Gaat het nu dan echt gebeuren?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 02:27

En Wezep? :)

Redelijk klein dorp, maar je komt er niks te kort als in sommige dorpen waar je voor alles naar een andere plaats moet.
Boni, Plus (Met ''Postkantoor'', Liddle, Aldi, Kruidvat, Trekpleister, DA, Juwelier, Zeeman, Rabobank, Welkoop, De Fazant, Hema, Marskramer, Groenteboer, Expert, Ter stal, Ubink, Zwembad, Fietsenwinke, Twee dierenartspraktijken, Twee goede klinieken voor paarden dichtbij, Rijverening Heuvelruiters etc. Er zitten ook twee huisartsen praktijken.
Er zit zelfs een slijterij, kroeg, slager, griek/italiaan, patatzaken etc.

De Fazant verkoopt muesli/brok van oa Havens, Paardenkoekjes/Grote koeken van Pavo, hooi, zaagsel, vlas
Welkoop verkoopt ook muesli en brok van Subli en Pavo (Nature's best), zaagsel en hennep, Dekens, Peesbeschermers, Bandages, Bitten, Zwepen, Simpele hoofdstellen en halsters, rijkleding, ook veel spul als supplementen etc.

En génoeg huizen met de mogelijkheid om paarden aan huis te hebben op een mooie locatie. Je kunt goed buitenrijden op de hei of gewoon het bos.

Ik woon in Wezep en voor mensen die iets met paarden hebben is het echt heerlijk wonen :D

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 12:30

Smurfje; wat gaaf! Wil je misschien laten zien waar jullie gaan wonen? Ben erg benieuwd! Wat heerlijk dat jullie al bij het eindpunt zijn, zal toch ook wel een opluchting zijn ofniet :) wat voor adviesbureau hebben jullie precies gebruikt? Dan kan ik eens kijken of dat hier in de omgeving ook zit en hoe het qua kosten is. Helpen die je dan gewoon bij de zoektocht of wat moet ik me erbij voorstellen?

Amy ik ga mijn best doen het niet te overhaast te doen haha. Dat is wel lastig hoor, je wilt het Zo graag! Maar daarnaast is het een enorme stap en moet je alles wel heel goed op een rijtje hebben. Gelukkig is mijn vriend ook heel erg duidelijk daarin; die fluit me wel terug als het nodig is ;) Die vriendin van jou had het dan goed voor elkaar met verstand van zaken! Dat wordt bij ons lastiger, dus voor bouwkundige zaken e.d. moeten we echt een prof inschakelen. Heb gelukkig wel heel veel vrienden in de paardenwereld die met alle plezier tips willen geven, maar dat is natuurlijk meer voor als je het plekje gaat opbouwen. Heeft je vriendin trouwens wel haar droomplekje gevonden uiteindelijk? :)

AB ben het helemaal met je eens! Tweeling en Voorst kijken we idd ook naar. En naast de Apeldoorn echt niet te betalen is haha, is Beekbergen en omgeving idd veel mooier! Maar ook Beekbergen is erg prijzig.. De Veluwe is nu eenmaal populair! Niet voor niks natuurlijk :)

Daphne, bedankt voor de tips! Klinkt idd erg goed. We houden Wezep wel in de gaten, maar mijn vriend wil toch liever wat meer richting Arnhem voor zijn werk. Vanuit Wezep moet hij ruim een uur rijden en in de spits nog langer vaak, das niet echt ideaal. Maar mochten we daar ons droomplekje tegenkomen is het evt een optie! Heb je zelf ook de paarden aan huis?

mmiriammpje

Re: Gaat het nu dan echt gebeuren?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:37

Hoi meis,

Wat gaaf!!!
Heel veel succes en plezier met jullie zoektocht!

Liefs Mir

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:29

Ga je zelf ook met de auto naar je werk? Of zou OV eventueel ook kunnen?
Dan raad ik Dieren en Velp aan! Prima wonen, vlakbij de a12, de a50 en de veluwe :)

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:41

essie.

ons huis

wij zijn gewoon bij van bruggen adviesgroep binnen gestapt. die hebben alles voor ons haar fijn uitgezocht.
wij zaten in een project van de gemeente dus dat had wat extra handelingen nodig. maar dat was voor hun echt geen probleem. we konden als starters niet beter geholpen worden dan door hun.
wij zijn gewoon naar hun toe gegaan met een afspraak. en hebben een hypotheek advies gevraagd. dan moet je dingen inleveren. en dan komt daar een bedrag uit.

