Gekke gewoontes onder de bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:23

Astaloca schreef:
Oh dat van de deur ken ik zo erg! die moet dicht. := anders slaap ik niet. Dan blijf ik er idd ook naar kijken. En ook ik praat tegen mijzelf :') Very charming.

:oo Maar altijd is het net alsof er zo iemand binnen kan komen. Een spook bijvoorbeeld _O-

SteffiiY

Re: Gekke gewoontes onder de bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:23

Dat autorijden en dat je ingedachte meerent/meespringt over dingen heb ik ook wel is :=

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:27

Normale mensen vullen hun bad en gaan erin zitten, dat kan ik dus echt niet hé!
Ik laat mijn bad pas vullen als ik erin zit en het moet ook terug leeg zijn voor ik eruit kom :o
En Ik kan niet op toilet zitten zonder kleren aan, dat voelt zo onnatuurlijk.

en verder heb ik nog 101 verschillende 'dwanghandelingen' maar deze komen net in me op :D

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:28

M&M's eten, 1tje aan de linkerkant van mn mond en 1tje aan de rechter, altijd met zn 2en en dezelfde kleur, bij skittles ook :j de skittles die ik over heb combineer ik zo goed mogelijk met bij elkaar liggende kleuren en ik eet van 'vies' (groen) naar 'lekker' (rood) :') heb ik er 1tje over, dan gaat ie doormidden, een halve naar links en een halve naar rechts :')

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:30

Bizzybijtje schreef:
Astaloca schreef:
Oh dat van de deur ken ik zo erg! die moet dicht. := anders slaap ik niet. Dan blijf ik er idd ook naar kijken. En ook ik praat tegen mijzelf :') Very charming.

:oo Maar altijd is het net alsof er zo iemand binnen kan komen. Een spook bijvoorbeeld _O-

Ja idd :') als die open is wel ja :') dan denk ik dat écht :')

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:32

Hmm ik heb de gewoonte dat ik op de muziek moet lopen. Winkelcentrum ofzo als ik muziek hoor moet ik altijd op het ritme lopen of bewegen ofzo :+

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:33

Ik lees tijdschriften áltijd van achter naar voor. :+

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:35

Oh, rare gewoontes heb ik ook een handje van.

Zo moet de slaapkamerdeur dicht, anders slaap ik niet;
Als ik onderweg ben controleer ik om de 5 minuten of mijn portemonnee met inhoud, telefoon, iPod en sleutels nog bij in m'n tas zitten;
M&M's móeten op kleur gesorteerd worden;
Praat ook regelmatig tegen mijzelf, en in het openbaar hou ik ook wel hele verhalen tegen m'n hond;
Het eten op m'n bord mag elkaar niet aanraken, anders lust ik het niet meer;
En als ik van huis ga controleer ik 3 à 4 keer of ik de voordeur wel op slot gedaan heb.

Best erg.. :=

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:37

Haha, ik check ook iedere 3 min. Of ik me telefoon nog in me zak/tas heb

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:37

Oh..! heb er nog één (en vast nog veeeeel meer) als ik borrelnootjes eet 'hamster' in het deegje wat om het nootje zit in mijn wang en kauw ik het nootje op. Totdat mijn wang vol is en dan kauw en eet ik de deegjes op :+

Ik moet álles apart eten (ik pruts de nasi nog uit elkaar bij wijze van) bij pizza eerst het beleg en dan lik ik de saus eraf en dan eet ik de bodem (en die is ècht jummie!!!) met 'gewoon' eten (aardappelen groente en vlees) eet ik eerst de groente dan het vlees en dan de aardappels op mijn gemakje op, bij pasta's eet ik de vulling eruit en dan pas de pasta..

Ik ben gek op droog wit brood, ik haal het midden eruit en draai dat tot een bal, eet dan eerst de korst op en dan die deegbal..

Ik móét iets te lezen hebben op de wc :') anders verveel ik me dood en neem ik de tijd niet..

Als er een hardloper voorbij komt moet ik mijn adem uitblazen en dan tien seconden niet meer inademen :+

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:41

haha geweldig topic,ik herken mezelf in veel te veel dingen!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:43

Ik lust trouwens alleen vers brood, als het s'ochtends gekocht is hoef ik het na 1500 niet meer

UnderIlse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:49

haha oh sommige dingen herken ik hier zo!
Ik check ook heel vaak of de deur wel op slot zit. Dan loop ik terug naar m'n fiets en naar de deur, en dan zeg ik altijd tegen mezelf, oke dit is echt de laatste keer. Doe dit overigens ook met de staldeur haha.
Dat met de tijd op de wekker controleren doe ik ook altijd.
Als ik aan het fietsen ben, en er staat een rij bomen of palen langs de weg, dan wil ik altijd met m'n rechterbeen over de schaduw heen fietsen :')
telefoon moet altijd mee naar de wc!
en kan zo nog wel eindeloos doorgaan haha!

