even een ode aan de onsterfelijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:03

haha, ja, heel herkenbaar!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 14:05

alex66 schreef:
en ook hulde aan de automobilist die zo spaarzaam is dat hij zijn richting aanwijzers niet gebruikt om zo slijtage aan de lampjes te voorkomen :+

:+ Dat wordt gecompenseerd door degenen die hun richtingaanwijzers vergeten af te zetten en vijf kilometer lang zogezegd naar de linkerrijstrook willen opschuiven.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:25

Hulde aan de scootmobiels die hun richting vergeten uit te zetten.
Hulde aan de gene (niet allen natuurlijk) met een dure auto die dan ook meteen denken dat alleen anderen voor hen uit moeten wijken.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:30

rommulus schreef:
alex66 schreef:
en ook hulde aan de automobilist die zo spaarzaam is dat hij zijn richting aanwijzers niet gebruikt om zo slijtage aan de lampjes te voorkomen :+

Of dat de auto zo duur was dat die er niet meer vanaf kon :D

ik dacht echt dat knipperlichten een optie was!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:34

alex66 schreef:

rommulus schreef:
Of dat de auto zo duur was dat die er niet meer vanaf kon :D

Duhelo schreef:
ik dacht echt dat knipperlichten een optie was!

:j gewone verlichting is ook een optie ;)

Dit zelfde geld voor de volume knop om de radio zachter te zetten
En je uitlaat hangt er ook voor de sier onder ;) als die op is hoef je daar niets aan te doen wand dan klinkt ie zo sportief :D

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:55

En men weet meteen dat je eraan komt, dus het kan ook nog eens veiiger zijn.....

Letizia

Re: even een ode aan de onsterfelijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:03

Ooh dat is het dus, onsterfelijkheid! Dat verklaard een berg :Y)
Van de week kwam ik een donkere jongen, met donkere kleding in het donker tegen op zijn fiets, zonder licht uiteraard, het was in een rustige straat en zag hem gelukkig wel, maar omdat ik echt enorm twijfelde of daar echt iemand fietste O:) heb ik even m'n groot licht op zijn gezicht aan gezet, bedoel, moest toch het zekere voor het onzekere nemen? *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:04

Kortom, hoeveel levens heb jij gered vandaag?

Hulde aan de moeder van 2 kleine kindjes die vanmorgen vlak voor mij het zebrapad over rende met de kinderwagen voor zich uit.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:12

Heel herkenbaar!

Ik heb er ook een (meerdere keren):
Hulde voor de scooterrijder die door rood met een noodgang doorrijd, terwijl ik, linksafslaand (met groen licht uiteraard) en dus het fietspad kruisend, je nog net kan ontwijken.. (fietspad komt onder een viaduct vandaag, dus helaas kan je niet van te voren al kijken of er wat aankomt..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:15

Hulde ook aan de fietser die van de week in het donker pal achter een tegemoetkomende bus reed. Busje en ik gingen beiden voor elkaar langs linksaf en ineens was daar die fietser zonder licht.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:58

Heel herkenbaar, MAAR ik ben gisteren bijna dood gereden op de rotonde omdat een imbeciel dacht mij even af te snijden en vlak voor mijn neus van de rotonde af te sjeesen. Ik moest volop remmen om niet op mijn bek te gaan of tegen de auto aan te knallen. Ik kwam net de rotonde op en die banketstaaf moet mij wel hebben gezien gezien die langs mij moet rijden om er langs te gaan. Hij reed met plankgas verder... Echt, kan daar zo kwaat om worden... (was gewoon op klaarlichte dag en nee, hij kon makkelijk remmen want er zat verder niemand op de rotonde. Die gast had volgens mij ook zijn richtingaanwijzer niet aan)

Verder ben ik het met je eens, die stomme kinderen die denken dat zij 3/4 van het fietspad bezitten en dus doodleuk met zijn 3en naast elkaar gaan fietsen en het vertikke om uit de weg te gaan...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:06

Kwanyin schreef:
fjordjes schreef:
Hulde aan de automobilisten met groot licht aan... dan zie ík niks...

Of die hun lichten zo slecht hebben afgesteld dat ze mijn spiegels verblinden _/-\o_

Of aan garages die je lampen niet anders willen afstellen, omdat ze 1 mm onder het hoogst legale punt zitten, waardoor 75% van de tegenliggers 's avonds je groot licht geven, omdat zíj denken dat je groot licht voert. :)*

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:18

Hulde ook aan de lichtloze, donker geklede vrouw die in een sneeuwbui op haar fietje van links kwam, mij dondergoed zag aankomen maar dacht dat ze er nog wel voordoor kon. Jammer voor haar, ik zag haar niet. Dat ze onsterfelijk is heeft ze inmiddels bewezen, doordat ik een donkere vlek in mijn raampje zag, remde ik zo hard, dat het wel tot een botsing kwam, maar gelukkig zo zacht dat ze niet eens van haar fiet gevallen was. Ben je dan onsterfelijkof wat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:23

idd mensen op de rotonde die geen knipperlicht aanzetten := of op een smal weggetje vet toeteren om je in te halen :o ik ga de stoep niet op , of over de putdeksels fietsen.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:59

Laten we alle stoplichten maar weghalen als we toch als fietser zijnde door rood mogen rijden.. :=

En hulde aan de automobilisten die nog steeds niet weten dat zelfs fietsers van rechts voorrang hebben.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:14

