Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:13

Moeten die nutteloze berichten nou? Zet gewoon een stip en klaar,dat hoef je niet te melden. ;)

Tijd geleden zocht iemand een vliegendeken,toevallig herkende ik de foto dus ik wist dat het een stal in de buurt was waar ik het zo af kon geven.
Mail dat meisje met als boodschap dat ik een vliegendek had die zij zocht en dat ze geen verz.kosten hoefde te betalen want ik kwam er toch langs.
Ging om 10,- om een goed dek.

Ze vond het te duur 8)7 en ach ja,die vliegen kon ze ook wel met de staart wegzwiepen
Heb vriendelijk gemaild dat ik haar succes wens om een goedkopere deken te zoeken.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:19

ik weet niet hoe ik anders een stipje moet doen hoor..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:20

Links bovenin zie je dat witte bolletje staan. Daar staat nu n zwart stipje in. Door daarin te klikken kun je stipjes aan en uit zetten

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:31

ooh haha dankjee! wist ik niet ;p

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:35

Al die verhalen zijn aan de ene kant vreselijk vervelend, maar ook super grappig :D

Ik heb ook vaak dekjes te koop staan, laatst ook. Heb ik 2 dekjes (aparte advertenties) voor 35 euro per stuk te koop staan, zegt iemand dat hij/zij ze wel allebei voor 35 incl wilt (totaal). Dat er lager geboden word vind ik niet erg, maar dit vond ik wel heel weinig :+

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:45

Leuk topic! :)

Pony is net verkocht maar toen hij te koop stond kreeg ik vaak biedingen van 1000 en minder.. Voor de duidelijkheid was het een 5jarige pony, M springen, leuke afstamming en superveel ervaring. Ik heb die mensen ook vriendelijk bedankt.
Ik heb ook een mailtje gekregen van een meisje van 12 (?) over hoe geweldig leuk en mooi mijn pony wel niet was. En dat ze er super goed voor zou zorgen en elke dag zou poetsen en vlechtjes maken. Ze zei dat ze ál haar spaarcentjes eraan zou geven. Dat was helaas maar 500 maar heb haar toch een lief mailtje gestuurd dat ze nog wat verder zou moeten sparen. Was wel suuuperschattig <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:52

Douce schreef:
DeMolenhoek schreef:
Ik heb mijn paard te koop staan. 7 jaarse merrie van De Niro. Oké, er staan geen super goede foto's bij, simpel weg omdat ik niet zo een super goede ruiter ben. Staat wel bij dat er op aanvraag betere foto's zijn te verkrijgen omdat die foto's niet van mij zijn en ik ze niet zomaar op het internet gooi?. Krijg ik me daar toch een reactie dat het maar een recreatie paard is en ze er maar 1000 euro waard is! Heb ik vriendelijk tegen die persoon gezegd wat de afstamming is etc. Krijg ik antwoord terug: Owh, had dat dan in jou advertentie gezet. Euh... Hallo? Afstamming staat in de titel, 2 keer in de advertentie en nog een link naar Horsetelex? Wat had ze gedacht, dat ik ging gezegd hebben dat ik dat niet wist en ze voor 1000 ging wegdoen?

4 jaar geleden was ik voor een vriendin op zoek naar een recreatiepony. Hadden een budget van €1500. Werd ik voor van alles en nog wat uitgemaakt, 1500 was echt veel te weinig. Mensen hebben toch altijd het idee dat je alleen voor de prijs die zij in gedachte hebben iets mag verkopen of moet kopen.. laat jou lekker vragen wat je wilt en ons lekker zoeken in onze prijscategorie.. maar leven en laten leven schijnt lastig te zijn.

(Overigens zou ik degene die zei dat het onmogelijk was een gezond(e) paard/pony te kopen voor €1500 nu de markt is ingestort wel weer eens willen spreken)

Moest het een paard van 2000 zijn ging ik haar reactie begrepen hebben. Helaas ging het hier wel over een paard van 10.000 :) Ik heb overigens nog reactie's gehad van mensen die er maximum 5000 voor konden geven. Zij waren vriendelijk, dus ik ook :) Die mensen help ik dan zelfs met paarden die ik te koop weet staan. En voor 1500 vind je toch wel een gezond paard? 4 jaar geleden ook hoor, het zal dan wel over het algemeen een kruising zijn. Als er mensen correct naar mij zijn en zeggen: Dit is ons budget, wat denk je ervan, zelfs als dat maar 50 euro is, ben ik vriendelijk en correct en beleefd :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:01

Ik dacht het ook, maar er werd me hier op bokt verteld dat ik daarvoor alleen maar halve slachtpony's kon krijgen. Maar ik zou ook nooit iemand een uitbrander te geven voor wat hij vraagt, iedereen moet vragen wat hij wil vragen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:03

Douce schreef:
Maar ik zou ook nooit iemand een uitbrander te geven voor wat hij vraagt, iedereen moet vragen wat hij wil vragen.

