Het leed wat PostNL heet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:24

Helaas ook hier bekend met de problemen.
Sinds de reorganisatie lijkt het alleen maar erger te zijn geworden!

Pakket dat bij ons terug komt met de boodschap 'adres bestaat niet'. Adres nagekeken, label op het pakket nagekeken, klopt toch echt! Die persoon nog nagevraagd of hij niet ergens in een gehucht woonde, was ook niet het geval. Sterker nog, hij ontving wel vaker pakketten via PostNL!
Pakketten die voor de aangegeven tijd bij een Post pakket punt zijn afgegeven en die gewoon niet meer worden verwerkt terwijl dit wel zou moeten.
Track&trace waar geen bal van klopt (vaak door sorteerfouten o.i.d.)
enz...

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:26

Ik heb een webwinkel en merk dat het sinds PostNl slechter is geworden.. Pakjes komen later aan of zijn eventjes zoek.. heel frustrerend.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:28

Postnl praat me er niet van, dankzei hun postbode ben ik nu al 3 x belangrijke formulieren kwijt die ze bij een buurman aan de andere kant van ons dorp bezorgen en die beste man is er zo zat van dat hij post weg gooid of terug stuurd.

Zo ben ik de medische uitslag van mn hond kwijt aangetekend verstuurd nog wel, er is voor getekend maar wij hebben het nooiittt gezien.

Klachten sturen heeft geen zin hoor je nooit weer iets van weer, heel frustrerend

UMayDream

Re: Het leed wat PostNL heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:31

Kan geen toeval zijn dat ik dit topic nu tegenkom.. :')
Ik werd vanochtend, op mijn eerste vakantie dag verdorie, wakker gebeld. Door wie? 3x raden. Juist, PostNL. |o

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 12:36

Roane schreef:
Mogen mensen die bij de PostNL werken, en zich scheel irriteren en frustreren over de kwaliteit van de postverwerking, zich hier ook melden? -O-

:j zeker.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:44

Wij hebben een geweldige postbezorger van post nl....
Ze begint rond 12 uur en als het regent gaat ze weg waardoor wij onze post gister pas rond kwart voor 6 kregen...
Gelukkig is het een vakantie kracht onze normale bezorger is er altijd tussen 11 en 2 wat ik prima vind!!

Vandaag is ze tegen 10 uur in begin van de staart geweest en nu het regent is ze er nu nog niet weer...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:04

Nou ik reageerde hier vandaag nog maar alweer een frustie dag door de Post nl, pakket zou bij mij aangeboden zijn nou ik zit de hele dag al te wachten maar niets gehad. Volgens de track trace is hij wel aangeboden wat niet kan :( Dus nu weer tot morgen wachten zo balen had het vandaag moeten hebben heb het niets voor niets zo geregeld dat ik het vandaag zou hebben denk ik dan.

Gebeld om te zien wat ik kan doen, krijg ik een man die enkel over de klachten afhandeling wil praten pfffff heb maar opgehangen wat een irritant gedoe :( :(

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:07

Vorige week waren mijn broer en moeder bezig in de tuin, dus hoorden de bel niet.
Heeft de postbode heel leuk een brievenbus pakketje tussen vuilniszakken neergezet, waar
mijn vaders contract in zat.. En toen heeft die een briefje in de bus gedaan dat het daar lag 8)7

Seven: heb ik ook al is gehad, of een mobiel met abbo, waar je voor moet tekenen! gewoon bij de buren afgeleverd :S

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:10

Ja das toch bizar, nou ging dit om schilderspullen maar voor mij belangrijk genoeg nu dus weer tot morgen wachten en hopen dat ze t nu wel goed bezorgen.
Zegt die man van de klantenservice doodleuk ja je kan het straks ook gewoon ophalen hoor :( grrrrr man wat ben ik rustig gebleven maar kookte ik aan de binnenkant

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:34

Seven schreef:
Ja das toch bizar, nou ging dit om schilderspullen maar voor mij belangrijk genoeg nu dus weer tot morgen wachten en hopen dat ze t nu wel goed bezorgen.
Zegt die man van de klantenservice doodleuk ja je kan het straks ook gewoon ophalen hoor :( grrrrr man wat ben ik rustig gebleven maar kookte ik aan de binnenkant

Idd wat is dat voor flauwekul! Je betaald er toch gewoon voor dat ze het bij je thuis afleveren? Misschien blijf je er wel speciaal voor thuis.

