Waar ben jij dankbaar voor?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:19

Ik ben gewoon dankbaar voor het leven dat ik heb :D
Leuk huis, geweldig vriendje, leuke en èchte vrienden, leuke pup, leuk paardje, fijne familie.. Ofwel, alles is gewoon goed :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:53

Ik ben dankbaar voor het wonder dat mijn opa nog leeft, terwijl de artsen hem 4 maanden nog terug nog een paar dagen te leven gaven.

Verder ben ik ook dankbaar voor mijn gezondheid, de gezondheid van mijn vrienden en familie, de kansen die ik tot nu toe gehad heb, eigenlijk voor mijn leven tot nu toe! :)
Ik heb een erg mooi ruim huis kunnen kopen, heb een geweldige vriend of eigenlijk moet ik aanstaande man zeggen <3 , bruiloft in de planning wat echt een superdag gaat worden, lieve vrienden en familie, heel lief verzorgpaard waarmee ik het echt getroffen heb, mooie verre reizen gemaakt, leuke baan met dito salaris, een goede financiële situatie.. Kortom, ik heb niets te klagen en geniet er met volle teugen van :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:54

Ik ben dankbaar dat ik gezond ben.

En heel dankbaar dat ik mag genieten van mijn bijrijdpaard Jade.

mairead

Re: Waar ben jij dankbaar voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:00

Ik ben dankbaar voor mijn paard: dat zij op mijn pad kwam en dat ik zoveel met haar mag beleven. Ik hoop dat dit nog even door gaat! :)

Ook ben ik dankbaar dat allebei mijn ouders nog leven: mijn moeder heeft zo'n 10 jaar geleden een hersen-infarct gehad en mijn vader 2 jaar geleden een aneurysma. Beiden zijn nog grotendeels hersteld ook. Maar dat zijn allebei nogal heftige dingen om mee te maken en dingen die niet iedereen kan navertellen...

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:39

Ik ben mijn chirurg dankbaar :) Dat ik weer kan lopen, want dat was een ander waarschijnlijk niet gelukt

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:40

Heel dankbaar voor de kans die ik gekregen heb met Willem

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:42

Ik ben dankbaar voor het geluk dat ik Cheyenne als paard heb. Zal nooit meer zo'n lief, aanhankelijk, trouw en loyaal paard krijgen dat mij plezier en ook nog schattige veulentjes geeft. Deel al 12 jaar lief en leed met haar en hoop dat het nog lang zo zal zijn <3

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:49

Ik ben mijn ouders heel erg dankbaar aangezien zij mij op de wereld hebben gezet en ze mij zo ver als 't kan proberen te steunen en er altijd voor me te zijn :+:
Ondanks ruzietjes hou ik echt heel erg veel van hun.

En de eigenaren van mijn beide verzorgpaardjes omdat ik met beide ontzettend goed kan opschieten en erg veel met de paardjes mag doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:54

xMarieke schreef:
Ik ben mijn chirurg dankbaar :) Dat ik weer kan lopen, want dat was een ander waarschijnlijk niet gelukt

*Vind ik leuk* :j

Ik ben eigenlijk voor alles dankbaar. Sta daar ook elke dag even bij stil. :)
Ik ben dankbaar voor elke dag die ik krijg, voor alles wat ik mag (proberen te) doen, voor mijn dieren, voor mijn geweldige paard, voor de mensen om mij heen. Voor alles wat elke dag op mijn pad komt, voor mijn gezondheid ook al hebben ze ineens een goedaardige vorm van kanker ontdekt. Voor alle dingen die ik mag leren en voor de kracht die ik krijg om alles te mogen ondernemen. Of ík die dingen nou leuk vind of niet. *\o/*

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:47

Ik ben dankbaar dat ik in dit land geboren ben, waar ik zoveel kansen en mogelijkheden heb.
En ik ben dankbaar dat ik zoveel mooie, lieve mensen in mijn leven mag hebben.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:49

Ik ben dankbaar voor mijn familie en mijn lieve vriend, zij verrijken mijn leven zo enorm!

