financieel wonder of oplichting?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:39

Quilfa schreef:
Nou zoals aangegeven ken ik deze mensen en een erfenis of rijke familie is niet aan de orde.
En als mensen niks zinnigs te zeggen hebben hoef je niet te reageren. Ik ben er niet op uit die mensen een hak te zetten, het wekt mn nieuwsgierigheid hoe dat zo kan.

Dus als je niks toe te voegen hebt reageer dan gewoon lekker niet ;)

Vraag het ze zelf zou ik zeggen. Topic hier openen komt nogal afgunstig over vind ik eerlijk gezegd.
Je weet niet hoe mensen aan hun geld komen en zolang je er geen last van hebt zou ik zeggen: leven en laten leven. Niet mee bemoeien dus.

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 23:42

Omdat bijna alle opa's/oma's en dergelijke nog in leven zijn en ze niet uit een rijk gezin voort komen.

En voor de zoveelste keer ik heb het al gevraagd. Ik heb geen afgunst tegen die mensen, ik zou voor geen goud willen ruilen. Ik ben gewoon benieuwd hoe dat kan met een uitkering.
En als niemand daar antwoord op heeft, hoeft er ook niemand te reageren ;)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:43

@ TS: het zijn jouw zaken niet.
Wat zit jou nu echt dwars hierover?
Anders open je hier geen topic over.
Je vraagt 'onze mening' op bokt hierover, maar vindt de antwoorden niet zinnig?
Wat wil je horen dan?
Bevestiging dat er iets niet klopt?
Als je dat zelf vindt, dan neem je actie richting de uitkeringsinstantie of gemeente.
Niet hier.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:43

Je kijkt op de situatie en er niet in. ;)

Zelf ben ik met ong 150km van achteren aangereden, terwijl ik 70-90 km reed...heb erg veel last, maar laat t overdag wanneer anderen erbij zijn niet blijken, maar owee als ik 's avonds thuis ben...dan zit ik zooo vast dat ik soms niet eens kan opstaan van de bank of een jas/ trui/ shirt kan aan- of uittrekken. ;(

Sommigen denken ook dat ik nergens last van heb, maar zij zien mij 's avonds niet :o

Ik zeg overigens niet dat dit bij hem ook zo is, maar ik bedoel maar...sommige dingen lijken anders dan ze zijn. :)

(Btw...mijn paarden heb ik allemaal al veul langer dan dat ik mn ongeluk kreeg hahaha):+

Als het idd een whipashgevalletje is kan het ook nog een letselschadezaak zijn, maar ik ben liever de pijn en alles kwijt dan dat ik zo'n som geld zou krijgen als daar uberhaupt al sprake van is.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:45

Quilfa schreef:
Omdat bijna alle opa's/oma's en dergelijke nog in leven zijn en ze niet uit een rijk gezin voort komen.

En voor de zoveelste keer ik heb het al gevraagd. Ik heb geen afgunst tegen die mensen, ik zou voor geen goud willen ruilen. Ik ben gewoon benieuwd hoe dat kan met een uitkering.

Topic zegt genoeg: je suggereert dat ze de boel bedonderen.
En er zijn zat opties, maar die veeg je van tafel door de opmerking dat als er geen antwoord is er niet hoeft te worden gereageerd.
Blijkbaar wil je graag horen dat ze 1 of ander zwart handeltje hebben waarmee ze die dingen kunnen financieren. Hun antwoord van een flinke uitkering van de verzekering accepteer je niet gezien dit topic.
Kortom: je bent blijkbaar afgunstig want je wil maar al te graag horen dat ze dit op een niet zo nette manier voor elkaar hebben gekregen. Alle nette/legale mogelijkheden heb je al opzij geschoven.

Blue_Eyes

Re: financieel wonder of oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:46

'Het land vol van verdraagzaamheid, alleen niet voor de buurman. De grote vraag die blijft altijd: waar betaalt-ie nou zijn huur van?' Dat hadden Fluitsma en van Tijn dan toch maar goed gezien.... Sorry TS, waar bemoei je je mee?

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:48

Quilfa schreef:

maar waarom zou je denken dat WIJ weten hoe het zit?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:49

Blue_Eyes schreef:
'Het land vol van verdraagzaamheid, alleen niet voor de buurman. De grote vraag die blijft altijd: waar betaalt-ie nou zijn huur van?' Dat hadden Fluitsma en van Tijn dan toch maar goed gezien.... Sorry TS, waar bemoei je je mee?

Mis de 'like' knop, dan maar zo _/-\o_

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 23:49

Sommige mensen schijnen dus blijkbaar niet te snappen dat ik me nergens mee wil bemoeien maar me dit alleen afvraag en daar een antwoord op wil.

Dus als je niks toe te voegen hebt hou dan je mond!!!!

@Valencia2002: ja dat snap ik ook wel, maar deze aanrijding was miniem en ik kwam vroeger ook regelmatig bij hun aan huis ook savonds laat, hele dagen door. En er was nooit een moment dat hij er last van had en hij deed er de gekste dingen mee.. hoe kan hij dan afgekeurd worden? dan kun je altijd nog wel een lichte baan vinden..

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:49

MarliesV schreef:
Blue_Eyes schreef:

Mis de 'like' knop, dan maar zo _/-\o_

_/-\o_

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:50

Quilfa schreef:
Sommige mensen schijnen dus blijkbaar niet te snappen dat ik me nergens mee wil bemoeien maar me dit alleen afvraag en daar een antwoord op wil.

