Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Margreet schreef:Je glas vastpakken aan de bovenkant bij het uitserveren. Snap best dat dat misschien handiger is als je blad heel erg vol staat, maar 't hoort niet en ik vind het smerig. Sowieso vieze glazen trouwens, bah.
Doodgeslagen bier, dat hoor je als laatste op je blad te zetten en gelijk uit te serveren.
Vieze tafels is ook niet prettig, ik wacht liever een paar minuutjes aan de bar dan dat ik in de rotzooi van een ander ga zitten.
Niet opgevangen worden bij binnenkomst, hangt natuurlijk een beetje van de gelegenheid af, maar zo om je heen staan kijken en voorbij gelopen worden is niet prettig.
Nu met het rookverbod een minder groot issue: vieze asbakken
En het is er in 6 jaar horeca-ervaring in m'n studententijd bijna in geslagen: nooit met lege handen lopen.
Dan mogen ze best een bord verkeerd neerzetten, of een deel van het bestek in eerste instantie vergeten of zoiets.
dus zit je daar nog ongeveer een half uur te wachten....
.

. Deze mensen komen overigens vaker en ik bedien ze nooit meer, klikt dan blijkbaar gewoon niet.
maar dat was uiteraard een flauw grapje.
Ik zat me er wel aan t ergeren, want het is gewoon niet netjes, gaat sneller iets mis met doorgeven en het komt gewoon ontzettend lui over. Ik zei al (want ik zat aan het einde bij de kopkant) ik ga echt niet die hete borden met pannenkoeken zo doorgeven hoor, dan zeg ik er echt wat van! Maar met uitserveren van de pannenkoeken kwam er nog een meisje mee die netjes uitserveerde en de goede voorbeeld gaf. Bij het toetje hebben we allemaal onze handen onder tafel gehouden zeg maar en toen deed het eerste grietjes het zelf maar voor ons neerzetten (hint was duidelijk
)
_Marjon_ schreef:Ik heb altijd geleerd, een prutsmuts heeft klanten, een gastheer/vrouw heeft gasten.