Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
phormicola schreef:Waarom vind je het zo ontzettend belangrijk om extra aandacht te krijgen voor je vrouwelijke patroon?
Moeten we merries dan ook maar zielig gaan vinden, omdat ze veulens moeten baren?

Authentic schreef:Je hebt een edit knop.
Vervelend dat je moet kosten van mening van anderen, ik hoop niet dat je dat vaak hebt anders zou ik ff langs de dokter gaan.
Al die dingen zijn 'vervelend', maar zoals vrouwen zulke dingen hebben hebben mannen dat ook, inclusief de maatschappelijke druk, de seksuele prestatiedruk, enzo. De een zal meer 'last' hebben dan de ander. Staat imo ook los van de postitie van vrouwen in niet-westerse culturen. Dus misschien een "Niet-westerse vrouwendag" en een "Vrouwen(en mannen) die last hebben van dingen die bij het leven horen-dag"?
En denk om je hart, het is maar internet.
Lees mijn post hierboven maar even. 
en ik zie dat je de edit-knop hebt gevonden.
Ook een deel van het leven. Je kan niet iedereen jouw mening laten delen, of iedereen jouw inzicht laten zien.
Voel me echt dom. Vóór ik jouw topic las, wist ik niet eens dat er een vrouwen dag was! Wél heb ik ooit van de secretaressedag gehoord.
... Maar 40 000 mannen hebben aangegeven dat zij OOK een mannendag willen (op 29 februari), daar kan je iemand die een misplaatste opmerking over vrouwendag maakt mee om de oren slaan.
Wat ik veel belangrijker vind is dat m'n man dan even wat minder van me verwacht en me misschien een kopje thee brengt als ik 'm lief aankijk. Meer niet. 
Stamina schreef:Is wel duidelijk dat je alleen het TS bericht hebt gelezen en niet de reacties van mij en anderen. En kiezen we ervoor ongesteld te worden? Is er wat mis mee dat vrouwen ook een sex leven willen en daarvoor anti-conceptie moeten gebruiken (die zeer vaak met alle bijwerkingen van dien komen). En het is de vrouw, die in de abortuskliniek ligt, als het condoom scheurt. 'Tja dan heb je maar geen sex' Haha ik zou hier niet eens op in moeten gaan. Wat ben jij ontsympathiek naar de vrouwen voor wie anticonceptie of hun sexleven een probleem is. Echt je empathie bruist er vanaf. Gadverdamme..
En inderdaad kinderen nemen kiezen we zelf voor. En dan nog is het de vrouw die het kind draagt en baart met eventuele bijzaken en complicaties. Er zijn vrouwen genoeg voor wie een zwangerschap of de adtermath ervan heel naar is, is het zo moeilijk hier begrip op voor de kunnen brengen? En is het zo moeilijk om mijn tekst zo duidelijk te lezen dat ik niet vind dat vrouwen dan bedoeld is voor mijn argumenten, maar dat ik mede met deze argumenten in mijn achterhoofd , het prima vind dat er stil wordt gestaan bij vrouwendag? Bij/naast de andere algemene argumenten over vrouwenrechten en her herdenken van de onderdrukking.

En als je 'n vent hebt die graag zorg draagt voor de kinderen, dan heb je het misschien gewoon toevallig goed getroffen, maar die mannen heb je nou eenmaal niet heel veel. Juul schreef:Ik hoor allemaal meningen (niet alleen hier) van mensen die vrouwen gelijk willen stellen aan mannen op terreinen waarbij dat helemaal niet aan de orde is. Vrouwen zijn van nature de opvoeders van kinderen, en mannen zorgen dat er brood op de plank komt. Vrouwen hebben vervelende natuurlijke klachten, en mannen weer andere.
Tegenwoordig willen vrouwen bijvoorbeeld steeds vaker een carrière, en het is mooi dat dat mogelijk is, maar helemaal gelijkwaardig aan mannen kan het gewoon bijna niet zijn, in ieder geval niet als je kinderen wil. Vrouwen zijn nou eenmaal over het algemeen beter met kinderen, en mannen met een hamer, om het maar even simpel te stellen.