als je weet tot hoever je kan gaan, kan je gaan kijken. als je dan hebt gekeken. zijn wij terug gegaan naar van bruggen en hun de onderhandelingen laten doen. hun hebben alles voor ons op papier gezet. dus welke hypotheek vorm. en voor welk bedrag.

nogmaals. ik kan je dat echt aanraden. anders ga je zo volledig het donkere bos in. en omdat hun een actie
voor starters hadden waardoor dit gratis was. anders was het 1% van de som geloof ik. maar ook dit zit
dan in je kosten koper hoor.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 00:51

essie34 schreef:
Smurfje; wat gaaf! Wil je misschien laten zien waar jullie gaan wonen? Ben erg benieuwd! Wat heerlijk dat jullie al bij het eindpunt zijn, zal toch ook wel een opluchting zijn ofniet :) wat voor adviesbureau hebben jullie precies gebruikt? Dan kan ik eens kijken of dat hier in de omgeving ook zit en hoe het qua kosten is. Helpen die je dan gewoon bij de zoektocht of wat moet ik me erbij voorstellen?

Amy ik ga mijn best doen het niet te overhaast te doen haha. Dat is wel lastig hoor, je wilt het Zo graag! Maar daarnaast is het een enorme stap en moet je alles wel heel goed op een rijtje hebben. Gelukkig is mijn vriend ook heel erg duidelijk daarin; die fluit me wel terug als het nodig is ;) Die vriendin van jou had het dan goed voor elkaar met verstand van zaken! Dat wordt bij ons lastiger, dus voor bouwkundige zaken e.d. moeten we echt een prof inschakelen. Heb gelukkig wel heel veel vrienden in de paardenwereld die met alle plezier tips willen geven, maar dat is natuurlijk meer voor als je het plekje gaat opbouwen. Heeft je vriendin trouwens wel haar droomplekje gevonden uiteindelijk? :)

AB ben het helemaal met je eens! Tweeling en Voorst kijken we idd ook naar. En naast de Apeldoorn echt niet te betalen is haha, is Beekbergen en omgeving idd veel mooier! Maar ook Beekbergen is erg prijzig.. De Veluwe is nu eenmaal populair! Niet voor niks natuurlijk :)

Daphne, bedankt voor de tips! Klinkt idd erg goed. We houden Wezep wel in de gaten, maar mijn vriend wil toch liever wat meer richting Arnhem voor zijn werk. Vanuit Wezep moet hij ruim een uur rijden en in de spits nog langer vaak, das niet echt ideaal. Maar mochten we daar ons droomplekje tegenkomen is het evt een optie! Heb je zelf ook de paarden aan huis?

Goed zo :)
Nee, mn vriendin heeft dr zoektocht gestaakt tijdelijk..want ze raakte zwanger en waar ze keken zit op zo'n 90 km vanaf hun familie en dr man wordt volgend jaar uitgezonden voor een jaar..en dan zit je in een huis wat opgeknapt moet worden, met een new born, ver van je familie af..
Dus zij gaan eind volgend jaar weer verder kijken, want hun droom blift ;)

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 20:58

Smurfje we gaan zeker eens bij een adviesbureau informeren. Wat fijn dat jullie er zoveel gemak van hebben gehad zeg, het is namelijk allemaal al lastig genoeg!

Ben nog steeds aan het rondkijken op Funda en sites van makelaars maar het valt tegen hoeveel huizen er te koop staan met genoeg grond.. Ben zelf gisteren maar eens rond gaan rijden in ons zoekgebied (van Apeldoorn naar Zwolle, maar dan binnendoor). Echt, wat een mooie omgeving! <3 Ik vind zelf Epe ook echt heel leuk qua centrum enz.. Helemaal nu met het zonnetje erbij zien die plattelandsgebieden er super uit! en ik kwam ook nog wel wat huizen tegen die te koop stonden en ik nog niet op internet had gezien dus das wel leuk :)

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 14:33

Hebben jullie misschien nog tips met betrekking tot het soort bodem voor de weide? Ik hoor zowel voors als tegens over bijvoorbeeld zandgrond. Als je ook in een stuk weide wilt rijden begreep ik dat zand beter is, omdat dit qua waterafvoer het beste is. Nadeel is dan wel weer dat zand in de weide snel kapot gelopen wordt? En klei is toch juist wat drassiger? Dus ben erg benieuwd wat nu de beste ondergrond is voor de weide van de paarden. Dan kan ik daar straks in ieder geval goed op letten!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:28

Klei blijft wat sneller nat inderdaad. Het fijnst is om je weiland aflopend te hebben naar een afwatering/geul/slootje naast je land :j

Kimm1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:50

Leuk hoor een huis kopen! Wij zijn momenteel ook bezig en tekenen zaterdag het voorlopig koopcontract. Wij hebben ons laten adviseren door de Hypotheker. Goede ervaring mee!

