[POLL] Tattoo's en piercings aanstootgevend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij problemen met piercings en tattoo's bij een horeca medewerker?

Ja, met beiden
51 (12%)
Met piercings wel, met tattoo's niet (maar niet teveel/te opvallend)
22 (5%)
Met tattoo's wel, met piercings niet (maar niet teveel/te opvallend)
4 (0%)
Geen van beiden (maar niet teveel/te opvallend)
203 (48%)
Piercings, tattoo's, veel of weinig, mij maakt het niet uit
137 (32%)

Totaal aantal stemmen: 417

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:11

Mensen met tattoages hebben toch ook vaker moeite om een baan te vinden, dat is wel gebleken toch? :)

Het is niet alleen horeca, maar ook in de zorg horen geen tattoo's of zichtbare piercings..
Of in het bankwezen,, hetzelfde verhaal..
Of in de luchtvaart,,

Het is niet alleen de horeca waarin het niet geaccepteerd/getolereerd wordt.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:12

Ik heb (onderandere) een flinke tatt op m'n voet. Ik werk als filiaalmanager in een winkel en ik loop als het warm is toch ook echt op slippers en ballerina's hoor

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:12

Persoonlijk heb ik er helemaal niets op tegen maar is het niet gewoon het totaalbeeld dat storend werkt?
Je moet waarschijnlijk rustig, klassevol en aangenaam ogen en misschien is dat voor sommige mensen niet zo?
Zij zien alleen die piercing of tattoo en beginnen al gelijk dingen te denken.
Onterecht misschien maar zij krijgen er eventueel een onaangenaam gevoel bij?
Dus zolang het niet zichtbaar is lijkt het me dat ze er niet veel van kunnen zeggen =)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:13

_Nancy schreef:
Het IS ook niet onhygienisch :)
Maar zo oogt het wel,, ;)

Tja en ik vraag me dan af waarom het voor mensen dan zo oogt ... want ik kan het verband niet trekken :+ Maar goed, ik denk dat je dit probleem altijd wel zult blijven houden. Er zijn nu eenmaal mensen die het mooi vinden en mensen die er totaal niks mee te maken willen hebben.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:14

Ik vind het beide erg lelijk, maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening.
Maar op zich maakt het mij niet uit hoe iemand eruit ziet, als iemand maar netjes en verzorgd is.
Dat is het belangrijkste.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 29-01-12 01:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Ik vind sowieso werken op slippers not done.. :n
Ballerinas tot daar aan toe, maar slippers.. Echt niet.

Tenen bedekt :j
Op slippers ziet het er zo ongeinteresserd uit.. In het ziekenhuis zie je dat ook zo vaak he..
Die doktersassistentes ed lopen gewoon op slippers.. :n Vind ik ook niet kunnen, zéker niet in een ziekenhuis.

Maar daar gaat het nu niet om :)

Ojajoh

Ik vind het reinste kul, maarja ben dan ook echt een tattoo liefhebber

Maar een dikke laag plamuur wordt wel geaccepteerd, terwijl ik dat pas echt onhygienisch vind ogen
Maarja.......zo is de maatschappij he, hokjes gedachte's en nog steeds geen volledige acceptatie

Duhelo

ikzelf vind het niet aanstootgevend (ik heb zelf een madonnapiercing,navel, drie oorbellen, piercing onder mijn tong, tattoo van tribal tussen schouderbladen, en tribal plus roos die over linkerbovenarm en linkerschouderblad gaat)
MITS ze klein en niet te opvallend zijn.
Ik vind ook zo, dat als je kiest voor tattoo's, je er rekening mee moet houden dat je baas verwacht dat ze bedekt zijn, je zet ze voor jezelf, je baas hoeft er zijn imago niet mee te maken of af te breken.
Het is je eigen keus dat je voor die baas werkt, ikzelf heb de keuze gemaakt voor tattoo's,en ben wel ten allen tijde bereid om ze te bedekken.
Mijn gezichtspiercing vind ik persoonlijk niet aanstootgevend(klein diamantje boven mijn lip), en weiger dan ook om die uit te nemen, maar als mijn baas verplicht om hem uit te halen, dan neem ik simpelweg ontslag, heb enkele jobs geweigerd daarvoor.
Mensen met een kleine piercing of tattoo die me bedienen in een chic restaurant, no problem, mensen met een sleeve oid, zou ik toch ook verwachten dat ze die bedekken.
Mensen met een sleeve op een festival, who cares?
is gewoon een kwestie van tijd én plaats en etiquette ...
wie kiest voor versieringen, moet de gevolgen (bedekken,uithalen of ander werk zoeken) er van bijnemen...

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:16

Beetje raar dat ik door slippers niet geintresseerd zou zijn... Maar dat is idd een andere discussie

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:16

idinn schreef:
_Nancy schreef:
Het IS ook niet onhygienisch :)
Maar zo oogt het wel,, ;)

Tja en ik vraag me dan af waarom het voor mensen dan zo oogt ... want ik kan het verband niet trekken :+ Maar goed, ik denk dat je dit probleem altijd wel zult blijven houden. Er zijn nu eenmaal mensen die het mooi vinden en mensen die er totaal niks mee te maken willen hebben.