Ben het grotendeels helemaal met je eens :+
Behalve één punt dan.. Dat fieters altijd voorrang nemen. Nou ja, dat is wel meestal zo, ik doe het zelf ook; maar dat komt omdat, áls ik stop, stopt de auto ook altijd en wacht net zolang tot ik weer ga fietsen. Ja, dan fiets ik liever meteen door. Merk ik dat een auto aan komt rijden en op hetzelde tempo doorrijdt, stop ik wel gewoon. :P

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 18:47

Als een auto stopt en niet verder rijdt is het inderdaad belachelijk om te blijven staan, eens moet er iemand vertrekken. Maar laatst kwam ik weer een hele groep schoolfietsers tegen die van links kwamen. Ik had al zo'n vermoeden, dus ik reed langzamer als normaal maar ik reed wel nog altijd. En ja hoor, zonder ook maar te stoppen of vaart te minderen gewoon vlam met zijn drieën langs elkaar het kruispunt over. Had ik het kruispunt op een tempo genaderd waarbij ik gewoon mijn voorrang had genomen, dan had ik ze gegarandeerd opgeschept.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:51

Haha, sorry maar moest toch even lachen toen ik je OP las..
Zelf heb ik volgens mij altijd mijn voorlicht aan en als ik om 4 uur vrij ben van school ook standaard mijn achterlicht, sowieso altijd als ik naar school ga mijn voor- en achterlicht aan.
Verder heb ik altijd zo'n soort zak om mijn tas heen, in dezelfde kleur als die oplichtende hesjes die SOMMIGE mensen aan hebben tijdens het uitlaten van hun hond.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:41

Ik weet zeker dat er een hele grote groep van die onsterfelijken 's ochtends in Raalte fietsen, en specifieker...je kunt ze vinden bij de kruising van de N35 en de N348, 's ochtends tijdens de spits. Het bijzondere is dat het echt een hele grote groep betreft, komende uit de richting Heino. Ze schijnen zo onsterfelijk te zijn dat ze (zonder te overdrijven) minstens nog een minuut het rode licht negeren en gewoon gezellig met z'n allen doorfietsen. Ze voelen zich zo onsterfelijk dat ze de automobilisten, die inmiddels al een flinke tijd voor een groen licht staan en voorzichtig proberen vooruit te rijden, al boos kijkend ontwijken. Dat er dan inmiddels een enorme rij auto's in de file staat (het is gewoon een drukke route) dat maakt natuurlijk niet uit als je onsterfelijk bent, schijt aan de hele wereld!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:46

TS: _O_

Hulde aan de automobilist die meelift op jouw bumper om op deze manier zijn/haar benzine te sparen. Is immers toch beter voor het milieu?

Kinke: ooooohh maar Raalte is nou eenmaal hemel voor Fietsers. Zo'n beetje óveral hebben ze voorrang. Binnen de bebouwde kom. Uiteraard. :+ (familie woont in Raalte, vandaar :+ )

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:55

Jeetje wat sommige automobilisten wel niet uithalen., dan kan ik soms echt scheldend in die auto zitten ik kan me daar dood aan ergeren.

Men gaat driekwart rond op de rotonde.. laat dat dan ook even weten dan hoef ik niet speciaal te wachten.
Men steekt geen hand uit op de fiets, of z'n klein banketstaaf handje uitsteken dat je het alsnog niet kan zien..
Men denkt dat ze voorrang hebben als ze fietsend het zebrapad over gaan, nouwh bij mij niet :P
Men denkt dat fietsers voorrang krijgen op rotondes terwijl ze dat helemaal niet hebben, staan namelijk heel duidelijk haaientanden!!!!!
Men rijdt gewoon 40 waar je 80 mag :S .. Voordeel je auto slijt minder :D,, Top idee!
Men gaat met 120 inhalen zodat hij eeuwig naast je blijft rijden en geen gas bij geeft. Gevolg ik geef een dot gas zodat hij eindelijk eens minder gevaarlijk kan gaan doen. Auto gaat weer achter me rijden :S
Men geeft op kruisings gewoon geen voorrang aan rechts, gevolg... mijn remmen slijten harder :(
Men gaat met zijn 3/4 naast elkaar op de weg fietsen en niet aan de kant gaan, ook niet als er een vrachtwagen aan komt.

Oooh en vast nog wel meer gevaarlijke/idiote dingen ik tegenkom...

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:07

Oef hier zijn de tieners ook gestoord levensmoe. Met mn auto rij ik gewoon door, ze stoppen vanzelf een keer. Als ik ze op de fiets tegenkom word ik eraf gereden, dus met een hoop scheldwoorden en vooral rechts heeft voorrang, baan ik me een weg daardoorheen terwijl ik me voorneem de scholen te bellen.

Richtingaanwijzers en lampen hebben ze hier trouwens ook niet op de auto's zitten. Ik heb nog een zeldzame ouderwetse, die heeft ze wel :D

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:15

Hulde aan ruiters op een pikzwart paard of met een pikzwart paard aan de hand met wel heel weinig verlichting, die in het donker dus nauwelijks te zien zijn. Levensgevaarlijk, maar ongetwijfeld zullen deze mensen ook onsterfelijk zijn... ;)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:19

Hulde aan de bejaarde vrouw in haar kleine rode autotje die het aan durfde om op een 80 kilometer weg, vanuit een zijweg (zonder voorrang) hem zo voor mijn auto te gooien! En vervolgens het gaspedaal niet weten te vinden. Is dat ook onsterfelijk zijn of levensmoe?

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:49

Levensmoe, ze was al zo oud :P