Visie op vrouwendag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 11:30

Ik zeg verder ook niet dat het geen mooie kanten heeft. Persoonlijk lijkt het me ontzettend mooi om zwanger te zijn en een kind te baren, en welke littekens, hangend vel, of cellulitus ik er er aan over houd, heb ik er voor over. Mensen trekken meteen conclusies, insinueren dat het 1 het ander uitsluit, en kunnen blijkbaar geen begrip op brengen voor de vrouwen die het moeilijk hebben met de vrouwelijke kwalen, of daar echt onder lijden. Heel aardig en fijn van jullie...of tewel lekker bot en onsympathiek.

Echt bah, daar kan ik me dus aan ergeren. Mensen die om welke reden dan ook insinueren dat ik niet zou geven om de ontwikkelings landen of de vrouwen die nu nog lijden onder sexisme, of voor het gemak maar even negeren dat ik in mijn TS bericht ook aangeef dat ik de symboliek ervan belangrijk vind. LEES MENSEN, LEES. Het enige wat ik doe, is een vlak wat niet zoveel aandacht krijgt, onder de loep leggen omdat menig vrouw ook met die dingen te kampen heeft. Ik vind het echt knap dat mensen daar zo onaardig, niet medelevend en vervelend op kunnen reageren. Ik kots ervan.. Sommige mensen vinden menstruatie problemen, abortussen, zwangerschaps en bevallingscomplicaties dus gewoon 'onzin', mogen we niet over zeiken, dan zijn we 'mutsen'. Echt het onvermogen van sommige mensen hier om zich in een ander te verplaatsten of mijn berichten op zijn minst goed te lezen, is werkelijk niet te geloven.
Laatst bijgewerkt door Stamina op 09-03-12 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 11:33

phormicola schreef:
Waarom vind je het zo ontzettend belangrijk om extra aandacht te krijgen voor je vrouwelijke patroon? :')
Moeten we merries dan ook maar zielig gaan vinden, omdat ze veulens moeten baren? :')

Ik zeg niet dat we extra aandacht moeten krijgen voor ons vrouwelijk patroon. Waar lees je dat? Het enige dat ik zeg, is dat ik het prima vind, dat er een vrouwen dag is waar het van oorsprong voor is bedoeld, met deze gedachten in mijn achterhoofd. Een beetje begrip voor op brengen voor vrouwen die problemen hebben met menstruatie, anticonceptie, zwangerschap etc, alles wat vrouw is, is toch niet verkeerd? Of zijn dat allemaal aanstellers?

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 11:35

Nog maar even voor de goede orde

1. Ik vind niet dat de vrouwendag er alleen voor menstruatie en andere lichamelijke klachten is. Ik vind het alleen niet verkeerd er ook bij stil te staan, dat er vrouwen zijn die het moelijk hebben met hun vrouwelijke kwalen.

2. Ik vind de symboliek van de vrouwendag mooi en herdenk de generatie die onder seksisme moest lijden.

3. Ik vind de symboliek van de vrouwendag mooi en sta ook nu stil bij de vrouwen die nog steeds onder seksime moeten lijden.

4. Ik leef net zo mee met de vrouwen uit het verleden, het heden en de toekomst die moeten lijden onder seksisme, maar sta deze keer ook stil bij de lichamelijke vrouw in het algemeen. Thats all. Met andere woorden, de vrouwen die last hebben van hun menstruatie, anticonceptie, zwangerschap of een abortus hebben moeten ondergaan, krijg bij deze van mij, wat respect en empathie en medeleven, ook bij jullie, diegene niet onderdrukt worden, maar wel hebben te lijden onder typisch vrouwelijk dingen, sta ik sil.
Laatst bijgewerkt door Stamina op 09-03-12 11:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Authentic

Re: Visie op vrouwendag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 11:38

Je hebt een edit knop.

Vervelend dat je moet kosten van mening van anderen, ik hoop niet dat je dat vaak hebt anders zou ik ff langs de dokter gaan. ;)

Al die dingen zijn 'vervelend', maar zoals vrouwen zulke dingen hebben hebben mannen dat ook, inclusief de maatschappelijke druk, de seksuele prestatiedruk, enzo. De een zal meer 'last' hebben dan de ander. Staat imo ook los van de postitie van vrouwen in niet-westerse culturen. Dus misschien een "Niet-westerse vrouwendag" en een "Vrouwen(en mannen) die last hebben van dingen die bij het leven horen-dag"?