Ik ben dankbaar voor mijn gezondheid en mijn goede stel hersens, hierdoor heb ik meer mogelijkheden dan sommigen.

Ik ben enorm dankbaar dat ik in een vrij en ontwikkeld land ben geboren, hierdoor kom ik niks tekort en kan ik mezelf optimaal ontwikkelen.

Ik ben dankbaar dat ik ondanks een hoop tegenspoed, toch kan zeggen dat ik een mooi leven heb gehad tot nu toe.

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 00:47

Ik ben dankbaar voor het feit dat ik op groei in een 'rijk' land, geen zorgen heb over eten of drinken.
Dat mijn ouders me mijn pony hebben gegeven, dat ik een leuk paard er bij mag rijden.
En dat ik mijn lieve vriendje heb ontmoet etc, etc.
Al laat ik het niet altijd even goed merken..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:39

Als ik niet zo door had gezet om het paard wat inmiddels van mij is te vinden dan had ik mijn vriend ook nooit gekend en ontmoet, gelukkig heb ik doorgezet dit paard terug te vinden en uiteindelijk te kopen, anders had ik mijn droompaard nooit gehad en m'n lieve vriend ook niet.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:55

Ik ben dankbaar voor één van mijn beste vriendinnetjes. Ik kan altijd bij haar terecht (met onzin, voor hulp, met leuke dingen en ook minder leuke dingen) en door haar ben ik ook gekoppeld aan mijn vriend. En zonder hem had ik op dit moment niet geweten wat ik had gedaan in de situatie waar ik nu in zit. Hij begrijpt zulke wezenlijke persoonlijke dingen die niemand anders in mijn omgeving kan begrijpen, dingen die hij soms ook herkent uit zijn verleden. Hij kan me helpen om orde in de chaos te creëren en is nu echt mijn houvast.

En ik ben dankbaar voor mijn familie, die ondanks alles er altijd voor me zijn en me altijd steunen en helpen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:58

Ik ben dankbaar dat mijn verkochte pony, bij zo'n goed baasje is terecht gekomen, gewoon té lief ! <3
Ik ben ook dankbaar dat ik nu weer een nieuw pony'tje heb gekregen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:02

Dankbaar dat ik de liefste persoon in de wereld heb ontmoet, via mijn pony!!!
Dankbaar voor mijn goede gezondheid en die van de mensen en dieren om me heen.
Dankbaar dat ik een aantal lieve paardjes mag rijden en verzorgen.
Dankbaar dat ik in een land leef zonder oorlog, je mag zeggen en denken wat je wil en ik elke dag genoeg eten en drinken heb.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:37

Wat een mooi topic <3
Ik ben dankbaar te lezen dat er zoveel mensen dankbaar zijn. :)

Ook ik ben dankbaar voor het leven ondanks de klappen heb ik een hoop geleerd en ook daar ben ik dankbaar voor.

Ben gelukkig met mijn vriend alweer 10 jaar samen. :+:
Een geweldige zoon. :D
Heerlijk werk en heerlijk leven. <3
Kortom zeer dankbaar :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:05

... voor het leven.. voor de leerschool die achter met ligt en voor mijn toekomst die nog komen gaat
met alle ups en downs.... het maakt je iedere dag sterk en kneed je tot wie je bent.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:21

Ik ben dankbaar voor de mensen om me heen, die me afgelopen jaren ontzettend hebben geholpen (en nog!) om door te gaan en die er voor hebben gezorgd dat ik uiteindelijk het licht weer zie. :)

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:49

Ik ben dankbaar voor mijn werk, die mij gemotiveerd hebben opnieuw met mijn studie te beginnen.
Ik ben dankbaar voor mijn beste vriendin met wie ik alles kan delen.
Ik ben dankbaar voor mijn ouders die mij steunen en altijd achter me staan
Ik ben dankbaar voor mijn lieve vriend die me steunt en met beide benen op de grond zet als dit nodig is.
Ik ben dankbaar voor mijn paardje, mijn grote liefde en maatje voor altijd!

