Opzoek naar jaap? Nou ik dacht het niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 09:40

@Dreamybol mag het een beetje eng zijn als je om half een 's nachts een whats app krijgt? Ik ben daar gewoon van geschrokken.

Rennie89

Re: Opzoek naar jaap? Nou ik dacht het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:41

maar ik snap niet dat je dan nog terug gaat reageren :') zeg dan alleen dat die verkeerd nummer heeft gedaan en klaar. Niet verder banketstaaf

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:50

millennium schreef:
Joyce_ schreef:

Jij denkt dat de politie echt tijd gaat besteden aan iemand die via de telefoon om iemands naam, leeftijd en foto vraagt? Die hebben echt wel betere dingen te doen hoor.. :=

Wel vervelend, maar trek je er niet teveel van aan, gewoon een verkeerd nummer gedraaid of iemand die zich verveeld en daarom random nummers gaat lastig vallen. Een geniepige pedofiel zie ik hier nou niet echt in.. :o

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Mij is laatst bijna hetzelfde voorgevallen. Werd constant gebeld door een anoniem nummer en bij het opnemen kreeg ik geen gehoor. Totdat ik weer opnam en er een vervormde stem mij allemaal vragen ging stellen. Er waren vriendinnen bij, en we hadden hem op speaker gezet, dus hun waren getuige van dit rare telefoongesprek (waarbij ook gezegt werd dat hij/zij wist waar ik woonde er er nu aan zou komen).
Kijk, de ene persoon die lacht erom en vind zulke telefoontjes grappig, maakt zich verder niet druk, maar ik was er echt wel erg van geschrokken.
Nougoed, tevens (en ook wel gelukkig) zat er een zus van een vriendin van mij bij welke politieagente is, en volgens haar nemen ze dit soort rare telefoontjes bij de politie echt wel serieus. Temeer omdat het 'ik weet waar je woont en ik kom nu naar je toe' als dreigement wordt gezien, en er op dit soort vorm van stalking toch een pittige straf/boete staat.

Dat vind ik anders dan iemand die gewoon aan je vraagt hoe je heet en hoe oud je bent. Geloof me, voor mijn werk heb ik vrijwel dagelijks contact met de politie, en weet dat zij echt wel nuttigere dingen te doen hebben met hun tijd dan whatsappjes lezen en zich bezig houden met welke belhamel vraagt hoe je heet..

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 10:11

ik ga niet naar de politie dat vind ik niet nodig, welke intentie deze man ook had hij is geblokkeerd. Ik was alleen maar geschrokken sommige mogen dat overdreven vinden maar dat was mijn reactie.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:14

Je krijgt een bericht, hij staat niet voor je deur. Ja, ik schrik ook als ik 's nachts een bericht krijg. Als ik dan een onbekende afzender zie heb je dikke kans dat ik de telefoon weer weg zou leggen en verder slaap.

Verhaal van Milennium vind ik ook totaal anders, dat is iets dat langere tijd gebeurde en het bewust op haar leek te zijn. TO was gewoon in een fout gesprek beland van iemand die waarschijnlijk gewoon zin had in een melig gesprek. Als zij niets had teruggezegd of na het eerste berichtje 'Jaap is hier niet' niet gereageerd had was er niets aan de hand.
Heb ooit zelf eens een leuke correspondentie met iemand gehad waar ik per ongeluk een verkeerd emailadres van had gebruikt. Fijn dat die persoon even liet weten dat ik het verkeerde adres had (vond het al gek dat ik geen reactie kreeg op de mail, haha) en we hebben leuk een tijdje over en weer gemaild. Zoals ik vroeger (uch, ben ik echt al zo oud) onzettend leuke penvrienden had over de hele wereld.
Als je overal wat achter moet zoeken heb je geen deel van leven...

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:07

Ik ben een tijd lang elke dag door een Marokkaanse jongen gebeld geweest. Hij heeft ook nooit iets nuttigs gezegd. Hij was alleen bezig met me 't bed in proberen te krijgen. Hij belde alleen met anoniem. Toen heb ik gewoon anonieme nummers geblokkerd op mijn telefoon. Jeetje wat was het toen rustig zeg.

Heb ook een keer gehad dat iemand mij smste, maar naar het verkeerde nummer dus. Nouja, geen probleem, gewoon gezegd dat ik niet degene was die hij wilde bereiken. Maar met die jongen heb ik toen vaker gesmst, hartstikke aardige jongen lijkt/leek me dat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:38

Dat je er nog serieus op in gaat om half een snachts. Ik had m denk ik gewoon uitgezet, of anders gewoon gezegd dat ik piet heet en in maastricht woon :+

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:54

Kan gebeuren TS, als je twee nummers per ongeluk omwisseld kan het zo maar gebeuren dat ze jou nummer hebben. Goed dat je terug hebt gestuurd dat het niet het juiste nummer is, maar verder had ik ook niks meer gestuurd.

Zo heb ik ook eens een sms gekregen van iemand die een afspraak wilde maken met iemand en wanneer diegene terug van vakantie zou zijn etc. Terug gestuurd dat hij het verkeerde nummer had en toen kreeg ik ook een heel verhaal terug dat het nummer van iemand van defensie zou moeten zijn, het een ultrageheim nummer was blablabla :+
Heb er niet meer op gereageerd, heb netjes aangegeven dat het diegene het verkeerde nummer had en daarmee klaar.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:06

horzlover schreef:
Naja ik ben gewoon heel erg oplettend met mijn nummer en dit soort dingen kan ik niet waarderen. Ook omdat hij meerdere malen naar mijn leeftijd ging vragen en naar een foto dat schoot bij mij verkeerd

Je had die foto van je avatar moeten sturen joh!! :D

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 19:06

hahah bedankt voor de tip :P