En denk om je hart, het is maar internet.

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 11:41

Authentic schreef:
Je hebt een edit knop.

Vervelend dat je moet kosten van mening van anderen, ik hoop niet dat je dat vaak hebt anders zou ik ff langs de dokter gaan. ;)

Al die dingen zijn 'vervelend', maar zoals vrouwen zulke dingen hebben hebben mannen dat ook, inclusief de maatschappelijke druk, de seksuele prestatiedruk, enzo. De een zal meer 'last' hebben dan de ander. Staat imo ook los van de postitie van vrouwen in niet-westerse culturen. Dus misschien een "Niet-westerse vrouwendag" en een "Vrouwen(en mannen) die last hebben van dingen die bij het leven horen-dag"?

En denk om je hart, het is maar internet.

Jij bent echt heel grappig en 'gevat' de mensen die je post lezen geven je vast kudo's ;) Lees mijn post hierboven maar even.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 11:47

Dank je voor het compliment :) en ik zie dat je de edit-knop hebt gevonden.

Je kan het verkeerd opvatten en uit je slof schieten, maar het is en blijft een discussie op internet. In plaats van daarom kotsen kan je het beter van je af laten glijden zo gauw als je ogen van het scherm af zijn.

Ik sta niet snel stil bij vrouwendingen en leed van menstruatie, abortus, anticonceptie, zwangerschap... Waarom niet? Het hoort bij het leven. Ik had echt voor geen cent een jongen willen zijn. In het ene land moet je macho zijn, veel geld verdienen om status te behouden. In een ander land moet je of mensen neerknallen of de helft van je zuurverdiende eten afstaan. Wij hebben het goed, sta daar maar eens bij stil bij alle mensen die zouden wensen dat typische vrouwenklachten hun grootste zorg zouden zijn.

Wat jij vindt mag jij helemaal zelf weten, maar ik mag ook zelf weten wat ik vind. ;) Ook een deel van het leven. Je kan niet iedereen jouw mening laten delen, of iedereen jouw inzicht laten zien.

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 11:53

Man zijn zal inderdaad rottige kanten hebben, vooral in niet westerse landen. De prestatie en status druk waar ze hier onder kunnen lijden is wel iets waar ze zelf voor kiezen. Als ze alleen blij zijn met zichzelf als ze status hebben is dat een ego probleem dat ze voor zichzelf hebben ontwikkeld. Is verder niet evolutionair of anatomisch. Ze zouden hier nog wat aan kunnen doen zeg maar.

En ja de jongetjes die mensen neer moeten knallen. Dat is verschrikkelijk inderdaad, maar in mijn post ging het vooral omde anatomische en evolutionaire verschillen die voor een vrouw wat lastig kunnen zijn ten opzichten van een man.

Verder heeft inderdaad iedereen recht op zijn of haar eigen mening, ik vind het alleen vervelend, als mensen die van mij verdraaien, of niet goed lezen en dus antwoorden geven die weinig met mijn bericht te maken hebben, of mij met hun reacties woorden in mijn mond leggen. Je kan toch begrijpen dat dat vervelend is? En dat ik daar op in wil gaan?

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 12:08

En wie zegt dat ik niet ook stil sta bij 'bij alle mensen die zouden wensen dat typische vrouwenklachten hun grootste zorg zouden zijn.' Wederom weer een kwestie waarbij je voor mij het 1 het ander uit laat sluiten. Ik sta stil, bij doven, blinden, gehandicapten, chronisch zieken, kankerpatienten enz. Maar ook bij vrouwen die het moeilijk hebben met vrouwelijke problemen.

Ik vind niet dat 'omdat mensen het ergens anders veel zwaarder hebben, we niet meer stil mogen staan bij mensen met mildere klachten' Als we op die manier denken kunnen we hier in het westen net zo goed nergens meer bij stil staan. Verkracht? Niet zeuren, in afrika zijn het kindjes van 10. Kind verloren? Niet zeuren, in afrika sterven ze tientallen jaren eerder dan wij. Abortus? Niet zeuren, wees blij dat je er 1 mag. Migraines? Niet zeiken, in afrika heb je niet eens pijnstillers. Gescheiden ouders? Niet zo zeuren, jij hebt tenminste ouders. Eetstoonis? Doe normaal, in afrika hebben ze bijna niet te eten. Enzo... Dat is toch raar. Ja in 3e wereld landen zijn de situaties feitelijk een stuk vervelender dan hier. Maar dit betekent niet dat dat mensen hier niet kunnen lijden onder dingen die minder erg zijn.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:36