In de horeca is het vaak wel chique-du-freak := Snap je.
En dan zie je ineens een tattoo/piercing.. Beetje het totaalbeeld verpest :j

Ik weet niet, maar tattoos/piercing passen niet binnen het horeca wereldje..
Eigenlijk in bijna geen enkele branche. :)

Maar stel je hebt een eigen bedrijf of je werkt niet zichtbaar met mensen (computer werk bijv), dan mag je van mij wel 1001 tattoos hebben hoor :+
Niemand die er dan last van heeft.. Zien toch niks.

Ojajoh

Re: [POLL] Tattoo's en piercings aanstootgevend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:18

Je weet dat horeca meer is als een chique restaurant? Een coffeeshop zie je praktisch alleen maar mensen met tattoo's

Dus niet passen klopt niet helemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:19

Tja maar dat is meer een beeld van de huidige horeca ... daarbij is niet de gehele horeca chique en zijn er denk meer tenten waar het prima zou kunnen dan tenten waar dat niet bij past, omdat het publiek er niet mee om kan gaan. Doe mij maar een serveerster met een piercing, dan zo'n modepopje met een dicht geplamuurd gezicht :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 01:20

Polivy schreef:
Maar om even realistisch te zijn: we weten toch allemaal dat mensen dit aanstootgevend kunnen vinden en dat veel werkgevers niet willen dat deze zichtbaar zijn op de werkvloer? Ik heb zelf ook een tatoeage op mijn pols (binnenkant) en ook niet groot, maar ik houd er ALTIJD rekening mee als ik ergens heen ga waarvan ik het idee heb dat het misschien niet op prijs gesteld wordt dat ik of lange mouwen draag of een armband of horloge om heb. Dit wist ik al voordat ik er eentje liet zetten.
En ik neem aan dat jou dit ook wel duidelijk was voordat je ergens ging solliciteren, of toen je er eentje (tattoo of piercing) liet zetten terwijl je bij deze werkgever werkzaam was.

Ik opende dit topic dus omdat ik wel eens wilde weten hoeveel mensen daadwerkelijk problemen hebben met tattoo's en piercings. Omdat ik echt niet het idee heb dat een groot deel van de mensheid is. Ik vind het juist wel leuk als een horeca medewerker een charmante piercing heeft, of een tattoo, net zoals dat ik het leuk vind om een praatje te maken met de serveerster/ober of een grapje te maken tegen de garderobe medewerker. Het maakt het allemaal iets minder afstandelijk, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik werkte inderdaad al bij dit bedrijf toen ik de tattoo liet zetten. De piercings had ik daarvoor al. Ik heb bij het zetten van de tattoo rekening gehouden met dat het onder een horloge moet passen (die mag ik wel altijd dragen), maar het gespje is op dit moment kapot, moet ik nog fixen.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:21

ik werk in de zorg, heb een tongpiercing en 2 tatoeages (mn onderrug en mn voet). Allemaal dus niet te zien. Nu wil ik een kleine tatoeage op mn pols. Ben benieuwd hoe mn baas daarop gaat reageren. Ga volgende week toch met hem in gesprek, dus wil het wel even kortsluiten. Wij werken natuurlijk altijd met korte mouwen en horloges/armbanden (of wat voor sieraden verder dan ook afgezien van knopjes in je oor) zijn not done. Dus het is hier nog even afwachten ;)
Ik vind het persoonlijk absoluut niet onhygiënisch ogen, ik vind het ook kortzichtig dat mensen dat wel zouden kunnen vinden. Maar mocht mijn pols tatoeage er komen en mijn baas is er meer blij mee dat ik die met een pleister afdek tijdens het werk, ook prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:21

Ik ken trouwens een vrij chique restaurant in de buurt en daar is iig 1 serveerster met een tattoo op haar pols, gewoon een kleintje. Totaal niet aanstootgevend en volgens mij is er niemand die zich daar aan stoort. Het eten op je bord wordt er niet minder op .. wie weet wat er in de keuken staat :P

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:23

Vind een pleister dan onhygiënischer ogen als het om die reden zou gaan. Ik persoonlijk zou niet eens daarvoor in gesprek gaan

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:27

Ik heb zelf een labret piercing in mijn onderlip en ik haal hem er altijd uit op mijn werk, ik loop ook in de bediening. Vooral oudere mensen kijken er toch een stuk anders tegen aan dan jongere mensen, tegenwoordig is een tattoo of piercing bijna een mode-accesoire geworden dan een ''rebels'' kenmerk, zoals ze eerder gezien/gebruikt werden.

Maar daarnaast, je hebt tattoo's en je hebt tattoo's :+
Afbeelding
Als je zoiets hebt (en er is serieus iemand die zijn hele lijf zo heeft) dan vind ik het echt een prestatie om een fatsoenlijke baan te vinden.

