Probleempje met buurkindjes...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:05

Onze hond vind het GEWELDIG, helaas...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:05

vinos schreef:
haha, ik heb nogal een grote tuin, niet te zien op de foto, ik vind een schutting lelijk (de beukenhaag is net gezet 1 jaar geleden, zal er pokon bij gooien zodat ie sneller groeit) Ik heb de ouwelui meerdere malen aangesproken, 0 resultaat, als we visite hebben, bbq ga zo maar door... kind staat er aaaaaaltijd.....

Mss moet je dan eens een stoel pakken en haar onbewogen aan blijven staren :') Ik zou er serieus ook gek van worden. Heeft ze geen vriendjes waar ze mee moet gaan spelen ofzo?

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:07

Citaat:
Mss moet je dan eens een stoel pakken en haar onbewogen aan blijven staren :')

:)*

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:07

Vroeger was ik ook graag bij de buren (die waren heel lief, hadden zelf geen kinderen en vonden ons gezelschap fijn). Maar bij ons was de afspraak: eerst aan mijn ouders vragen of het mocht, dan netjes bij de buren bij de voordeur aanbellen en vragen of het mocht. Als ze in de tuin zaten vroeg ik het altijd bij de schutting ;) Maar dat was wel even wat anders, ik zette geen voet in die tuin/het huis als ik geen toestemming had. En ik was tussen de leeftijd van 5 en 9 toen ik daar woonde.

Die kinderen weten de grens niet, omdat die niet gegeven wordt. Als je er met de ouders niet uit zou komen kun je altijd nog een afspraak proberen te maken met de kinderen :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:10

vinos schreef:

Vreselijk zeg, ik zou er stapelgek van worden, vind het ook te gek voor woorden dat de ouders hier niks van zeggen. Helaas zie je dat de laatste tijd wel heel erg veel. Als ik jou was zou ik een zooitje heule hoge coniferen plaatsen, zou dit echt geen 3 dagen volhouden zo.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 23:10

Het jongste meisje van onze streng gereformeerde buren kwam vroeger ook vaak bij ons binnen om tv te kijken (hadden zij niet) := maar die zou het ook niet in haar hoofd halen om zomaar binnen te komen.
Ze was net een klein Jehovaatje af en toe :') 'Buurvrouw, gelooft u wel in de Heer?' :')

annutjuuh

Re: Probleempje met buurkindjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 23:25

Vinos: Pfff, ook behoorlijk vervelend!!! Hopen dat de heg snel aangroeit! :P Ik hoop toch dat het wat gaat schelen als we de ouders gesproken hebben...

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 00:07

capopjekop schreef:
vinos schreef:
haha, ik heb nogal een grote tuin, niet te zien op de foto, ik vind een schutting lelijk (de beukenhaag is net gezet 1 jaar geleden, zal er pokon bij gooien zodat ie sneller groeit) Ik heb de ouwelui meerdere malen aangesproken, 0 resultaat, als we visite hebben, bbq ga zo maar door... kind staat er aaaaaaltijd.....

Mss moet je dan eens een stoel pakken en haar onbewogen aan blijven staren :') Ik zou er serieus ook gek van worden. Heeft ze geen vriendjes waar ze mee moet gaan spelen ofzo?

Eigenlijk wel zielig, dat kind wil wss gewoon aandacht ofzo :P
snap ook niet dat die ouders dat niet zien?

Mischien kun je dat kind aanspreken en afspreken dat ze dan ff mag komen spelen met de hond en ernaast niet ofzo?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 00:11

Vinos, nog een hond erbij nemen! En dan een Dobberman ofzo :Y)

TS, wat een vreselijke situatie := zou me dood schrikken als er opeens een kind in de badkamer staat. Die ouders kunnen zelf toch ook bedenken dat jullie privacy willen? straks gaan jullie samen fietsen ( :') ) in jullie kamer en komt er opeens zo'n kind binnen := niet leuk :')

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 00:43

Is je schutting niet toevallig al verouderd, als je tijd en geld hebt plaats je een nieuwe en deze keer zonder deur :D

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 00:48

Herkenbaar... ik had een buurmeisje wat ongeveer 5 tekeningen per dag kwam brengen en op de bank ging zitten wachten op limonade en koekjes ofzo...

Gewoon duidelijk zeggen dat het jullie huis is en jullie tuin en dat ze moeten vragen om binnen te komen en moeten vragen om in de tuin te spelen. Paar keer duidelijk aan herinneren en dan is het volgens mij best duidelijk en anders praat je er met de ouders eens over.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 01:25

vinos schreef:

Waarom stuur je dat kind niet gewoon weg? Lijkt me oud genoeg om te zeggen dat je dat geleur met de hond niet wilt hebben.