:+ Voel me echt dom. Vóór ik jouw topic las, wist ik niet eens dat er een vrouwen dag was! Wél heb ik ooit van de secretaressedag gehoord.
Wat ik voorbij heb zien glijden...elke dag is er wel iets om te herdenken. Het is maar hoeveel waarde je er aan hecht.
Maar ik zou ook boos worden als een ander beslist, hoeveel waarde ik aan iets moet plakken. De opmerkingen die je schrijft van mannen slaan kant nog wal.
Ik heb het echter nog nooit gehoord... Misschien omdat de mannen in mijn omgeving wel weten hoe ik over de dingen denk?
Mijn visie op vrouwen dag? Ik hecht er geen waarde aan, ik streef naar een vrouwenjaar :)) ... Maar 40 000 mannen hebben aangegeven dat zij OOK een mannendag willen (op 29 februari), daar kan je iemand die een misplaatste opmerking over vrouwendag maakt mee om de oren slaan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:40

Haha, mannen kiezen daar echt niet voor hoor, dat verwachten we gewoon van ze, met z'n allen. En dat komt weer voort uit de biologie, ook weer niets mis mee.

Ik heb ook last van m'n menstruatie, ik ben d'r echt letterlijk ziek van, maar ja, hoort erbij he? Van mij hoeft daar niet bij stil gestaan te worden op een bepaalde dag in het jaar :+ Wat ik veel belangrijker vind is dat m'n man dan even wat minder van me verwacht en me misschien een kopje thee brengt als ik 'm lief aankijk. Meer niet.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:53

Nou Stamina vergeet niet dat de maatschappij hier ook best hard is, met name als je een wat 'minder stoer' mannetje bent. Of als je als man seksueel niet zou kunnen presteren zoals je wilt en zulke dingen. Mannen hebben hun dingen en vrouwen hebben hun dingen. Het hoort bij het leven. De een vindt het belangrijk om ergens stil bij te staan en de ander minder. Ik denk maar zo, als je ergens bij stilstaat dan help je verder ook niets. Iemand in Afrika merkt niet dat er iemand tig kilometers verderop bij hem of haar stilstaat (en als dat wel zo zou zijn zou de reactie ook wel eens "ja, en?" kunnen zijn). Evenals de buurvrouw die misschien wel net een abortus heeft ondergaan.

Maar ook dat is iets wat voorkomen kan worden, wij leven in een vrije maatschappij. Wij kunnen de morning afterpil nemen, wij kunnen als anticonceptie kiezen voor sterilisatie, ringen, spiraaltje, you name it.

Mensen lijden, de één meer dan de ander.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:06

Ik vind vrouwendag vooral goed om een stil te staan bij vrouwen die beduidend minder kansen hebben dan wij in het westen. Al die lichamelijke kwalen zijn naar mijn mening compleet irrelevant. Dat hoort nou eenmaal bij het vrouw zijn. Wij heven tenminste niet 's ochtends aan mama uit te leggen waarom de lakens zo vies zijn...

Wat betreft het ontbreken van emancipatie in NL werd het gebrek aan vrouwen dat fulltime werkt genoemd en het feit dat vrouwen vaak nog steeds minder verdienen dan mannelijke collega's. Dat laatste ligt puur aan het feit dat veel vrouwen zich te timide opstellen en niet onderhandelen. Ik verdiende in mijn vorige functie juist meer dan mijn mannelijke collega die exact hetzelfde werk deed omdat ik harder onderhandeld heb. je moet zeker zijn van je eigen kwaliteiten en hoog in durven zetten. Veel vrouwen durven dat niet.

