Ik droom dat ik werk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Joosiien

Re: Ik droom dat ik werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:07

Toen ik nog in de horeca werkte had ik dit ook.
Ik kwam vaak pas rond een 21/22 uur thuis en werkte 's nachts door, heel vermoeiend. :P
Ik heb dit niet met het werk dat ik nu doe, maar misschien komt dat ook omdat ik nu eind van de middag al klaar ben met werken!

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:09

Haha ik heb dat ook gehad in het begin! Maar na 2 maanden nog steeds is best lang.. Ben je er onbewust dus echt veel mee bezig. Ik zou zeker proberen om het wat rustiger aan te gaan doen. Misschien toch nog even lezen of iets dergelijks?

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 13:22

Minder uren werken of eerder stoppen is natuurlijk geen optie voor me, het is gewoon van 14.45 tot sluit (soms 23.00 uur, soms 03.00 uur). Ik heb met mezelf afgesproken dat ik ga kijken of ik direct vanuit het werk in slaap kan vallen (geen laptop dus) of dat het dan alleen erger wordt. Mocht dat niet werken ga ik het denk ik proberen met een boek en een zaklamp. :)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 03:30

succes...

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 04:51

Ik heb er ook last van hoor. Vooral als ik late dienst heb gehad of nachtdienst en erg druk ben geweest op mijn werk. Dan kom ik thuis en ga gelijk naar bed, dan droom ik dus gewoon over mijn werk. Erg frustrerend terwijl ik er al 7 jaar werk :')

Als je wat wil gaan lezen voor het slapen dan kan je ook bijv bij de Bruna, van die speciale kleine lampjes halen die je aan de bovenkant van je boek kan hangen. Die schijnen alleen op de bladzijde van het boek dus ook geen overlast voor je kamergenootje ;)

Tv kijken of een serie is voor mij ook geen optie, heb een keer Vampire Diaries gekeken voor het slapen gaan. Begon ik dus gelijk over te dromen al moet ik eerlijk zeggen dat dat niet echt een straf was als je weet wie de hoofdrolspeelers zijn in die serie, maar dat terzijde 8)7

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 07:39

Ik heb het ook.. Toen ik nog bij de bakker werkte, werkte ik alleen op zaterdag maar dan wel 9 uur achter elkaar, en dan ging ik in mijn bed ook door met broden verkopen..

Nu werk ik bij een supermarkt, en droom dan regelmatig dat de deuren niet goed zijn afgesloten en er allemaal klanten na sluitingstijd binnenkomen etc.. Echt super lame haha.. Grootste angst :P

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 10:44

Haha ik ben dus duidelijk niet de enige. Laatste 3 dagen geprobeerd met een tijdschrift lezen voor het slapen gaan (heb geen boek liggen) en dat werkt helaas niet. Ik droom alsnog over mijn werk en moet mezelf dan echt vragen: 'Ben ik klaar? Is alles afgesloten?' voor ik weer kan gaan liggen en slapen. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:54

Is het niet gewoon dat je je te druk maakt over je werk? Of je het wel goed doet etc.? Want ik kan me herinneren dat ik een periode heb gehad als kind dat ik heel onzeker was, en toen was ik ook in mijn slaap me nog aan het aanpassen aan mijn omgeving, en schrok ik steeds wakker en dacht ik dat ik bijv. op school was. Dan zit je zó in die ''angst/onzekerheid'', dat het je 's nachts nog steeds achtervolgd. Misschien moet je er eens op letten :) Succes!

sidneylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:36

Ik herken mezelf in wat jij beschrijft, ik heb het probleem ook heel regelmatig dat ik aan het werken ben ik mijn slaap. En het is zo ontzettend vermoeiend, ik word 's morgens echt wakker met hoofdpijn en het gevoel dat ik niet geslapen heb. Ik kan je geen tips geven, bij mij is dat gewoon met periode's, ik denk dat het gewoon door onbewuste stress komt of dat er dingen zijn waarvan je denk dat allemaal nog moet gebeuren.

Kimm1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:54

Je bent zeer zeker niet de enige.