Waarom niet gewoon accepteren dat je als vrouw/ man geboren bent, en daar zoveel mogelijk naar leven? Natuurlijk kun je als vrouw werken, maar kies je voor kinderen dan kies je voor je rol als moeder, en daar past geen hele carrière bij. Om het dan maar op de man af te schuiven van 'hij kan ook best voor de kinderen zorgen', vind ik altijd zo kort door de bocht. Just keep it naturalEn als je 'n vent hebt die graag zorg draagt voor de kinderen, dan heb je het misschien gewoon toevallig goed getroffen, maar die mannen heb je nou eenmaal niet heel veel.
Vrouwen draven soms gewoon iets teveel door in het gelijkheidsideaal imo; er zijn grenzen.. Als we nou eens beginnen met acceptatie van ons vrouw-zijn en alles wat daarbij komt kijken, en blij zijn met alles wat er daarnaast mogelijk is, in plaats van alleen maar doordrammen met dat 'ideaalbeeld'.. Vrouwen zijn namelijk ook heel goed in streven naar perfectie, en negatief denken. Misschien kunnen we in dat opzicht nog wat leren van de toch vaker wat relaxtere mannen....
Ayasha schreef:[naam] schreef:Ik hoor allemaal meningen (niet alleen hier) van mensen die vrouwen gelijk willen stellen aan mannen op terreinen waarbij dat helemaal niet aan de orde is. Vrouwen zijn van nature de opvoeders van kinderen, en mannen zorgen dat er brood op de plank komt. Vrouwen hebben vervelende natuurlijke klachten, en mannen weer andere.
Tegenwoordig willen vrouwen bijvoorbeeld steeds vaker een carrière, en het is mooi dat dat mogelijk is, maar helemaal gelijkwaardig aan mannen kan het gewoon bijna niet zijn, in ieder geval niet als je kinderen wil. Vrouwen zijn nou eenmaal over het algemeen beter met kinderen, en mannen met een hamer, om het maar even simpel te stellen.
Waarom niet gewoon accepteren dat je als vrouw/ man geboren bent, en daar zoveel mogelijk naar leven? Natuurlijk kun je als vrouw werken, maar kies je voor kinderen dan kies je voor je rol als moeder, en daar past geen hele carrière bij. Om het dan maar op de man af te schuiven van 'hij kan ook best voor de kinderen zorgen', vind ik altijd zo kort door de bocht. Just keep it naturalEn als je 'n vent hebt die graag zorg draagt voor de kinderen, dan heb je het misschien gewoon toevallig goed getroffen, maar die mannen heb je nou eenmaal niet heel veel.
Vrouwen draven soms gewoon iets teveel door in het gelijkheidsideaal imo; er zijn grenzen.. Als we nou eens beginnen met acceptatie van ons vrouw-zijn en alles wat daarbij komt kijken, en blij zijn met alles wat er daarnaast mogelijk is, in plaats van alleen maar doordrammen met dat 'ideaalbeeld'.. Vrouwen zijn namelijk ook heel goed in streven naar perfectie, en negatief denken. Misschien kunnen we in dat opzicht nog wat leren van de toch vaker wat relaxtere mannen....
eh spreek eens niet voor alle vrouwen aub. Ik wil geen kinderen en ga voor carriëre en ben er van overtuigd dat ik dat minstens zo goed kan carriere maken als de mannen hier. Ik hoop dat je niet bedoelt dat je als vrouw maar moet accepteren dat je der 4 kinderen uit moet persen en daar voor moet zorgen?
Waarom zou ik níet gelijk mogen zijn aan de mannen?