Wat betreft het niet fulltime werken vraag ik me af in hoeverre dat te wijten is aan een gebrek aan emancipatie. Is het niet juist ontzettend geëmancipeerd om te kunnen zeggen dat je andere dingen in het leven belangrijker vind dan werken en een dusdanig salaris verdient dat je het je kan permitteren om parttime te werken?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:14

Voor één van je uitspraken: Dat ze zich dan maar beledigd voelen want 25 februari ís de mannelijke tegenhanger.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:32

Stamina schreef:
Is wel duidelijk dat je alleen het TS bericht hebt gelezen en niet de reacties van mij en anderen. En kiezen we ervoor ongesteld te worden? Is er wat mis mee dat vrouwen ook een sex leven willen en daarvoor anti-conceptie moeten gebruiken (die zeer vaak met alle bijwerkingen van dien komen). En het is de vrouw, die in de abortuskliniek ligt, als het condoom scheurt. 'Tja dan heb je maar geen sex' Haha ik zou hier niet eens op in moeten gaan. Wat ben jij ontsympathiek naar de vrouwen voor wie anticonceptie of hun sexleven een probleem is. Echt je empathie bruist er vanaf. Gadverdamme..

En inderdaad kinderen nemen kiezen we zelf voor. En dan nog is het de vrouw die het kind draagt en baart met eventuele bijzaken en complicaties. Er zijn vrouwen genoeg voor wie een zwangerschap of de adtermath ervan heel naar is, is het zo moeilijk hier begrip op voor de kunnen brengen? En is het zo moeilijk om mijn tekst zo duidelijk te lezen dat ik niet vind dat vrouwen dan bedoeld is voor mijn argumenten, maar dat ik mede met deze argumenten in mijn achterhoofd , het prima vind dat er stil wordt gestaan bij vrouwendag? Bij/naast de andere algemene argumenten over vrouwenrechten en her herdenken van de onderdrukking.

Nee, ik reageer enkel direct op je openingspost (welke immers bedoeld is om een discussie te krijgen), niet zo snel met je vingertje wijzen, als je geen discussie wilt had je dit topic niet moeten openen.

Er is niet mis met dat vrouwen seks willen, echter vind ik het nonsens dat je gaat klagen om een vrije keus, om welke dan ook.
Ik kan, en wil, geen medelijden hebben met mensen die zelf er voor kiezen om de pil te slikken en er vervolgens over klagen, slik dat ding dat niet, probleem opgelost. Sinds wanneer is het verplicht om alle vrouwen een aai over de bol te geven omdat ze het oh zo zwaar hebben met het slikken van een pilletje of voorzichtig moeten zijn met condooms?
Juist als dat wel gebeurd is het m.i. onderdrukking, omdat het dan een verplichting wordt en richting betutteling gaat.

Er staat helemaal nergens dat ik niet begrijp dat een zwangerschap zwaar kan zijn, maar niemand verplicht je tot het baren van een kind. Ik vind het van de zotte dat je over gaat ''klagen'' en er bij stil wilt staan. Ik heb groot respect voor alle vrouwen die een zware zwangerschap hebben doorstaan, maar het heeft helemaal niets met onderdrukking te maken, niet hier in Nederland.

Verder las ik nog iets over technische sectoren en over de bouw, gaat dat niet net zo goed over en weer?
Mannen worden scheef aangekeken in de zorg, vrouwen in de bouw.
Vele vrouwen maken hier veelal dankbaar gebruik van, hoeveel vrouwen vragen niet aan een man om iets te doen als het om klussen gaat? Zolang vrouwen niet hun denkpatroon (en handelingen) daarin veranderen, vind ik het niet meer dan logisch dat mannen hierbij hulp aanbieden.
Als het op salaris komt en fulltime werken, dit ligt vaak aan de persoon zelf. De meeste vrouwen kiezen ervoor om parttime te werken, en kiezen er ook voor om met een lager salaris akkoord te gaan.

Nogmaals, als het over echte onderdrukkingen gaat waar de vrouw misbruik wordt (in alle opzichten), ja dan vind ik zo'n dag super. Echter hier in Nederland (en grotendeels de EU) hebben we niets te klagen.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:40

Man of vrouw zijn, we zijn diep vanbinnen toch allemaal gelijk.
Ik bekijk zo'n aparte vrouwendag (of mannendag) gewoon puur als een manifestering (of betrachtiging) om ons uniek te scheiden van het andere geslacht. :)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:42

ik had een collega die gisteren op het werk een digitaal bloemetje rondstuurde tav alle vrouwen in het bedrijf, dus het hangt ook een beetje van je collega's af, ik vond het wel sympathiek :D
zoals reeds genoemd, vind ik dag vd vrouw iets om stil te staan bij vrouwen die het minder goed hebben, al dan niet veroorzaakt door het gebrek aan tact van sommige mannen in hun omgeving :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:43

