Zou jij het opruimen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:11

Nou lekker aso,tuurlijk ruim je dat zelf op als hondeneigenaar.
Heb het een keer aan zee gehad met mijn hond,die had teveel zout zeewater gedronken en ging ook lekker staan kotsten toen we wat gingen eten en drinken bij een strandpaviljoen.

Ik schaamde me dood,maar aan de andere kant begreep ik wel dat het dier er niks aan kon doen en niet snapt dat hij geen zeewater moet drinken.

Maar he dan ruim je dat toch op,biedt je je excuus aan en gaat aan een tafeltje zitten!!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:10

Dat doe je als hondenbaasje/ouder van het kind/vriend of vriendin van de zieke, wel zo netjes...

Ik was ooit bij een concert met een vriendin en zij moest ook overgeven. Allereerst bracht ik haar naar het toilet, daarna heb ik aangeboden het op te ruimen, maar het personeel stond erop dat zelf te doen en bood mijn vriendin nog een glaasje suikerwater en iets lichts te eten aan. Superlief natuurlijk, maar ik schaamde me echt dood, arm meisje dat dat op moest ruimen... :(:)

Debbie00

Re: Zou jij het opruimen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:16

Ik zou het zelf opruimen. Het is mijn hond. Ik vind eigenlijk dat honden (en zeker geen grote) niet in een restaurant horen. Maar da's mijn mening.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 19:20

Mensenkots en andere uitwerpselen heb ik vaak zat opgeruimd, ook vervelend, maar daar kan ik mee leven. Hondenkots van de grond echter niet. Je moet er toch niet aan denken dat je bediening dat opruimt en daarna je eten komt brengen, bah!

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:23

Mijn hond heeft ook wel is tussen de ralph lauren shirts staan overgeven.. uiteraard zelf grootste deel opgeruimt en het personeel heeft zelf na gedwijld. Was wel even onverwachts allemaal maar gelukkig gaven ze mij alles wat ik nodig had ( doekjes en een plastic tas ) om het schoon te maken.

Ik begrijp wel als een heel restaurant je aankijkt je je een beetje opgelaten voelt als je daar de vloer moet gaan boenen.. maar ik zou het wel schoonmaken.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:34

Beetje raar hoor, dat ze van jou verwachten dat je het gaat opruimen? Voor de andere mensen ook niet echt fris, zit je eerst aan de honden kots en vervolgens aan hun eten of drinken, nou nee dankje. Heel aso ook dat die mensen gewoon weg zijn gegaan, half opgeruimd..

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:38

Wat een rare vrouw, als mijn hondje doet overgeven zou ik het opruimen. Op het zwembad waar ik gewerkt hebt was een keer een kindje wat had overgegeven, de moeder vroeg gelijk heb je een sopje voor mij? Ze wilde alles zelf opvegen het was haar kind dus zij moest het opruimen.
Meer dan logisch toch?

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:43

Ondanks dat ik zelf bijna over m'n nek ga bij het zien van braaksel (mens of hond) zou ik
de boel zeker zelf schoonmaken als m'n hond in een restaurant overgeeft :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:48

onze hond spuugt regelmatig en heel makkelijk...pfff heel lastig want hij kan het zo overal er uit gooien maar dit is mijn probleem en niet die van een ander, ik ruim het dus op en zou absoluut niet verwachten van iemand in de bediening of wie dan ook dat ze het gaan opruimen! bah zoals je zegt even later krijg een ander weer zijn bordje eten _/-\o_

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:47

Caira schreef:
Mensenkots en andere uitwerpselen heb ik vaak zat opgeruimd, ook vervelend, maar daar kan ik mee leven. Hondenkots van de grond echter niet. Je moet er toch niet aan denken dat je bediening dat opruimt en daarna je eten komt brengen, bah!

Even offtopic.. Maar ik vind hondenkots echt veel en veel minder vies om op te ruimen dan mensenkots. T ruikt veel minder sterk/zuur, en de substantie is vaak ook minder goor (en makkelijker op te ruimen).
Hondenkots kan ik doorgaans zonder problemen opruimen maar mensen kots... Oef...

Ontopic: als honden eigenaar zou ik aanbieden om t op te ruimen.. Maar toen ik zelf in een restaurant werkte dweilde ik ook de kinderkots op (en dus ook hondenkots, als honden toegestaan waren).

Ik vind dat t personeel ten minste uit zichzelf ( en als eerste) moet aanbieden het op te ruimen. Het is dan netjes van de hondeneigenaar om te zeggen 'nee ik doe het wel'. Maar ik vind dat het personeel het als eerste aan moet bieden (bij een hond/kind/etc).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:58

mwah := Ja hondenkots zelf opruimen vind ik eigenlijk wel moeten. En anders schoonmaakkosten in rekening brengen :D :D Maar in sommige restaurants verwachten ze gewoon dat jij opruimt wat zij laten vallen. Pepervaatje bijvoorbeeld. Vent gooit het om. Ik moest het opruimen :')

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:05

Nou ik heb een keer gevraagd toen iemand een kop koffie liet vallen en gewoon doorliep of ze dat thuis ook doen,ik kreeg geen antwoord,persoon had deze opmerking waarschijnlijk niet verwacht en wist niet wat te zeggen.