Mocht ze niet luisteren kun je altijd nog een sproeier op dat plekje mikken. Zodat het haagje misschien beter groeit.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 01:40

Dit vind ik een goed advies :) :
tiwi1969 schreef:
... Aangeven dat je een grendel op de deur maakt die je dicht doet als je gewoon even rustig wilt zitten zonder de kids. Voor kinderen is dat ook duidelijk, deur dicht mag je niet naar binnen, is deur open dan zijn ze gewenst....

Op die manier hoef je ook niet botweg tegen de familie te zeggen "ik moet jullie kinderen niet!" ;) .
Je geeft hiermee gewoon aan dat je graag je privacy hebt, maar dat er ook tijden zijn dat je het geen probleem vindt als de kinderen naar jullie komen :) .

*Vinos, da's wel héél kras := !!

Wij hadden (hebben, hij woont er nog steeds :+ ) ook zo'n buurjongen. Hij is een beetje ehh... vreemd en stond altijd door de heg te loeren als mijn kinderen in de tuin speelden en al helemaal als ze in het badje aan het spelen waren.
Nu heb ik echt een dikke, hoge coniferen heg dus volgens mij zag 'ie nog niet eens veel :? ....

Afbeelding
Links van het schuurtje is nog een stuk gras en daar tegenover is mijn terras, meestal zette ik het badje dan rechts van het schuurtje voor de kersenboom, dan had ik mijn kinderen net nog in het zicht, maar kon hij niet meer op mijn terras gluren.
Maar goed, mijn kinderen zijn nu 22 en 18, spelen niet meer in de tuin en in badjes en het joch is ook bijna 18, dus het koekeloeren door de heg is iig voorbij :+ .
(Maar nu verdenk ik hem er soms van dat 'ie vanuit de bovenverdieping van hun huis naar mijn dochter gluurt als zij zomers in de tuin ligt te zonnen := ... )

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 01:41

Thirty schreef:
vinos schreef:

Waarom stuur je dat kind niet gewoon weg? Lijkt me oud genoeg om te zeggen dat je dat geleur met de hond niet wilt hebben.

Mocht ze niet luisteren kun je altijd nog een sproeier op dat plekje mikken. Zodat het haagje misschien beter groeit.

Sproeier richting op de plek waar het kind altijd staat. ~~}>

TS ik (mijn vriend ook gelukkig) ben zelf heel erg aan mijn privacy gewend.
Ik werk veel en als ik thuis ben wil ik gewoon kunnen relaxen zou echt ontploffen als er ineens een kind in mijn badkamer zou staan.

Maar ze komen binnen via je achterdeur, doe die op slot wanneer je niet in de tuin bent maar in huis bent?
Als je vriend in de tuin zit kan hij de kinderen vertellen dat ze niet in huis mogen komen omdat je erg moe bent ofzo.

Doet me denken aan Geer en Goor op het kinderdag verblijf dit.
Moet jij niet lekker gaan spelen........op de A2.... :') :o

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 02:22

Ts: Je kan ook de handgrepen van de deur op volwassen hoogte zetten. 1.80 ofzo, dan moeten ze het eerst aan hun ouders of aan jou vragen voor ze binnen kunnen.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 04:37

TS ik zou inderdaad een slot op de tussendeur plaatsen en afspreken wanneer die open is zijn ze welkom en zou het raar vinden wanneer men daar boos over zou worden,jullie hebben recht op privacy en het is niet zo dat de buren jullie tuin erbij huren voor hun kinderen toch?!

Zou sowieso de deur even op slot draaien wanneer je staat te douchen en er is verder niemand thuis om ongenodigde gasten te ontvangen.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 04:40

Vinos, bij mij zou daar dus echt wel een schutting komen,die haag kun je dan toch gewoon laten staan en groeit voor de schutting,wat een irritant kind zeg,en respectloos van die ouders om er niks van te zeggen!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 06:57

vinos schreef:

Dit kind is oud genoeg om tegen te zeggen dat je het niet prettig vind dat zij dit doet. Met haar zou je bv af kunnen spreken dat zij 1x per week met de hond komt spelen in de tuin en niet meer zo over de heg.
Hier zou je ook een vast moment over af kunnen spreken. mens en dier blij :)

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 07:11

Als ik het goed begrijp zijn het dus de neefjes van je vriend?
ik kan me voorstellen dat je vriend het eerst bij de ouders voor wil leggen ja, het is ook niet meer als normaal om als volwassene eerst dingen te bespreken, zeker binnen de familie, voordat er stappen ondernomen worden. Helemaal als de situatie er al jaren en jaren zo naar is.
Als er ineens een slot op de deur zit,zonder eerst te vermelden waarom, kun je de mensen wel eens tegen het hoofd stoten en zo een bijzonder onprettige verstandhouding creëren terwijl dat helemaal niet nodig is.