Ik ben dankbaar voor mijn fouten waar ik van heb kunnen leren en nieuwe kansen uit zijn ontstaan.
En dankbaar voor het positieve nieuws vandaag rondom de ziekte van m'n schoonvader!!!

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:01

Ik ben heel erg dankbaar dat ik paarden mag en kan hebben, die zijn echt alles voor me
ik ben mijn mama dankbaar dat ze me na alles wat ik gedaan heb heeft kunnen vergeven en dat ik thuis mag wonen
ik ben heel dankbaar dat ik zo een lieve vriend heb ontmoet :)
ik ben dankbaar dat ik naar school kan gaan en zo een diploma kan halen

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:14

Ik ben dankbaar voor alle lieve mensen die ik om mij heen heb, vooral mijn ouders, broer, zus en mijn vrienden.
... dat ik de mogelijkheid heb om bezig te zijn met een passie: paarden. Ik kan gewoon niet zonder die dieren.
... dat ik nu een goede gezondheid heb (ondanks wat kleine dingetjes af en toe, maar dat is te verwaarlozen) en dat ik blijkbaar een sterk lichaam heb. Toen ik jonger was heb ik een periode niet kunnen lopen omdat het dan verschrikkelijke pijn opleverde bij mijn enkels als ik na een stukje lopen weer ging zitten of liggen. De artsen konden er niet achter komen wat er aan de hand was, maar mijn lichaam heeft zichzelf blijkbaar genezen. Ongeveer een 1 of 2 jaar geleden hoorde ik pas dat er gedacht was aan een hersentumor dus ik ben enorm dankbaar voor het feit dat ik kan leven zoals ik dat nu doe.
... dat mijn moeder, broer en zus er bij waren toen ik flauw viel en stopte met ademen en dat mijn vader nog net niet in zijn auto was gestapt om naar zijn werk te gaan waardoor hij op tijd in kon grijpen. Ik heb geen idee hoe dat anders was afgelopen, maar ik ben er dankbaar voor dat het heel goed is afgelopen.
... dat ik de mogelijkheid (zowel qua intellect als financiële middelen) heb om te studeren.
... dat ik in Nederland geboren ben en niet in een land waar oorlog woedt en waar hongersnood en ziekte heerst.
... dat ik sterker ben geworden van moeilijke dingen en geleerd heb van fouten.
... dat ik me ook daadwerkelijk bewust ben van het feit dat ik een hoop heb om dankbaar voor te zijn en niet alles maar voor lief neem.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:16

dankbaar dat ik leef, gezond ben, in een veilige omgeving woon, familie en vrienden heb, een goede opleiding kan doen, elke dag goed te eten krijg.

en zo kan ik nog wel even doorgaan

;)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:18

Ik ben dankbaar dat ik fouten heb gemaakt, die recht heb kunnen zetten en hier heel veel van geleerd heb. Het heeft me een sterker mens gemaakt.

Ik ben ook mijn ouders dankbaar. Zij zijn degene die mij geholpen hebben met het waarmaken van mijn droom; Mijn lieve paardjes en de muziek. <3
Laatst bijgewerkt door Chiave op 23-08-12 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:21

Super topic! :)

Ik ben dankbaar voor mijn gezondheid
Ik ben dankbaar voor mijn liefhebbende en gezonde gezin
Ik ben dankbaar voor de lieve vrienden die ik om mij heen heb
Ik ben dankbaar voor de lieve paarden die ik heb
Ik ben dankbaar voor de lieve katten die ik heb
Ik ben dankbaar voor het feit dat ik een studie kan volgen
Ik ben dankbaar voor het eten wat ik iedere dag krijg
Ik ben dankbaar voor de veiligheid in het land waarin wij leven
Ik ben bokkers ook erg dankbaar, want zonder bokkers had ik nooit mijn paard (zo snel) terug gevonden