Buurman komt te vaak langs, en dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 20:27

hij schrikt er nu nog niet van in mn buik, gelukkig :D
Alleen de hond blaft bijna nooit, want er komt dus nooit iemand aan de deur.
De postbode reageert hij niet op, het is puur de deurbel.
De buurman weet ook wel dat we de voordeur niet gebruiken dus belt bijna nooit aan trouwens.
Meestal gaat hij half op het tuinpad staan en kijkt hij naar ons raam in de hoop dat we hem zien staan.
Maar zonet waren we in de keuken en dus belde hij aan want we zagen hem niet staan.

moelly wij hebben geen baas in huis, en als je suggereert dat ik dat ben dan heb je het mis :+
Mijn man en ik denken er beide hetzelfde over, voor mij zit de irritatiegrens echter iets hoger, wat me logisch lijkt aangezien het contact niet mij aangaat maar mijn man.

juval

Re: Buurman komt te vaak langs, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:28

er zijn ook deurbellen die een ander tingeltje geven, wat voor de hond wat minder stress geeft.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:29

In het nu.
Maar wat ik uit TS haar verhaal afleid, is dat de hond de baas is in huis.
De hond mag gerust blaffen als de bel gaat, de hond wordt hier niet voor gestraft: TS is namelijk bang dat de hond het aanstaande kind wakker zal blaffen.
Sorry TS, hoe goed je het ook bedoeld, maar zodra die hond mijn huis betrad, had ik hem zijn plaats gewezen.

Verder vind ik dat stoplicht idee niet eens zó slecht.

EDIT:
Kun je niet eens naar de betreffende buurman gaan en het eea uitleggen over hoe jij/jullie het graag zien?
Laatst bijgewerkt door moelly op 21-04-12 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:29

Ragdollcat schreef:
Ik vind jou een zeur, bij zo iemand wil ik niet eens langskomen.

Ik vind jou jaloers overkomen dat jouw man en de buurman goed met elkaar kunnen vinden.

en ik vind jouw iemand zonder begrip. :o

kan me heel goed voorstellen TS.
wij hebben een loodgietersbedrijf en ik werk er ook nog bij.( ook om het weekend)
wij zien elkaar ook zelden, alleen de zondag is echt iets voor ons samen.
wij gaan dan ook nergens heen zondags, lekker met z'n 2e.
als er dan iemand op visite komt zonder aankondiging heb ik ook zoiets van: "dat je maar gauw gaat."
dat is bij mij maar 1 dag, door de week is het hier zoete inval.
en bij jou is het de hele week :(:)
kan me goed voorstellen dat jij er zo over denkt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:30

moelly schreef:
Mag ik eerst eens vragen wie de baas bij jullie in huis is?

:wow: :wow: :wow:

Nee sorry ff serieus.

Jij vind het gewoon moeilijk om het gewoon te zeggen, merk ik, nu ik meer jouw verhalen hier lees maar jij moet niet vergeten dat het jouw leven is en jouw huis is.

Je moet het echt gewoon zeggen, want die buurman kan het natuurlijk niet weten als je er nooit wat van zegt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 20:32

de hond wordt wel degelijk gecorrigeerd!
Alleen aangezien er bijna nooit aangebeld wordt, komt het bijna nooit voor.
Dan zou ik het nu moeten gaan trainen.
Maar met welk nut, aangezien wij de voordeur sowieso niet willen gebruiken?

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:33

opisop_shop schreef:
de hond wordt wel degelijk gecorrigeerd!
Alleen aangezien er bijna nooit aangebeld wordt, komt het bijna nooit voor.
Dan zou ik het nu moeten gaan trainen.
Maar met welk nut, aangezien wij de voordeur sowieso niet willen gebruiken?