De klachtenafhandeling van sommige bedrijven -O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:46

De klachten afhandeling van post.nl is ronduit schandalig!
Heb al diverse keren een klacht ingediend maar vervolgens doen ze er niets mee. En als je er dan achteraan belt of mailt dan zijn opeens de gegevens niet compleet...
Goh wat vaag, en het formelier wat ik door gemaild had was volledig ingevuld. Ohhh dan is het waarschijnlijk bij ons verkeerd verwerkt. Wilt u het nogmaals doormailen. Netjes gedaan en vervolgens hoor je niets.
Dus maar weer opnieuw contact opgenomen, ja mevr. de gegevens zijn niet compleet -:(- Dus ik moest weer opnieuw alles doormailen. Maar mevr u kunt het toch ook wel direct aanpassen in het systeem want dit was de vorrige keer namelijk ook al zo maar blijkbaar niet aangepast.
Nee kon niet telefonisch maar hoefde alleen de ene te mailen wat ze miste. Dus weer gedaan.....
Wederom hoorde ik weer niets dus maar weer contact opgenomen. Kreeg wederom iemand anders de telefoon. Dus ik weer het verhaal uitgelegt. Maar mevr. waarom heeft u al 3x dezelfde klacht ingediend met dezelfde T&T code, nou omdat volgens u collega's de gegevens niet compleet waren %)
Nee hoor dan hadden ze niet goed gekeken want alles klopte gewoon -:(-
Maar hij zou alles regelen..... Maar ondertussen zijn we alweer een tijdje verder en jullie raden het al.......Weer niets terug gehoord...... -:(- -:(- -:(- -:(-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:49

Dat zei ik dus ook ik blijf dr speciaal voor thuis nu morgen weer dus :(
Bah maar de dikke rekening van net bezorgen ze me wel, is het dan toch vr 13de

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:55

Oh ja heel fijn. Onze postbode gooit regelmatig de post gewoon in de tuin tussen de planten. Belangrijk of niet, regen of niet. Volgende keer dat we hem zien krijgt ie de wind van voren!

Er is ook ooit een bezorger van pakketpost geweest met een onhandige actie.
Honden liepen in de tuin, wij zijn dan altijd thuis, deur staat open dus even een gil en we komen eraan.
Echter waren we nog niet eens buiten of hij gooide het hekje open. Honden over straat maar nee dat was niet zijn probleem als ze overreden werden of een kind overlopen. (Zijn van formaat kalf en erg lomp)
Gelukkig goed afgelopen maar meneer heeft toch een preek gehad!

Oh en er schiet mij nog een te binnen. Na een weekend op Texel waren we 1 sleutelbos vergeten (konden het huis dus wel in met andere). Dus wij gebeld naar die organisatie daarr, ze hadden ze opgestuurd.
Na 2 weken nog niks ontvangen, bleek het pakketje verdekt opgesteld in de tuin te liggen :( Kwamen we pas achter nadat we de tuin gingen ruimen..
Heel handig, zeker omdat de huissleutels erin zaten :z

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:57

zo 1 hadden wij ook := Enkel was onze hond iets minder coulant, die ging in de aanval man kon net op tijd uit het hek komen ja waarom dan ook persee door 2 hekken naar de achterdeur gaan terwijl de voordeur dichter bij is. :(

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:27

Ik bedenk me net nog iets, voor de verandering wel positief.
Wij hebben als doordeweekse postbezorgster echt een super wijf. Ze herkent de namen (ging zelfs bij mn schoonouders aanbellen of het wel klopte dat er op mijn naam werd bezorgd toen ik daar een paar maanden logeerde) en bezorgt altijd super netjes +:)+

Pakket bezorgers hebben we hier iedere keer een ander. Gister weer een pakje bij de buren. Buurman kwam het netjes brengen, ik wist niet eens dat het daar lag want we hadden geen briefje niks in de bus _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:28

Ik verstuur brieven tegenwoordig aangetekend als ik er eens eentje moet versturen, want als ik hem in de brievenbus gooi dan hebben mensen hem pas twee weken later.. niet leuk als je v erjaarskaartjes verstuurt :=

Vrouwtje van ons postpunt zegt het ook, sinds het postNL is geworden is het echt ontzettend slecht geworden. :=

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:37

Dan zit er dus stiekum ook een voordeel aan: Als je te laat bent met het versturen van je verjaardagskaart zeg je gewoon dat postNL er heel lang over doet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:39

Ik maak tegenwoordig maar een foto als ik iets in de brievenbus gooi :=

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:44

Stom genoeg ben ik drie weken geleden mijn ov-kaart kwijtgeraakt, dus ik een nieuwe aangevraagd, maar die is nu nog niet binnen. Gelijk weer achteraan gebeld, blijkt dat de vervangende kaart de 25e juni al is verstuurd, maar dus nooit is aangekomen. Voor mij een dure grap, omdat ik nu al drie weken de volle mep moet betalen in plaats van gebruik te kunnen maken van mijn studenten-ov. Ze hebben de vervangende kaart nu dus ook moeten blokkeren en wederom een nieuwe moeten aanmaken. Als die niet binnen nu en een week in de bus ligt, moet ik toch maar eens uitzoeken of ik de gemaakte reiskosten op de PostNL kan verhalen. Stelletje prutsers!

