Mijn paspoort bestaat niet?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:03

J01andA schreef:
Niet in alle landen van het Caribische gebied is de Nederlandse ID-kaart geldig maar wel in de Nederlandse gebieden zoals Aruba!

http://www.paspoortinformatie.nl/nederl ... opese_Unie

Aruba staat op de achterzijde van de ID kaart genoemd!

Correctie!!
Niet specifiek Aruba idd. Enkel Koninkrijk der Nederlanden en daar valt Aruba niet meer onder!

Donja

Re: Mijn paspoort bestaat niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:29

Je reisbureau heeft waarschijnlijk je paspoortnr nog wel ;)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 18:41

Zelf tickets geboekt en villa van vrienden gehuurd, geen reisbureau dus _O-

Nu kan ik als ik wil denk ik wel dat paspoortnummer terug vinden, sowieso bij papieren van de KLM. Maar nu dat Ing__ zei dat ze er vanuit gaan dat het paspoort vals is en dat het jouw fout is heb ik zoiets van ik vraag lekker een nieuwe aan en ga nieteens uit zoeken wat er mis is gegaan, ik wil echt geen gedoe. :o

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:51

Hmm, vage bedoeling hoor :=

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:05

Waarom zou jij daar gedoe mee krijgen? Kan me niet voorstellen

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 19:09

Van de enige in dit topic die het zelfde heeft gehad, daarom vroeg ik ook naar ervaringen:

Ing__ schreef:
Ik heb het ook gehad, paspoort was verlopen dus ik wilde een nieuwe aanvragen, bleek in de computer te staan dat ik een id kaart zou moeten hebben :=
Is nog best een gedoe geweest!

Ing__ schreef:
Gelukkig heb ik nooit problemen gehad met reizen, meer daarna, omdat ze er dan meteen vanuit gaan dat het een vals paspoort is..uiteindelijk stond het niet juist gekoppeld!

Ik hoop ook dat pb51 snel antwoord geeft, want een paspoort dat volgens de computer geen paspoort is, lijkt me dat ze daar vrij lastig om gaan doen ja.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:49

Hmmmm dat zou mooi vervelend zijn i.i.g.....Hopen dat je een goed antwoord krijgt what 2 do! ;-)

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:28

Ik heb een tijdje bij burgerzaken bij een gemeentehuis gewerkt en maakte ook paspoorten/id kaarten. Mijn vraag is, is het paspoort door de gemeente gemaakt (oude manier) of is alles opgestuurd naar Den Haag (nieuwe manier) hebben ze hem voor je gemaakt terwijl je wachtte of moest je hem een week later ophalen?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:35

heb je al iets gehoord TS?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 10:41

Ik moest een week wachten :j

Ik heb nog geen antwoord gehad op mijn vragen maar de mevrouw aan de telefoon zei dat het een weekje kon duren :)

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:45

Dan kan de fout in ieder geval niet bij het gemeentehuis liggen en hebben ze in den haag een fout gemaakt. Dat is wat ik constateer. Maar daar heb jij natuurlijk weinig aan.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 10:50

Nouja ik ben wel benieuwd hoe deze fout nou is ontstaan :j achteraf ben ik echt heel blij dat ik niet ergens in het buitenland heb gehoord dat er iets mis is met het paspoort en dat ik niet verder zou mogen reizen ofzo... En bij het politiebureau dacht ze volgens mij dat ik ze zag vliegen :P

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:13

Maar als je bang bent voor gedoe, jij kan hier toch niets aan doen? Zoiezo had de gemeente dit moeten opmerken/controleren.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 12:53

Na een vreselijk lange tijd even een update.

Heel eerlijk, ik heb onlangs pas een nieuwe ID-kaart aangevraagd *schaamschaam* omdat ik tot nu toe overal met m'n rijbewijs ook wel kwam. Geen reisjes naar het buitenland of iets dergelijks.

Ik stond dus bij het gemeentehuis om ID-kaart aan te vragen, proces verbaal mee van vermissing van ID-kaart. Omdat ik dat natuurlijk niet mee kreeg van m'n paspoort omdat die niet zou bestaan. Zegt de mevrouw achter de balie, jawel:
"Volgens mijn gegevens heeft u nog een paspoort"

:x |o 8)7

En je krijg natuurlijk je nieuwe ID-kaart pas mee met het overleggen van álle reisdocumenten óf bewijs dat je die kwijt bent. De mevrouw van de gemeente heeft best lang overleg gehad met haar leidinggevende over mijn 'casus' en zij heeft toegegeven dat de fout van het 'niet bestaande paspoort' bij hun ligt. Uit coulance rekenen ze geen extra kosten bij het aanvragen van mijn nieuwe ID-kaart. +:)+

Máar, voordat ik dat ding mee krijg, moet zij dus in haar systeem kunnen zetten dat mijn paspoort kwijt is. Dit kan alleen met een proces verbaal. Dus ik ging op mijn fietsje met een uittreksel van de gemeente naar het politiebureau. Waar ze uiteraard mijn paspoort niet kunnen vinden in het systeem. Met de gegevens die ik van de gemeente heb gekregen kon ze een aantal dingen in het proces verbaal handmatig invoeren. Nou prima alles ingevuld, uitgeprint en toen moest ik tekenen. Eind goed al goed, zou je denken...