Oh, op die manier..
Dan snap ik het :j

Zoals ik al eerder zei: Misschien eens langs buurman gaan en vertellen hoe jij/jullie erover denken?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 20:35

ragdollcat, ik heb er echt geen problemen mee om het aan te kaarten.
Mijn man wil het echter zelf doen, omdat hij meer / beter contact met hem heeft natuurlijk.
Maar hij wil eerst een oplossing hebben die hij aan kan dragen als alternatief zeg maar.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:39

tovh blijf ik het stoplicht nog het leukste idee vinden .. zo kan je samen ( dus met de buurman ) ook nog ergens om lachen. en wanneer hij op groen staat kan hij dan toch via de achterdeur ?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 20:40

stoplicht was meer als geintje bedoeld, vind het een beetje ver gaan om een stoplicht in je tuin te plaatsen voor visite :P

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:42

Je kan je man zeggen dat je het ook wel wilt doen als jouw man er wat meer moeite mee hebt, daar lijkt het wel op.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:43

kan toch zo'n kleintje zijn. en anders een bordje , met niet storen of welkom ofzo .. dan maak je het ook nog lollig ook volgens mij

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 20:45

ik zal het eens voorstellen met het uitwisselen van nummers, denk dat het de beste optie is :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:45

moelly schreef:
In het nu.
Maar wat ik uit TS haar verhaal afleid, is dat de hond de baas is in huis.
De hond mag gerust blaffen als de bel gaat, de hond wordt hier niet voor gestraft: TS is namelijk bang dat de hond het aanstaande kind wakker zal blaffen.
Sorry TS, hoe goed je het ook bedoeld, maar zodra die hond mijn huis betrad, had ik hem zijn plaats gewezen.

Verder vind ik dat stoplicht idee niet eens zó slecht.

EDIT:
Kun je niet eens naar de betreffende buurman gaan en het eea uitleggen over hoe jij/jullie het graag zien?

ik denk ook niet dat de hond persé de baas in huis zou zijn omdat hij aanslaat als de bel gaat. Dat is nl zijn goed recht, want de hond is op het territorium van zijn roedel, en er komt een indringer binnen; dus mag die wel blaffen.
Zolang die ophoudt als de roedelleiders het vragen, is die hond echt niet de baas hoor.
(ik prefereer zelfs dat de honden aanslaan bij bezoek/indringers)

ik zou het idd eens aankaarten bij die man dat je het wat lastig hebt met het einde van je zwangerschap, en heel goed je rust kan gebruiken (zeg iets dat je regelmatig slaapt, en liever niet gestoord wordt door de deurbel) en of hij een berichtje kan sturen voor die wil langskomen.
vind ik niks onbeleefds aan ..

kwestie van het oproer: mss eens opteren voor een stillere deurbel, met een leuk deuntje oid?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 20:46

kan kijken of het mogelijk is, het is alleen wel een heel oude deurbel, ingebouwd in de deur zeg maar, met zo'n ouderwets drukknopje, weet je wel? :D

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:49

een deurbel voor doven, dus dat een er lampje gaat knipperen ipv dat je een geluid hoort :)* :D

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:51

wij hadden precies het zelfde
gelukkig heeft mn zwangerschap geholpen om het onaangekondige versite.

we hadden dit overigs met meerdere mensen iederen kon komen en gaan wnnr hun het wilde.
gelukkig door mn zwangerschap had vriendlief bij ieder bezoek gezegt zal je de volgendekeer even willen bellen ivm rust

en zie dat je 5 juni bent uitgerekent dan zal ik vooral op je kaartje zetten
bellen voor een afspraak en gelieven te bellen tussen 12;00 en 14;00 uur en savonds van 18;00 tot 20;00 ?
it heeft bij ons gelukkig goed geholpen want er stond duidelijk maar wel leuk op de kaart.

dit ston er bij ons op de kaart.
wil je aan mn luier komen ruiken.?
dan graag even de telefoon gebruiken....
(en daar de tijden er onder wnnr je bereikbaar bent.

succes er mee.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:52

Ik zou gewoon een paar keer zeggen 'joh, leuk dat je even langskomt maar het komt nu even niet uit'. Als hij voor je man komt dan vind ik dat hij dit beter kan zeggen (als hij daar ook echt achter staat). Hoe meer je hierover gaat nadenken, hoe gemaakte en stunteliger het eruit komt. Ik zou het dus proberen soepeltjes te brengen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:59

opisop_shop schreef:
kan kijken of het mogelijk is, het is alleen wel een heel oude deurbel, ingebouwd in de deur zeg maar, met zo'n ouderwets drukknopje, weet je wel? :D

zoeen hebben we bij mijn ouders ook, en de mensen drukken die altijd zo héééérlijk lang in ^)
Als ik toevallig nog lag te slapen lag ik naast mijn bed ...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 21:04

zo'n soort tekst komt inderdaad op de kaart te staan, we hebben al een paar leuke bedacht die wel grappig staan maar duidelijk aangeven dat langskomen alleen op afspraak kan.
Maar iedereen om ons heen weet dat ook wel, bovendien heb ik het al een tijd geleden gemeld bij (schoon)ouders/broers enz.

