Spooktocht ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eclare

Re: Spooktocht ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:00

agh zoveel spooktochten meegemaakt!
Maar ik vondt een aantal dingen echt zo goed, zo hadden we een keer door het bos, pikkedonker, dat er ergens achter ons plots een hele grote auto aanging (met van die grote koplampen), en dan lekker ff op het gas drukken. Schrok me kapot.
Ook een vrouw, verkleed in trouwjurk, smink op der gezicht alsof er allemaal losse vellen aanhingen (zombie achtig) met een lantaarn in de hand die niks zei maar wel voor je kwam staan met die lantaarn in je gezicht. Die kon me goed acteren jezus.
En, echt geniaal. We hadden een hele lange tocht, moesten we over een bruggetje, zat er dus een man in een bootje der onder die toen we over dat bruggetje aan het lopen waren ineens met een of andere stang tegen de onderkant aan sloeg. Ik wist niet waar ik het zoeken moest haha.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:20

doriss schreef:
We laten ze sowieso van tevoren een film kijken, dan zijn ze al een beetje in de stemming. De kinderen gaan in een trailer naar het bos

Euhm... Je weet dat dat verboden is, én enorm gevaarlijk?

Bij een spooktocht waar ik ooit aan meedeed liep je in een groepje door dat bos. Daarachter liepen dan anderen van de organisatie zonder dat wij t wisten, en die maakten dan expres geluid, door bv klaphekjes dicht laten vallen, knisperen met plastic zakken e.d. Doodeng...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:43

verootjoo schreef:
doriss schreef:
We laten ze sowieso van tevoren een film kijken, dan zijn ze al een beetje in de stemming. De kinderen gaan in een trailer naar het bos

Euhm... Je weet dat dat verboden is, én enorm gevaarlijk?

*knip*

Daar zal wel over nagedacht zijn.
Over de snelweg en openbare wegen is indd heel gevaarlijk.
Maar het lijkt mij dat ze alleen over binnendoor weggetjes gaan?

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:31

bij een griezeltocht bij ons kwamen er plots 3 meisje verkleed in zwart
naast je lopen, ze zeiden niets en keken ook niet naar je
liepen een eindje mee en gingen weer het bos in

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:37

Van die mensen in die gekleurde pakjes vind ik ook altijd heel eng! (Morphsuits)
(Zelfs in het daglicht :') )
Vooral omdat je hun gezicht niet kan zien en je dus totaal niet wie het is of wat ie wil gaan doen.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:38

Brittneyx schreef:
bij een griezeltocht bij ons kwamen er plots 3 meisje verkleed in zwart
naast je lopen, ze zeiden niets en keken ook niet naar je
liepen een eindje mee en gingen weer het bos in

Omg, dat is echt heel eng! :oo Maar eigenlijk zouden ze in het wit gekleed moeten zijn, en dan zoveel make up opdoen dat hun gezicht echt lijkbleek is, hahaha

Kun je niet iemand regelen die met een zwart of donkerbruin paard een stukje verderop langs de deelnemers galloppeerd?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:42

Een goed verhaal is natuurlijk al 90% van je spooktocht.
Een groep kinderen het bos in sturen en enge geluid maken zonder eng spookverhaal / legende is een stuk minder eng.

Maak een verhaal over een geest / vampier wat dan ook die elke augustus bij volle maan kinderen op eet ofzo. Je kunt zelfs een aantal nep nieuwsberichten opnemen en die op een cd speler of pc afspelen waaruit blijkt dat er de afgelopen 100 jaar elke zomer in august weer zoveel kinderen verdwenen zijn en nooit meer terug vonden zijn.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:45

Raponsje schreef:
Een groep kinderen het bos in sturen en enge geluid maken zonder eng spookverhaal / legende is een stuk minder eng.

Maak een verhaal over een geest / vampier wat dan ook die elke augustus bij volle maan kinderen op eet ofzo. Je kunt zelfs een aantal nep nieuwsberichten opnemen en die op een cd speler of pc afspelen waaruit blijkt dat er de afgelopen 100 jaar elke zomer in august weer zoveel kinderen verdwenen zijn en nooit meer terug vonden zijn.

Dan moet je wel een goed verhaal hebben. Vampiers die kinderen opeten is misschien leuk voor kinderen van een jaar of 10 maar bij 15 jarige meiden hoef je daar echt niet mee aan te komen :+

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:46

Bij ons vertellen ze ook altijd als we langs een bepaald huis komen dat daar gestoorde mensen wonen en dat als we teveel lawaai maken zij naar buiten komen, dan laten ze je vlakbij dat huis schrikken & dan komt er een man met een paraplu en een zaklamp onder zn hoofd griezelig op je af wandelen en die gaat dan vragen stellen als: 'Wat doen jullie hier' 'Hebben jullie mijn hond gezien' etc. is best eng :')

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:47

KirstenVosje schreef:
Raponsje schreef:

Dan moet je wel een goed verhaal hebben. Vampiers die kinderen opeten is misschien leuk voor kinderen van een jaar of 10 maar bij 15 jarige meiden hoef je daar echt niet mee aan te komen :+

Oh wacht, ik las het verkeerd, sorry.
Las iemand anders haar post dus ik dacht dat het om jonge kinderen ging.