Wij hebben ook gekeken naar iets in een buitengebied maar helaas voor ons niet haalbaar. Nu een geweldig huis, enigszins gedateerd maar wel een tuin van 27 meter!

Heel veel plezier & succes met het zoeken van een passend huis binnen jullie budget!

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 13:21

Zeker leuk, waar hebben jullie gezocht Kimm1990? Was het qua budget niet haalbaar of stond er weinig te koop? Wij hebben volgende week een afspraak bij de hypotheker, de ABN en de Rabobank.. Ben zó benieuwd! Dan kunnen we in ieder geval bekijken wat ons precieze budget is en kunnen we ook echt huizen gaan bekijken :D

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:17

een tipje.
probeer ook bij wat mee onafhankelijke hypotheek verstrekkers te kijken.
met de hypotheker geen goede ervaring, want die wees ons de deur en wou ons net helpen. dus daar kom ik nooit meer.

je gaat nu ook bij banken kijken, en die willen je alleen maar hun eigen aan geven.

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 13:36

Welke adviseer je?

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:57

wij zijn zeer tevreden over van bruggen advies groep

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 14:53

Ja, ik had al gekeken waar zij zitten en die zit hier gelukkig ook in Zwolle. Daar kun je tevens vrijblijvend op hypotheekgesprek komen, dus we zullen daar ook een afspraak mee gaan maken deze week! Ben benieuwd of er veel verschil tussen zit!

Kimm1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:59

@ essie34, Wij hebben een huis gekocht in Lepelstraat. Gemeente Bergen op Zoom is dat.
Het buitengebied was voor ons qua financiën niet haalbaar, dan moesten we écht op de "kleintjes" letten. Nu wonen we ook lekker rustig, veel paardenbedrijven en boeren in de buurt dus ach, is ook fijn!

Wij hebben een zeer goede ervaring met de Hypotheker, echt een onafhankelijk persoon. Wij hebben de hypotheek bij de ABN Amro.

Als je trouwens iets wilt kopen is het misschien wel aantrekkelijk om voor 1 juli 2012 te kopen, zo zit je nog met een overdrachtsbelasting van 2%. Scheelt nogal!

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:24

Voor 300.000 koop je hier in groningen, in de kleine dorpjes, een mooie woonboederij met flink wat grond. Maar dat kan natuurlijk niet in verband met jullie werk! Succes en ik hoop voor je dat je snel iets geschikts vind!

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 23:50

Nou het heeft even geduurd maar er zijn inmiddels ontwikkelingen :D Hebben meerdere adviesgesprekken gehad mbt de hypotheek en de adviezen zijn behoorlijk tegenstrijdig.. Dus we hebben alles goed op een rijtje gezet en alle voors en tegens van bepaalde vormen tegen elkaar afgewogen! Blijft lastig, maar hopelijk maken we een juiste keus. Het is wel lastig in deze onzekere tijd, met de overdrachtsbelasting die waarschijnlijk weer omhoog gaat en de onzekere doorloop van hypotheekrenteaftrek..

Maar we hebben inmiddels 2 huizen bezichtigd die het niet waren! Maar gisteren werd ik onverwachts gebeld door een makelaar waar ik een zoekopdracht bij had uitgezet. Hij had een leuk huis, MET veel grond, verkocht. Alleen nu kon de kopende partij de financiering niet rondkrijgen en werd de koop dus ontbonden.. Wat wil het nu, de woning was van een oude vrouw die vanaf juli naar een zorgflat gaat en dus het huis zsm MOET verkopen! Daarom was er een speciale prijs gemaakt (scheelde bijna een ton met de oorspronkelijke vraagprijs!!) en de makelaar vroeg of wij interesse hadden..... Nou dat hoefde hij geen 2x te vragen!! We zijn vanavond wezen kijken en we zijn enorm enthousiast! Nu even alles laten bezinken, want het gaat toch ineens wel heel snel haha. Maar het is een hele mooie kans dus we gaan het zeker overwegen allemaal! Zooo spannend!! *\o/*

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:17

Spannend hoor..mag ik jou vragen in welke plaats dat is? (die woning waar ik het over had van mn vriendin, die vrouw moet ook naar een ander onderkomen, kinderen regelen de hele boel, was bij haar 60.000 omlaag gegaan..maar er bleek iets met vervuiling van de grond, er heeft een oude smederij gezeten..dan weet jij vast wel of ik het over dezelfde woning heb..zoja, probeer dat goed uit te zoeken).