Afbeelding
Zoiets vind ik zelf prima kunnen, doe een brede armband om en je ziet er niks van, en al zou je het zien is het imo nog steeds netjes :j

Polivy

Re: [POLL] Tattoo's en piercings aanstootgevend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:32

@TS, Maar ik vind dat gewoon niet zo van belang in deze, wat anderen wel of niet vinden. Het gaat er tenslotte toch om wat je baas vindt? Die betaald namelijk je loon. En aan het werken bij je werkgever zijn bepaalde voorwaarden verbonden. Tja, dan kan je horlogebandje kapot zijn, dan zou ik persoonlijk voor een vervangend exemplaar zorgen, of een goede brede armband ofzo, aangezien je weet hoe je werkgever er over denkt. Ik snap dus niet zo wat je met dit topic wil bereiken. Is het gewoon nieuwsgierigheid? Want ik denk niet dat je baas zegt: als bokt het goed vindt dan mag het van mij ook :D Hahaha...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:34

Als het niet zichtbaar is, geen probleem mee :)
Maar ik vind representatief zijn wel erg belangrijk in de horeca, dus geen opvallende sieraden etc. Erg grote oorbellen vind ik net zo onverzorgd eruit zien als een tongpiercing. Te veel oorbellen ook niet netjes.
Subtiel is het toverwoord en een subtiele neus piercing zie ik toch aan als een moedervlek oid, dus dat valt mij niet op. Ook geen probleem mee daardoor :)
Maar ik snap het wel, je moet toch een lijn trekken. Sieraden zijn ook niet erg hygiënisch wat dat betreft hoeft dat ook niet overdadig.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:37

Magrathea schreef:
Ik opende dit topic dus omdat ik wel eens wilde weten hoeveel mensen daadwerkelijk problemen hebben met tattoo's en piercings. Omdat ik echt niet het idee heb dat een groot deel van de mensheid is. Ik vind het juist wel leuk als een horeca medewerker een charmante piercing heeft, of een tattoo, net zoals dat ik het leuk vind om een praatje te maken met de serveerster/ober of een grapje te maken tegen de garderobe medewerker. Het maakt het allemaal iets minder afstandelijk, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik werkte inderdaad al bij dit bedrijf toen ik de tattoo liet zetten. De piercings had ik daarvoor al. Ik heb bij het zetten van de tattoo rekening gehouden met dat het onder een horloge moet passen (die mag ik wel altijd dragen), maar het gespje is op dit moment kapot, moet ik nog fixen.

Dat is denk ik ook niet zo. Maar de reden dat het in de horeca niet mag, is niet dat gasten het aanstootgevend, lelijk of onhygiënisch vinden. De reden dat het niet mag (bij de meeste bedrijven) is dat het bedrijf een bepaalde uitstraling wil hebben, iets wil laten zien aan zijn gasten, waar dit niet bij past.

Jij denkt vanuit de gast, maar deze regel is doorgaans niet opgesteld vanuit het oogpunt van de gast maar vanuit het bedrijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:41

Is het anno 2012 dan niet eens tijd om ook vanuit de gast te kijken en denken?

Corona, het feit dat hij er zo uitziet levert 'm al voldoende inkomsten. Model, lady gaga clip volgens mij ook?

Afbeelding

Tja die mag best mijn bord eten komen brengen hoor :9

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:43

vuurneon schreef:
Erg grote oorbellen vind ik net zo onverzorgd eruit zien als een tongpiercing.

Bijzonder. Een tongpiercing is niet direct zichtbaar. Ik heb er zelf 1 en heb collega's gehad die er pas na een jaar achterkwamen dat ik zo'n piercing heb :D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:46

over piercings gesproken ( ik heb ze zelf ook gehad hoor )

piercings in het gezicht ( heel opvallend) vind ik niet kunnen, maar een klein neusknopje, vind ik zou wel mogen.

en tja tattoos, indd bedekken die hap.

een kleintje wat niet zo opvalt maakt dan voor mij niet zo heel veel uit hoor :)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:50

Ik denk dat veel mensen tattoo's en piercings onbewust zien als een stukje dat "prive" is en daarom bedekt moet blijven. het zijn uitingen van persoonlijke voorkeur, net als opvallende grote oorbellen of roze haar. Mensen willen graag blanco werknemers, die niet al te opvallend zijn in die zin. Door zakelijke kleding, niet te veel make-up en het haar vast creeer je ook een afstand, kleed je je uitbundig en heb je zichtbare tattoos etc dan zien mensen teveel van jouw persoonlijke voorkeuren.

Dat is wat ik denk, echter heb ik zelf helemaal geen hekel aan tattoo's en piercings hoor. Het zal me ook worst wezen hoe de serveerster eruitziet, als ze maar aardig is en hygiene in acht neemt..

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:54

idinn schreef:
Is het anno 2012 dan niet eens tijd om ook vanuit de gast te kijken en denken?

Corona, het feit dat hij er zo uitziet levert 'm al voldoende inkomsten. Model, lady gaga clip volgens mij ook?

Afbeelding

Tja die mag best mijn bord eten komen brengen hoor :9

Daarom zeg ik ook, een fatsoenlijke baan :Y) Zie je hem al bij de ing achter de balie zitten, als dokter in het ziekenhuis rondhuppelen, als advocaat een zware crimineel verdedigen? :=