Wat wij deden op ponykamp met de oudere kinderen is kranten artikelen / nieuwsbericht dat er gevangen ontsnapt waren uit de gevangenis dichtbij het bos. Maar we hadden deze mededeling al gedaan toen de kinderen net op het kamp aankwamen en dat de kinderen dus ook echt niet alleen het bos in mochten die week.

Uiteraard ouders op de hoogte gesteld dat het nep was.

Daarna was op de spooktocht avond, waarvan de kinderen dacht dat het film avond was 1 van de leiding dames verdwenen, het enige wat we konden vinden waren vreemde smsjes op haar telefoon die naar het bos verwezen..
Laatst bijgewerkt door Raponsje op 12-08-12 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:48

Wat ook vet eng is, iemand verkleden als clown en die persoon midden op het pad laten staan en de deelnemers heel eng aan laten kijken. Dan ben ik weg, hahaha. Zeker als het een wat enge clown is :+ En al helemaaaal met het verhaal van xVerax erbij, haha. Anders heb ik nog wel een heel scary clownverhaal liggen wat mij altijd is bijgebleven, hahaha. :))
Laatst bijgewerkt door Fellow op 12-08-12 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:50

Raponsje, in de OP staat dat het om kinderen van 12/15 jaar gaat. Die kunnen wel wat hebben. :))

Ik heb nu echt heel veel ideeen, maar ik denk dat de meesten wat te ver gaan :+

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:54

KirstenVosje schreef:
Raponsje, in de OP staat dat het om kinderen van 12/15 jaar gaat. Die kunnen wel wat hebben. :))

Kinderen van 15 hebben hier zelf kinderen. :')

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:56

Raponsje schreef:
KirstenVosje schreef:

Kinderen van 15 hebben hier zelf kinderen. :')

Dat is pas scary _O-

PinoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:57

Een goed verhaal doet inderdaad al de helft voor een spooktocht, wat het bij ons ook altijd goed deed, was iemand in een Kliko langs de weg te zetten en die dan de Kliko opendeed als er een groepje langs kwam. Wel even zorgen dat er nog iemand in de buurt is, want je komt never nooit meer zelf uit die kliko :') Iemand in een doodskist hebben wij ook gehad, die deed dan de kist open, was ook succes gegarandeerd. Verder inderdaad kettingzaag (zonder ketting), poppen uit bomen laten vallen, natte rijst gooien, mensen die voeten vastpakken enz.
Veel plezier alvast, de voorbereidingen als spook waren altijd al net zo leuk als de daadwerkelijke tocht!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:00

Dat met die trailer het bos in zou ik overslaan.

Aantal spooktochten meegemaakt als begeleider (ging altijd begeleiding mee met de groepjes,
maar zaten ook jongere kinderen bij.)

Mijn oren zijn nu nog uitgerekt van de 8 jarige die ik op mijn rug had zitten die het dood eng vond.
(ze trok aan mijn oren)

Wat vonden we allemaal in het bos?
Zaklantaarns verboden (begeleiding had er wel 1 wisten de kinderen niet).
Mooie donkere nacht (dus geen volle maan).
Gewandeld naar onbekend stuk bos (niet zo moeilijk in het donker, 2 x rondje laten lopen en iedereen is gedesorienteerd.)
Dan per groepje laten vertrekken, bij ons was de route uitgezet met fakkels (kan uiteraad niet als het heel droog is, maar dan zouden solor lights goed alternatief kunnen zijn).
Die lichten stonden elke keer zo in een hoek dat je dan pas de volgende kon zien.

Af en toe in het donker dacht je dat er wat was en dan was er niets....
OF juist wel!
Jongen die in de boom hing aan voltige tuig en iedereen dacht natuurlijk dat dat een pop was.
Totdat je er onder door liep.. dan greep hij iemand.

Iemand die op de grond ligt en dan ineens wegkruipt terwijl zijn been blijft liggen.
(moet je of handig kunnen knutselen en lenig iemand hebben, diegene die het daar deed had een kunstbeen).

Gewoon 2 mensen bij een kookpot (wel eng verkleed uiteraard) bij laaghangende takken, iedereen daar
naar aan het kijken en nr 3 komt van achteren..

Van uit de struiken enkels beet pakken.

