Hoe vaak naar schoonouders op bezoek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:27

Ik kan niet wachten totdat mijn vriend uit huis gaat. Want ik heb echt een bloedhekel aan mijn schoonouders en 1 broertje (lang verhaal) De jongste broertje van mijn vriend is daarin tegen echt een schatje.

En denk dat ik toch wel 1 a 2 x per week naar mijn moeder toe zou gaan als ik uit huis ga. Mijn vader daarin tegen weet ik niet. Die ik zie ik nu soms ook een paar weken niet ( zijn gescheiden)

Floortje88

Re: Hoe vaak naar schoonouders op bezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:38

Ik zie ze 1 keer in de 2/3 weken... Mijn vader 1 keer in de 3/4 weken maar die woont ook wat verder weg..

Bij ons is het helemaal geen verplichting gelukkig. Ik vind iedere week ook best veel.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:44

Mijn schoonmoeder zag ik eerst wekelijks, ze nodigde ons iedere zondag uit voor het eten. Kan het goed met haar vinden, maar het werd op een gegeven moment zo'n verplichting dat ik er echt geen zin meer in had. Nu zien we haar sowieso wel 1x in de maand, soms wat vaker maar het voelt nu niet meer zo verplicht gelukkig. Vaker hoeft ook echt niet van mij..

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:46

Ik zie mijn schoonouders ongeveer 1 keer per maand.
Mijn vriend woont op zichzelf en ik woon thuis. Mijn ouders zie ik dus nog iedere dag.
Als we naar zijn ouders gaan is het vaak voor een verjaardag. Maar als er een hele maand geen verjaardag is dan komen ze altijd even langs of gaan wij daar even langs. :)
Mijn schoonouders zijn juist echt schatten van mensen! Heel zorgzaam, lief en geïnteresseerd. Ik vind het altijd leuk om daar even langs te gaan.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:46

Ik heb een hele goede band met mijn schoonmoeder en mijn ouders, en onze ouders gaan onderling ook heel goed met elkaar om, en mijn vriend met mijn ouders.
Mijn schoonmoeder zie ik ongeveer 2 keer per week, soms meer, soms minder. Mijn eigen ouders zie ik echter wat minder, ik denk 1keer per 2 weken? Ze wonen 40 km verder maar ik spreek ze over de telefoon denk ik 4 keer per week ofzo? Mijn ouders werken allebei full time en in ploegen diensten, dus hebben niet altijd tijd. Mijn schoonmoeder woont ongeveer 3 km bij me vandaan, lekker dicht bij dus!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:49

Ik zie mijn schoonouders ehm.. 1x in de maand gemiddeld? maar dat kan ook wel 1x per 2 weken zijn of soms elke weekend.. maar gemiddeld denk ik 1x in de maand. Helaas woont hij in zo'n gehucht waar ik niet zo genoodzaakt voel om daar vaker heen te gaan :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:52

Ik zie mijn schoonouders (en mijn opa) al 15 jaar lang elke zaterdagochtend.
Toen mijn paardjes er stonden (2a3 jaar) elke dag.

Mijn moeder "alleen" met verjaardagen, moederdag enz. Dus 8a10x per jaar.
Mijn vader (+stiefmoeder en halfzusje) zie ik mss 1x per jaar, bij een begrafenis van hun kant.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:58

Eens in de twee á drie jaar, een van de (vele) voordelen van emigratie... :D

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 00:03

ik zie mijn schoonouders EN ouders zeker een keer in de twee/drie dagen.
Met mijn ouders bel ik daarnaast ook nog bijna iedere twee dagen wel eventjes.
Mijn zus zie en spreek ik dagelijks (haar paard staat bij mij thuis) .

Ik vind het heerlijk en ik zou mijn familie (en die van mijn man) echt heel erg missen als het
anders dan dit zou zijn!!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 00:04

Kuggur schreef:
Eens in de twee á drie jaar, een van de (vele) voordelen van emigratie... :D

Ik heb hier eens een topic over gehad....maar kan t ff niet terug vinden......nog ff zoeken...LOL...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 00:07

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 00:08

Ik heb anders een hele lieve schoonmoeder (en nee, dat is niet sarcastisch bedoeld :D ).

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 00:11

Mn schoonmoeder vrijwel elke dag mn eigen ouders eens in de maand ongeveer best erg eigenlijk maarja mn schoonmoeder woont naast me :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 00:44

Laatste keer dat ik m'n schoonouders zag was in januari :') Mijn vriend woont in Rotterdam dus qua afstand en zonder OV is het voor mij al wat moeilijker. En tja, ik heb ook niet zoveel met m'n schoonouders. Voel me er niet echt welkom, kan niet tot nauwlijks met ze communiceren. ( ze zijn Chinees en spreken weinig / niet NL ) en ze vinden 't nog steeds vervelend dat ik niet Chinees ben. Daarbij hebben ze wel een aantal dingen gezegd waar ik niet zo gecharmeerd van was dus nee, niet erg vaak.
Ben er ook niet heel rauwig om.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 07:20

