Mam, waar kom ik vandaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Mam, waar kom ik vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:05

@vuurneon, nou je het zegt... Volgens mij heeft mijn oma het wel eens over de klapperboom gehad. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:06

Hahahaha 'ben ik nou echt uit een kokosnoot/boerenkool gekomen???'

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:06

Kinderen komen uit de bloemkool...

Met als resultaat dat mijn opa daadwerkelijk eens de bloemkool is gaan omspitten op zoek naar nog een broertje of zusje...

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:07

Haha wat een grappig verhaaltje!
Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit gevraagd heb, volgens mij kwam ik er zelf wel achter :P

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:08

Volgens mijn mama ben ik uit verrot hout gezaagd :D

Eileen_

M'n ouders doen daar TOTAAL niet moeilijk over (helaas :')) , dus ik wist meteen al het echte verhaal.

M'n ouders zijn 'tegen' zulke verhaaltjes, heb ook nooit in sinterklaas enz. gegloofd (hoe schrijf je dat :')).

Jamiie

ik kwam inderdaad ook van de ooievaar :j
had ook een paar jaar lang een ooievaarsbeet op mijn rechterbil :o (soort wijnvlek)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:09

@999..... _O- ja dat denken die van mij ook wel eens geloof ik!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 22:13

_horselovee_ schreef:
M'n ouders doen daar TOTAAL niet moeilijk over (helaas :')) , dus ik wist meteen al het echte verhaal.

M'n ouders zijn 'tegen' zulke verhaaltjes, heb ook nooit in sinterklaas enz. gegloofd (hoe schrijf je dat :')).

Dat je ouders niets hebben met fantasieverhaaltjes is nog tot daar aan toe. Maar dat je vervolgens geen idee hebt hoe je geloofd schrijft is wel héél erg! :P

Haha, leuk, zouden al die ooievaars hun kindertjes uit de boom plukken?
De bloemkool vind ik ook een grappige :D

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:13

Wouw, wat een lief verhaaltje! Mijn ouders waren wat dat betreft iets minder creatief..

'uit de bloemkool' was vaak het antwoord dat ik kreeg. En toen ik toch iets te oud werd om dat te geloven werden kinderen gemaakt door 'op een speciale manier' met elkaar te knuffelen :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:16

@joyce, kan ik trouwens uit je verhaal opmaken dat je geadopteerd bent? Want dan is het wel een extra mooi verhaaltje om het te verklaren :D

tukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:17

Nog nooit van gehoord maar wel schattig!, zal hem bewaren als zoonlief vraagt waar ie vandaan komt :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:17

Overigens gaat het verhaal van kinderen komen uit kinderboom al heel wat jaren terug!

Hier is het vrij bekend :j

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:18

Sammie schreef:
Kinderen komen uit de bloemkool...

Met als resultaat dat mijn opa daadwerkelijk eens de bloemkool is gaan omspitten op zoek naar nog een broertje of zusje...

hahaha _O- geniaal, wat kinderen allemaal wel niet geloven.
Alleen bij mij in de omgeving etc. hoorde ik dat nooit, dat wij kinderen uit een bloemkool/boerenkool moesten komen.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 22:20

Magrathea schreef:
@joyce, kan ik trouwens uit je verhaal opmaken dat je geadopteerd bent? Want dan is het wel een extra mooi verhaaltje om het te verklaren :D

Oh ja, dat had inderdaad helemaal mooi geweest! :j Maar nee hoor, het waren gewoon mijn biologische ouders die me uit die boom plukten. :P Wel een Afrikaanse vader en Nederlandse moeder, maar juist die Afrikanen zijn een ster in hoogspringen..... ;)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:21

_horselovee_ schreef:

Gegloofd ja, bijna goed _O-

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:21

Joyce_ schreef:
Magrathea schreef:

Oh ja, dat had inderdaad helemaal mooi geweest! :j Maar nee hoor, het waren gewoon mijn biologische ouders die me uit die boom plukten. :P Wel een Afrikaanse vader en Nederlandse moeder, maar juist die Afrikanen zijn een ster in hoogspringen..... ;)

aaahh.. vandaar dat jouw vader je plukte en niet jouw moeder :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:24

