Hoe plassen wielrenners tijdens een wedstrijd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yoline_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:50

hmm m'n pizza smaakt ineens een stuk minder lekker..

Maar had er ook eigenlijk nog nooit overna gedacht. Vieze mannen :')

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:51

loisbr96 schreef:
Ik heb hier gelukkig nog nooit over na gedacht..
Maar de vrouwelijke wielrenners dan?....

Ze trekken de broekspijp aan de kant volgens mijn vriend en gaan neem ik aan in de berm plassen :P Wielrenkleding is heel elastisch. Scheelt dan weer dat wielrenners geen onderbroek aan hebben.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:51

Ah gadverdamme! Ben blij dat spinning maar een uurtje duurt. :')

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:54

PocoGaucha schreef:
een hardloper:
http://livenlovecestlavie.files.wordpre ... .jpg?w=490

in een linkje want het is een gore foto:P

:') Hij kijkt erbij alsof hij nog bezig is :Y)

Mijn vriend zegt dat alle hardlopers dat doen, want dan gaan ze harder anders haalt de stank ze in... :')

Kirsten_S

Re: Hoe plassen wielrenners tijdens een wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:56

iewl dat gaat toch schuren lijkt mij...

wat je wel niet voor de sport over hebt, bijna tegen het primitieve aan..

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:58

Kan je bij een belangrijke wedstrijd niet bepaalde voorbereidingen treffen wat betreft de grote boodschappen? Even de boel laten uitspuiten, dat garandeerd vast dat je een hele tijd niet moet. En dan nog zo'n anti diarree pil erbij, zorgt helemaal dat het lekker wordt opgehouden :P

Maar dit is echt een grappige vraag eigenlijk, had er nog nooit over nagedacht.

Vroeger had ik nog wel eens de gewoonte om achter wielrenners aan te fietsen als ik onder weg was naar mn verzorgpony, op een moment fietste ik achter iemand, die blijkbaar een volle neus had. Die draaide zich opzij, drukte 1 neusgat dicht, hard blazen, en het vloog eruit met een mooie boog. Gelukkig had ik genoeg afstand... haha. Vieze mannetjes, die wielrenners!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 18:58

Ik neem aan dat endurance ruiters en amazones wel gewoon de bosjes opzoeken? :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:58

Een hardloper is meestal niet zo lang onderweg. Een wielrenner zit minstens 4 uur op de fiets. Voor mannen kan ik me het nog voorstellen, maar vrouwen? Die kunnen niet even wat uit hun broekspijp trekken. :')

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:00

Tja, hier meldt zich een ex-wielrenner...../mountainbiker vrouw).

Als je moet dan moet je. Laten we dat voorop stellen.

De 'heren' in de grote koersen (zoals de Tour) maar ook in grote klassiekers als de Amstel Gold Race gaan idd gewoon plassen langs de kant van de weg. Bij voorkeur met een flinke groep en de rest doet dan ff kalm aan om weer bij elkaar te komen.

Onderweg plassen op de fiets in de bosjes is niet zo dat je door de bosjes fietst, je blijft op je fiets, haalt je grote vriend uit je broek en terwijl je ploeggenoot je duwt kun je ff afwateren richting de bosjes.
Niet te adviseren bij sterke wind van welke zijde dan ook!

Kan dit niet omdat je in het einde van de koers zit of bv in een kopgroep dan is in je broek plassen inderdaad het enigste wat je kan doen.

Ik heb wel ritten gefietst van meerdere uren. Het lukt redelijk netjes om je broekspijp aan de kant te schuiven en dan te plassen als vrouw zijnde.
Edit: Angeliekje haar vriend heeft het bij het rechte eind.

Kan dit niet, ja dan moet je het maar laten lopen. Aangezien je geen onderbroek draagt loopt alles dus gelijk in je zeem, ff niet heel comfi maar het droogt vlot en is niet anders. Doorfietsen met een knettervolle blaas is niet fijn.

Grote boodschap problemen, geen idee hoe ze dat oplossen. Ik heb er gelukkig nooit wat van mee gekregen en ook nooit last van gehad. Mijn lijf komt niet zover dat ik daar last van krijg onder zulke inspanning, het is wel erg prettig om een wc dicht bij te hebben na een flinke koers.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:15

Ooo bah, die foto van die hardloper... :=

Haha ik heb dat ook serieus nooit geweten, maar een mens kan zijn poep toch wel een halve dag ophouden lijkt me? :P

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:25

Wat ik mij gister afvroeg:
Die kittel (de kopman van die nieuwe nederlandse ploeg) had maagproblemen en was aan de diarree. Hoe los je dat op dan? (Ik heb niets zien lopen, gelukkig :') )
M'n moeder had het over een soort tampon.. maar dat kan niet fijn fietsen..

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:26

Ik heb er wel eens als een malle van zijn fiets zien springen zo de bosjes in.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:31

|( Die foto van die hardloper....