Enge geluiden, gemaakt of van bandje.

Overigens waren de oudere kinderen, soms nog banger dan de jongere.
En de begeleiding was niet ovebodig, ook niet als het 15 jarigen betrof.

Wel goed aan laten kleden ivm verdwalen in het bos en teken en muggen.

Veel plezier, bij ons vonden de kinderen het altijd schitterend!
(ook toen we een keer verdwaalden, dat kan je namelijk ook nog doen, doen alsof je verdwaald bent,
dan is het helemaal eng.)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:03

Pop uit de boom laten vallen.

Kettingzaag aanzetten vanuit de bosjes.

Allemaal nepspoken (met zo'n laken) op een rij, en dan één echt persoon ertussen zetten.

Gegarandeerd succes! :D

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:04

Ook wel grappig als je iemand in een bruidsjurk gillend over het pad laat rennen het bos weer in, achtervolgd door mannen met bebloede (ketchup) kettingzagen _O-
Ik ben op dreef, haha.

Misschien ook leuk om wat met ketchup op bomen te kliederen? Of midden in het pad een pop ophangen ofzo? :))

Zou inderdaad wel begeleiding mee laten lopen, stel je voor dat ze het bos in vluchten ofzo? :oo

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:07

Bedenk er nu net nog 1, hele boze boswachter die vind dat je niet in het bos mag komen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:07

KirstenVosje schreef:
Zou inderdaad wel begeleiding mee laten lopen, stel je voor dat ze het bos in vluchten ofzo? :oo

Dan begint de spooktocht pas echt. }:) :')

Dat kun je natuurlijk ook doen, doen alsof je een speurtocht gaat doen in het bos en zogenaamd verdwalen
en allerlei mafkezen tegenkomen "midden" in het bos.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:10

Oeeh, verdwalen als leiding klinkt indd goed!
Daar krijgt je zo'n mooie onzekerheid van in de gene die je enige hoop was }:)
Kettingzaag zonder zaag hebben wij ook een keer gedaan.
Werkte niet echt :')

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:13

Kaus schreef:
Oeeh, verdwalen als leiding klinkt indd goed!
Daar krijgt je zo'n mooie onzekerheid van in de gene die je enige hoop was }:)
Kettingzaag zonder zaag hebben wij ook een keer gedaan.
Werkte niet echt :')

Zeker als de leiding ook nog telefoontjes pleegt naar het kamp met dingen als
"we zijn verdwaald, ik weet echt niet meer waar we zijn jeweetwel zit in het bos, denk je dat ik de politie moet bellen?"

Als de kinderen dan vragen wat er is "niets.."

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:14

Wij hadden op camping de waay een goede spooktocht.
Er was een verteller die iets vertelde over het klooster iets verderop over de horror dingen die waren gebeurd. En toen gingen we op spooktocht door dat bos en in het verhaal was verteld dat 's nachts vaak de monniken een maagd offerder op de manier zoals jezus gekruisigd werd. en ineens uit het niks kwam er een groep monniken uit de bosjes die een krusi droegen en daar lag een vrouw op.
En ze lieten je schrikken met ketting zagen en ketingen en dat soort dingen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:28

Leuk een spooktocht! *nostalgie naar goede ouwe ponykamptijd*

Mensen inzetten om uit de bosjes te springen, bij de enkels te grijpen of een kettingzaag te laten horen zijn altijd enger dan 'dingen die ergens hangen' oid.

Je kunt de groep in kleine groepje verdelen, dan wordt het enger en kunnen de 'spoken' vaker hun kunstje uitvoeren.

De engste dingen die ik heb meegemaakt waren: een lichtgevend elastiek over de weg gespannen.. daar ging je dan voorzichtig overheen en halverwege de groep werd ie ineens losgelaten *schrik*. Ook heb ik eens een spooktocht meegemaakt waarbij je over een bruggetje moest. Onder de brug hing/zat een man die mensen bij de enkels greep *aaargh*. En de beruchte kettingzaag natuurlijk.

Ook kun je ze op zoek sturen naar een schat, en als ze hem vinden zit er iemand in de doos (wel iets geven als schat dan natuurlijk).

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:44

Maar het is wel wat voorspelbaar dat de verteller vertelt over monniken en er daarna 'toevallig' monniken voorbij komen :=

Verdwaalde leiding, dat klinkt echt goed! Dat het eerst een speurtocht is, en er een verkeerde afslag wordt genomen. :)) En natuurlijk goed toneel spelen de leiding haha. ' Wat moet ik in godsnaam doen? Wat? Ik versta je niet? Wat zeg je? ' Haha en dan zo'n heel verhaal tegen een mobiele telefoon ophangen, die op het belangrijkste moment natuurlijk uitvalt :)) _O-