denk je te helpen, krijg je een bekeuring toe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:11

Beetje mierenn**kerij van die agent! Mijn vent is ook politieman en die zou dat echt niet doen hoor.. misschien had ie een opdracht voor z'n opleiding dat hij die bon uit moest schrijven?? ;) in ieder geval goed gehandeld hoor.. (en ik zou stiekem gewoon in hoger beroep gaan!)

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:12

Respect voor jou dat je dit voor het baasje hebt gedaan, doen er niet veel.
en vind het niet netjes van die agent. bah bah. Daar zou ik nog meer op kunnen zeggen maar laten we het maar netjes houden, ik zou zeker in hoger beroep gaan, want volgens mij( in mijn ogen) heb jij niets fout gedaan jij wilde een leven van een diertje redden tervergeefs maar toch.Heel dapper van je:)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:13

garny95 schreef:
heb je een foto gemaakt van die kat ?, die zou ik meesturen met je bezwaar straks ( hopelijk zijn ze er een dag van slag van ) en wees maar trots op jezelf, dit zijn waardeloze situaties en je hebt het beste gedaan wat je kon doen.

Dat al vrij weinig zin hebben, aangezien een dier voor de wet nog steeds een ding is net als een fiets oid.

Vervelend voor TS maar goed wat niet mag, dat mag gewoon niet. En nogmaals het maakt die agent niet uit of het een dier was.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:18

Je hebt in ieder geval goed gehandeld door het beestje van de weg te halen en op zoek te gaan naar de eigenaar. Heel nobel van je, daar mag je zeker trots op zijn want er zijn maar weinig mensen die stoppen als ze een kat hebben overreden (of er achter rijden en het zien gebeuren).

Helaas was er ook een agent in de buurt die je die bon heeft gegeven. Ik zou wel bezwaar maken als de bekeuring binnen komt, maar de agent had wel gelijk om je een bon uit te schrijven. Tja, je stond verkeerd geparkeerd. Dat staan er dagelijks heel veel mensen, sommigen komen er mee weg terwijl ze iets onzTjainnigs aan het doen waren en anderen krijgen wel een bekeuring. En veel van die anderen die het zien gebeuren hangen een verhaal op waarom ze die boete niet verdienen (niks verkeerds over jou hoor, ik snap dat je de gebeurtenis aan haalde), sommigen krijgen een waarschuwing en komen er mee weg en sommigen krijgen de boete wel en dienen deze te betalen.
In dit geval - als ik de agent was geweest - had ik je een waarschuwing gegeven. Je geeft aan dat er nog vers bloed op de baan ligt en hij/zij kon altijd nog navragen bij de eigenaren of dit daadwerkelijk is gebeurd en of jij degene was die het heeft verteld als hij/zij twijfels bij je verhaal heeft...

Ik hoop je voor je dat je het bedrag van de boete terug krijgt als je bezwaar hebt gemaakt.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:19

Fijn beeld wordt er weer gecreerd van de politie!

Ik heb een lieve agent als vriend, en ik zie hem af en toe tegen het overspannene aan. De dingen die hij meemaakt gaan menig mens niet in de koude kleren zitten. Hij heeft per jaar meer reanimaties van mensen die jullie ouders kunnen zijn, dan dat hij bonnen uitschrijft.
Natuurlijk zijn er ook bonnen schrijvers, maar de meeste worden daarom geen agent.
Ik heb hem s'nachts thuis zitten met nachtmerries over inbraken, zelfdodingen en dodelijke aanrijdingen..
Dus denk daar maar aan als je oom agent tegenkomt. Het zijn ook meneen die vaak hele heftige situaties meemaken!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 00:11

Natuurlijk is de politie ook om te helpen en ook een gewoon mens maar in dit geval vind ik het echt niet door de beugel kunnen.
Hij had het verhaal van de ts best wel even door de vingers mogen zien.
Tenslotte stond ze niet gevaarlijk geparkeerd.
Er zijn dingen en dingen.
Deze agent ligt nu wel lekker in bed en is misschien trots dat hij deze bon uit heeft kunnen schrijven maar de ts zit nu thuis met allemaal beelden in haar hoofd en een rothumeur.

xxLarella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 00:20

Bah Bah,
Wat een nare dingen weer over de NL Politie.
Er word gezegd dat ze tegenwoordig niets meer doen dan bonnen schrijven.
Geloof mij, er word veel meer gedaan dan dat.