"Mevrouw waar moet ik tekenen?"
"Daar bij je naam"

Ik op zoek naar mijn naam...
'Esmee Caitlin Nogeennaam Bijnadezelfdeachternaam'

"Mevrouw? Zo heet ik niet..."

Ze heeft nog 3x mijn BSN ingevuld, precies zoals die op mijn rijbewijs staat, maar hij blijft uitkomen bij een meisje wat op dezelfde dag is geboren als ik met bíjna dezelfde achternaam. Zo raar...

Uiteindelijk heeft ze alles maar handmatig ingevoerd en kwam er een correct proces verbaal uit rollen, daar heeft ze maar een kopietje van het uittreksel van de gemeente achter geniet. Toen mocht ik uiteindelijk bij m'n eigen naam tekenen.

Vandaag was echt zo raar weer. Het heeft me wel een paar uur van de straat gehouden. :=

Wat er nou aan de hand is met mijn gegevens? Geen flauw idee, een andere werknemer van de politie mompelde iets over "misschien dubbel uitgegeven bsn". En oja, ik heb nooit antwoord gehad van postbus 51. _O-

Eind goed al goed? Volgende week kan ik mét proces verbaal mijn nieuwe ID-kaart ophalen, hoop ik. :=

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:01

Wat een gedoe zeg! Stiekem ook wel een beetje grappig, wat een potje maken ze er daar van. Dubbel uitgegeven BSN, wat bizar. Zou toch niet moeten kunnen lijkt me. Hopelijk kan je je nieuwe ID kaart zonder problemen ophalen!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:01

Wat een verhaal zeg! Zo zie je maar dat er toch serieuze gaten kunnen zitten in zo een systeem. Dus dat andere meisje loopt dan waarschijnlijk ook met iets "vals" rond.

Hopelijk verloopt alles nu soepeltjes. :+

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:04

Wow, dat is wel een heel bizar verhaal! Ik zou toch zelf echt wel willen weten hoe het nu precies zit met dat evt dubbel uitgegeven bsn.. Dat kan je bij allerlei instanties een hele hoop gezeur opleveren.

Maar iig fijn dat je wel gewoon een ID kaart hebt straks.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:21

Ik zou daar ook wel achter aan gaan inderdaad, wat dat BSN nummer betreft.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:37

Wat n rare wending.. Ik zou ook het naatje van de kous willen weten.. Dit kan later voor nog veel meer ellende zorgen als deze grapjes blijven komen..
Gekloot met je id is geen kattenpis!

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:46

Wat een raar verhaal! Ik zou er wel achteraan gaan hoor! Ga je geheid een keer gedonder mee krijgen. Denk alleen al aan belastingen en al.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:16

Vaag verhaal. Ik zou het ook verder uitzoeken als ik jou was. Paspoort heb je trouwens ook nooit weer gevonden ergens?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 16:45

Ja als ik bij de gemeente ben ga ik sowieso vragen wat er überhaupt mis is gegaan met het paspoort zelf. Want bij het gemeentehuis hebben ze blijkbaar ontdekt wat er mis is gegaan en ze verwachtte duidelijk problemen bij het politie bureau want ik kreeg een papiertje mee met de gegevens van degene die me daar heeft geholpen. Die moest ik aan de politie geven, maar ze vonden het niet nodig om haar te bellen. :=

En misschien weten zij ook meer over het bsn.

Daantjuh88 schreef:
Paspoort heb je trouwens ook nooit weer gevonden ergens?

Nee die heb ik nooit weer gevonden, misschien dat ik hem kwijt ben geraakt op één van de zeldzame momenten dat ik 'm gebruikte.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:48

Wat een verhaal! Mocht je je paspoort nog willen nazien op 'foutjes' misschien heeft je (voormalig) werkgever of school nog een kopie.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:54

wat ook kan is dat "iemand" jouw paspoort heeft gevonden/gestolen/via heling aangekocht heeft en op jouw naam allerlei dingen aangevraagd heeft en zo in het systeem meedraait terwijl jij er niets van weet.. identiteitdiefstal is iets wat in deze tijd vrij "normaal" is

zou er wel werk van maken want die ander kan zo ook leningen aanvragen en die niet aflossen etc.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 19:45

Oei wat een enge verhalen over identiteitsdiefstal...

Overigens weet de belastingdienst me wel te vinden :P