Ik moet bekennen; ik heb een x iemand een mailtje gestuurd met de vraag of degene per ongeluk een 0 teveel had gezet....
Maar helaas, degene had zich niet vergist.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:06

Haha er zijn natuurlijk uitzonderingen. Vind het ook zo leuk om bij bol.com te kijken.
Boek te koop: €5,- nieuw.
Nu ook tweedehands voor €8,- :D
Denk dat die mensen hun boeken niet zo snel zullen verkopen..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:10

Ik kan mijn dubbel gekochte Stephen King (nieuw) nog niet eens kwijt voor 2 euro.. :')

Denk dat mensen geen boeken meer lezen ofzo! :P

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:25

ik heb ook zo´n verhaaltje..
ik had een oude antieke weegschaal te koop staan. deze stond in de weg en mama wou hem naar het goed brengen. ik zei dat ik wel een poging zou wagen op het internet. hij stond dus te koop onder de noemer: tegen elk aannemelijk bod.

nu had ik een bod gekregen van 50 euro. dus ik zei dat tegen mama en ze zei dat het voor haar wel goed was, een paar minuten later 60 euro en een dag later 100 euro. ik had nog niet gereageerd omdat ik weinig tijd had, dus ik heb netjes alle bieders gemaild met daarin staand dat ik een bod had gehad van 100 euro en dat ze eventueel nog hoger mochten bieden. anders zou die naar deze bieder gaan.
de hoogste bieder heb ik een mailtje gestuurd met dat ik akkoord zou gaan met haar bod.

ze was helemaal blij, en ze heeft me meermaals bedankt met de service. goed en wel, ze wou hem komen ophalen over 3 dagen. ik vond dat prima, hij kon nog wel een paar daagjes blijven staan.

op de 3e dag (de dag dat ze hem eigenlijk zou komen halen) kon ze ineens niet meer, en kreeg ik een bod van 150 euro. Ik heb de vrouw gemaild wanneer ze hem wel zou komen ophalen.
ik heb een week lang niks meer van haar gehoord. ik had ondertussen de bieder van 150 euro laten weten dat ik tot het weekend zou wachten op die andere vrouw (het was dinsdag) en dat hij anders de weegschaal mocht komen halen.

ik heb de vrouw een mailtje gestuurd met wat ze nu precies wou, en dat ze nog tot het weekend had om iets te laten weten. Niks meer gehoord. dus op zaterdag heb ik de meneer gebeld dat hij hem mocht komen halen. hij kon diezelfde dag nog en heeft gelijk alles netjes betaald.

dus ik had ook weer een mailtje naar de vrouw gestuurd dat ze helaas te laat was met antwoorden en dat ik de weegschaal verkocht had aan een andere bieder.

krijg ik een super boos mailtje terug met: ´´waar denk je wel niet dat je mee bezig bent´´ en ´´we hadden een afspraak´´ ´´zo behandel je mensen niet´´ en zo nog meer dingen.

ik vond eigenlijk dat ik niet meer als redelijk gehandeld had ... |o

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:36

zou ik ook gedaan hebben hoor, moeten ze maar antwoorden, of op de afgesproken tijd langskomen.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:08

Ik wou net zeggen, dan had ze maar moeten reageren hoor... Ik vind het alleen niet netjes als iemand akkoord gaat en dan krijg je bijvoorbeeld dezelfde dag een hoger bod en dat je dan de 1e weer afzegd, dat kan dan weer niet vind ik. Maar zoals jij hebt gedaan, super netjes hoor.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:46

*\o/* nieuw topic!

Komt me bekend voor, reageer je nèt op een redelijk goed bod, heb je nog geen antwoord (of niet meer), krijg je een véél beter bod -O-
Moet ik echt op m'n handen gaan zitten om niet de nieuwe bieder te mailen hoor, geldwolf die ik ben :+
Ook als die mensen van het eerdere bod dan de hele tijd zeggen dat ze "zeker die week" het komen halen, en nooit op komen dagen..
(tegen die tijd is de hogere bieder altijd afgehaakt, grrr..)

Ooit had ik een setje speelgoed te koop gezet, mens mailt, ik mail terug, vrijdagavond krijg ik het geld op de rekening, en zaterdagochtend het bericht dat "ze maar even melding had gedaan bij MP omdat ik het geld van dr wou inpikken, want ze had het NOG STEEDS NIET ontvangen", of iets in die trant.. -O- Ze mocht willen dat de bank èn de post zo snel werkten :+

Annickkii schreef:
Oja nog wel een keer een hele grappige actie gehad. Ik had meerdere paren schoenen te koop staan waaronder grotendeels pumps maar ook een paar sneakers. Wou een man langskomen voor de sneakers, prima. Had hij ze gepast maar was tog niet helemaal naar zijn zin, maar hij wou zn vriendin verassen met een paar pumps en hij had heel toevallig dezelfde maat als haar, hihi hij die pumps aan en kon dr nog behoorlijk goed op lopen ook, hij had zelfs zo de smaak te pakken dat hij laarzen met een hak van zo n 10 cm aantrok. Uiteindelijk heeft hij geen schoenen gekocht maar vond het wel hilarisch haha.

