Surfende bokkers (niet op internet)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 01:35

En nog een surfer meld zich. :D

Ik Golfsurf nu al enkele jaren met veel plezier, maar helaas gaat er momenteel veel tijd in de paardjes zitten, waardoor het surfen in het slop is geraakt...
Maar ja, in de winter ga ik het water toch niet in (ja ik weet het, ben een mietje...)

Ik vind het heerlijk om te doen! het word alleen wel steeds drukker in het water...

Hier dus geen zeiltjes of vliegers, maar gewoon armkracht! :o

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:38

Jaaa, hier nog iemand ! :D
Sinds vorig jaar doe ik aan windsurfen, en vind het nu al helemaal geweldig. We gaan ook o een vakantie aan het meer, waar je super goed kan windsurfen , catamaran, zeilen. Zeker een aanrader voor watersport liefhebbers ! :)
Ook 1 x aan kitesurfen gedaan. Was ook echt super ! dat ha ik cker vaker doen :) verder doe ik aan snowboarden (ook sinds vorig jaar), way ik ook super gaaf vind :)

Edit: was niet kitesurfen, maar wakeboarden. Was ff door de war :))

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:26

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:41

Ik wil ook weer! Maar het water is me nog iets te koud := Denk dat ik eind April, begin Mei weer eens ga proberen :)

Serendipity1

Re: Surfende bokkers (niet op internet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:43

Eind april een golfsurfweekje in Nederland :D Ben benieuwd, wordt de eerste keer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:47

Helaas kan ik niet meer surfen vanwege mijn knie maar heb altijd gegolfsurft omdat ik een strandhuisje heb. Ideaal :D
Voor iemand die wilt beginnen heb ik nog een mooi boardje staan, 7,4 mini malibu, prima om het te leren voor iemand tot 1.75 mtr en max 65 kilo.

Een van de beste spots is Wijk aan zee pier :)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 04:49

Ik ben ook begonnen (eindelijk maar toch) twee weken geleden m'n eerste les gehad, en kon in de eerste les gelijk opstaan, en een paar golfjes uitgesurft. Deze week heb ik m'n les moeten afzeggen, maar volgende week heb ik m'n tweede les waar in ik ga leren te draaien, en duckdiven :). Heb er nu al zin in!

@jolien, is om te leren juist niet een lang, breed longboard handiger? Dat zeggen ze hier namelijk, ik vind stiekum zo'n malibu ook mooier, maar ze zijn ook sneller, en minder stabiel...

Wanneer ik beter ben (en dat kán nog wel even duren :+) wil ik ook eens gaan kiten! lijkt me super gaaf, en Bali heeft een paar super mooie plekjes daarvoor :j

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 04:48

Ik ben gek op golfsurfen ... helaas heb ik er 0,0% aanleg voor. :')

Tijdens onze vakantie naar Hawaii deze winter heb ik voor het eerst een les gehad en dat was toch best verhelderend, dus ik zou dat zeker aanraden. Ook mijn eerste keer met een loooooong board; tja, inderdaad stabielier, maar ik vind het verder niet zo fijn en je kan ze niet fatsoenlijk dragen enzo.

Na jaren huren heb ik nu mijn eigen board, een 7'2" Surf Betty die op het nippertje in mijn Prius past. :)) Voor mij het perfecte leerboard en die is zelfs nog iets kleiner dan die hierboven.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 08:05

Is er een groot verschil in stabiliteit tussen een long-en short board? Ik kom prima overeind op een longboard, maar krijg hem zo moeilijk het water is, en is zo groot...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:47

Shortboard is echt voor de wat meer ervaren boarders. En t klopt wel Kehdra, een longboard is echt makkelijk voor de eerste keer, maar als je het een paar keer gedaan hebt kun je over op een mm. Shortboard is meer voor snelle golven en in NL moeilijk om mee te surfen, pas als je verder bent.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:23

Maar ik zit in Bali :), golven zijn hier heel anders dan in NL :).

Wanneer kan je over van een long naar een shortboard denk je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:40

Ik zou sowieso een mm als tussenstap nemen, van long naar short is echt een wereld van verschil. Een longboard heeft veel drijfvermogen en is traag, een shortboard is snel en heeft snelle golven nodig.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:55

ooh, ik dacht dat een minu malibu al een shortboard was! :P. Kijk dat maakt het makkelijker :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:56

Haha nee dat is een tussenmodel zeg maar.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:34

Ja, je hebt longboards, shortboards en funboards (zoals MM) daartussen in.

Zo op Google te zien heeft Bali mooie golven, zeg! :~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:39

Bali is het walhalla van de surf :j

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:46

Joolien schreef:
Bali is het walhalla van de surf :j

:)

staat zo ongeveer boven aan mijn lijstje! :) Ik heb nu visite (ja, ben lekker sociaal bezig, zit ik achter de laptop :D ) die net terug is vanuit mimizan. Hij heeft net 7 weken golven gehad. Jaloers!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:00

En Hawaii natuurlijk! Toen we in Hawaii waren zijn we naar Sunset Beach, Pipeline (mijn favoriet -- om te kijken dan haha) en Honolua Bay geweest en dat was erg indrukwekkend. We zouden aan het eind nog terug gaan voor de Pipe Pro, maar moesten door omstandigheden vervroegd naar huis. |(

Ik hoop volgende winter weer terug te gaan en dan wat meer tijd uittrekken voor de North Shore.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:19

Ik had net vergadering van de surfvereniging (www.rockypoint.nl) en mijn board hangt zijn wintertje uit te hangen daar aan de muur. ik krijg er weer helemaal zin in! *zucht*

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 04:51

Dan wrijf ik het er nog maar even in dan; ik ga straks weer :D

Afbeelding

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:45

Whie, heb vandaag mijn 'standing-up' rate van zo'n 10% vorige keer, naar zo'n 50% aan het einde van de dag geschroefd :), supergaaf! Volgende week woensdag weer :D

Afbeelding

Natuurlijk ging het ook regelmatig zo hoor:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:47

Haha vet :D Hoe warm is het daar nou?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:50

Water is zo'n 28 graden :), het zwembad water was kouder in ieder geval :P. Beetje jammer dat er geen foto's van het einde van de dag zijn, waar ik daadwerkelijk ook een golf kon uitrijden tot het strand aan toe... Oh, en m'n positie wat head aangepast naar gebogen knieen en een rechte rug :+

Mini-malibu komt in zicht! :+

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:52

Vorig jaar begonnen met kitesurfen. Maar moet dit voorjaar nodig weer aan de bak :) Zit nog halverwege m'n cursus voor IKO-pas.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:52

Kitesurfen lijkt me ook erg gaaf! Heb je dan je voeten vast aan het bord?