Huis word verkocht, heel tegenstrijdige gevoelens!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:30

He,waar ga je heen?
Ik woon mijn hele leven al in het zelfde huis en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet (meer) aan moet denken om te verhuizen. Kan je gevoel heel goed begrijpen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:31

aerdenhout blijf je wel in dezelfde plaats wonen?
Wonen in een grote stacaravan kan ook best lux zijn hoor,ligt er maar net aan wat je hebt.
Sommige stacaravan's zijn precies een huis,ze zijn alleen niet van steen.
Ik ben in mij leven al 13 keer verhuist,12 keer in Eindhoven en 1 keer hier in Ermelo.
Ik vond het nooit erg,maar als ik nu moest verhuizen? weet niet,dubbel gevoel bij.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:38

Hey aerdenhout, ik weet idd dat jij dat knusse stalletje hebt maar dat dat niet aan je huis is.
Dat is dus wel een lekker vooruitzicht zeg, dadelijk alles aan huis.
Van de andere kant kan ik me ook voorstellen dat de verkoop van je (t)huis heel zwaar valt.
Hopelijk voel je je op de nieuwe plek net zo snel thuis.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:39

een stacaravan heeft enorm veel voordelen....niet zoveel schoonmaken,het is immers klein..en je hebt het zo warm!
De laatste keer dat ik verhuisde was 13 jaar geleden,maar daar heb ik geen traan omgelaten
(verbroken relatie)

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:13

Ik heb juist moeite met uit huis gaan. Ik ben 24, en al sinds m'n 18e woon ik op kamers. Maar sinds de laatste 3 jaar woon ik wat verder weg waardoor ik nog maar 1 keer per maand naar huis kan. Ik heb nu een mooie studio, maar ik weet dat als ik straks klaar ben met studeren ik niet meer naar mijn ouderlijk huis terug kan. Misschien voor een kortere periode, maar niet voor goed. En dat vind ik zo'n gek idee, dat had ik ook nooit verwacht van mezelf.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 01:02

Ik snap je helemaal hoe moeilijk het voelt om uit je huis weg te gaan waarin je zoveel jaren met veel plezier hebt gewoond :\ .

Wij zijn 7 Jaar geleden verhuisd naar een super mooi huis met 9 eigen stallen, binnenbak, veel land. (binnen) zwembad enz. enz.
De paarden aan huis was altijd mijn droom en ik vond het daar heerlijk.
Ons "oude" huis hebben we 20 jaar geleden zelf laten bouwen en daar is ook mijn zoon geboren.
Toen we gingen verhuizen, hebben we getwijfeld wat we met het "oude" huis gingen doen: verkopen of evtl. verhuren.
Een vriendin van mij had toen wel interesse in huren, dus besloten we om het eerst maar niet te verkopen :+ .
Dat met mijn vriendin ging uiteindelijk niet door en na 2 jaar in het "nieuwe" huis was mijn man al het werk daar zat :roll: en hebben we besloten weer terug te gaan naar het "oude" huis.
Nadat we hier (weer) 3 jaar woonden, zijn mijn man en ik uit elkaar gegaan en heb ik het huis gehouden.
Het is een groot huis, op 1000 m² grond en als mijn dochter hier volgende maand het huis uit gaat, woon ik hier nog alleen met zoon en hond := .... Groot huis + grote tuin = veel werk :\ .
Ik ben op het moment heel erg aan het twijfelen of ik ga verkopen of niet. Ik woon hier heerlijk (ik doe mijn tuinhekje open en sta echt meteen in het bos, ideaal met de hond), heb geweldige buren, mijn zoon is in het huis geboren enz. enz.
Wáár ik evtl. dan zou willen wonen weet ik wel, maar daar is het zo goed als onmogelijk om wat te krijgen.
Het is nu een kwesti van ogen open houden en mocht ik de woning/het huisje van mijn dromen vinden, kan ik altijd nog besluiten om mijn huis te verkopen.
Ik wil het nu iig nog niet te koop zetten, want ik denk echt dat het binnen een mum van tijd weg is := (erg geliefde lokatie en er is bij ons in de wijde omgeving haast niks te koop) ....

NoaC

Re: Huis word verkocht, heel tegenstrijdige gevoelens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:58

Ik snap het wel hoor. Toch lastig om je eigen plekje en iets wat jaren je thuis is geweest achter je te laten.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:20

Neroo schreef:
Ik vind het niet raar hoor, je kunt je hechten aan een huis! Ik heb het zelf met mijn auto :').