Ik vind de dag van de vrouw gewoon het zoveelste suffe verzinsel om de mens bezig te houden. Dag van de complimenten enz heb je zo ook nog pas gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:48

Ik hoor allemaal meningen (niet alleen hier) van mensen die vrouwen gelijk willen stellen aan mannen op terreinen waarbij dat helemaal niet aan de orde is. Vrouwen zijn van nature de opvoeders van kinderen, en mannen zorgen dat er brood op de plank komt. Vrouwen hebben vervelende natuurlijke klachten, en mannen weer andere.
Tegenwoordig willen vrouwen bijvoorbeeld steeds vaker een carrière, en het is mooi dat dat mogelijk is, maar helemaal gelijkwaardig aan mannen kan het gewoon bijna niet zijn, in ieder geval niet als je kinderen wil. Vrouwen zijn nou eenmaal over het algemeen beter met kinderen, en mannen met een hamer, om het maar even simpel te stellen.
Waarom niet gewoon accepteren dat je als vrouw/ man geboren bent, en daar zoveel mogelijk naar leven? Natuurlijk kun je als vrouw werken, maar kies je voor kinderen dan kies je voor je rol als moeder, en daar past geen hele carrière bij. Om het dan maar op de man af te schuiven van 'hij kan ook best voor de kinderen zorgen', vind ik altijd zo kort door de bocht. Just keep it natural :) En als je 'n vent hebt die graag zorg draagt voor de kinderen, dan heb je het misschien gewoon toevallig goed getroffen, maar die mannen heb je nou eenmaal niet heel veel.
Vrouwen draven soms gewoon iets teveel door in het gelijkheidsideaal imo; er zijn grenzen.. Als we nou eens beginnen met acceptatie van ons vrouw-zijn en alles wat daarbij komt kijken, en blij zijn met alles wat er daarnaast mogelijk is, in plaats van alleen maar doordrammen met dat 'ideaalbeeld'.. Vrouwen zijn namelijk ook heel goed in streven naar perfectie, en negatief denken. Misschien kunnen we in dat opzicht nog wat leren van de toch vaker wat relaxtere mannen....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:52

Juul schreef:
Ik hoor allemaal meningen (niet alleen hier) van mensen die vrouwen gelijk willen stellen aan mannen op terreinen waarbij dat helemaal niet aan de orde is. Vrouwen zijn van nature de opvoeders van kinderen, en mannen zorgen dat er brood op de plank komt. Vrouwen hebben vervelende natuurlijke klachten, en mannen weer andere.
Tegenwoordig willen vrouwen bijvoorbeeld steeds vaker een carrière, en het is mooi dat dat mogelijk is, maar helemaal gelijkwaardig aan mannen kan het gewoon bijna niet zijn, in ieder geval niet als je kinderen wil. Vrouwen zijn nou eenmaal over het algemeen beter met kinderen, en mannen met een hamer, om het maar even simpel te stellen.
Waarom niet gewoon accepteren dat je als vrouw/ man geboren bent, en daar zoveel mogelijk naar leven? Natuurlijk kun je als vrouw werken, maar kies je voor kinderen dan kies je voor je rol als moeder, en daar past geen hele carrière bij. Om het dan maar op de man af te schuiven van 'hij kan ook best voor de kinderen zorgen', vind ik altijd zo kort door de bocht. Just keep it natural :) En als je 'n vent hebt die graag zorg draagt voor de kinderen, dan heb je het misschien gewoon toevallig goed getroffen, maar die mannen heb je nou eenmaal niet heel veel.
Vrouwen draven soms gewoon iets teveel door in het gelijkheidsideaal imo; er zijn grenzen.. Als we nou eens beginnen met acceptatie van ons vrouw-zijn en alles wat daarbij komt kijken, en blij zijn met alles wat er daarnaast mogelijk is, in plaats van alleen maar doordrammen met dat 'ideaalbeeld'.. Vrouwen zijn namelijk ook heel goed in streven naar perfectie, en negatief denken. Misschien kunnen we in dat opzicht nog wat leren van de toch vaker wat relaxtere mannen....

eh spreek eens niet voor alle vrouwen aub. Ik wil geen kinderen en ga voor carriëre en ben er van overtuigd dat ik dat minstens zo goed kan carriere maken als de mannen hier. Ik hoop dat je niet bedoelt dat je als vrouw maar moet accepteren dat je der 4 kinderen uit moet persen en daar voor moet zorgen?
Waarom zou ik níet gelijk mogen zijn aan de mannen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:59