Ik ben ook een onrustige slaper, tenminste... dat beweerd vriendlief!
Als er iets is voorgevallen op het werk of het is erg druk geweest ga ik 's nachts ook verder met het brood op plaat leggen.
Of dat ik zit te zeuren tegen een nieuwe collega, nee dat moet niet zo. Meisje is overigens ook niet erg handig! Daar kun je het
wel 1000x aan uitleggen.

Ook praat ik vaak in mijn slaap, telkens als vriendlief het probeert op te nemen stop ik met praten..

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:24

Juul schreef:
Is het niet gewoon dat je je te druk maakt over je werk? Of je het wel goed doet etc.? Want ik kan me herinneren dat ik een periode heb gehad als kind dat ik heel onzeker was, en toen was ik ook in mijn slaap me nog aan het aanpassen aan mijn omgeving, en schrok ik steeds wakker en dacht ik dat ik bijv. op school was. Dan zit je zó in die ''angst/onzekerheid'', dat het je 's nachts nog steeds achtervolgd. Misschien moet je er eens op letten :) Succes!

Volgens mij speelt dit altijd wel mee.. Ik heb het ook op werk, mijn grootste angst/irritatie is ook dat klanten niet weg willen gaan of toch binnen worden gelaten.. Is ook wel eens gebeurd, dat mijn manager bij de deur stond en toch nog even wat klanten binnenliet.. Kan ik echt niet tegen, 9uur gesloten is 9uur gesloten, niet nog snel naar binnen om kwart over 9.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:26

Toen ik net bij mijn nieuwe baan begon, werkte ik s'nachts ook door in mijn hoofd ik kon dingen niet loslaten.
nu gaat het beter moet ik zeggen :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:31

Haha, heb ik ook gehad, ging ik vrolijk verder met broden verkopen :+
(ik werk bij de bakker). Ik werk ook 9 uur op een dag, van 7 tot 4 dus ik heb altijd nog een paard uur om leuke dingen te doen :)

Joets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:32

Tanya schreef:
Ik heb het ook.. Toen ik nog bij de bakker werkte, werkte ik alleen op zaterdag maar dan wel 9 uur achter elkaar, en dan ging ik in mijn bed ook door met broden verkopen..

Nu werk ik bij een supermarkt, en droom dan regelmatig dat de deuren niet goed zijn afgesloten en er allemaal klanten na sluitingstijd binnenkomen etc.. Echt super lame haha.. Grootste angst :P

Die laatste is zó herkenbaar!!!
Dan lig je rustig op bed, ofja, rustig.. Zwaar geïriteerd is een beter woord. Want die klanten willen maar niet weg!! Je ziet jezelf de volgende dag al bij de baas op kantoor komen om te moeten verantwoorden waarom je 3 uur overgewerkt hebt. 'Ja er bleven maar klanten komen!'. Elke keer dat de ene klant de deur uit liep en je de deur wil afsluiten stond de volgende al weer binnen..

Overigens heb ik 't vaker gehad, een paar jaar terug toen ik bij de Kruidvat werkte, moest ik soms hele dagen achter de kassa staan. 's nachts was ik nog aan 't bliepen :P het 'afsluitdrama' kwam daar trouwens ook regelmatig naar voren, dat ik heel de dag gestaan had en echt niet meer kon, maar er toch telkens nog nieuwe klanten aankwamen..

En bij de bakker waar ik gewerkt heb had ik het trouwens ook nu ik er over nadenk!! Dromen dat je klanten aan het helpen blijft achter de kassa en de kans niet krijgt om de deur te sluiten :+

Oké, zwaar overwerkt, ik zie het al :')
En het irritante is dan inderdaad dat je op zo'n punt komt dat je gillend met je hoofd in 't kussen tegen je zelf schreeuwt dat je normaal moet doen en dat je gewoon in bed ligt en dat over zoveel uur de wekker al weer gaat en DAT JE NU MOET GAAN SLAPEN JA!!! Waarop vervolgens de klanten weer doodleuk binnen komen lopen, en dan tegen ze schreeuwen of ze dan niet snappen dat je morgen weer vroeg op moet en of ze alsjeblieft weg willen gaan want ik ben zo moe... *bijna huilend, smekend*:P

