Suzanne F. schreef:celano schreef:Er is een bokster die n.a.v. het schrijven zelfs met deze meneer (Amerikaan) getrouwd is en dolgelukkig!
Echt?? Wie?
Weet alleen nog dat haar man Rusty heette!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Char_elle schreef:Klopt, daar heb je wel gelijk in Magrathea, maar toch. Ik blijf het een raar idee vinden. Het is natuurlijk wel een verschil dat ze in niet om de hoek woont. Toch blijf ik het een raar idee vinden. Daarom ben ik ook zo benieuwd waarom die mensen beginnen met schrijven. Hoe kom je op het idee van 'hé laat ik eens een gevangene gaan schrijven i.p.v. een penvriendin in Amerika te zoeken'. Vertellen die gevangenen dan ook waar ze voor vast zitten en heel het verhaal er omheen? (als het proces af is gesloten tenminste, ik snap dat als ze in hoger beroep gaan ze niet veel kwijt willen)
Magrathea schreef:Char_elle schreef:
maarja, hier in Nederland beweert volgens mij ook de helft onschuldig te zijn. Ook al hebben ze het wel 'gedaan', dan hebben ze er altijd een goede reden voor.
Brr en mijn man ontmoeten in de gevangenis, nee dankje
Ik vind dat je altijd eerst het verhaal moet kennen achter zo iemand om te oordelen of het 'brr' is.
Stel iemand is veroordeeld voor moord.. Tja als het moord was van 'Ik vind jou niet lief ik schiet jou neer' , okee. Maar stel hij heeft een oom vermoord die hem en zijn broertjes en zusjes al sinds ze klein zijn elke week misbruikt? Ik moedig het nou ook weer niet aanMaar kan er wel begrip voor opbrengen in zo'n situatie.
arian_wolf schreef:CleovG schreef:Interessant! Ik zou het ook best willen doen, maar zou niet zo snel mijn adres kenbaar willen maken...
Ja idd, daar zit ik ook mee.... Stel dat hij/zij vrij komt... dan weten ze m'n adres
arian_wolf schreef:CleovG schreef:Interessant! Ik zou het ook best willen doen, maar zou niet zo snel mijn adres kenbaar willen maken...
Ja idd, daar zit ik ook mee.... Stel dat hij/zij vrij komt... dan weten ze m'n adres
Sok schreef:Nou, da's mooi Char_elle, maar de vraag gaat hier niet om of jij het zou willen of niet, de TS vraagt naar ervaringen, die heb je klaarblijkelijk niet, dus ga ook geen mensen lopen veroordelen.
Heino schreef:Bij veel organisaties krijgen ze niet jouw adres, zij geven hun brief naar jou aan de gevangenis en die stuurt het naar jou door.
Magrathea schreef:Nou je hoort vaak hoor, dat mensen onschuldig vast zitten. Vind je het raarkrijg altijd het idee dat de rechtszaken daar een soort lopende band zijn met een verveelde jury.
Ik bedoel, mensen krijgen een schadevergoeding van de magnetronfabrikant omdat ze hun kat erin hadden gestopt. Het zijn de rechters die dat goedkeuren!
Magrathea schreef:arian_wolf schreef:Ja idd, daar zit ik ook mee.... Stel dat hij/zij vrij komt... dan weten ze m'n adres
WJD Nederland HEUL groot is en dat ik tegen de tijd dat mijn mevrouw vrijkomt 3 gigantische waakhonden voor de deur heb
arian_wolf schreef:Heino schreef:Bij veel organisaties krijgen ze niet jouw adres, zij geven hun brief naar jou aan de gevangenis en die stuurt het naar jou door.
je weet maar nóóit toch?
Vjestagirl schreef:Als die man naar Nederland komt dan ga ik zeker een dagje met hem naar Amsterdam oid. Nee, ik bied hem geen onderdak, en nee ik sta hem niet op schiphol op te wachten. Maar dat zou ik voor andere mensen ook niet doen.
En anoniem, tsja, die mensen zitten 6000km verderop in een gevangenis, waar ze vaak de eerstkomende paar jaar niet uit komen. Als ze wel vrij komen mogen ze een tijd niet reizen (geloof ik) omdat ze dan hun staatsburgerschap kwijt raken. Daarnaast hebben ze vaak 0,0 als ze uit de gevangenis komen en zijn ze eerst een tijdje weer bezig met hun leven weer op de rit krijgen. Veel van hen willen alles uit de gevangenis (dus helaas ook hun penvriend(in)) zo snel mogelijk vergeten.