Wat als ontbijt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Re: Wat als ontbijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:54

Magere kwark met vers fruit.

Kwark vult beter dan yoghurt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:56

Ik heb dorset serials high fiber muesli, die is echt lekker!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:58

_Malu_ schreef:
80-100 gram havermout in de blender doen. Banaan, ei en een kwart kopje water of kokosmelk erbij, theelepel kaneel en dan tot beslag blenden. Vervolgens een beetje kokosolie in de koekenpan en opbakken als een pannenkoek. Is erg gezond omdat havermout veel vezels bevat en een lage glycemische index heeft. Oftewel, langzame suikers die je langdurig energie geven. Kaneel is ook erg gezond en bevordert je stofwisseling.

Oeh dat klinkt lekker! Dankje! :D

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:59

Ik eet roeryoghurt met muesli :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:59

magere kwark met fruit of 2 a 3 gekookte eitjes.

Die havermoutpannenkoekjes klinken ook heel goed! Ga ik proberen :D

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:01

Ik ontbijt elke ochtend met havervlokken (grof), spelt, wat nootjes, 1/2 banaan en karnemelk. Ik vind het heerlijk, mijn vriend heeft liever yoghurt ipv karnemelk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:02

Kies geen cruesli, maar muesli. Cruesli bevat echt veel suikers. Goed de zakken bestuderen loont... Er zit veel verschil tussen! Vaak is het hoe saaier de zak hoe minder troep er in zit.
Eventueel voor de afwisseling een handje pure chocoladevlokken er doorheen, of noten, of fruit of..... Bedenk maar!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:02

Ik eet ´s ochtends een schaaltje magere Griekse yoghurt met 3 lepels lijnzaad en een theelepel cacaopoeder. Krijg je een soort stracciatella-yoghurt met een beetje bite door de lijnzaad.

Daarnaast bak ik een zoet omeletje: eitje klutsen, theelepel zoetstof en drupje vanille-essence erdoor, even opbakken en dan lekker wat kaneel erover. Lijkt net een pannenkoekje :j

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:03

ik maak elke ochtend vers geperste sinaasappelsap. Is zo gebeurt. En daarnaast eet ik vaak iets van banaan of een bakje vruchtenyoghurt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:06

Pff ik ben ook zo'n slechte ontbijter. Heb ik iets wat ik eindelijk lekker vind en weg krijg, ben ik het met een week weer zat.. Op het moment ben ik op de boterham met hagelslag tour.. Al een week, dus verwacht dat ik er nog voor het weekend genoeg van heb. Die havermout pannekoek klinkt wel goed.. Misschien maar eens proberen.

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:07

Heb je een blender of een staafmixer? Dan kan je een smoothie maken - ik gebruik gewoon fruit en yogurt. Je kunt eigenlijk alles erin doen - banaan, sinaasappel of mandarijn partjes, aarbei, apple, kiwi, ananas, alles wat lekker vers is. Je kunt een beetje sap erbij doen, maar dat hoeft niet. Je kunt ook yofu gebruiken ipv yogurt als je wil meer soya eiwit binnenkrijgen (is erg gezond).

Havermout pannenkoek? Wat klinkt dat lekker!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:09

Neem meestal een glas groentensap. Vult enorm.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:25

Ik maak 's morgens ook altijd een smoothie. Banaan, stukje komkommer, yoghurt, chia-zaadjes en een kiwi ofzo erdoor.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:30

Kiezen voor complexe koolhydraten (boekweit, havermout, spelt)

Je kan ook makkelijk speltpannekoekjes bakken

1 kop speltmeel, 1 kop karnemelk, 1 ei, halve kop lijnzaad

Opbakken en kan je opeten met bijvoorbeeld plakjes banaan, biologische Jam, sandwichspread o.i.d. Zit je gegarandeerd vol

Fruit + (goede)granen zijn een goedbegin van de dag (fruit is snelle energie leverancier)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 09:08

Ik begin de dag altijd met een groot glas sinaasappelsap. Liefst vers, maar vaak heb ik daar geen zin in, veel werk om dat persding weer schoon te maken :P Maar dan ben ik altijd wel :wow: wakker van dat zure. Dan eten. Magere yoghurt, stukjes fruit naar keuze (ik doe meestal een halve banaan), biologische cruesli (best gezond als je zo de achterkant leest). Ja in cruesli zit wel suiker, maar ik kon die muesli eeeeeeeecht niet wegkrijgen hoor daar kauw je eeuwen op, en het wordt zo'n papje, juk. Doe mij maar wat suikers dan, ik heb ook echt wel wat suiker nodig om de dag te beginnen :D !

