Aalyah omgekomen tijdens vliegtuigongeluk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 10:42

Citaat:
Op 2001-08-26 21:33, schreef Soraya:
hoezo?????.......kreeg ie dan een kruisje ofzo???

Jah, ik zag n kruisje Scheve mond\
Ik vind het echt erg hoor..

Ze denken dat het vliegtuig problemen kreeg met de motor toen ze op de terugweg waren.. Dit heb ik van een site gekopieerd:
<HR>
De zangeres reisde met een klein toestel terug van de Bahama's, waar ze haar nieuwste videoclip, 'Rock the Boat' had opgenomen, naar de Verenigde Staten toen het noodlot toesloeg. Vermoedelijk stortte de Cessna 402 aan het einde van de startbaan neer wegens problemen met de motor. Het vliegtuigje, dat op weg was naar Miami, vloog vervolgens onmiddellijk in brand.

Zeven andere inzittenden kwamen eveneens om het leven. Eén persoon is zwaargewond overgevlogen naar een ziekenhuis in Miami. De 22-jarige Aaliyah Haughton is vooral bekend van de hits 'Are You That Somebody' en 'Try Again'. Dat laatste nummer leverde haar een Grammy-nominatie op voor beste R&B zangeres.

Zangcarrière

Aaliyah begon haar zangcarrière al jong. Op haar elfde stond zij in Las Vegas op het podium met de band van soullegende Gladys Knight. Haar oom, Barry Hankerson, was eerder getrouwd met Knight. Hankerson was tevens de manager van R. Kelly en degene die Aaliyah met de R&B-zanger in contact bracht.

Dit contact leidde al snel tot het opnemen en uitbrengen van haar eerste cd, 'Age Ain't Nothing But a Number' in 1994. Van dit album verkocht zij maar liefst één miljoen exemplaren. In 1996 kwam zij met 'One in a Million', een album met vernieuwende R&B-geluiden. Halverwege juli dit jaar kwam haar laatste cd 'Aaliyah' uit. Ook dit album kreeg overal goede kritieken.

Films

Vorig jaar maakte de in Brooklyn, New York, geboren zangeres haar acteerdebuut in de actiefilm 'Romeo Must Die'. Dit succes zette zij voort met de film Queen of the Damned, waarin zij de hoofdrol voor haar rekening nam. Haar laatste rol is die van Zee in de film The Matrix Reloaded. Het is nog onduidelijk of Aaliyah haar scenes heeft kunnen spelen, aangezien de film nog in productie is. Reloaded is de opvolger van de kaskraker uit 1999. De film moet op 1 mei 2003 in de VS in premiere gaan. Aaliyah zou ook spelen in het derde deel van de Matrix-trilogie, die gepland staat voor 2004.
Verdrietig

Dorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 11:55

Verschrikkelijk! Ze was hier net op de radio met Try Again. Ze maakt altijd van die nummers waar ik verschrikkelijk vrolijk van wordt. En ze was maar een jaar ouder dan ik.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dorien op 2001-08-27 12:56 ]</font>

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 13:31

Jamig he, da's schrikken!!! Ik vond Try Again inderdaad gaan en die daarvoor ook heel erg! 22 he...weird!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 15:57

Tja, zo zie je maar weer dat het ineens afgelopen kan zijn. Heel akelig.

Hoorde net op 538 ook 'Try Again' en die werd door afgekondigd met "Ik had nooit gedacht dat ik ooit nog eens 'wijlen Aalyah' zou zeggen". Bij 538 waren ze er ook stil van.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 17:28

Citaat:
Op 2001-08-27 16:57, schreef Karin:
Hoorde net op 538 ook 'Try Again' en die werd door afgekondigd met "Ik had nooit gedacht dat ik ooit nog eens 'wijlen Aalyah' zou zeggen". Bij 538 waren ze er ook stil van.

Wijlen Aaliyah?? Verward

Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 17:37

euh...hoe moet je dat uitleggen.......iemand die er niet meer is......d8 ik...ik begreep het wel, maar kan het niet echt uitleggen...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 20:46

Citaat:
Op 2001-08-27 18:28, schreef Spirit:

Wijlen Aaliyah?? Verward

Sorry, moeilijk woord... 'Wijlen' zeg je van iemand die er niet meer is. Het betekent hetzelfde als 'overleden', maar je gebruikt het altijd vóór een naam.