From negative to positve

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarJon

Re: From negative to positve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:18

JuliaMaria; En daar heb ik juist zoveel moeite mee om in te zien dat je het leven zelf positief moet maken! En hoop ik hiermee meer te kunnen inzien! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:19

MarJon schreef:
JuliaMaria; En daar heb ik juist zoveel moeite mee om in te zien dat je het leven zelf positief moet maken! En hoop ik hiermee meer te kunnen inzien! :)

Zelfde voor mij.
Maar komt misschien omdat ik altijd een heel leuk leventje had, tot dat op ongeveer mijn 11e/12e verpest werd....

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:24

Pfoeh ook ik ben echt onwijs negatief altijd, en positieve dingen haal ik dus ook echt totaal niet uit mijn dag, dus ik doe gezellig mee, hopen dat ik er wel 3 kan vinden eigenlijk!
-ik heb goed gepresteerd omdat ik sinds een tijd weer heb gejoggd!
-ik heb goed gepresteerd omdat ik (nog) niet boos ben geworden op een "vriendin"
-ik heb goed gepresteerd omdat ik (tsjah uhm) me goed ingezet heb bij muziek!

UnderIlse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:43

Ik doe ook mee! Vind het een goede opdracht!

Ik heb goed gepresteerd omdat ik vandaag duidelijk nee heb gezegd.
Ik heb goed gepresteerd omdat ik vandaag echt mijn best heb gedaan om een goede luisteraar te zijn.
Ik heb goed gepresteerd omdat ik vandaag bepaalde dingen heb ingezien.

Voelt eigenlijk best goed, om het te zeggen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:20

Ik doe ook gezellig mee

- Ik heb de afspraak met mijn stagebegeleider kunnen vervroegen *\o/*
- Ik heb de zeurende mensen goed afgescheept en het naast mezelf neergelegd
- Ik heb goed gehandeld met Nuut

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:24

MarJon schreef:

Dat is ook onwijs moeilijk, het is een hele zware knop die om moet. Ik hoop oprecht dat het je lukt (en met jou vele anderen), dit soort dingen zijn daar al kleine stapjes naar toe! _/-\o_

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 07:10

Ik vind dit ook wel wat! :) Ga mee doen!

Over gisteren;
- Ik heb goed gepresteerd omdat ik, ondanks dat ik het belachelijk druk heb, de tijd heb vrijgemaakt om stalgenoten uit de brand te helpen met de verzorging van hun paard.
- Ik heb goed gepresteerd omdat ik een collega heb gemotiveerd vooral positief te blijven.
- Ik heb goed gepresteerd omdat ik eerlijk ben geweest met iemand die mij dierbaar is.

Over vandaag;
- Ik heb vandaag goed gepresteerd omdat ik de verantwoordelijkheid nam voor een falend alarmsysteem & ben gaan rondbellen voor de oplossing.
- Ik heb vandaag goed gepresteerd, omdat ik van 7;13 tot 21;00 werk, maar blijf doorzetten.
- ? Nog optioneel.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:05

Ik denk altijd dat ik positief ben en ben dat over het algemeen ook wel, maar kan ook wel eens flink negatief zijn. :Y) De kunst vind ik om dan na je negativiteit (je mag bijvoorbeeld best even balen van een slecht punt) het om te draaien naar iets positiefs (ik ga gewoon voor een dikke 8 bij mijn herkansing!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:45

Voor mij vandaag meteen een dagje spijbelen, heb naar mijn mening vandaag niets gedaan waar ik trots op ben..

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:20

Ik heb goed gepresteerd omdat ik heb gebeld om nieuwe afspraken te maken, i.p.v. van de mail te gebruiken.
Ik heb goed gepresteerd omdat ik een vrije dag heb om te studeren en me daar ook echt aan gehouden heb.
Ik heb goed gepresteerd omdat ik niet in de verleiding ben gekomen om toch maar aan het werk te gaan.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:21

maroescha schreef:
Voor mij vandaag meteen een dagje spijbelen, heb naar mijn mening vandaag niets gedaan waar ik trots op ben..

Volgens mij is 't idee juist dat je van iets negatiefs iets positiefs maakt.. OF tenzij je inderdaad echt positieve dingen hebt gedaan, dat je die benadrukt.

Je ziet in ieder geval je eigen fout in: dus dat is positief. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:23

Ier schreef:
maroescha schreef:

Volgens mij is 't idee juist dat je van iets negatiefs iets positiefs maakt.. OF tenzij je inderdaad echt positieve dingen hebt gedaan, dat je die benadrukt.

Je ziet in ieder geval je eigen fout in: dus dat is positief. ;)

Dat weet ik. Maar ik heb gewerkt, en daar enorm lopen zeuren omdat ik in plaats van een collega ineens de schoonmaak dienst had (zie niet in hoe ik dat positief moet benaderen), ik leugentjes om eigen bestwil heb gebruik en veder de hele dag niets heb gedaan :+

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:25

Je kunt 't positief zien dat je uiteindelijk tóch gewoon de dienst hebt gedraaid in plaats van weg te lopen bijvoorbeeld. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:28

Haha. Dan kan ik meteen ontslag nemen :')

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:29

Nja de essentie lijkt me niet echt dat je gaat doen alsof slechte dingen ineens goed zijn.... Het is meer een kwestie van er van leren en het vervolgens achter je laten, dus er niet over mokken.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:33

