Waarom moet het allemaal zo moeilijk? Mij moeder is gereformeerd en mijn vader doet niets aan het geloof. Op zondag gaat mijn moeder naar de kerk en mijn vader niet. Het gaat al ruim 25 jaar goed hoor! Zolang je elkaar gewoon in de waarde laat.
verootjoo
Geplaatst: 23-06-12 17:29
Christelijk gereformeerd is voor iedereen anders. Bovendien loopt je ideale leven misschien ook anders dan je denkt. Ik dacht er precies als je vriendin over, eerst trouwen, geen geld uitgeven op zondag en elke week naar de kerk. En nu... Woon ik samen, kopen we wel eens een ijsje op zondag, en zitten we ong 1x per 2 maanden in de kerk. Ben verder wel met het geloof bezig dmv bijbelstudieclub, maar niet zo 'streng'. Voel me prima. Het kan dus best anders lopen als je denkt. Zou het gewoon even aankijken
Waarom wil zij perse dat jij hetzelfde gaat geloven? Als je er niet in gelooft.. Dan kun je toch niet voor haar zomaar hetzelfde gaan geloven? Mocht het kans van slagen hebben, dan lijkt mij het meest logische dat je elkaar daarin respecteert? Maar dan moet je in veel dingen wel tot elkaar kunnen komen natuurlijk. Hoe voedt je bijv kinderen op. Mag je wel wat doen op zondag wat geld kost.. Het moet iets zijn waar jullie beiden in kunnen vinden. Word wel erg lastig zo te horen!
ik ben gisteren bij me vriendin geweest en we hebben er veel over gepraat, waar door het voor mij ook duidelijker wordt. ik respecteer der in haar geloof. en we gaan er voor.