Misschien niet klantvriendelijk maar aan de andere kant heb ik zulke "gasten" liever niet binnen!! :+

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:06

Als de hond van mijn ouders dat zou doen, die nemen wij ook nog wel eens mee als we naar het strand gaan, en dit zou gebeuren dan zou ik het echt niet durven te verwachten dat een ander dat gaat opruimen.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:12

Ik zou me dood schamen als iemand anders dat voor me op moest ruimen!
En zeker een serveerster die daarna nog andere gasten moet bedienen, laat je geen hondenkots dweilen.

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:15

Gister was er een jongetje dat overgaf in de winkel.. mensen gingen het meteen opruimen en ik heb gewoon de scrobmachine gepakt.. Was zo weg!! hihi

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:17

Eigenlijk vind ik het zo raar nog niet hoor, als het mijn restaurant was geweest had ik gewild dat mijn personeel het opruimde.. Als ik de klant was had ik het ook gewoon willen opruimen maar ik vind het niet vanzelf sprekend dat eigenaar dat moet doen. Ik heb ook een keer een kindje in de bakker gehad die in haar broek plaste, dan mocht ik echt niet vragen of mams het even opruimt hoor.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:20

Een mens die onwel wordt in een restaurant vind ik toch echt wel wat anders dan een hond. Ik vind het sowieso al fijn als onze hond mee mag in een winkel of restaurant. Ik kan me voorstellen dat alleen de aanwezigheid van een hond voor andere gasten al ergerlijk is. Laat staan dat de hond dan ook nog eens gaat kotsen. Tuurlijk, kan altijd gebeuren, maar dan zou ik het toch echt zelf opruimen en dit niet van het personeel verwachten. Ik zou je hulp (sopje dus) met beide handen aangrijpen en met een rood hoofd de troep opruimen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:23

Urine is wel wat anders dan kots...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:24

nooit van mijn levensdagen..getver !
daarom zal ik ook niet gaan eten, waar honden worden toegelaten. je zal net maar aan het happen zijn...ben je gelijk uitgegeten.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:27

Ik zou me doodschamen als mijn hond in een restaurant de boel onder staat te kotsen. Ik zou het zelf opruimen. Laten liggen voor de serveerster is helemaal erg. Een kotsend kind is wel wat anders, maar ook dat zou ik (waarschijnlijk al kokhalsend) opruimen.
Ooit ging onze hond bij mijn schoonouders over hun dure perzische tapijt staan overgeven. Ik wist niet hoe snel ik keukenrol, emmer water en wat al niet meer moest aanslepen. Eega zat er bij en keek ernaar en ik zei nog: neem die hond even mee naar buiten. Dus niet. De dag erna bleek het beest ontzettende maag/darminfectie te hebben, dus ze kon er niets aan doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:28

Maar wat heeft ts nu eigenlijk gedaan? Zelf opgeruimd?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:35

Vind het echt belachelijk dat ze verwacht dat jij het opruimt. Je bent serveerster in een restaurant..
Je werkt niet met dieren oid in het asiel of in een trimsalon of bij een dierenarts..
dan had je die keuze wel gemaakt..

Nee ik had het niet gedaan als serveerster..
Als de eigenaar mee werkend is zou ik wel helpen.

Als het in mijn bedrijf gebeurd verwacht ik zeker dat ze het opruimen.. Zal wel helpen maar ik kan er absoluut niet tegen en begin dan zelf ook te kotsen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:40

ik vind het trouwens zelf een beetje onbeschoft om de dweil kar zo zonder pardon door te schuiven naar de eigenaar.
ik ben absoluut van mening dat de eigenaar degene is die het op moet ruimen. maar het personeel moet (vind ik) zo beleefd en service gericht zijn om het direct aan te bieden (of nee: gewoon beginnen met opruimen), hondeneigenaar moet dan aanbieden om t over te nemen :j

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:42

Pff had het ook mooi niet opgeruimd, sterker nog, had het nieteens gekunt zonder zelf op mijn nek te gaan.

Als TS zelf was begonnen met opruimen had ze het helemaal zelf kunnen doen want die mevrouw was het duidelijk niet van plan.

TS, wat een fijne fotos in je profiel :D zat even stiekem te kijken. :')

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:04

Zwitsal schreef:
ik vind het trouwens zelf een beetje onbeschoft om de dweil kar zo zonder pardon door te schuiven naar de eigenaar.
ik ben absoluut van mening dat de eigenaar degene is die het op moet ruimen. maar het personeel moet (vind ik) zo beleefd en service gericht zijn om het direct aan te bieden (of nee: gewoon beginnen met opruimen), hondeneigenaar moet dan aanbieden om t over te nemen :j

Oh, maar er is een verschil tussen de kar naar iemand toeschuiven of iemand duidelijk maken dat jij het niet gaat doen. Ik zeg dan ook gewoon "Oh, wat vervelend, ik haal even een sopje voor u". Lijkt me duidelijk genoeg. Ik zit vervolgens met mijn handen weer in de buurt van eten dergelijken. We hebben het hier wel over braaksel, niet over een omgevallen bak popcorn oid. Dat is gewoon erg vies en ik vind het onbeschoft als je als hondeneigenaar verwacht dat iemand anders voor jou zoiets gaat opruimen.