Koester de mooie herinneringen die je hebt, en maak nieuwe herinneringen op je nieuwe stekje!

Same :j
Ik stond hier toch een partij te janken toen mijn eerste autootje 4 weken geleden de straat uit reed met de nieuwe eigenaar ;-)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:23

Ik snap het wel, helemaal als je naar een sta caravan gaat. Zou ik persoonlijk niet fijn vinden, puur vanwege de vorm overigens (geen idee hoe het zit met isolatie en sanitaire mogelijkheden). Ik ben dol op brede kamers met hoge plafonds.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 17:19

Ach... aan de andere kant, wonen bij je paarden dus geen gesjees meer van huis naar stal, kleiner en geen bovenverdieping meer, dus bezem erdoor en klaar, geen gezeur meer met voeren s' avonds en als er iets mis is met de paarden kan je het veel beter in de gaten houden, Heb je even een uurtje tijd over gooi je er een wasje in, of lapt even de ramen, ik noem maar een dwars straat.
Paarden kunnen eerder gevoerd in de morgen en later in de avond..... dat zijn dan allemaal voordelen, dus wat minder aan woonruimte....... alleen mijn ligbad zal ik wel heel erg gaan missen vrees ik!
En... de klanten die je natuurlijk altijd weten te vinden, dat zal ook wel heel erg wennen worden!
Morgen en overmorgen al bezichtigingen op het huis, duimen jullie mee dat er een bod word gedaan??

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:54

Anders je woongedeelte afscheiden dmv een hekje,dan is de drempel wat hoger om "zomaar"naar binnen te wandelen en heb je dus wat meer privacy.

Ik heb trouwens gewoon een ligbad in mijn badkamer hoor ;)

Zal duimen voor je morgen en overmorgen +:)+

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:24

Ik ken het gevoel ook heel erg goed. Mijn vriend en ik hebben 3 jaar geleden een ander huis gekocht in hetzelfde dorp, zeg maar om de hoek zon beetje. We kwamen uit een superklein maar knus huisje en zitten nu in een ruime woning. Dus alleen maar voordelen, maar man wat heb ik het slecht gehad toen het echt ging gebeuren. Ons huisje had 4 jaar te koop gestaan voor we het verkochte dus je zou zeggen dat je er ruim de tijd aan hebt gehad om te wennen aan het idee van verhuizen. Maar ik vond het erg moeilijk. Dit was toch het huisje waar we in zijn gaan samenwonen, toch emotioneel. Maar het went echt heel snel. Bij mij is het ook het punt dat ik niet zo goed tegen verandering kan, dus dan is dit een erg grote stap. Ik hecht me ook heel erg aan autos, mis mn eerst auto van 6 jaar geleden nog steeds. Mar lees nu dat ik niet de enige ben gelukkig....

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:38

Zo snel al 2 afspraken met kijkers? Goed hoor!
Duimen draaien voor je! ;)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:23

Zo moet ik er niet aan denken om dit huis te verlaten als ik uit huis gaat.... Niet omdat ik niet uit huis wil...maar omdat het dan ooit verkocht gaat worden door mijn ouders.

Mijn ouders hebben het zelf laten bouwen en een paar maanden na mijn geboorte was het af. Het huis is dus even oud als mij, hoe mijn ouders het ongeveer gewild hebben en staat op een unieke locatie met een uniek uitzicht op het werelderfgoed; de molens.
Ik zou er echt moeite mee hebben als hier ooit andere mensen in zouden gaan wonen....

simone46

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:53

Wat spannend Greet! Waar ga je naar toe? Wel heerlijk om bij stal te wonen hoor, scheelt een heleboel heen en weer gerij ;-) Maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om je huis te koop te zien staan en straks de deur achter je dicht te trekken.
Maar, zoals je al zegt, het is maar een huis, de herinneringen neem je met je mee!

Succes alvast met de verhuizing, ik ben heel benieuwd waar je terecht komt en dan ook nog met een binnenbak...wow. jij lacht straks als het regent en wij door een baggerbak ploeteren :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:04

Ik kan het mij ontzettend goed voorstellen. Ik heb een aantal jaren in de boerderij van mijn opa gewoond omdat hij het huis niet kon missen maar ergens anders ging wonen. Hij kwam nog bijna elke dag langs en had ook koeien en paarden bij mij lopen waar we samen voor zorgden.

Toen de kosten en de lichamelijke lasten toch teveel worden heb ik bij het bord in de tuin ook wel een traan gelaten hoor. Wij hebben een huis gekocht, een prachtig vooruitzicht, maar toch....