Authentic schreef:Nou Stamina vergeet niet dat de maatschappij hier ook best hard is, met name als je een wat 'minder stoer' mannetje bent. Of als je als man seksueel niet zou kunnen presteren zoals je wilt en zulke dingen. Mannen hebben hun dingen en vrouwen hebben hun dingen. Het hoort bij het leven. De een vindt het belangrijk om ergens stil bij te staan en de ander minder. Ik denk maar zo, als je ergens bij stilstaat dan help je verder ook niets. Iemand in Afrika merkt niet dat er iemand tig kilometers verderop bij hem of haar stilstaat (en als dat wel zo zou zijn zou de reactie ook wel eens "ja, en?" kunnen zijn). Evenals de buurvrouw die misschien wel net een abortus heeft ondergaan.
Maar ook dat is iets wat voorkomen kan worden, wij leven in een vrije maatschappij. Wij kunnen de morning afterpil nemen, wij kunnen als anticonceptie kiezen voor sterilisatie, ringen, spiraaltje, you name it.
Mensen lijden, de één meer dan de ander.
Nijn schreef:Nee, ik reageer enkel direct op je openingspost (welke immers bedoeld is om een discussie te krijgen), niet zo snel met je vingertje wijzen, als je geen discussie wilt had je dit topic niet moeten openen.
Inderdaad een discussie waar je je in kunt mengen als er al dingen gezegd zijn, jij besluit gewoon even zonder de mening van andere en de reacties te lezen, met irrelevante argumenten te komen en allerlei onjuiste conclusies te trekken.
Er is niet mis met dat vrouwen seks willen, echter vind ik het nonsens dat je gaat klagen om een vrije keus, om welke dan ook.
Ik kan, en wil, geen medelijden hebben met mensen die zelf er voor kiezen om de pil te slikken en er vervolgens over klagen, slik dat ding dat niet, probleem opgelost. Sinds wanneer is het verplicht om alle vrouwen een aai over de bol te geven omdat ze het oh zo zwaar hebben met het slikken van een pilletje of voorzichtig moeten zijn met condooms?
Juist als dat wel gebeurd is het m.i. onderdrukking, omdat het dan een verplichting wordt en richting betutteling gaat.
Vruchtbaar zijn is geen vrije keus. We zijn verplicht te kiezen tussen, geen sex, een kind of anticonceptie. En weer kom je met allerlei rare conclusies. Niemand zegt dat we verplicht zijn vrouwen een aai over de bol te geven omdat ze de pil moeten slikken, wat een achterlijke constatering weer.
Er staat helemaal nergens dat ik niet begrijp dat een zwangerschap zwaar kan zijn, maar niemand verplicht je tot het baren van een kind. Ik vind het van de zotte dat je over gaat ''klagen'' en er bij stil wilt staan. Ik heb groot respect voor alle vrouwen die een zware zwangerschap hebben doorstaan, maar het heeft helemaal niets met onderdrukking te maken, niet hier in Nederland.
Ik heb nergens gezegd dat het met onderdrukking te maken heeft, het is puur iets waar ik bij stil stond naar aanleiding van de vrouwendag. Begrijp je deze nuance, of gaat het er niet in bij je?
Verder las ik nog iets over technische sectoren en over de bouw, gaat dat niet net zo goed over en weer?
Mannen worden scheef aangekeken in de zorg, vrouwen in de bouw.
Vele vrouwen maken hier veelal dankbaar gebruik van, hoeveel vrouwen vragen niet aan een man om iets te doen als het om klussen gaat? Zolang vrouwen niet hun denkpatroon (en handelingen) daarin veranderen, vind ik het niet meer dan logisch dat mannen hierbij hulp aanbieden.
Als het op salaris komt en fulltime werken, dit ligt vaak aan de persoon zelf. De meeste vrouwen kiezen ervoor om parttime te werken, en kiezen er ook voor om met een lager salaris akkoord te gaan.
Ja maar waarom wordt hun in eerste instantie een lager salaris aangeboden voor het hezelfde werk? Opzich een een interessante vraag.
Nogmaals, als het over echte onderdrukkingen gaat waar de vrouw misbruik wordt (in alle opzichten), ja dan vind ik zo'n dag super. Echter hier in Nederland (en grotendeels de EU) hebben we niets te klagen.