Een antwoord van Bokt, over de financiële situatie van mensen die wij niet kennen? Okeeee. :')

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:51

Ook de suggestie in de topic-titel zegt meer over jou dan over de mensen in kwestie.
Je mag het je afvragen, maar zowel wij op bokt als jij kennen niet alle ins and outs hiervan.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:51

@TS: ik ben ook wel heel benieuwd hoe mensen dat doen hoor.. zou het ook graag willen weten ;)
Maar zoals al meerderde ook hebben aangekaart is het ook zo dat ze niet zomaar alles aan de grote klok hangen zoals geld winnen in een loterij bv.. zou ik ook niet doen.. helaas win ik nooit iets ;) hooguit op mijn afschrift: HARTELIJK GEFELICITEERD MET UW PRIJS! en dan heb ik 6 euro gewonnen :P

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:52

Quilfa schreef:

Dus als je niks toe te voegen hebt hou dan je mond!!!!

Zoals ik al eerder zei
voor het zelfde geld ben jij voor geen cent te vertrouwen en roof jij heel hun huis leeg als je weet hoeveel geld ze hebben !

Wie weet zeggen ze dat van die uitkering wel zodat andere mensen niet komen bedelen +:)+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:53

Quilfa schreef:
Dus nogmaals:

Als je niks toe te voegen hebt reageer dan niet.

Ik maak me nergens druk om en wil me nergens mee bemoeien, ik ben er gewoon benieuwd naar.

Dat jullie je hier nou meteen druk om maken en mee bemoeien zegt meer over jullie.

Uhhh nee , dat jij je met hun bemoeit, dat zegt wat over jou ;)

Vraag het ze, zij zeggen verzekering nou voilà daar is je antwoord
Waarom moet je het verder weten dan?
Waarom wil je perse je nieuwsgierigheid bevredigd hebben?
Waarom wil je je neus in andermans zaken steken?

Misschien hebben ze wel een plantage wiet
Nou en? Hun pakje an!

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:54

Ik denk dat ze een wietplantage in de kelder hebben en de kinderen de straat op sturen om te dealen.
Anders kunnen ze dat NOOOOIT allemaal betalen!!!

celano

Re: financieel wonder of oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:55

En de moeder zit op dinsdagmiddag op de Wallen...

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:57

BrankaZ schreef:
Topic zegt genoeg: je suggereert dat ze de boel bedonderen.
En er zijn zat opties, maar die veeg je van tafel door de opmerking dat als er geen antwoord is er niet hoeft te worden gereageerd.
Blijkbaar wil je graag horen dat ze 1 of ander zwart handeltje hebben waarmee ze die dingen kunnen financieren. Hun antwoord van een flinke uitkering van de verzekering accepteer je niet gezien dit topic.
Kortom: je bent blijkbaar afgunstig want je wil maar al te graag horen dat ze dit op een niet zo nette manier voor elkaar hebben gekregen. Alle nette/legale mogelijkheden heb je al opzij geschoven.

Je slaat de spijker op z'n kop.

Ik ken zelf mensen die na een ongeval thuis zijn komen te zitten, ze hebben inderdaad een leuk zakcentje eraan over gehouden.
Maar ze zouden maar wat graag dat geld willen inruilen om gewoon weer normaal te kunnen functioneren.
Ook deze mensen doen af en toe nog leuke dingen, mag je niet meer van het leven genieten als je arbeidsongeschikt bent?
Helaas wordt er maar wat vaak van het negatieve uitgegaan, dat proef ik hier ook een beetje.

TS, het zou zomaar kunnen dat deze mensen gewoon eerlijk en oprecht zijn, zou niet meteen van het negatieve uitgaan.
Het lijkt erop dat je dat wel wilt horen omdat het in jou beleving niet kan.
Stel dat je gelijk hebt, wat dan? Is toch niet jouw zaak, of wel? Als het geen zuivere koffie is, ben jij dan zo'n klikkende buurvrouw?
Laatst bijgewerkt door fl0wer op 09-03-12 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:57

celano schreef:
En de moeder zit op dinsdagmiddag op de Wallen...

Ik denk de hele week door hoor!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:58

TS,als jij van mening blijft dat je dusdanig belangrijk bent in het leven van deze mensen dat je van alle (legale) ins en outs op de hoogte bent, had je het topic net zo goed niet kunnen openen :+

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:58

Maartenn schreef:
Ik denk dat ze een wietplantage in de kelder hebben en de kinderen de straat op sturen om te dealen.
Anders kunnen ze dat NOOOOIT allemaal betalen!!!

Wie weet
maarja als die paardjes er goed van te eten krijgen +:)+

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 23:58

echt vermoeiend dit. Niemand leest gewoon wat je zegt.

Ik ben alleen benieuwd of het kan dat je op zoiets lichts af word gekeurd en zon uitkering daarvoor vangt. Terwijl je zeker nog gewoon een kantoorbaan kan hebben.

Aangezien ik weet waar ze hun geld vandaan krijgen.

Is het zo moeilijk voor mensen om daar serieus antwoord op te geven en om anders hun klep te houden?

T lijkt wel een kindercrèche hier.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:01

Quilfa schreef:

waarom open je dan een topic? Niemand heeft dat antwoord, alleen je buurman
Misschien moet je hem een link van het topic geven :Y)

Overigens vind ik het wel fantastisch dat je praktisch alles weet van die mensen (of zo doet overkomen)
Maar nou net niet dat weet......

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:02

Ze hebben 70 paarden staan en 9 van henzelf. Lijkt me dat ze gewoon goed verdienen aan de stallen?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:02

Het spijt me om te zeggen TS, maar opmerkingen zoals 'het lijkt wel een kindercreche hier' en 'anders hun klep te houden' getuigen mijn inziens ook niet echt van volwassen gedrag.

De wijze waarop deze mensen hun geld verdienen of ontvangen gaat niemand wat aan. Ze hebben het schijnbaar goed en willen verdere informatie niet met derden (zoals jij) delen. Dat is hun goed recht.