Schoenenkopers zijn idd heel vaag soms, kan me wel een verhaal herinneren hier op Bokt van iemand die gevraagd werd of iemand aan haar rijlaarzen mocht likken terwijl ze ze aanhad :') Wou de meneer wel voor betalen ook, maar ze heeft het toch maar afgezegd dacht ik.. :+

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:41

@ amanda;
Dat is altijd heel vervelend!
Maar ook dat mensen gelijk hun kinderen of hun "ziektes" gebruiken om iets goedkoper of vratis te krijgen!
Misschien hebben ze die ziekte wel echt, daar heb ik ook respect voor maar dat is nogsteeds geen reden!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:53

Iemand biedt, Ik mail dat ik akkoord ga. Geen reactie. De week erop plaats ik de advertenties weer opnieuw. Zelfde persoon biedt wéér..... Ik probeer nog een keer te reageren, weer geen reactie :P Week erop plaats ik weer opnieuw de advertenties, En?!? Ja hoor, weer dezelfde bieding... }:0

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 10:23

dat heb ik met een oilily tas die ik aanbied, echt al 10 keer een bod gehad dat ik akkoord ga maar nooit iemand die reageert!

:(

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:49

Ik had in het vorige topic verteld dat iemand mij wou bellen, om te kijken als ik niet een oplichter was.
Aangezien de advertentie er 2x op stond, onder mijn eigen en mijn moeders emailadres, heeft ze ook de andere gemaild.
Ik had precies dezelfde antwoorden gegeven op haar vragen, hier vroegen ze niet om mijn telefoonnummer.
Na wat heen en weer gemaild te hebben, via mijn moeders email adres, had ze het geld overgemaakt.
Ik had nog op mijn eigen email een berichtje gestuurd op maandag als ze nog interesse had, want ik had nog geen geld ontvangen.
Dat had ze niet (wat ik uiteraard al dacht ...).

Inmiddels had ik het poststuk op de bus gedaan en har dinsdag een berichtje gestuurd als ze het binnen had, want ze waren zo wantrouwig.
Vind het dan heel jammer dat er niet meer op gereageerd wordt, van bedankt ik heb hem binnen. Of iets in die richting.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:23

Alja schreef:
dat heb ik met een oilily tas die ik aanbied, echt al 10 keer een bod gehad dat ik akkoord ga maar nooit iemand die reageert!

:(

Heb je een linkje van die oilily tas?
M'n vriendin had het er gisteren nog over dat ze een oilily tas wil, mss is hij wat voor haar. :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:42

Ik heb iets verkocht wat niet blijkt te passen,mailt ze dat ze hem terug wil sturen..Het is wel nieuw maar ik ben gewoon particulier en heb zoiets van verzenden is verkocht hoor..Hoe zouden jullie dat doen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:45

terug mailen dat je het heel vervelend vind, maar verkocht is verkocht! (ze kan het dan zelf weer op MP zetten) Anders had ze het moeten komen ophalen!

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:45

ik vind eht altijd irritant als mensen de maat niet in de titel zetten of in de eerste zin van de advertentie. dan heb ik bij voorbaat al geen zin om erop te klikken.

soms vergeten ze helemaal de maat erin te zetten:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:49

Samy schreef:
Ik had in het vorige topic verteld dat iemand mij wou bellen, om te kijken als ik niet een oplichter was.
Aangezien de advertentie er 2x op stond, onder mijn eigen en mijn moeders emailadres, heeft ze ook de andere gemaild.
Ik had precies dezelfde antwoorden gegeven op haar vragen, hier vroegen ze niet om mijn telefoonnummer.
Na wat heen en weer gemaild te hebben, via mijn moeders email adres, had ze het geld overgemaakt.
Ik had nog op mijn eigen email een berichtje gestuurd op maandag als ze nog interesse had, want ik had nog geen geld ontvangen.
Dat had ze niet (wat ik uiteraard al dacht ...).

Inmiddels had ik het poststuk op de bus gedaan en har dinsdag een berichtje gestuurd als ze het binnen had, want ze waren zo wantrouwig.
Vind het dan heel jammer dat er niet meer op gereageerd wordt, van bedankt ik heb hem binnen. Of iets in die richting.

Dus als ik het goed begrijp heeft ze hem niet betaald? Nou, wie zijn dan de oplichters!

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 18:00

Hier een stille meelezer

Citaat:
Zo had mijn moeder ooit een bankje tekoop staan, belde er ook een vrouw 'ja, ik ben gehandicapt, kan er wat van de prijs af?'

Wat denk je van 'nee'?

Dit irriteert mij zo vreselijk, mensen die parasiteren opeen beperking, het lijkt wel of ze er trots op zijn maar ik zeg dan altijd:
zijn ze dan ook gehandicapt in hun portemonnee?