Ayasha schreef:
[naam] schreef:

eh spreek eens niet voor alle vrouwen aub. Ik wil geen kinderen en ga voor carriëre en ben er van overtuigd dat ik dat minstens zo goed kan carriere maken als de mannen hier. Ik hoop dat je niet bedoelt dat je als vrouw maar moet accepteren dat je der 4 kinderen uit moet persen en daar voor moet zorgen?
Waarom zou ik níet gelijk mogen zijn aan de mannen?

Iets beter lezen, ik zeg ALS je kinderen wil. Als je zèlf kinderen wil, ja, dan moet je daar voor zorgen. Lijkt me niet meer dan redelijk. En dat de man een handje meehelpt vind ik ook niet meer dan redelijk, maar de zorg voor de kinderen geheel overdragen op je vent gaat gewoon niet imo, of het moet een echte huisman zijn.

Je màg wel gelijk zijn aan mannen, maar het is onrealistisch imo. Mannen zitten totaal anders in elkaar dan vrouwen, dat kun je niet aan elkaar gelijk stellen. Mannen en vrouwen zijn imo naast elkaar verschillend, niet hoger of lager in rangorde, maar naast elkaar totaal anders. Daarom kun je niet zonder meer van een vent verwachten dat hij graag en luier hanteert, en van een vrouw dat ze de gootsteen wel even repareert. En dat is wel waar vooral vrouwen IMO(!) een handje van hebben..

Edit: Gelijk is imo iets anders dan gelijkwaardig. Gelijkwaardig kan wel, gelijk kan simpelweg niet..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-03-12 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 14:01

Authentic schreef:
Nou Stamina vergeet niet dat de maatschappij hier ook best hard is, met name als je een wat 'minder stoer' mannetje bent. Of als je als man seksueel niet zou kunnen presteren zoals je wilt en zulke dingen. Mannen hebben hun dingen en vrouwen hebben hun dingen. Het hoort bij het leven. De een vindt het belangrijk om ergens stil bij te staan en de ander minder. Ik denk maar zo, als je ergens bij stilstaat dan help je verder ook niets. Iemand in Afrika merkt niet dat er iemand tig kilometers verderop bij hem of haar stilstaat (en als dat wel zo zou zijn zou de reactie ook wel eens "ja, en?" kunnen zijn). Evenals de buurvrouw die misschien wel net een abortus heeft ondergaan.

Maar ook dat is iets wat voorkomen kan worden, wij leven in een vrije maatschappij. Wij kunnen de morning afterpil nemen, wij kunnen als anticonceptie kiezen voor sterilisatie, ringen, spiraaltje, you name it.

Mensen lijden, de één meer dan de ander.

Mannen hebben inderdaad ook hun dingen, waarvan de 'midlifecrisis' een bekende is. Veel mannen maken er op dat punt in hun leven een zooitje van en moeten achteraf op de blaren zitten. Lijkt me erg vervelend voor ze, maar nog is dit ook iets waar ze invloed op hebben. Onze vruchtbaarheid en hormonale huishouding is anatomisch, hier doen we niks aan. Wet betreft de anti-conceptie, ja we kunnen inderdaad keizen uit allerlei varianten, maar dit is wel omdat we moeten kiezen. Namelijk tussen een kind of anti-conceptie, of geen sex. Nou is het opzich niet iets om echt dagelijks je gal over te spuwen, maar ik ken wel wat mensen die er echt heel veel last van hebben, vriendinnen van me en familieleden. Ik vind dat gewoon rot voor ze. Verder is het inderdaad zo dat het weinig uitmaakt dat ik ergens bij stil sta, iemand in Afrika merkt hier niks van, en koopt hier niks voor. Gelukkig steun ik wel nog wat goede doelen ook, en dit zal sommige die het treffen wel helpen. Het is inderdaad zou, dat iedereen wel lijdt, de 1 van minder dan de ander, en de 1 staat er wel bij stil en de ander niet zozeer. En hier heb ik ook begrip voor. Het is alleen de negativiteit meteen wat ik zo storend vind. Een post van mij die vriendelijk bedoeld is, puur alleen om wat empathie en respect te tonen voor vrouwen, wordt gewoon op een hele negatieve manier verdraait of benaderd door sommige bokkers. Dit vind ik jammer. Het is niet mijn bedoeling te 'mutsen' of vrouwendag een andere symboliek te geven. Gewoon irritant dat mensen dat er wel van maken.

