muziek met uitgaan minder hard staat. Ze hebben nu ook die norm waar ze zich aan zouden moeten houden natuurlijk.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:12

O haha ik las verkeerd :P

Met uitgaan is de kans op verlies inderdaad ietsje groter :+

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:47

Ik was die van mij gisteren vergeten (tenminste de auto stond een kilometer verderop in een donker bos en daar lagen ze in) maar gelukkig stond de muziek niet zo hard, maar over 2 weken gaan ze ook gewoon weer mee de stad in!