Het feit dat ze een probleem groep niet aanpakken, is omdat het gewoon niet mag van hogere hand.
(ooit over nagedacht?) Weer misselijke reacties over agenten.
Trek zelf een keer die blauwe broek aan en loop een dag mee.

TS: heel dapper van jou, en dat je de moeite heb gedaan. Heb respect voor mensen zoals jij!
En over de boete, ik hoop dat je daar onder uit komt. Als je de reden aangeeft bij het bezwaar maken?
En ook ik vind dat deze agent het wel door de vingers had kunnen zien, maar je hebt er inderdaad sommige tussen zitten die iedere dag met een verkeerd been uit bed stappen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 00:22

*zucht*.. politie.....
Ze naaien je om de kleinste bullshit! ik ken het hoor! :7

ik zou een bezwaar maken en ik hoop dat het je lukt!

Blacky

Re: denk je te helpen, krijg je een bekeuring toe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 00:48

Ten eerste wat een top persoon ben jij dat je naar de eigenaar bent gaan zoeken zeg! Hadden ze dat ook maar bij ons gedaan toen onze katten doodgereden werden ...

En ik vind dat de politieagent dit echt wel bij een waarschuwing oid had kunnen laten!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:22

oeh daar komt de politiediscussie weer }> :')

Feit is gewoon dat deze agent ,menselijk had kunnen zijn nadat TS haar verhaal deed, en de bon had kunnen laten vervallen.
Maar sommige hier zijn zo "eerlijk" die zouden moeten solliciteren, past ze goed ,zo een baan :Y)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 08:36

Heb er van gedroomd vannacht, bah.
Sinds ik zwanger ben heb ik heel levendige dromen en dit was echt niet 1 van de fijnste dromen die je kan hebbe, tot 3x toe. Zag dat arme dier steeds maar op de weg liggen kronkelen. Stiekem ben ik blij dat hij al dood was voor ik er weer bij was.
Was vannochtend als eerste op stal en was blij dat ale katten daar gezond en wel aan kwamen rennen voor hun eten :o
Er ligt nog steeds een bloedvlek op de weg waar het gebeurd is, die is groter dan ik dacht, blegh

En begrijp me niet verkeerd, ik wil niet de hele politie over 1 kam scheren, er zijn ook goede en aardige agenten die er echt zijn om de mensen te helpen. Maar het is hier ook algemeen bekend dat er een opleidingsburo zit en dat die de straat op gestuurd worden om bonnen te schrijven.
Maar toch vind ik het echt l*llig. Ik bedoel, het bloed lag nog op de weg, mijn handen zaten ook onder het bloed trouwens, en hij kon bij die mensen gaan vragen of het waar was en die hadden die kat daar liggen als bewijs.

Verder bedankt voor alle lieve reacties, fijn om te lezen. Ik zou mezelf niet meer in de spiegel durven aankijken als ik niks gedaan had.
Laatst bijgewerkt door Zonnebloem op 25-07-12 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:38

Is het niet zo dat wanneer de bon geschreven is deze niet meer kan worden vervallen?
Ik zou bezwaar aantekenen en situatie uitleggen en coulanse vragen. Meestal zijn ze wel voor rede vatbaar is mijn ervaring.

In ieder geval respect voor je inzet!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:43

Jammer dat je na een goede daad op deze manier "beloond" wordt. Tuurlijk doet hij ook maar zijn werk, maar in sommige gevallen kan je best en uitzondering maken, zeker als de bloedsporen nog op de weg zitten.