Harde maatschappij, ja dat klopt inderdaad voor een deel en veel vrouwen hebben een zeker beeld van mannen waar ze aan moeten voldoen. Maar het is wel de keuze van de mannen of ze met staart tussen de benen gehoorzamen en zichzelf laten lijden onder prestatiedruk, of gewoon verantwoordelijkheid nemen voor zichzelf, en doen waar ze zich zelf het beste bij voelen. Ik ben ook verantwoordelijk voor mijzelf. Ik kies ervoor om me iets of niets of enigzins wat aan te trekken van de mannen die willen dat ik voldoe aan een bepaald ideaal beeld van vrouwen.

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 14:19

Nijn schreef:
Nee, ik reageer enkel direct op je openingspost (welke immers bedoeld is om een discussie te krijgen), niet zo snel met je vingertje wijzen, als je geen discussie wilt had je dit topic niet moeten openen.

Inderdaad een discussie waar je je in kunt mengen als er al dingen gezegd zijn, jij besluit gewoon even zonder de mening van andere en de reacties te lezen, met irrelevante argumenten te komen en allerlei onjuiste conclusies te trekken.

Er is niet mis met dat vrouwen seks willen, echter vind ik het nonsens dat je gaat klagen om een vrije keus, om welke dan ook.
Ik kan, en wil, geen medelijden hebben met mensen die zelf er voor kiezen om de pil te slikken en er vervolgens over klagen, slik dat ding dat niet, probleem opgelost. Sinds wanneer is het verplicht om alle vrouwen een aai over de bol te geven omdat ze het oh zo zwaar hebben met het slikken van een pilletje of voorzichtig moeten zijn met condooms?
Juist als dat wel gebeurd is het m.i. onderdrukking, omdat het dan een verplichting wordt en richting betutteling gaat.

Vruchtbaar zijn is geen vrije keus. We zijn verplicht te kiezen tussen, geen sex, een kind of anticonceptie. En weer kom je met allerlei rare conclusies. Niemand zegt dat we verplicht zijn vrouwen een aai over de bol te geven omdat ze de pil moeten slikken, wat een achterlijke constatering weer.

Er staat helemaal nergens dat ik niet begrijp dat een zwangerschap zwaar kan zijn, maar niemand verplicht je tot het baren van een kind. Ik vind het van de zotte dat je over gaat ''klagen'' en er bij stil wilt staan. Ik heb groot respect voor alle vrouwen die een zware zwangerschap hebben doorstaan, maar het heeft helemaal niets met onderdrukking te maken, niet hier in Nederland.

Ik heb nergens gezegd dat het met onderdrukking te maken heeft, het is puur iets waar ik bij stil stond naar aanleiding van de vrouwendag. Begrijp je deze nuance, of gaat het er niet in bij je?

Verder las ik nog iets over technische sectoren en over de bouw, gaat dat niet net zo goed over en weer?
Mannen worden scheef aangekeken in de zorg, vrouwen in de bouw.
Vele vrouwen maken hier veelal dankbaar gebruik van, hoeveel vrouwen vragen niet aan een man om iets te doen als het om klussen gaat? Zolang vrouwen niet hun denkpatroon (en handelingen) daarin veranderen, vind ik het niet meer dan logisch dat mannen hierbij hulp aanbieden.
Als het op salaris komt en fulltime werken, dit ligt vaak aan de persoon zelf. De meeste vrouwen kiezen ervoor om parttime te werken, en kiezen er ook voor om met een lager salaris akkoord te gaan.

Ja maar waarom wordt hun in eerste instantie een lager salaris aangeboden voor het hezelfde werk? Opzich een een interessante vraag.

Nogmaals, als het over echte onderdrukkingen gaat waar de vrouw misbruik wordt (in alle opzichten), ja dan vind ik zo'n dag super. Echter hier in Nederland (en grotendeels de EU) hebben we niets te klagen.

