Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
galley schreef:Ik rust niet als ik mijn dromen zelf bepaal, dus doe ik het ook niet in de regel.
Dit heeft wel het effect dat ik als ik droom ook bijna altijd een nachtmerrie heb..
DaniBanani schreef:Bij nachtmerries heb ik er veel profijt van. Als het écht eng wordt word ik steevast lucide en bedenk ik me dat 't maar een droom is en ik het anders kan laten lopen of wakker kan worden. Dat is wel heel prettig.
of een soort draakachtige slang die ook kan zwemmen, dat is zo'n gaaf gevoel door het water glijden en dat het zo langs je schubben stroomt
Ik kan wel bijna altijd ademen onder water en heel snel zwemmen.

Ik ga me er vanavond even in verdiepen
Op 9gag stond laatst ook een manier waarop je lucide dromen kon aanleren, maar dit was een manier om slaapverlamming aan te sturen. Veel mensen hadden dat niet door en dan kan het vervelende gevolgen hebben

Marit schreef:Wel goed opletten hiermee, het word soms verward met slaapverlamming en dat is geen leuke ervaringOp 9gag stond laatst ook een manier waarop je lucide dromen kon aanleren, maar dit was een manier om slaapverlamming aan te sturen. Veel mensen hadden dat niet door en dan kan het vervelende gevolgen hebben

Marit schreef:Wel goed opletten hiermee, het word soms verward met slaapverlamming en dat is geen leuke ervaringOp 9gag stond laatst ook een manier waarop je lucide dromen kon aanleren, maar dit was een manier om slaapverlamming aan te sturen. Veel mensen hadden dat niet door en dan kan het vervelende gevolgen hebben
Fiffill schreef:Ik lees even mee, ik kan echter al lucide dromen maar vind het wel leuk om ontwikkelingen van anderen te volgen.
ik wist niet eens dat er een naam voor was! 
Maar niet lucide dus.
) en dat ik toen totaal niet bang was om dood te gaan want ik wist dat ik aan het dromen was en zo wel een keer wakker zou worden.