Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

_Malu_ schreef:80-100 gram havermout in de blender doen. Banaan, ei en een kwart kopje water of kokosmelk erbij, theelepel kaneel en dan tot beslag blenden. Vervolgens een beetje kokosolie in de koekenpan en opbakken als een pannenkoek. Is erg gezond omdat havermout veel vezels bevat en een lage glycemische index heeft. Oftewel, langzame suikers die je langdurig energie geven. Kaneel is ook erg gezond en bevordert je stofwisseling.

Maar dan ben ik altijd wel
wakker van dat zure. Dan eten. Magere yoghurt, stukjes fruit naar keuze (ik doe meestal een halve banaan), biologische cruesli (best gezond als je zo de achterkant leest). Ja in cruesli zit wel suiker, maar ik kon die muesli eeeeeeeecht niet wegkrijgen hoor daar kauw je eeuwen op, en het wordt zo'n papje, juk. Doe mij maar wat suikers dan, ik heb ook echt wel wat suiker nodig om de dag te beginnen
!
Talisa schreef:Ik begin de dag altijd met een groot glas sinaasappelsap. Liefst vers, maar vaak heb ik daar geen zin in, veel werk om dat persding weer schoon te makenMaar dan ben ik altijd wel
wakker van dat zure. Dan eten. Magere yoghurt, stukjes fruit naar keuze (ik doe meestal een halve banaan), biologische cruesli (best gezond als je zo de achterkant leest). Ja in cruesli zit wel suiker, maar ik kon die muesli eeeeeeeecht niet wegkrijgen hoor daar kauw je eeuwen op, en het wordt zo'n papje, juk. Doe mij maar wat suikers dan, ik heb ook echt wel wat suiker nodig om de dag te beginnen
!
Oja, in de zomer krijg ik het dan al weer niet weg zo'n bak cruesli met yoghurt, dan eet ik 2 broodjes hagelslag als ontbijt.
Berdien schreef:Woah, waar halen jullie de tijd vandaan voor al die complexe ontbijten? Bakken, mixen, blenderen.. Ik trek een uur uit voor mijn hele ochtendgebeuren en daarin heb ik echt geen tijd meer over voor uitgebreid ontbijten.
Ik ontbijt altijd met halfvolle (vanille)yoghurt met muesli. Geen cruesli of cornflakes, dat is alleen maar suiker. Glas sinaasappelsap erbij, ontbijtnieuws aan en dan kauw ik het ongemerkt weg.
Ga eens kijken naar die magere kwark, dat lijkt me ook wel wat

Maar ik heb gewoon geen tijd voor al bakken en blenderen. Het blenderen zelf kost niet zoveel tijd, maar de boel moet ook weer schoon.