Inmiddel is mijn opa overleden een maand voor de overdracht van de boerderij. Wij waren toen er al uit.
De boerderij is tegen de vlakte, elke keer als ik er langs kom is het toch even slikken.

Ik wens je een ontzettend mooie nieuwe periode toe. Heerlijk de stal aan huis of je huis aan de stal, net hoe je het bekijkt. Daarnaast zie je gelukkig de positieve punten ook in!

Tip: zorg inderdaad voor een hek en hang een bordje op dat alleen in noodgevallen je thuis gestoord mag worden als je niet op stal loopt. Zo bewaar je nog een stukje privacy voor jezelf.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 19:29

Nou, huis heeft 1 1/2 week te koop gestaan en is vanmiddag verkocht!! *\o/* *\o/* *\o/*
Ongelovelijk, besef het nog niet helemaal, dacht dat het zeker een paar maanden op funda zou staan!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 19:51

Gefeliciteerd! dat is supersnel zeg,vooral in deze tijd.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:37

He Greet! Moet je dan toch weg nu, waar ga je heen? Ergens in Santpoort hoorde ik? :)
Wel lekker hoor, dat je er op vooruit gaat qua stal! Gaat iedereen mee verhuizen? Kan me voorstellen dat het voor sommige
best een eindje verder word.

Gefeliciteerd met de verkoop! Mag je errug blij mee zijn in deze tijd en deze omgeving :j

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:42

oww ik weet hoe je je voelt.
Mijn ouderlijke huis is vorig jaar verkocht.
Het huis kwam uit 1967 en is gebouwd door mijn opa.
Mijn opa is er gestorven en ik heb er 15 jaar met veel plezier gewoont.
1 januari vorig jaar zijn wij over gegaan naar ons huidige huis en ik heb ht echt moeilijk gehad.
alles achterlaten op de plek waar je jaren hebt gewoond en ook je overleden beestjes achter laten en de herrineringen aan de famile lieten wij allemaal achter want ja het huis is altijd in de familie gebleven en nu neit meer.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:29

Jemig, dat heb je snel verkocht? Heb je zo'n ubervilla :)

Ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Ik heb jaren rondgereden in de oude citroen bus van mijn vader. Toen die naar de grote bussenhemel moest heb ik een traantje gelaten (sleutel hangt nog steeds aan mijn sleutelbos) :Y)

Mijn vriend wil eigenlijk ook verhuizen. Voor zijn werk zou hij graag een grote schuur willen hebben aan huis. Daarbij is hij gewend om vrij te wonen en heeft erg veel moeite met dat hij niet rond zijn huisje kan scharrelen. We wonen supermooi, midden in de polder maar toch dicht bij een dorpscentrum. Het is een heel schattig 2 onder 1 kap arbeiders woninkje.

Toen mijn vriend het kocht is het volledig gestript van binnen en alles hebben wij zelf en met vrienden weer opgebouwd. Voordeel is dat het hele huis precies naar onze smaak is en alles nieuw (en luxe :) gekocht. Dat gaat dan toch even slikken worden mochten wij een nieuwe stek vinden. Als het aan onze eisen moet voldoen mag je een flinke zak geld meenemen of weer een opknapper kopen... Dat zal dus een opknapper gaan worden. Alleen al het vooruitzicht dat ik mijn lieve huisje met hoekbubbelbad, open haard en superdakterras waar ik bloed, zweet en tranen in heb gestopt moet gaan missen en inruilen voor een krot waar je wéér vanalles moet gaan opbouwen... Voorlopig is het echter nog niet zo ver, huis staat nog niet eens te koop :)

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:48

Ooh ik ken het gevoel. Wij gaan volgende week verhuizen. Mijn vriend is een bedrijf begonnen in een plaats die 30 minuten verderop ligt. Om hier te blijven wonen is gewoon echt te onhandig. Maar god wat ga ik dit heerlijke kleine huisje met z'n enorme tuin en uitzicht op de bossen en weilanden gevuld met paarden missen.

We gaan het verruilen voor een 2 onder 1 kap woning net iets buiten het centrum van een dorp. En als we heel eerlijk zijn willen we allebei eigenlijk helemaal niet verhuizen, maar soms moet het gewoon.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:14

Ik ken het gevoel ook. Al meerdere keren verhuisd, de ene keer omdat ik het graag wilde de andere keer omdat het beter was. Maar het is inderdaad dubbel, er is altijd wel iets wat je achter laat. Aan de andere kant houd ik ook erg van een nieuw begin... :)