Nee over het algemeen hebben de westerse vrouwen helemaal niet zo slecht inderdaad, dat ben ik met je eens. Alleen het relatief kleine 'puntje' dat de man nog steeds meer kan verdienen met dezelfde functie. Maar goed, hier gaat niemand dood aan.
Laatst bijgewerkt door Stamina op 09-03-12 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:23

Voor mij gaat vrouwendag niet of de westerse vrouw, maar meer over de vrouw die nog wel weinig rechten heeft.

En ja daarvoor is helaas nog steeds een dag nodig.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:36

Stamina schreef:
Inderdaad een discussie waar je je in kunt mengen als er al dingen gezegd zijn, jij besluit gewoon even zonder de mening van andere en de reacties te lezen, met irrelevante argumenten te komen en allerlei onjuiste conclusies te trekken.
Gut gut, wie leest hier niet? Ik zal het er anders voor je neerzetten: Ik heb wel alles gelezen, ik reageerde direct op de OP aangezien deze is bedoeld om een discussie te starten.

Vruchtbaar zijn is geen vrije keus. We zijn verplicht te kiezen tussen, geen sex, een kind of anticonceptie. En weer kom me met allerlei rare conclusies. Niemand zegt dat we verplicht zijn vrouwen een aai over de bol te geven omdat ze de pil moeten slikken, wat een achterlijke constatering weer.

Tjeempie, alweer een kwestie van begrijpend lezen. Ik zeg nergens dat vruchtbaar zijn een vrije keuze is (op sterilisatie na). Je bent niet verplicht om te kiezen, je ben enkel verplicht om de gevolgen van daden onder ogen te komen, en welke keuze je daarin maakt is aan ieder voor zich.

Ik heb nergens gezegd dat het met onderdrukking te maken heeft, het is puur iets waar ik bij stil stond naar aanleiding van de vrouwendag. Begrijp je deze nuance, of gaat het er niet in bij je?
Dan begrijp je absoluut niet wat ik al eerder heb gezegd. Maar nogmaals (wellicht dat herhaling werkt): Vrouwendag is voor mij iets om stil te staan bij onderdrukking en echte problemen, en niet voor luxe ''problemen''.

Ja maar waarom wordt hun in eerste instantie een lager salaris aangeboden voor het hezelfde werk? Opzich een een interessante vraag.
Omdat werkgevers uiteraard het liefst zo min mogelijk kwijt zijn aan salaris (geef ze eens ongelijk :) ) en vrouwen blijkbaar over het algemeen een lager salaris accepteren.
Ik heb langere tijd enkel mannelijke collega's gehad, en vertikte het om ook maar voor een cent minder hetzelfde werk te doen. Op je strepen gaan staan, weten wat je rechten zijn en geloven in je eigen kwaliteiten maakt in deze een wereld van verschil.

Nee over het algemeen hebben de westerse vrouwen helemaal niet zo slecht inderdaad, dat ben ik met je eens. Alleen het relatief kleine 'puntje' dat de man nog steeds meer kan verdienen met dezelfde functie. Maar goed, hier gaat niemand dood aan.
Nogmaals een vrouw kan hetzelfde verdienen, alleen de meeste vrouwen hebben niet genoeg ''ballen'' om te onderhandelen, of weten simpelweg niet hoe dit moet. (En nee ik zeg dus niet alle vrouwen.)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:37

Juul schreef:
Iets beter lezen, ik zeg ALS je kinderen wil. Als je zèlf kinderen wil, ja, dan moet je daar voor zorgen. Lijkt me niet meer dan redelijk. En dat de man een handje meehelpt vind ik ook niet meer dan redelijk, maar de zorg voor de kinderen geheel overdragen op je vent gaat gewoon niet imo, of het moet een echte huisman zijn.

Je màg wel gelijk zijn aan mannen, maar het is onrealistisch imo. Mannen zitten totaal anders in elkaar dan vrouwen, dat kun je niet aan elkaar gelijk stellen. Mannen en vrouwen zijn imo naast elkaar verschillend, niet hoger of lager in rangorde, maar naast elkaar totaal anders. Daarom kun je niet zonder meer van een vent verwachten dat hij graag en luier hanteert, en van een vrouw dat ze de gootsteen wel even repareert. En dat is wel waar vooral vrouwen IMO(!) een handje van hebben..

Edit: Gelijk is imo iets anders dan gelijkwaardig. Gelijkwaardig kan wel, gelijk kan simpelweg niet..

Ik repareer eerder de gootsteen dan dat ik een luier verves dus opnieuw: spreek niet voor alle vrouwen.