suvan schreef:Ik vind dat altijd zo raar, dat je gaat verdelen wie wat betaalt. Maar dat zal wel aan mij liggen. Wij hebben beiden een rekening die tevens en/of is. Rekeningen worden gewoon betaald van waar het uitkomt. Sparen gaat op één spaarrekening. Waar het spaargeld vandaan komt, maakt ook niks uit. Als er maar gespaard wordt. Wij wonen nou eenmaal samen dus we delen ook alles samen. Maar misschien zijn wij wel erg simpele zielen
Als je het over mijn berichtje hebt: Tja, mijn vriend koopt nou eenmaal erg graag boeken en ik koop graag spullen voor mijn paard. We hebben er allebei niks aan wat de ander koopt en aangezien het bij ons nog geen vetpot is, houden we dat nog apart. Natuurlijk gaan we als het allemaal wat ruimer wordt alles wel op een rekening zetten, maar om nu te voorkomen dat het (zuurverdiende/gespaarde) geld van de een in de spullen van de ander gaat zitten, doen we het zo.

). We hebben geen aparte rekeningen. We hebben tijden gehad dat mijn man meer verdiende dan ik (en ik nog hoge kosten ook had met een paard) en er zijn tijden geweest dat ik een stuk meer verdiende. Nu is het wel aardig in balans, maar we hebben er samen voor gekozen dat mijn man een dag minder gaat werken om voor onze dochter te zorgen. Zou een beetje flauw zijn om dat te verrekenen.
mijn vriend mag lekker alles van zichzelf betalen later, van zijn eigen rekening. Ook handig als hij een keer een kadootje voor mij koopt
En zelf zou ik daar ook nooit voor kiezen, ik wil mijn eigen broek kunnen ophouden (en niet mijn hand