Ah zo. Nee omdat je ouders het lichtbruine kindje zo mooi vonden :) maar zo kan het ook idd. Wel een leuke tip voor adoptieouders :D bij deze!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:27

ashley1 schreef:
Och wat een ge-wel-dig verhaaltje!! Die had ik ook wel willen gebruiken voor mijn dochtertje (nu 4).
Helaas heeft mijn vriend het nogal uhmm helder verteld. Dochtertje gaat natuurlijk wel eens met papa mee douchen, of met mama, wat 't makkelijkst uitkomt. Dus papa z'n 'pietekoo' (ja, zo wordt dat hier ook wel eens genoemd :') ) had ze al vaker gezien.

En toen ze ook wilde weten hoe ze dan in mijn buik terecht was gekomen, zei hij: eerst zat je -toen je nog heeeel klein was- in papa z'n pietekootje en toen heeft papa je zó, in mama d'r buik geschoten. En toen kon je daar op het gemakje verder groeien.
Bedankt schat -O- Dat had ik dus niet zo willen oplossen.

Vond ze trouwens een prima uitleg :j en verder heeft ze er ook niet veel meer over gevraagd. Lekker helder en duidelijk dus. Ik denk trouwens wel dat ze denkt dat dat 'geschoten' ook daadwerkelijk van een afstandje was hihi.. want ze heeft verder niet om details gevraagd.
Ik wilde eigenlijk ook zoiets schattigs ervan maken, of iets verzinnen over een babywinkel, zodat ik -als ze eens heeel stout was- kon dreigen met 'ik heb je bonnetje nog hoor! ik breng je terug hoor! :+

geloof mij maar, dat gaan ze te pas en te onpas vertellen tegen iedereen.. :')
Ik vergeet nooit mijn zusje: wij hadden het over een poes n.a.v. een liedje..gaat ze midden op straat roepen: wat is een poes??
Dus wij: gewoon een kat joh...
Zij: echt niet, echt niet..zeg nu wat een poes is...
Twee tellen later: ooohh. ik snap het al, het is een k-t..ik schaamde me gek. :')

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:39

oh ik dacht ook dat je geadopteerd was, vanwege dat verhaal om te vertellen dat je ergens anders vandaan kwam, en dat je ouders je hadden uitgezocht. Grappig dat dat dus helemaal niet t geval is:)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 22:49

Jullie maken me wel een beetje aan t twijfelen. Toch binnenkort eens aan mijn moeder vragen hoe het nou echt zat met die kinderboom en of mijn mama wel mijn echte mama is. :/

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:54

Volgens m'n vader was ik door de ooievaar gebracht, maar volgens m'n oma kwam ik uit de boerenkool. :D
(Zij had ook een moestuin met wat boerenkool, dus altijd als ik daar was ging ik even de moestuin checken of er nog baby's lagen.. :') )

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:20

ik wist wel al heel snel dat kindertjes uit de buik kwamen. Alleen hoe ze daar nu kwamen.... Dacht toen ik klein was en als je dan ging trouwen dat het automatisch ging gebeuren.
Over ongetrouwde mensen met baby dacht ik toen blijkbaar nog niet na :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:57

Whahah :P 'Ik verklaar jullie tot man en vrouw' *plop*

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:59

Geweldig topic :D

Mijn ouders zijn van de generatie dat daar dus echt niet over gesproken werd met de kinderen :') (en van het gelovige platteland)
Kan me het ook niet herinneren dat ik het ooit gevraagd heb := Intuïtief vast heel goed aangevoeld dat dat niet handig was :D

Kwam er ook al op tijd zelf achter, lang leve een hele grote zus die grote zussen tijdschriften las (en ik die haar kamer doorspitte).

Weet nog wel dat m'n ouders ooit eens een poging gedaan hebben toen ik een jaar of 8/9 was.
Ik werd voor een video geplant met de mededeling 'dat is heel mooi, ga maar kijken'
En dat was zo'n pedagogisch verantwoord geval van de conceptie tot de geboorte, met beelden van de beeb in de baarmoeder enzo.
Vond het wel leuk, maar wel oud nieuws :')

En pas heel veel jaren viel bij mij het kwartje dat dat de poging van m'n ouders was om mij te vertellen waar kindertjes vandaan kwamen :D