Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Lauren_ schreef:de zorg van zijn kind zou niet op jou neer moeten komen, dat is dus al vreemd. Hij is de ouder en hij zorgt voor zijn kind en corrigeert het. Niet jij.
. Kinderen met stiefouders zeggen vaak dat de stiefouder ze niets te vertellen heeft, omdat ze alleen naar hun ouders hoeven te luisteren (meestal opgehitst door een jaloerse ouder). Maar op school luisteren ze toch ook naar de juffen en de meesters? kun je volgens mij alleen reageren met: "wat lief van mama, maar papa woont nu samen met *jouw naam* en papa en *jouw naam* zijn heel verliefd. En papa vindt het erg fijn om met jou en je stiefbroertje/-zusje en *jouw naam* samen te zijn. Dus papa blijft nu wonen bij *jouw naam*". (bijvoorbeeld).Citaat:En dat mijn vriend, wanneer hij geen dak boven z'n hoofd heeft, hij wel bij haar en hun kind mocht komen wonen...
.
( dit krijgt overigens nog wel staartje hoor
)

Himyar schreef:Dat klinkt echt heeeel bekend.
Mijn vriend zijn dochter kwam gisteren langs, omdat mijn vriend vandaag jarig is. Ze begon over het aanspannen van een rechtzaak tegen haar vader, terwijl hij gewoon geld aan haar overmaakt volgens het scheidingsconvenant. Ze is 18+. De ellende lijkt nooit op te houden. Toen ze met kerst bij ons kwam eten, had ze ook zo'n leuke opmerking. Die kinderen worden zo extreem gebrainwashed en opgehitst tegen de andere ouder.
meggiemeg schreef:Sommige vaders zullen vast de kantjes er wel vanaf lopen maar over het algemeen zijn het vaak toch de moeders die de problemen veroorzaken of proberen op te zoeken.
Wat ik niet snap is dat je als moeder je kind moet gaan bellen op de kostbare uurtjes die ze hebben met papa. Ze komen echt wel in slaap zonder dat mama weltrusten heeft gezegd, zeker als het een regelmaat is dat ze om de zoveel tijd bij papa zijn. Gun ze die tijd samen, als moeder heb je al zoveel tijd meer samen en probeer op die tijden je eigen leven op te bouwen met dingen voor jezelf!