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:36

Ik heb dit als in nachtdiensten heb gehad ( in de zorg ) Ik heb ze een jaar niet gehad ( mede hierom ) maar ga het vannacht weer proberen. Ik mocht niet slapen van mezelf want ik moest werken, ik hoorde de bellen gaan en zag zelfs bewoners naast me liggen. Dit heeft minstens 3 nachten ( dus de nachten na mijn werk ) geduurd.. Maar zo te lezen ben in niet de enige :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:16

Je werk mee naar huis nemen zo dat je er ook nog eens de hele nacht over droomt kan enorm vermoeiend zijn. Ik ken het wel, want heb het ook zo af en toe nog. Gelukkig niet elke nacht meer. Maar vooral in stressvolle drukke werk periodes, en idd de lange dagen dat ik er weinig naast doe. Ik moet echt mijn hoofd kunnen leegmaken, wat mij overigens niet echt lukt met even televisie, maar dan bedoel ik vooral mijn paarden, lekker leeg maken op stal. Heb ik die tijd niet, dan gaat het snachts wel eens door...

Wat je er verder nog aan kan doen, geen idee. Iig proberen er iets na te doen, wandeling met een uitlaathond ofzo, roep maar wat :+ Zodat je je hoofd helemaal leeg kan maken en je werk even achter je kan laten.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:34

herkenbaar :') en vervelend, ik ben ook snachts geregeld dagloonberekeningen aan het uitleggen enzo.. er zijn 2 dingen die mij helpen: eerst geef ik mezelf 10 minuten om de dag nog eens door mijn hoofd te laten gaan. Gewoon liggend op bed. Daarna zet ik rustige muziek op (van die vreselijk foute tai chi muziek met fluitende vogeltjes en kabbelende bergbeekjes :') ) steeds hetzelfde voor deze situatie. Dan doe ik wat ontspanningsoefeningen waarbij ik me volledig focus op mijn ademhaling en het ontspannen van mijn spiergroepen, een voor een, vanaf mijn hoofd tot mijn tenen. Dan wordt je als het goed is vanzelf rustig en kun je slapen. Na een tijdje krijg je dan een soort pavlov-reactie als je die muziek opzet, dan gaat je vanzelf in ontspanmodus... en kun je normaal slapen.

Je kunt het allicht eens proberen, ff volhouden maar nu is het zelfs zo erg dat als ik overdag willekeurig dat muziekje opzet, ik automatisch helemaal zen wordt- en slaperig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:02

Tanya schreef:
[naam] schreef:

Volgens mij speelt dit altijd wel mee.. Ik heb het ook op werk, mijn grootste angst/irritatie is ook dat klanten niet weg willen gaan of toch binnen worden gelaten.. Is ook wel eens gebeurd, dat mijn manager bij de deur stond en toch nog even wat klanten binnenliet.. Kan ik echt niet tegen, 9uur gesloten is 9uur gesloten, niet nog snel naar binnen om kwart over 9.

Ja klopt wel :) Maar je kan er wel maniertjes voor hanteren om het toch thuis van je af te kunnen zetten en je er ook op het werk minder druk om te maken.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:51

kjoetie schreef:
herkenbaar :') en vervelend, ik ben ook snachts geregeld dagloonberekeningen aan het uitleggen enzo.. er zijn 2 dingen die mij helpen: eerst geef ik mezelf 10 minuten om de dag nog eens door mijn hoofd te laten gaan. Gewoon liggend op bed. Daarna zet ik rustige muziek op (van die vreselijk foute tai chi muziek met fluitende vogeltjes en kabbelende bergbeekjes :') ) steeds hetzelfde voor deze situatie. Dan doe ik wat ontspanningsoefeningen waarbij ik me volledig focus op mijn ademhaling en het ontspannen van mijn spiergroepen, een voor een, vanaf mijn hoofd tot mijn tenen. Dan wordt je als het goed is vanzelf rustig en kun je slapen. Na een tijdje krijg je dan een soort pavlov-reactie als je die muziek opzet, dan gaat je vanzelf in ontspanmodus... en kun je normaal slapen.