:') En dan die blikken van het achtergrond publiek.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:46

Bah... Ik zou dat echt niet durven :') maar ik ben ook echt heel snel vies van dit soort dingen. Die hardloopfoto is echt om te huilen.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:49

Gatver dat was echt heel funsig! De mensen op de achtergrond _/-\o_

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:55

Wow, ik vind het echt genant voor die hardloper!

Ik zou denken dan maar niet winnen kan ik naar de wc :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:56

Mowoah schreef:
Ooo bah, die foto van die hardloper... :=

Haha ik heb dat ook serieus nooit geweten, maar een mens kan zijn poep toch wel een halve dag ophouden lijkt me? :P

Met hardlopen wil de boel nog wel eens op gang komen. Of dat door het schudden van je lijf komt of iets anders weten ze niet. Dat heb ik ooit eens gelezen iig.

Ik hou 't wel bij hooguit een uur hardlopen en vantevoren 3 keer naar de wc :') Moet er al niet aan denken om in de bosjes te moeten gaan...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:00

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:08

Dit stukje bedoelde ik over dat 'schudden':
Citaat:
Buik- en maagklachten bij hardlopers
Uit onderzoek is gebleken dat ruim 30 procent van de lopers ontlastingsaandrang voelt tijdens de wedstrijd. Twintig tot vijfentwintig procent ondervindt buikkrampen of diarree tijdens of na de inspanning. Het aantal klachten van de maag, zoals misselijkheid en overgeven, blijkt kleiner te zijn, hoewel dat sterk afhankelijk is van de omstandigheden waaronder deze inspanningen plaatsvonden. Het vochtverlies door veel zweten, de mate van uitdroging van het lichaam en de vocht- en voedselinname konden de percentages maagbezwaren sterk opschroeven.
Opvallend is dat buikklachten bij de hardlopers vaker optreden dan bij fietsers, schaatsers en zwemmers. De schuddende (loop)beweging van het lichaam in verticale richting stimuleert de passage van de voedselresten door de darm, zodat het ook logisch is dat de stoelgang door regelmatig hardlopen in frequentie toeneemt. Mensen met overgewicht en klachten van obstipatieve aard, zijn dus zeer gebaat bij hardlopen! Darmkrampen, buikpijn en diarree kunnen een negatief effect hebben op het fitheidsgevoel en de prestatie. Door middel van aanpassingen in het voedsel, met een groter vochtvolume bij sporten onder warme weersomstandigheden en/of een vermindering van de intensiteit van de sportbeoefening kan hier iets aan worden gedaan.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:13

Over dat schudden dan:
Ik lig nu al in een deuk om bij dressuurruiters die doorzitten, een bruine vlek te zien ontstaan.
HILARISCH!!! _O- _O- _O- :oo

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:28

Die hardloper, het zit gewoon aan de voorkant van zijn broek! :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:13

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:23

Pieteritus1 schreef:
Over dat schudden dan:
Ik lig nu al in een deuk om bij dressuurruiters die doorzitten, een bruine vlek te zien ontstaan.
HILARISCH!!! _O- _O- _O- :oo

Maar die hoeven maar proefje van max. 10 minuten, dat kan je nog wel ophouden }> (anders geen witte broek aandoen :Y) ).
Maar hele marathon?
Dat ga je dan zeker niet redden.

Suggestie niet eten en remmers etc. nemen is geen optie.
Bij een wedstrijd moet je optimaal presteren en dus ook voeding tot je nemen,
je kan moeilijk hele tour de france gaan vasten.
Of een marathon op lege maag gaan lopen.
Dan krijgen ze het wel heel druk bij de eerste hulp en gaan er zeker geen records gebroken worden.

Smakelijk is het niet.

Endurance ruiters die gaan voor kampioenschappen geen idee,
maar ik heb in mijn klasse 1 tijd (laagste klasse :+ ) gewoon een struik opgezocht,
enigste toeschouwer was mijn paard dat bedacht van de gelegenheid gebruik te maken door flink bermgras te bunkeren.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:25

Wáárom heb ik nou op die link geklikt? Ooooh, dit gaat voorlopig niet meer uit m'n hoofd geloof ik. Mensen zeggen wel eens; als je moet, dan moet je. Maar dat geldt niet voor mij, ik hou het echt op totdat ik naar een toilet kan. Maargoed, ik ben dan ook geen wielrenner of hardloper ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:33

Georgette schreef:
Wáárom heb ik nou op die link geklikt? Ooooh, dit gaat voorlopig niet meer uit m'n hoofd geloof ik. Mensen zeggen wel eens; als je moet, dan moet je. Maar dat geldt niet voor mij, ik hou het echt op totdat ik naar een toilet kan. Maargoed, ik ben dan ook geen wielrenner of hardloper ;)

Dat denkt iedereen tot ze een keer echt! diarree met bijbehorende krampen hebben gehad.
Soms haal echt het toilet niet!
(Bedoel dan niet door wielrennen of hardlopen, maar bij ziekte)