TS super van je inzet! Ik heb zelf katten en ik zou het ook ontzettend waarderen als iemand dit voor mij dieren deed.

Dat er bij ons in de straat een kat was aangereden en dood was heb ik een doosje gehaald, hem daar in gedaan en de dierenambulance gebeld. Ik zou het zelf ook erg prettig vinden als iemand mijn dier niet voor vuil op de weg laat liggen zodat er nog 10 auto's over heen kunnen rijden!

+:)+ voor je goede daad en inzet

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:09

Je zou bezwaar kunnen maken maar denk zelf dat het weinig zin heeft.
Ik zou maar gewoon betalen, en gewoon voor jezelf weten dat het voor een goed doel was.
Ik weet niet hoe de situatie is in de die straat maar een pakeerverbod is er niet voor niks.

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:19

wat rot zeg! :(
bij ons was laatst een stel dat ging trouwen, hadden ze de auto door de chauffeur bij een verzorgingstehuis laten parkeren,
want ze gingen even op bezoek bij haar oude oma. wat bleek nu, ze stonden op het plekje van de ambulance (wat helemaaal niet bekend was, geen bord, geen tekens, helemaal niets. t is ook niet openbaar bekend gemaakt.)
kwam er een politie aan en die ging lekker een bekeuring uitschrijven...komt dat stel eraan en die vragen wat er aan de hand is...
maar nee geen excuses, gewoon die bon...lekker hoor, 360 euro op je trouwdag!
sommige mensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:09

Mossel schreef:
Dat al vrij weinig zin hebben, aangezien een dier voor de wet nog steeds een ding is net als een fiets oid.

Vervelend voor TS maar goed wat niet mag, dat mag gewoon niet. En nogmaals het maakt die agent niet uit of het een dier was.

Hmmmm. Wat ik van TS begrijp maakten de auto's voor haar een flinke slinger. Dan zou het net als wanneer er bijvoorbeeld een fiets op de rijbaan ligt (een ding dus) een potentieel gevaarlijke situatie kunnen zijn geweest. Die TS nu heeft opgelost voor Meneer Agent :D
Dat het een dier is, maakt daarin niet uit. Zodra automobilisten rare capriolen uit gaan halen omdat er iets op de weg ligt, is het altijd goed dat iemand daar wat aan doet.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:14

Direct bezwaar maken als de bon op de mat valt. Goed van je!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:15

Typisch een gevalletje van een persoon die moet en zou de regeltjes opvolgen. Beetje menselijker kan ook wel van de agent zijn kant. Broekkie heeft nog veel te leren.

Kan het me voorstellen dat je die kat voor je ziet. Sterkte en top dat je op zoek bent gegaan naar de eigenaar, hoeveel mensen laten zo'n katje wel niet creperen van de pijn.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:18

Dat is zuur...
Goed van je dat je dat gedaan hebt voor die poes.. :j

Ga je in bezwaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:19

Oh werkelijk waar zeg, kom op. Feit is gewoon dat TS fout geparkeerd stond. TS had de auto op een legale plek kunnen zetten, heeft dat niet gedaan en dit zijn de gevolgen. Het is nooit goed hè? Enerzijds klaagt half nederland dat er niet genoeg blauw op straat is, nu doet iemand zijn werk, is het weer niet goed.

