Ik kwam vaak pas rond een 21/22 uur thuis en werkte 's nachts door, heel vermoeiend.
Ik heb dit niet met het werk dat ik nu doe, maar misschien komt dat ook omdat ik nu eind van de middag al klaar ben met werken!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Succes! Juul schreef:Is het niet gewoon dat je je te druk maakt over je werk? Of je het wel goed doet etc.? Want ik kan me herinneren dat ik een periode heb gehad als kind dat ik heel onzeker was, en toen was ik ook in mijn slaap me nog aan het aanpassen aan mijn omgeving, en schrok ik steeds wakker en dacht ik dat ik bijv. op school was. Dan zit je zó in die ''angst/onzekerheid'', dat het je 's nachts nog steeds achtervolgd. Misschien moet je er eens op lettenSucces!
Tanya schreef:Ik heb het ook.. Toen ik nog bij de bakker werkte, werkte ik alleen op zaterdag maar dan wel 9 uur achter elkaar, en dan ging ik in mijn bed ook door met broden verkopen..
Nu werk ik bij een supermarkt, en droom dan regelmatig dat de deuren niet goed zijn afgesloten en er allemaal klanten na sluitingstijd binnenkomen etc.. Echt super lame haha.. Grootste angst
het 'afsluitdrama' kwam daar trouwens ook regelmatig naar voren, dat ik heel de dag gestaan had en echt niet meer kon, maar er toch telkens nog nieuwe klanten aankwamen..

Zodat je je hoofd helemaal leeg kan maken en je werk even achter je kan laten.
en vervelend, ik ben ook snachts geregeld dagloonberekeningen aan het uitleggen enzo.. er zijn 2 dingen die mij helpen: eerst geef ik mezelf 10 minuten om de dag nog eens door mijn hoofd te laten gaan. Gewoon liggend op bed. Daarna zet ik rustige muziek op (van die vreselijk foute tai chi muziek met fluitende vogeltjes en kabbelende bergbeekjes
) steeds hetzelfde voor deze situatie. Dan doe ik wat ontspanningsoefeningen waarbij ik me volledig focus op mijn ademhaling en het ontspannen van mijn spiergroepen, een voor een, vanaf mijn hoofd tot mijn tenen. Dan wordt je als het goed is vanzelf rustig en kun je slapen. Na een tijdje krijg je dan een soort pavlov-reactie als je die muziek opzet, dan gaat je vanzelf in ontspanmodus... en kun je normaal slapen.
Tanya schreef:[naam] schreef:Is het niet gewoon dat je je te druk maakt over je werk? Of je het wel goed doet etc.? Want ik kan me herinneren dat ik een periode heb gehad als kind dat ik heel onzeker was, en toen was ik ook in mijn slaap me nog aan het aanpassen aan mijn omgeving, en schrok ik steeds wakker en dacht ik dat ik bijv. op school was. Dan zit je zó in die ''angst/onzekerheid'', dat het je 's nachts nog steeds achtervolgd. Misschien moet je er eens op lettenSucces!
Volgens mij speelt dit altijd wel mee.. Ik heb het ook op werk, mijn grootste angst/irritatie is ook dat klanten niet weg willen gaan of toch binnen worden gelaten.. Is ook wel eens gebeurd, dat mijn manager bij de deur stond en toch nog even wat klanten binnenliet.. Kan ik echt niet tegen, 9uur gesloten is 9uur gesloten, niet nog snel naar binnen om kwart over 9.
Maar je kan er wel maniertjes voor hanteren om het toch thuis van je af te kunnen zetten en je er ook op het werk minder druk om te maken. kjoetie schreef:herkenbaaren vervelend, ik ben ook snachts geregeld dagloonberekeningen aan het uitleggen enzo.. er zijn 2 dingen die mij helpen: eerst geef ik mezelf 10 minuten om de dag nog eens door mijn hoofd te laten gaan. Gewoon liggend op bed. Daarna zet ik rustige muziek op (van die vreselijk foute tai chi muziek met fluitende vogeltjes en kabbelende bergbeekjes
) steeds hetzelfde voor deze situatie. Dan doe ik wat ontspanningsoefeningen waarbij ik me volledig focus op mijn ademhaling en het ontspannen van mijn spiergroepen, een voor een, vanaf mijn hoofd tot mijn tenen. Dan wordt je als het goed is vanzelf rustig en kun je slapen. Na een tijdje krijg je dan een soort pavlov-reactie als je die muziek opzet, dan gaat je vanzelf in ontspanmodus... en kun je normaal slapen.
Je kunt het allicht eens proberen, ff volhouden maar nu is het zelfs zo erg dat als ik overdag willekeurig dat muziekje opzet, ik automatisch helemaal zen wordt- en slaperig