Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maris schreef:Vleeswaren vind ik erg moeilijk omdat er naast melk ook vaak ei in zit. Vandaar mijn vraag.
Maris schreef:Azmay, en welk beleg gebruik je dan ?
Dit staat bij de AH hagelslag :
Ingrediënten: suiker, 20% magere cacaopoeder, cacaoboter, cacaomassa, emulgator (lecithine). Cacaobestanddelen ten minste 32%.
Allergie-informatie
Melk.
Dus toch melk erin ??
En valt melkproducten bij jullie onder koemelk of onder lactose? Want das ook een verschil nog haha
Maris schreef:Azmay, en welk beleg gebruik je dan ?
Dit staat bij de AH hagelslag :
Ingrediënten: suiker, 20% magere cacaopoeder, cacaoboter, cacaomassa, emulgator (lecithine). Cacaobestanddelen ten minste 32%.
Allergie-informatie
Melk.
Dus toch melk erin ??
Maris schreef:En de kosten van zo'n Igg test ? Ik begreep dat die test toch niet 100% betrouwbaar is omdat je dan enkel de antistoffen van je lichaam test. En dat het feit dat je antistoffen ergens tegen hebt niet hoeft in te houden dat je er dan intolerant of allergisch voor bent ?
Wat eten jullie als ontbijt en tussen de middag ?
karuna schreef:Oa de plus pure en dubbel hagelslag, en de spar eigen merk pure hagelslag zijn melk vrij. Beiden wel in een fabriek gemaakt waar ook melk gebruikt wordt dis kan wel sporen bevatten van melk. De ah hagelslag is idd een vreemde maar meer van ah is raar staat er dan niet op maar bij de allergenen wel vermeld opeens.
Maar hagelslag is dacht ik niet glutenvrij meestal, lecithine kan tarwelecithine zijn of van zonnebloem of soja oid.
marleen_usar schreef:Er zit veel verborgen tarwe in producten, zoals in sauzen bv.
Taartje schreef:Al zou het erop moeten staan als de lecithine van tarwe gemaakt is!
Freya6 schreef:Nee klopt, alleen weet ik niet goed of het nou tarwe of gluten is.
Zou het wel fijn vinden om een test te doen, ik kan tegen meer dingen niet en het is super lastig het allemaal te elimineren.
) Een van mijn favourite sites is http://ohsheglows.com/ Misschien ook behulpzaam voor jou? Je kan natuurlijk ook gewoon vlees en vis bij de recepten toevoegen als je dat wilt. Blax schreef:Hey,
Ik ben vegan en eet dus helemaal geen dierproducten. (Alhoewel ik soms wel vis eet) Een van mijn favourite sites is http://ohsheglows.com/ Misschien ook behulpzaam voor jou? Je kan natuurlijk ook gewoon vlees en vis bij de recepten toevoegen als je dat wilt.
Maris schreef:Freya6 schreef:Nee klopt, alleen weet ik niet goed of het nou tarwe of gluten is.
Zou het wel fijn vinden om een test te doen, ik kan tegen meer dingen niet en het is super lastig het allemaal te elimineren.
Ja, dat elimineren ben ik ook mee bezig. Maar volgens huisarts gaat dat echt het beste door zelf te proberen met eten en drinken. Voor vaststellen van coeliakie is er volgens mij een biobt van je darmen nodig ( dacht ik ) om het met zekerheid vast te kunnen stellen.
Je krijgt dan waarschijnlijk eerst een bloedtest en vanuit daar kijken ze verder.