Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Ayasha schreef:Hier een Belg en ik ken het CBR wel. Is vrij bekent...
Belgisch theorie examen hoef je echt geen universitaire voor te zijn dus ik snap eerlijk gezegd niet dat je daar zo vaak op kan buizen als je er voor leert
Suzanne_J schreef:Worden er trouwens met school geen theorielessen geregeld? Ik heb namelijk middelbare school in Belgie gedaan, en in mijn 6de jaar kon iedereen gezamelijk het theorie examen doen. Op voorhand waren er dan theorielessen georganiseerd op school. Bij ons had ook echt bijna iedereen het meteen van de eerste keer. Ik dacht persoonlijk altijd dat het theorie examen in Belgie heel wat gemakkelijker was dan in Nederland![]()
Maar het goed leren van het boek is echt wel belangrijk om te kunnen slagen, met alleen oefentesten haalt nagenoeg niemand het.

Ayasha schreef:Suzanne_J schreef:Worden er trouwens met school geen theorielessen geregeld? Ik heb namelijk middelbare school in Belgie gedaan, en in mijn 6de jaar kon iedereen gezamelijk het theorie examen doen. Op voorhand waren er dan theorielessen georganiseerd op school. Bij ons had ook echt bijna iedereen het meteen van de eerste keer. Ik dacht persoonlijk altijd dat het theorie examen in Belgie heel wat gemakkelijker was dan in Nederland![]()
Maar het goed leren van het boek is echt wel belangrijk om te kunnen slagen, met alleen oefentesten haalt nagenoeg niemand het.
Het zijn europese rijbewijzen dus waarom zou je dat denken?
Sommige scholen doen dat. De school waar ik zat doet dat bv pas sinds 2 jaar.
Maar bij het theorie examen moet je ook wel iets geluk hebben hoor, ik heb er 2 keer overgedaan, en mijn tweede examen was echt wel veel gemakkelijker dan het eerste examen. Arabiertje* schreef:Dat dacht ik al... Lachen ze mij even gezellig uit omdat ik geen CBR kenIk denk wel dat ik op de rijschool zelf ook wel oefeningen en zo kan doen en lessen nemen. Maar of er effectief zo iets bestaat als bij jullie... dat weet ik niet.

Hier thuis op de testen haal ik genoeg, en ben ik er door maar op de examen zelf ga ik twijfelen en dan maak ik fouten. Soms lijkt het wel of ik alles vergeet, ik krijg zweet handen en voel me ongemakkelijk. 
Kijk maar naar Orkean, die zit al aan de 4de keer 

) maar was er wel direct door.