Het is heel goed van TS dat ze op zoek is gegaan naar de eigenaar van de kat. Absoluut top en dat moet ze ook niet vergeten. Maar er was niet zo veel spoed bij dat ze een vrijbrief krijgt om fout te parkeren. Beestje is, hoe vervelend ook, dood en wordt niet meer levend als TS een paar minuten de tijd neemt om goed te parkeren. De auto heeft er immers ook niet een paar minuten gestaan die nodig waren geweest om de kat in de berm te leggen. :)* Nadat de kat in de berm was gelegd is er meer dan genoeg tijd geweest om de auto goed te zetten, hier heeft de TS niet voor gekozen, accepteer dan ook gewoon de boete die er bijhoort.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:20

Probeer je eens lief te doen, heb je een bekeuring!
Dat lijkt me nou ook niet echt fijn, ik zou wel een bezwaar indienen hoor :j
Goed dat je hem aan de kant hebt gelegd en de eigenaar erbij hebt gehaald!
Ik vind het erg dapper van je! *D

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:22

@judith;
Aan de ene kant heb je toch gelijk, maar leef eens mee met de eigenaren en TS.
Die boete is toch niet bepaald leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:26

Natuurlijk is een boete niet leuk! Maar om te zeggen dat hij niet terecht was? Er zijn nu eenmaal regeltjes om je aan te houden en iemand moet die regels handhaven.

Het is absoluut goed wat de TS heeft gedaan, echt! Maar het zijn nu eenmaal keuzes die je moet maken. En als je er voor kiest om niet een paar minuutjes de tijd te nemen om de auto te verplaatsen terwijl de kat dood in de berm ligt is de boete indirecht ook een keuze. Jammer, maar wees eens eerlijk: hoeveel mensen geven toe dat een boete terecht is geweest en ze werkelijk fout zijn? Bijna niemand.

TS kan bezwaar aanteken, net als je onderschrift manonfleur; nee heb je ja kan je krijgen. Maar om nu gelijk te roepen dat alle agenten kl*te zijn, onmenselijk zijn en je naaiien?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:27

Judith_ schreef:
Oh werkelijk waar zeg, kom op. Feit is gewoon dat TS fout geparkeerd stond. TS had de auto op een legale plek kunnen zetten, heeft dat niet gedaan en dit zijn de gevolgen. Het is nooit goed hè? Enerzijds klaagt half nederland dat er niet genoeg blauw op straat is, nu doet iemand zijn werk, is het weer niet goed.

Het is heel goed van TS dat ze op zoek is gegaan naar de eigenaar van de kat. Absoluut top en dat moet ze ook niet vergeten. Maar er was niet zo veel spoed bij dat ze een vrijbrief krijgt om fout te parkeren. Beestje is, hoe vervelend ook, dood en wordt niet meer levend als TS een paar minuten de tijd neemt om goed te parkeren. De auto heeft er immers ook niet een paar minuten gestaan die nodig waren geweest om de kat in de berm te leggen. :)* Nadat de kat in de berm was gelegd is er meer dan genoeg tijd geweest om de auto goed te zetten, hier heeft de TS niet voor gekozen, accepteer dan ook gewoon de boete die er bijhoort.

Ach kom op nou! Agentje had op zijn minst een oogje toe kunnen knijpen en aan het welzijn van het diertje kunnen denken. Dat TS verkeerd stond had ook opgelost kunnen worden met een waarschuwing, maar waarschijnlijk was dit gewoon een jochie die het stoer vond om een boete uit te schrijven en dan op te kunnen scheppen tegen zijn vrienden/familie. Hoevaak zie ik de politie niet dingen doen die ook niet bepaald volgens de regels zijn? Denk aan door rood rijden, over de stoep tegen het verkeer inrijden en ga zo maar door. Ik zou ook in beroep gaan tegen die boete.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:36

Judith_ schreef:

Goed lezen, beestje leefde nog toen ze ging parkeren en toen ze lopend terugkwam was hij overleden.
En ik weet niet wat voor machine jij bent, maar als je zoiets vind ga je niet heel koeltjes je auto nog even verzetten.

Heb zelf ook de auto pardoes in de berm gegooid nadat een tegenligger 2 zwijntjes aanrijd, waarvan er 1 nog leefde. Op dat moment denk je niet na maar doe je.
Pas toen een omstander tegen me zei ga aan de kant niemand ziet jou in het donker (was 11 uur 's avonds op een onverlichte weg) ben ik aan de kant gaan staan.