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:52

Nant schreef:
Dan zit er dus stiekum ook een voordeel aan: Als je te laat bent met het versturen van je verjaardagskaart zeg je gewoon dat postNL er heel lang over doet :D

Hahaha ja dat wel ja.

Maar ja... Heb toch liever dat het direct,snel,goed word verstuurd en afgeleverd.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:56

Helaas, het is momenteel gewoon een rommel. Ik werk zelf als postbezorger en help met sorteren. Echt drama! Oudere goed werkende mensen worden eruit gegooid en er word alleen maar rotzooi aangenomen die het na 3 weken ook opgeven of gewoon niet meer komen opdagen. En de werkdruk voor de goede bezorgers word alleen maar groter en groter.
Er zijn steeds weer aanpassingen aan de huidige manier van werken, waardoor het zelfs voor ons(mij collega's en ik) het soms moeilijk te begrijpen is.
Gelukkig heb ik zelf nog nooit klachten over mijzelf gehad, en heb regelmatig een praatje met de mensen van mij wijk. Door dit contact weet ik bijvoorbeeld ook wanneer de sorteer machine een fout heeft gemaakt( code rechts onderin) Want die horen we eigenlijk aan te houden. Daar staat dan bijv. nummer 3 terwijl er in het venster toch echt 30 staat en dat ook overeen komt met de mensen die daar wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:03

De post is inderdaad verschrikkelijk slecht. Wacht nu ook al een tijdje op een brievenbuspakketje, vandaag de bezorger erop aangesproken. Hij is niet zo heel slim, maargoed hij bezorgd verder altijd netjes. Hij heeft maandag geprobeert dat pakketje door mn brievenbus te doen, maar dat ging niet. Hij herft het dus weer teruggebracht en ik hoorde het dinsdag via de pakketpost te hebben... Ik heb nog geen pakketje gezien. Ben benieuwd of dat nog gebeurt. Vind het niet erg als het wat langer duurt omdat het niet door de bus kon, maar het is nu vrijdag en de pakketpost is al geweest. Vind dat niet netjes..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:05

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:20

Jorienn schreef:
De post is inderdaad verschrikkelijk slecht. Wacht nu ook al een tijdje op een brievenbuspakketje, vandaag de bezorger erop aangesproken. Hij is niet zo heel slim, maargoed hij bezorgd verder altijd netjes. Hij heeft maandag geprobeert dat pakketje door mn brievenbus te doen, maar dat ging niet. Hij herft het dus weer teruggebracht en ik hoorde het dinsdag via de pakketpost te hebben... Ik heb nog geen pakketje gezien. Ben benieuwd of dat nog gebeurt. Vind het niet erg als het wat langer duurt omdat het niet door de bus kon, maar het is nu vrijdag en de pakketpost is al geweest. Vind dat niet netjes..

Klopt ja, als het niet door de brievenbus past moeten wij er een sticker op plakken en weer inleveren bij het depot. Dan word het bezorgt via pakket. Echter, gewoon even aanbellen en kijken of de mensen thuis zijn is veel handiger. Dat scheeld ook weer wachten voor de mensen, want voordat het dus bij de pakket ben je vaak al een paar dagen veder.

Met mijn eigen collega pakket bezorger heb ik wel eens een aanvaring gehad.(hij wist niet dat ik zijn collega was).
Ik zat op de eerste verdieping en dan sta je echt niet binnen 3 tellen bij de deur. Dus toen ik open deed stond hij al bij de buren te bellen. Hij was behoorlijk geïrriteerd dat ik niet gelijk open deed. Maar nu kan hij ineens wel wachten toen hij erachter kwam dat ik zijn collega was.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:25

Wij maken ook heel veel gebruik van PostNL voor ons werk en krijgen momenteel ook zo veel klachten, het is niet grappig meer.. zendingen die niet aankomen of veels te laat.. *mopper*