Kan me voorstellen dat je het niet prettig vind, ik zou mijn kinderen, dezelfde leeftijd, ook nooit zo laten lopen en had waarschijnlijk zelf dat slot al geplaatst, maar zo is niet iedereen. De schuld ligt iig bij de ouders
en ik denk dan vooral de moeder omdat die thuis zal zijn dan als het hele dagen gebeurd, en niet bij de kinderen, want geloof mij, een kindje van 4 jaar snapt dat nog niet allemaal, wat wel en niet kan, zeker als het niet zo opgevoed word. Maar ik snap dat jij er niet op zit te wachten.

mijn advies, bespreek je probleem met de ouders van de kinderen, zeg dat jij gesteld bent op je privacy en geen zin in hebt dat hun kinderen te pas en te onpas de tuin in lopen en dat je daarom een slot op de poort gaat zetten. Op deze manier kunnen hun de kinderen ook vertellen wat er gebeuren gaat en rennen ze niet ineens tegen een dichte poort zonder te weten waarom.

of...

neem een hele grote gevaarlijke hond.. :P

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 07:14

friesiszwart schreef:
vinos schreef:

Dit kind is oud genoeg om tegen te zeggen dat je het niet prettig vind dat zij dit doet. Met haar zou je bv af kunnen spreken dat zij 1x per week met de hond komt spelen in de tuin en niet meer zo over de heg.
Hier zou je ook een vast moment over af kunnen spreken. mens en dier blij :)

hier ben ik het helemaal mee eens, het is geen peutertje meer wat het niet begrijpen zal.
ik zou het ook zeer irritant vinden als mensen zomaar hele dagen (en vooral andermans kinderen) bij mij over de haag/in de tuin zouden hangen.. nee dank je.. maar deze dame is oud genoeg om te moeten begrijpen dat het niet kan. en als die ouders het niet doen, dan zou ik het zeker zelf doen! één keer netjes vragen, de volgende keer gewoon duidelijk aanspreken dat je dat niet wilt.

jammer he, dat sommige mensen hun kinderen zo opvoeden.. of eigenlijk niet opvoeden..
ik hoefde t vroeger niet te proberen, dan had mn moeder me al bij kop en kont gegrepen en duidelijk gemaakt dat ze dat niet wou hebben... en zo vergaat het mijn kinderen nu net zo. :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:38

Die kindjes waar ts last van heeft kennen hun grenzen niet.

Het meisje van het hondje en de glurende buurjongen zijn eigenlijk best zielig.

Als dat meisje niets beter te doen heeft dan de hond van de buren te entertainen, geen vriendinnen heeft, triest eigenlijk.
Buurjongen wilde waarschijnlijk gewoon meespelen, maar durft dat niet te vragen.

Wil nu waarschijnlijk nog met zijn buurmeisje spelen en ik snap goed dat ze daar geen zin in heeft en dat je dat als ouder niet goed vindt

Laatste 2 gevallen vind ik een beetje autistisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:50

Pff leuk zo'n famile :+ , bel anders.de politie dat er een dief in je badkamer staat :')

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:02

Je zou ook met de buren af kunnen spreken dat je soms wel wat privacy wilt, en daarom een slotje op de poort zet. Is de poort open kunnen ze af en toe bij jullie de tuin in, is de poort op slot blijven ze eruit. De buren hebben dan niet het idee dat je hun kinderen niet meer wilt zien, en jij bepaald dan voortaan zelf wanneer de kinderen wel of niet bij jullie komen.
Voor degene hier met het buurmeisje dat altijd de hond staat te roepen zou je een dag kunnen afspreken dat het wel mag, en alle andere dagen niet?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:21

Zou het idd ook eerst eens met de ouders overleggen..
Maar zowiezo tuin is 1 ding (ook al zou ik hier al niet altijd even blij mee zijn) maar binnen komen vind ik nog wel een ander verhaal.

Ik vind dat je ook best met de ouders kan overleggen dat de kinderen hier eerst toestemming voor moeten vragen.

De kinderen zullen niet beter weten, als ze dit altijd gemogen hebben, ziet een kind dit al snel als 'normaal'. Maar goed, dit is aan de ouders om hier verandering in te brengen.

Als het altijd zo geweest is, is een slot natuurlijk wel erg drastisch, dit zou ik ook zeker niet zonder overleg doen. Krijg je alleen maar ruzie van. Maar de ouders zijn ervoor om de kinderen hierin in bedwang te houden, deze taak is niet aan jullie.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:25

Zo normaal vind ik het niet dat de kinderen het gewend zijn hoor. Ze waren gewend bij opa en oma altijd naar binnen te mogen, nu wonen oom en tante er dus dat is toch echt wel een andere situatie.