Succes :)

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 12:55

Oeh echt? Daar is bij ons niks van bekend, maar de woning is ook niet 60.000 omlaag gegaan... Dus hoop dat het een andere woning is ;) Maar anders kun je er maar beter nu achter komen! De woning staat in Tonden, gemeente Brummen!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:58

Nope, dat is m niet ;) gelukkig..er hing nl zo'n smerig luchtje aan (waren al 3 stellen geweest die in hun bedenktijd gestopt zijn met de deal)..
Veel geluk, vind dit altijd zulke spannende dingen en vind het leuk om met jullie mee te mogen lezen, de ontwikkelingen :)

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 13:01

Gelukkig, haha! Ik stuur je anders de link wel even via PB :) Daar houd ik ook helemaal niet van, als ze niet volledig eerlijk/duidelijk zijn. Je neemt ten slotte wel je dieren mee en daar wil je toch geen risico mee lopen mbt vervuilde grond?

Het is inderdaad erg spannend, ik zit ook al constant te bedenken hoe we het gaan opknappen en inrichten enz... Das volgens mij wel een goed teken ;) Maar eerst laten we een uitgebreid bouwkundig onderzoek doen, snap echt niet dat de vorige koper dat niet gedaan heeft.. Gaat toch echt om een oudere woning!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:04

Nou idd..ik probeer dr net al te bellen om welke plaats het exact ging.die krijg je dan ook wel even via pb..erg leuk huis, wit, heel schattig en veel mogelijkheden, maar er bleek toch veel mis en de kinderen van de oude vrouw kwamen steeds terug op gemaakte afspraken omtrent die 30.000euro aan bodemnogwattus(sorry weet niet meer hoe het heet)..dan weet je, dat als je daar gaat kijken, dat je extra goed onderzoek moet doen ;) want de woning is echt gaaf nl!

essie34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 13:17

Ben nu ook wel benieuwd idd! Tof dat je het wil vragen :)
Wij zitten hier aardig in dubio.. Eigenlijk is het huis precies wat we zoeken, alleen wel echt een stuk buiten ons zoekgebied. We hebben bijna alle vrienden en familie in de buurt van Zwolle wonen. Nu kun je vanuit Epe/Heerde wat makkelijker 'even' naar Zwolle. Ben een beetje bang, dat omdat we natuurlijk ook in het buitengebied gaan wonen, we door deze extra afstand helemaal geïsoleerd raken.. Ik weet het, daar ben je zelf bij, maar ben gewoon bang dat de stap nu te groot wordt om langs te komen. Zelf vind ik het qua reisttijd te doen, 40 min. van huis naar werk vind ik ok. Na een nachtdienst niet ideaal maar dat heb ik er gewoon voor over!

Wat lastig zeg.. Als het huisje nou gewoon wat dichterbij lag hadden we niet getwijfeld! Meer mensen met deze ervaring?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:08

Ben erachter hoor..het was wat ik bedoelde ligt in wapenveld ;)

Weet je, wij zijn vorig jaar ruim 2 uur verderop gaan wonen, van zowel familie als vrienden..en werkelijk waar, onze agenda's stonden sindsdien overvol, van vrienden die gezellig een weekendje wilden logeren. In al die jaren heb ik nooit zoveel bezoek gehad sinds we zover woonden haha.
Onze ervaring was dus goed daarin..en eerlijk is eerlijk, bedoel t niet rot, maar heb niemand ooit een seconde gemist.
Het enige wat wegviel, was het even spontane langs mn ouders rijden wat niet meer kon, of het spontane bij vrienden binnenwandelen en samen shoppen en boodschappen doen.
Je bouwt een geheel leven op naast je oude leven, dus ook sociale contacten en die gingen erg vlot in de omgeving waar wij woonden. Hebben er zelfs een heel dierbare vriendin bij, waar we nu we noodgedwongen moesten verhuizen zo'n 60 km verderop, echt elke 2 weken mee samen eten.

Ik heb ervaren, als je een half uurtje verderop woont, het voor mensen een opgaaf is om spontaan langs te komen, dus dan wordt er toch gebeld om te kijken of het je uitkomt en thuisbent..woon je veel verderop, dan worden er bezoekjes geplannend, wat heel kostbare weekendjes zijn geworden :)

Ikzelf maak me daar dus geen zorgen om.
Nu hier in ons nieuwe omgeving zijn we wel een stuk 'eenzamer' ..de mensen zijn hier anders, we zoeken geen vrienden, maar er vakt hier ook moeilijker contact te leggen..

Dus het is wel regioafhankelijk en ook aan je eigen instelling.