Deurbel voor doven zou best een optie zijn, haaha :D
Probleem is dan nog steeds, dat we de voordeur niet gebruiken dus dan zou het alleen dienen ter aankondiging van zijn huidige bezoek en dat wij dan alsnog achterom lopen.

Net even met mijn man over gehad, hij vond de telefoon best een optie maar vroeg zich wel een klein beetje af of hij dan niet plat-gesmst zou worden :Y) maar wil het wel proberen.
Maar hij vond het wel een goede tip om mijn zwangerschap / de komst van de baby te gebruiken als gespreksopener, ik heb alleen wle gezegd dat hij het wel beter dusdanig kan benoemen dat duidelijk is dat het niet voor tijdelijk geldt. Niet dat als de baby 4 weken oud is, hij denkt 'nu kan het vast wel weer' ;)

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:16

Wanneer je man een aantal keer zou zeggen dat hij nu geen tijd heeft omdat hij aan de studie moet of dat jullie met de baby bezig zijn dan zal het kwartje toch wel vallen?
Hoevaak staat die buurman dan per dag aan de deur??

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 21:25

hoe vaak per dag weet ik niet, gemiddeld sowieso iedere dag maar ik heb hem ook gerust wel 4x op een dag gezien.
Ik ga het volgende week eens bijhouden :P
Maar in mijn werkweek deze week heb ik hem sowieso al 3x gezien, terwijl ik dus zo'n beetje 40uur heb gewerkt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:27

en kwestie van de smsjes: als je man gewoon dagelijks bv 3 smsjes beantwoord, en meer dan dat beetje subtiel negeert (bij navraag: jaaa, ik ben niet zon smsser, het is wel handig, maar niet om hele verhalen te vertellen! ), dan zal de buurman het na een tijdje wel laten om jullie plat te smssen, als er toch geen respons komt :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 21:32

klopt. Mijn man zou sowieso ook geen 3 smsjes beantwoorden; het is idd geen sms'er hij heeft zelfs een prepaidtelefoon en doet echt eeuwen met zijn beltegoed :+

Maar goed, hij gaat het volgende keer gewoon even aanspreken met oog op de zwangerschap en de baby en dan komt het vast wel goed.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:39

Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vind,heb zelf ook zo'n buurman gehad,dat ik dacht heeft die kerel ergens een sensor bij de poort gehangen,want zodra ik de sleutel omdraaide stond hij voor mijn neus,of als ik de post ging halen(die hangt aan de muur),of geen reactie op bel was onderhand mijn voorraam inrammen met zijn sleutel,poort niet opslot en achterdeur niet op slot,dan stond ie ineens binnen.

Vervelend dit soort mensen,volgens mij hebben ze het zelf niet eens in de gaten en hebben verder weinig te doen.
Kijk wij hebben ons full-timewerk,hond en paard en dan wil ik weleens gewoon lekker buiten kunnen zitten zonder een hoofd over de schutting of voor je neus wanneer je een voet op straat zet!

Ik zette al expres mijn auto op het pleintje achter zodat hij niet zag wanneer ik wel of niet kwam aanrijden!!
Ging zelfs mijn voicemail inspreken wanneer ik geen thuis gaf!

Hoe ik het opgelost heb:
Eerst mondeling vriendelijk verzocht niet zomaar binnen te komen vallen omdat ik ook wel bijvoorbeeld net onder de douche uit kan komen en daar dus niet van gediend ben.
Daarna een briefje geschreven of hij rekening wilt houden met mijn privacy en ik er niet van gediend ben onaangekondigd binnen te vallen.
Met mijn rug naar de schutting gaan zitten en mp3 speler op,praat tegen me ik hoor het toch niet!
Doorlopen en onderbreken in zijn gesprek,want ik heb het nu te druk en moet weg!
Voicemail van mijn mobiel gehaald.
Party tent opgezet zodat er niet mee te kijken valt wanneer er zomers visite is!
En hem een aantal keren flink de waarheid gezegd en genegeerd en doorgelopen,dus geen aandacht geven.

Fijn zo'n buurman van 83 die heel de dag thuis is,gelukkig is hij deze winter verhuist!!