Partner met hetzelfde karakter, botsingen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Partner met hetzelfde karakter, botsingen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:04

:))

Jullie maken het elkaar en jezelf zo wel moeilijk zeg :D

Als jullie allebei iets eerder toegeven dan wordt het leven een stuk makkelijker. Niet meer saai op de bank alleen zitten, maar samen op de bank. Niet meer brood eten, maar lekker iets warms als patat of pizza (was er niet een pizzaboer in de buurt die ook gewoon patat verkocht?).
En zeg nou zelf, de onafhankelijke vrouw uithangen en per se met min 12 een stuk willen fietsen is toch een stuk minder aantrekkelijk dan je gewoon op te laten halen met de auto :))

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:05

Suzanne F. schreef:
Ja dit geeft enorme botsingen weet ik uit ervaring. Ik wil ook nooit meer een partner met hetzelfde karakter. Gaat gewoon echt niet goed. Continue strijd.

Als je alletwee hetzelfde kalme, makkelijke karakter hebt niet lijkt me :P

Ik ben van mezelf nogal eigenwijs, vrij dominant en nogal stressgevoelig. Mijn vriendje heeft dit minder (of niet), is net heel relax en dat is wel fijn. Ruzie hebben we zelden, en als er die zijn, zijn ze binnen een kwartier opgelost. Ik ben op zich ook vrij koppig en geef niet gemakkelijk toe, maar tegenover m'n vriend heb ik dit niet zo. Daardoor loopt het eigenlijk meestal wel heel goed tussen ons :)

Overigens lijkt het me echt vermoeiend om met iemand samen te zijn die hetzelfde karakter heeft als ik. Dat wordt continu een gevecht geloof ik :P
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 14-02-12 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:08

Mae schreef:
Wij lijken ook behoorlijk op elkaar, maar dan het andere uiterste van jullie karakter.
Allebei vrij nuchter, makkelijk en gevoelig voor spanningen, dus hier heeft het in 4 jaar tijd eigenlijk nog nooit flink geknald := Kunnen slecht tegen onredelijkheid en zullen dat zelfs in woede (wat we eigenlijk ook zelden hebben) niet zijn. Als we al irritaties hebben, spreken we dat meestal binnen een uur alweer uit omdat we slecht tegen die spanning kunnen. Praten dan even goed, kunnen goed naar elkaars kritiek luisteren en dan is het ook klaar :j

Heerlijk hoor, maar het is maar net waar je van houdt. Sommige stellen hebben ruzies en strijd af en toe even nodig :))

Dit precies.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:18

Aan de ene kant zijn mn vriend en ik echt tegenpolen. Hij is rustig, nuchter en heel relaxed. Ik ben vrij druk, af en toe een verschrikkelijke stresskip en ik ben ook wel licht ontvlambaar. Maar aan de andere kant zijn we allebei stronteigenwijs en koppig. Heeele fijne eigenschappen om allebei te hebben :P

Omdat ik licht ontvlambaar ben, vind ik het heel fijn dat hij dat niet is. Anders zouden we zooo vaak ruzie hebben! Maar ik ben ook weer heel snel afgekoeld en dat snapt hij dan weer niet :P

Ach, zolang we een goed evenwicht hiertussen kunnen vinden vind ik het goed! Ik zou wss niet samen kunnen zijn met iemand die precies hetzelfde karakter heeft. Zou een tijdje goed gaan, maar daarna explodeert het denk ik :P

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:23

Twee nuchtere personen werkt wel denk ik, twee koppige eigenwijzen niet.
Vind dit uit de openinspost meer onwijs kinderachtig dan een situatie dat te maken heeft met dezelfde karakters.

Ik vraag me ten eerste af of er uberhaupt iemand zo eigenwijs kan zijn als ik, maar dat terzijde.
Mijn vriend is meer het nuchtere persoon, en ik de driftkikker ;)
Aan het begin gaf dit botsingen, was moeilijk te begrijpen dat we beide zo anders waren. Nu zijn we zover dat we juist elkaar allebei wat geleerd hebben, ik ben rustiger en hij is niet meer zo overdreven nuchter.

Nee...Zou niet samen kunnen zijn met iemand die hetzelfde is als ik. :n

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 13:39

Wat een geruststelling dat het een herkenbaar verhaal is voor sommige mensen, en dat er ook wat succesverhalen tussen zitten!

EllaBellaah, het is imo geen echte ruzie. Het lijkt meer op een 'spelletje' dan elkaar echt bewust dwarsliggen. We willen gewoon allebei 'winnen'. Alleen realiseren we ons pas dat het een spelletje is als één van de twee een beetje ontvlamt. Maar dat is ook gelijk het moment dat we ons er overheen kunnen zetten en dan is het goed en kunnen we er hard om lachen (of we zoeken een middenweg zodat er geen winnaar en geen verliezer is).

Feit is inderdaad wel dat we allebei moeten leren om vaker toe te geven. Hebben er inmiddels een goed gesprekje over gehad en we gaan er aan werken haha :j

linnke

Re: Partner met hetzelfde karakter, botsingen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:49

gelukkig! Ben niet de enige :+

Mijn vriend en ik zijn ook alletwee ontzettend koppig. Daar komt nog eens bij dat we alle 2 vinden dat alles op onze manier moet gebeuren :P
Dit leverd zo nu en dan een verschrikkelijke strijd! Maar we zijn wel echt heel gelukkig samen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:51

Het kan aan mij liggen maar ik vind jullie gewoon kinderachtig. :+ Een relatie gaat toch helemaal niet om winnen of verliezen. :?
als je geen toegevingen kan doen naar elkaar wat doe je dan in godsnaam samen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:56

Apple schreef:
:))

Jullie maken het elkaar en jezelf zo wel moeilijk zeg :D

Als jullie allebei iets eerder toegeven dan wordt het leven een stuk makkelijker. Niet meer saai op de bank alleen zitten, maar samen op de bank. Niet meer brood eten, maar lekker iets warms als patat of pizza (was er niet een pizzaboer in de buurt die ook gewoon patat verkocht?).
En zeg nou zelf, de onafhankelijke vrouw uithangen en per se met min 12 een stuk willen fietsen is toch een stuk minder aantrekkelijk dan je gewoon op te laten halen met de auto :))

Ja.. maar dat is rationeel :))

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:59

Mijn partner en ik zijn ook vrij gelijk kwa karakter.
In sommige gevallen ook erg handig, we zijn allebei dus ook niet heel opruimerig, maar ergeren ons er dus ook niet aan als de ander wat laat liggen :P