Oja, in de zomer krijg ik het dan al weer niet weg zo'n bak cruesli met yoghurt, dan eet ik 2 broodjes hagelslag als ontbijt. :+

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:23

Ik eet in de ochtend altijd yoghurt met fruit, chiazaden, noten en/of dorset cereals en kaneel.
Vult erg goed!

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:25

Wat een variatie zeg!

Ik eet gewoon 2 boterhammen met pindakaas :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:03

Talisa schreef:
Ik begin de dag altijd met een groot glas sinaasappelsap. Liefst vers, maar vaak heb ik daar geen zin in, veel werk om dat persding weer schoon te maken :P Maar dan ben ik altijd wel :wow: wakker van dat zure. Dan eten. Magere yoghurt, stukjes fruit naar keuze (ik doe meestal een halve banaan), biologische cruesli (best gezond als je zo de achterkant leest). Ja in cruesli zit wel suiker, maar ik kon die muesli eeeeeeeecht niet wegkrijgen hoor daar kauw je eeuwen op, en het wordt zo'n papje, juk. Doe mij maar wat suikers dan, ik heb ook echt wel wat suiker nodig om de dag te beginnen :D !

Oja, in de zomer krijg ik het dan al weer niet weg zo'n bak cruesli met yoghurt, dan eet ik 2 broodjes hagelslag als ontbijt. :+

Dan krijg je smorgens echt een onnatuurlijke suikerbom binnen en van het sap en van de cruesli. Als je gezonder ontbijt, heb je daar de dag door langer plezier van (minder trek/honger, meer en langduriger energie, alerter, etc)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:05

Woah, waar halen jullie de tijd vandaan voor al die complexe ontbijten? Bakken, mixen, blenderen.. Ik trek een uur uit voor mijn hele ochtendgebeuren en daarin heb ik echt geen tijd meer over voor uitgebreid ontbijten.
Ik ontbijt altijd met halfvolle (vanille)yoghurt met muesli. Geen cruesli of cornflakes, dat is alleen maar suiker. Glas sinaasappelsap erbij, ontbijtnieuws aan en dan kauw ik het ongemerkt weg.

Ga eens kijken naar die magere kwark, dat lijkt me ook wel wat :j

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:15

Ik vind het echt heel jammer dat er niet een alternatief is voor die cornflakes. Ik vind de cornflakes die ik heb (k's special met pure chocolade) best wel lekker, maar veel te zoet. Ik zou graag al die suiker eruit hebben, die pure chocolade geeft al genoeg smaak eraan.
Muesli vind ik dan weer niet zo lekker, omdat ik daar nog geen variant heb gevonden die wel lekker wat smaak heeft.

Ik ben bijvoorbeeld wel een fan van yoghurt, heb een lekkere griekse yoghurt gevonden, dus ik zou graag een lekkere combi vinden, maar ik heb hem niet gevonden. Ik hou absoluut niet van gedroogd fruit dus dat wordt hem niet, iemand tips?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:19

Dan doe je griekse yoghurt blenderen met bijvoorbeeld havermout en een stukje pure cacao (uit reform winkel)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:19

Als je er dan nog wat fruit bij eet heb je een prima ontbijt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:21

Berdien schreef:
Woah, waar halen jullie de tijd vandaan voor al die complexe ontbijten? Bakken, mixen, blenderen.. Ik trek een uur uit voor mijn hele ochtendgebeuren en daarin heb ik echt geen tijd meer over voor uitgebreid ontbijten.
Ik ontbijt altijd met halfvolle (vanille)yoghurt met muesli. Geen cruesli of cornflakes, dat is alleen maar suiker. Glas sinaasappelsap erbij, ontbijtnieuws aan en dan kauw ik het ongemerkt weg.

Ga eens kijken naar die magere kwark, dat lijkt me ook wel wat :j

Koop een blender, doe je de kwark erin, wat havermout/zemelen/lijnzaad/whatever, banaan, sinaasappel

en klaar ;-)

pannekoekjes kan je makkelijk savonds bakken en de volgende dag opeten

Goed ontbijten is echt belangrijk!

Ontbijt als een koning, lunch als een vorst en dineer als een bedelaar

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:23

Crackers met huttenkase en bieslook :9

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:24

Oh ik ontbijt ook wel goed hoor ;) Maar ik heb gewoon geen tijd voor al bakken en blenderen. Het blenderen zelf kost niet zoveel tijd, maar de boel moet ook weer schoon.
Nee hoor, ik hou het gewoon bij m'n yoghurt (of kwark dan) met muesli. Brood krijg ik 's ochtends vroeg niet weg en dat 'zit' ook niet lang genoeg. Ondanks dat ik alleen maar volkoren brood eet.