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:51

Ooowh, ik heb een hoop mensen gillend gek gekregen met dat ik geen zuivel eet/drink wat al open geweest is _O- (op boter na)

Een moeder van een vriendin van mij haalde zelfs speciaal nieuwe vla ofzo als ze wist dat ik kwam eten _O-

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:56

Ik herken ook veel dingen van mezelf, zoals dat ik pas ga slapen als de deur dicht is, m'n wekker 3 keer checken, als er een leuk liedje is, moet ik ook meezingen/neuriën of met het ritme mee gaan tikken :')

lloesje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:15

ik herken me ook in heel veel dingen hier,
ik kan ook niet slapen voordat ik heb gehoord dat de voordeur op slot is gedraaid en ik iedereen hier thuis na bed heb horen gaan :+
en als iedereen al boven is en ik de deur niet heb gehoord ga ik ook altijd controleren of hij opslot zit,

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:24

1 woord: OCD

:')

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:25

oh dat met die bal van het witbrood kneden doe ik ook! Echt lekker! :-)

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:25

- Als ik iets te drinken heb moet ik het in 1 keer opdrinken.
- Als ik inde auto of op fiets zit dan ga ik elke keer als ik langs een paaltje of boom mijn ene voet samentrekken en als ik er over heen ben ga ik naar de andere. Ook zwaar irritant.
- Ik kijk ook altijd mijn wekker na.
- Tijdens TV kijken moet ik ook iets te eten hebben.
- Ik praat altijd tegen mijn dieren maar vind dit ook vrij normaal (-:
- Dat ik niet zonder nagellak de deur uit kan.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:26

Ik kan niet slapen als er geen naaldhak naast mijn bed staat, heb altijd een schoen met een ijzeren stiletto hak naast mijn bed staan en ik voel me er helemaal veilig bij. Hoewel ik hem te prachtig vind om iemand een oog mee uit te steken, maar wat moet dat moet. :+

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:28

Mijn deur moet ook altijd dicht, anders slaap ik niet.
Van de chips zuig ik eerst al het zout/smaak eraf en dan kauw ik de chips pas :+
Als ik een speciale tijd zie (12.34, 22.22 etc) dan moet ik een wens doen.
Tussen de streepjes doorfietsen bij een drempel op de weg. En ook over het midden van het fietsende poppetje op de weg fietsen.
Mijn telefoon moet mee naar de wc, net als die 's avonds onder mijn kussen moet liggen anders kan ik niet slapen.
Mijn Ipod mag alleen opgeladen worden als ie echt helemaal helemaal leeg is.
In een kledingzaak moet ik van elk rek kleding wel iets aanraken.
Bij een jas moet altijd eerst de rechtermouw aan, bij een panty altijd eerst het rechterbeen, bij een sok altijd eerst de rechtervoet :+
Ik kan niet op slippers/blote voeten/iets waarbij mijn tenen zichtbaar zijn lopen zonder nagellak op mijn tenen te hebben.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:30

Bij mij moet alles netjes recht liggen, spelen we kolonisten van catan dan doen mijn vriendinnen die kaartjes soms express verkeerd in het bakje, dan ga ik ze meteen weer ordenen, net als de straten en de huisjes :')

Autostoel moet op de hoogste stand, anders rijd ik niet prettig.

Als ik op vakantie ga dan controleer ik om de 10 minuten of ik al mijn papieren nog heb en of mijn camera nog in de tas zit. Eigenlijk controleer ik mijn gewone tas ook heel vaak. Idem met de portemonnee of al mijn pasjes er nog goed inzitten.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:34

nokie schreef:
Normale mensen vullen hun bad en gaan erin zitten, dat kan ik dus echt niet hé!
Ik laat mijn bad pas vullen als ik erin zit en het moet ook terug leeg zijn voor ik eruit kom :o

En Ik kan niet op toilet zitten zonder kleren aan, dat voelt zo onnatuurlijk.

en verder heb ik nog 101 verschillende 'dwanghandelingen' maar deze komen net in me op :D

Is dat niet ontzettend koud :brr:

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:37

phormicola schreef:
Oh ik weet ook nog wel een leuke: Bij schilderijen moet ik het werk altijd even aanraken. Heel erg leuk, behalve als je in Het Rijksmuseum perongeluk met je handen over een Rembrandt gaat :Y) Vonden de alarmmensjes nie leuk :')

_O-

Zitten daar geen enorme hekken voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:40

- Aan een melkpak ruiken, je weet maar nooit of de melk nog goed is of niet
- Aan brood ruiken als ik het zelf niet openmaak, je weet nooit of het nog goed is/beschimmeld :')
- de muzieksterkte van mijn muziekspeler moet of 2, of 4, of 6, of een ander even getal zijn, behalve als ie op speakers staat, dan moet ie 25 staan
- Als ik een simpele berekening maak met hoofdrekenen, de berekening op zoveel mogelijk manieren proberen te maken om te kijken of ie echt wel klopt
- Als ik op stap ga, de drankjes tellen die ik drink
- In de auto de stoel bijna helemaal naar voren/omhoog ( maar ik ben ook niet zo groot xD )
- Als ik een nieuw nummer hoor dat ik leuk vind, luister ik dat daarna 50x achter elkaar, en vind ik 'm meestal niet leuk meer.
- Structuur willen voelen van alles. Bomen/muren/banken/fietsen/etc

Dit kwam het eerst in mij op :D