Dames, het wordt vanzelf makkelijker om de positieve punten te benoemen, echt waar. Ik ben hier in het kader van mijn toenmalige Day Zero Project mee begonnen en houd het bij op mijn computer. Vandaag is de 484e dag in mijn excel-bestandje, en het wordt steeds leuker. Maar het mooiste is nog dat je zo eigenlijk ook een dagboek hebt, en het echt heerlijk is om die lange lijst met positieve dingen weer 'ns door te nemen! :)

Ik kan het iedereen aanraden om te starten en vooral door te zetten :j

Oh en voor de dagen waarop het moeilijk is om iets te benoemen: ik kan zelf altijd blije momentjes vinden in mooie dingen die ik zie, een lekker avondje luieren op de bank of een leuk smsje/berichtje van een vriendin ofzo. Het hoeven geen grote dingen te zijn hè ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:34

Ik heb goed gepresteerd omdat ik vanmorgen hoewel net wakker en zeer slaperig mijn tienerzoon positief gecoached heb bij het ochtendritueel (wat net vernieuwd is omdat hij in de puberteit is gekomen en dus moet douchen en doe gebruiken. Mijn zoon heeft en beperking mochtennjullie denken.... Nou... Dat is toch nie zo moeilijk? ;) )

Ik heb goed gepresteerd omdat ik beide paardenboxen helemaal uitgemest heb en ververst. Dat was eEn flinke klus.

Ik heb goed gepresteerd omdat ik alle boodschappen al in huis heb voor het weekend (ik stel dat nog wel eens uit namelijk)
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 26-04-12 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:34

ik kan ook wel wat positieve stuf gebruiken..want ik kan vaak ook weinig positieve dingen zien

ik heb goed gepresteerd omdat ik net t halve huis onderste boven heb gehaald en alle meubels heb lopen verplaatsen en alles nu weer netjes is.
ik heb goed gepresteerd want ik ben in de tussen tijd ook me hondje wezen wandelen en met me zoontje in de weer.
ik heb goed gepresteerd want ik begin groentes en fruit steeds meer te eten en lekkerder te vinden

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:36

MarJon schreef:
Ik weet echt nooit hoe ik op complimenten moet reageren, word er helemaal verlegen van :=

Gewoon dankjewel zeggen ;)

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:37

Goed topic dit! Ik ben al een tijdje wat positiever ingesteld, maar was afgelopen winter ook
echt vreselijk negatief, en ga daarom toch maar even meedoen hiermee :D
- ik heb goed gepresteerd want ik heb mijn franse toetsen heel goed gemaakt
- ik heb goed gepresteerd want ik heb een 6.7 voor biologie, waardoor ik weer voldoende sta
- ik heb goed gepresteerd want ik heb vandaag geen ongezonde dingen gegeten, en veel water gedronken :D

xRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:48

-Ik heb goed gepresteerd omdat mijn rijles goed ging.
-Ik heb goed gepresteerd omdat ik vandaag ook eindelijk mijn theorie voor de auto gehaald heb. :D
-Ik heb goed gepresteerd omdat ik toch nog geleerd heb voor school.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:57

Trouwens, ik zie dat jullie allemaal beginnen met "ik heb goed gepresteerd want..". Waarom? De nadruk ligt dan zo op het leveren van prestaties. Ik denk zelf altijd meer "vandaag was een fijne dag want..." of "het leukste aan vandaag vond ik.." en dat kan dan ook het zien van een prachtige zonsondergang zijn, of bijvoorbeeld gezellig een terrasje pakken met vriendinnen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:07

Ik doe mee!
Ik heb zelf veel zelfvertrouwen en daardoor wil ik vooral bij mijn naasten nog wel eens iets te snel ergens commentaar op hebben. Ik moet leren mijn mond te houden :j dus dit maakt mij wel er bewust van. (ik mag wel iets minder kritisch zijn)
Complimenten aanvaarden vind ik ook lastig haha, maar ik moet ze zelf ook vaker geven.

- ik heb echt goed geluisterd naar de scriptiebegeleider en daardoor een productief overleg gehad.
- ik heb mijn vriend laten weten hoe belangrijk hij voor mij is en heb echt naar zijn verhaal geluisterd
- ik ben heel erg trots op mijzelf voor wat ik al bereikt ondanks alle hobbels in de weg :) en dat besef ik vandaag weer!

Ik ben een gelukkig mens :j en ben zeer dankbaar dat mijn ouders mij de kans hebben gegeven om mij te laten studeren, mij indien nodig naar de faculteit brengen, mijn paard betalen en mij geweldig steunen!

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:14

Positief:

ik ben er geweest voor een klasgenoot die het moeilijk heeft
ik ben niet boos of arrogant geworden op een persoon.
..... moet ik nog doen

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:14

Leuk plan om positiever te worden. Ik ben al redelijk positief ingesteld en dankbaar voor kleine dingetjes, maar als het om school of andere prestaties gaat ben ik echt te perfectionistisch en merk inderdaad dat het je zelfvertrouwen niet ten goede komt.

DUS:
-Ik heb goed gepresteerd omdat ik het stukje wat ik moest schrijven voor het jaarboek voor de deadline af had.
-Ik heb goed gepresteerd omdat ik de foto die werd genomen voor het jaarboek heb geaccepteerd en niet heb zitten zeuren dat ie lelijk is.
-Ik heb goed gepresteerd omdat ik een 6,8 voor mijn SE muziekhistorie had!

:D