Stamina schreef:Inderdaad een discussie waar je je in kunt mengen als er al dingen gezegd zijn, jij besluit gewoon even zonder de mening van andere en de reacties te lezen, met irrelevante argumenten te komen en allerlei onjuiste conclusies te trekken.
Gut gut, wie leest hier niet? Ik zal het er anders voor je neerzetten: Ik heb wel alles gelezen, ik reageerde direct op de OP aangezien deze is bedoeld om een discussie te starten.
Vruchtbaar zijn is geen vrije keus. We zijn verplicht te kiezen tussen, geen sex, een kind of anticonceptie. En weer kom me met allerlei rare conclusies. Niemand zegt dat we verplicht zijn vrouwen een aai over de bol te geven omdat ze de pil moeten slikken, wat een achterlijke constatering weer.
Tjeempie, alweer een kwestie van begrijpend lezen. Ik zeg nergens dat vruchtbaar zijn een vrije keuze is (op sterilisatie na). Je bent niet verplicht om te kiezen, je ben enkel verplicht om de gevolgen van daden onder ogen te komen, en welke keuze je daarin maakt is aan ieder voor zich.
Ik heb nergens gezegd dat het met onderdrukking te maken heeft, het is puur iets waar ik bij stil stond naar aanleiding van de vrouwendag. Begrijp je deze nuance, of gaat het er niet in bij je?
Dan begrijp je absoluut niet wat ik al eerder heb gezegd. Maar nogmaals (wellicht dat herhaling werkt): Vrouwendag is voor mij iets om stil te staan bij onderdrukking en echte problemen, en niet voor luxe ''problemen''.
Ja maar waarom wordt hun in eerste instantie een lager salaris aangeboden voor het hezelfde werk? Opzich een een interessante vraag.
Omdat werkgevers uiteraard het liefst zo min mogelijk kwijt zijn aan salaris (geef ze eens ongelijk) en vrouwen blijkbaar over het algemeen een lager salaris accepteren.
Ik heb langere tijd enkel mannelijke collega's gehad, en vertikte het om ook maar voor een cent minder hetzelfde werk te doen. Op je strepen gaan staan, weten wat je rechten zijn en geloven in je eigen kwaliteiten maakt in deze een wereld van verschil.
Nee over het algemeen hebben de westerse vrouwen helemaal niet zo slecht inderdaad, dat ben ik met je eens. Alleen het relatief kleine 'puntje' dat de man nog steeds meer kan verdienen met dezelfde functie. Maar goed, hier gaat niemand dood aan.
Nogmaals een vrouw kan hetzelfde verdienen, alleen de meeste vrouwen hebben niet genoeg ''ballen'' om te onderhandelen, of weten simpelweg niet hoe dit moet. (En nee ik zeg dus niet alle vrouwen.)
Juul schreef:Iets beter lezen, ik zeg ALS je kinderen wil. Als je zèlf kinderen wil, ja, dan moet je daar voor zorgen. Lijkt me niet meer dan redelijk. En dat de man een handje meehelpt vind ik ook niet meer dan redelijk, maar de zorg voor de kinderen geheel overdragen op je vent gaat gewoon niet imo, of het moet een echte huisman zijn.
Je màg wel gelijk zijn aan mannen, maar het is onrealistisch imo. Mannen zitten totaal anders in elkaar dan vrouwen, dat kun je niet aan elkaar gelijk stellen. Mannen en vrouwen zijn imo naast elkaar verschillend, niet hoger of lager in rangorde, maar naast elkaar totaal anders. Daarom kun je niet zonder meer van een vent verwachten dat hij graag en luier hanteert, en van een vrouw dat ze de gootsteen wel even repareert. En dat is wel waar vooral vrouwen IMO(!) een handje van hebben..
Edit: Gelijk is imo iets anders dan gelijkwaardig. Gelijkwaardig kan wel, gelijk kan simpelweg niet..