Je kunt het allicht eens proberen, ff volhouden maar nu is het zelfs zo erg dat als ik overdag willekeurig dat muziekje opzet, ik automatisch helemaal zen wordt- en slaperig :')

Dit is een hele goeie, die tip werkt bij mij ook nog wel eens :)

Melatonine kan ook helpen wellicht, het is idd niet verslavend (een lichaamseigen hormoon). Alleen zijn de doseringen die je bij de apotheek kunt krijgen voor de meeste mensen veel te laag om effect te hebben. Dan moet er al een arts meer voorschrijven. Lastig dus.

Ik gebruik dan wel slaapmedicatie (andere redenen) maar heb wel eens dat ik daar 'doorheenknal' zeg maar. Dan ga ik of oefening als hierboven doen, of mijn voeten/benen masseren. Werkt ook ontspannend en licht heb je niet eens nodig. Probeer voor jezelf een ritueeltje te maken wat je steeds herhaalt als je naar bed gaat. Echt afschakelen dus. Misschien toch die wandeling (eerder genoemd) of nog even ergens in een rusig hoekje gaan theedrinken of zo.

Je werkt toch in een wellnesshotel? Is daar geen zwembad om bijv. nog even in te duiken?

Succes Miri!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 00:09

Dankeschön Bianca en Laura :D
Gaat inmiddels íetsje beter, het is niet meer iedere nacht. Denk dat ik het vooral ook tijd moet geven. Een ritueel inbouwen lijkt me wel een goed plan, in combinatie met muziek die ik kan gaan verbinden aan het slapen gaan :j
Wat het zwembad betreft, dat wordt allemaal onwijs goed gepoetst na 8 uur én afgesloten. Oh en ik ben er al een keer na middernacht in geweest en dat was... laten we zeggen, een heel slecht plan wat wel hilarisch is afgelopen, maar niet geschikt is voor bokt om te vertellen :')

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 00:12

Wauw! Ik herken het heel erg goed! Eerder had ik het altijd eventjes bij nieuw werk, nu heb ik het standaard op vrijdag, ergers ook wel logisch.. Ik werk op vrijdag van 14:00 tot 22:00 en dan op zaterdag van 06:00 tot 18:00, er zit zo weinig tijd tussen de vrijdag en zaterdag dat het voor mij gewoon heeel lastig loslaten is.

Op dinsdag heb ik het ook, maar dan met school. Ik zit dan op school vanaf 9.00 tot 21.00 en moet dan terug naar huis (3 uur) en op woensdag om 06:00 de bus weer hebben naar stage! Ontzettend druk en vermoeiend altijd weer.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 00:27

Ik heb er eigenlijk nooit last van voordat ik ga slapen, maar werd wel onlangs wakker omdat ik een zwaai tegen de muur aangaf omdat ik droomde dat ik iemand probeerde tegen te houden tijdens een escalatie en wordt soms wel wakker inderdaad omdat ik dan in mijn slaap mezelf lig op te naaien over dat ik er niet blij van wordt om met dat *scheld scheld*busje op pad te moeten enzo :=

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 00:32

bedenk dat je het ook verwerkt in je droom dat word vanzelf minder

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 00:36

Ik heb hier ook heel erg last van, alleen dan niet zo zeer met werk, eigenlijk gewoon met alles. Ik praat tegen m'n kussens of denk dat de lamp naast m'n bed een gezicht van het persoon die ik die dag gezien heb is. Pas als ik het voorwerp aanraak denk ik oooohja ik slaap, ik lig in m'n eigen bed, het is okay. Wat voor mij heel erg werkt is voor dat je gaat slapen, opschrijven in een schrift oid, wat je die dag allemaal gedaan en gedacht hebt. Voor mijn gevoel is dat een soort afsluiting van de dag. Daarna slaap ik ook gewoon rustig. Zou het gewoon is proberen, misschien werkt het voor jou ook wel. :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 00:43

Offtopic: maar ondertussen slaap ik nog steeds niet :'(
En moet morgen om 7.49 de trein hebben... bah!

Welterusten dan nog maar eens, wens jullie een rustige nacht!