Mijn ouders zie ik 5 keer per week, maar dat komt omdat ik bij mijn vader werk en hij zijn kantoor aan huis heeft. In het weekend heb ik rust ;). Haha nee hoor, zo erg zijn ze niet :P. Maar denk dat als ik een andere baan had gehad, ik ze ook max eens in de 2 weken zou zien. Buiten het werk om zie ik mijn vader nu 's avonds 2x per week voor het klussen omdat we sommige dingen gewoon neit zelf kunnen en moeders soms als we samen een rondje gaan lopen met de hond of samen naar stal gaan.
Naar zijn ouders proberen we wel elke 2 weken te gaan, maar met de drukte van de verbouwing lukt dat niet altijd. Ben daar nu 2,5 week geleden voor het laatst geweest en nu zijn ze voor 3,5 week op vakantie. Ach, het zijn schatten van mensen, ze hebben er gelukkig begrip voor. Zodra ze mij er via mijn vriend op aan zouden spreken, zou ik not amused zijn.. Zeg het dan gewoon tegen mij zelf..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 07:41

Mijn ouders zie ik ongeveer 1x per week/1x in de 2 weken :) .
Mijn schoonvader vele malen minder, misschien 1x in de 2 maanden, maar daar zit ook een hele historie aan vooraf. Schoonmoeder heb ik overigens niet.

Zou opzich mijn ouders best elke week willen zien, maar wegens drukte lukt dat gewoon niet..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:07

waarom in vredesnaam zou ik bij mijn schoonloeder op bezoek gaan?????
Ik zie haar hier in huis al vaker dan me lief is.
Alleen mensen die een hekel aan zichzelf hebben gaan daar op bezoek :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:02

Ik heb gelukkig een hele goede band met mijn schoonmoeder. Die zie ik ook zeker 3 a 4 x per week aangezien ze een bedrijf runt samen met mijn vriend. Mijn eigen ouders probeer ik eens in de 2 weken te bezoeken, dat lukt redelijk. Anders belt mijn moeder toch om even bij te kletsen. Ik denk dat mijn moeder mij wel vaker zou willen zien, maar het schiet er gewoon bij in.
Mijn schoonouders zijn gescheiden en door alle nare dingen die mijn schoonvader zijn ex en zijn kinderen heeft aangedaan hebben wij geen contact met deze man.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:15

Hmm, mijn schoonvader klaagt ook altijd dat ik nooit meer langs kom... Als ik eerlijk ben vind ik het al genoeg om iedereen tijdens vejaardagen te zien uit mijn schoonfamilie (mijn vriend heeft 4 broers en zussen, allemaal met aanhang + een aantal kids) en de incidentele extra feesten en partijen. Dat is ongeveer een keer per 4 weken dus.

Mijn eigen ouders zie ik eigenlijk erg onregelmatig; soms een keer per 3 weken en dan weer 2 keer per week...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:30

Nou ts ,dit probleem heb ik dus met mijn oma.
Terwijl mijn eigen moeder zie ik ook soms 2 weken niet en die maakt geen probleem of komt zelf even langs.
Als mijn oma zeurt zeg ik dat zij ook eens naar mij kan komen.
Soms heb je ook gewoon geen zin in dat geschooi steeds, tenminste dat heb ik.
Je moet je schoonmoeder duidelijk maken dat dit jouw leven is en dat je best nog eens langs komt maar ik zou me absoluut niet verplicht voelen nu om wel een cadeautje mee te gaan nemen en wel vaker op bezoek te gaan.
Dat gaat uiteindelijk averechts werken.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:33

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:39

Haha het was misschien attent om iets mee te nemen maar om dat gelijk maar te verwachten? >;)
Wij gaan normaal gesproken 1x in de week /2 weken langs. Mijn vriend uiteraard vaker. Vind ik wel prima want heb mijn eigen dingen te doen :P
Maar nu ze net uit het ziekenhuis is, gaan we vaker en ben ik er om de dag om de paar dagen te vinden. We eten daar dan ook. Opzich prima,het is anders toch maar gedoe.(Mijn vriend kookt daar) Net zo handig. Ik moet zeggen dat ik het nu niet zo erg vind, in het begin vd relatie vond ik het irritanter. ( Andere mensen i.t.t.mijn familie)

Wel krijgt mijn vriend op zijn flikker dat hij zijn oma's vaker moet bezoeken _O-

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:40

quartel schreef:

Schoonloeder? :') _O-

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:42

Nicky84 schreef:
quartel schreef:

Kende je die nog niet :') :))

Mijn eigen ouders hoef ik ook echt niet zo vaak te zien. Eens per maand vind ik prima. Terwijl ik toch echt vind dat ik de leukste ouders van NL heb hoor ;) Dus dat staat voor mij echt los van elkaar.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:43

Nicky84 schreef:
quartel schreef:

heks mag ook hoor....schoongedierte......kuddewijf......suggesties nog??? :+