Slappe excuses... aaaargh!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:41

Achja, herken het: mensen die op het laatst massaal niet op komen dagen. Weet je weer waar je staat denk ik dan maar :+

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 11:41

Laura82 schreef:
Dus je kan je alleen heel beroerd voelen als je koorts hebt??

Nee dat is een verkeerd getrokken conclusie nav mijn post. Ik sprak over mijzelf, ik zou alleen wegblijven als ik koorts of iets in die trend had.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 11:42

moelly schreef:
Kun je ze niet voor bv volgend weekend uitnodigen?

Dat is ook een idee!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:44

Sabina: een paracetamol? Ik heb er maanden tussen zitten dat ik 2 dagen van ellende in bed lig. Denk je dat een paracetamolletje dan helpt :?

Ts als je eerlijkheid zo op prijs stelt heb je dit dan ook tegen haar gezegd?

slagchoco_91

LCharlotte schreef:
Hahaha lang leve bokt! Bedankt voor de felicitaties! Tja ik zou alleen niet gaan als ik echt koorts had ofzo, een ongesteldheid zou mij echt niet weerhouden, maar blijkbaar zijn mensen daar heel verschillend in :j :=

Allereerst gefeliciteerd met je dochter! :)
Ik heb ook een bloedhekel aan slappe excuses... maar wat is een slap excuus? dat is voor iedereen anders.
Van ongesteldheid kun je flink ziek zijn/worden.. spreek helaas uit ervaring -O-
Nee, dan blijf ik ook liever thuis...

Cassidy

SaBiNa_S schreef:
dan neemt ze een paracetemol ? :)

Lieverd, dat helpt bij hele erge migraine niet....

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 11:45

loveshadow schreef:
Een van mijn vrienden laatst toen ik vroeg of hij zin had om mee naar de film te gaan: "Ik heb net gedoucht en nu is mijn haar nat dus ik kan niet." Halloooo. Je bent een kortharige jongen, come on :')

Omg, dat is ook een top excuus *proest*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Slappe excuses... aaaargh!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:46

Bij mij wil het nog weleens afwisselen. De ene keer heb ik nergens last van en de andere keer loop ik krom van de kramp en rotgevoel in m'n benen en blijf ik het liefste de hele dag in bed.
Maar goed, die grens ligt voor iedereen anders natuurlijk.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:50

Cassidy schreef:
SaBiNa_S schreef:
dan neemt ze een paracetemol ? :)

Lieverd, dat helpt bij hele erge migraine niet....

Bij heel erge maandstonden ook niet...helaas

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 11:50

Ja daar had ik even niet zoveel bij stilgestaan. Ik ben een harde, pil erin en gaan, buikkramp of niet. Maar iedereen is anders en kan het anders beleven. Vind het toch jammer.. Wij zijn bv op kerstavond nog afgereden om bij hun dochter haar verjaardag te kunnen zijn, voordat onze eigen visite komt. Dan voelt het gewoon l*llig..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:51

Maar stel die vriendin had gezegd ik heb een bloedhekel aan kinderverjaardagen wat had je er dan van gevonden?
Is naar een verjaardag gaan echt zo belangrijk?

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:52

Ik weet niet of dat bij meerdere mensen het geval is, of dat ze het nog nooit hebben geprobeerd, maar als ik ziek/zwak/misselijk ben, doen ik 'gewoon mijn ding', Als ik ziekjes op de bank ga liggen, wordt het bij mij alleen maar erger, dan wanneer ik bij wijze van spreken 's ochtends 5 peren eet en gewoon naar school ga..
Dan voel ik me binnen 2 dagen weer helemaal fit. Terwijl dat met bankhangen zó een week kan duren.

Maar even uitnodigen voor volgende week, misschien is de menstruatie dan over en kan ze wel komen?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 11:52

Die vraag is al gesteld. Het antwoord is nee ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:54

LCharlotte schreef:
Ja daar had ik even niet zoveel bij stilgestaan. Ik ben een harde, pil erin en gaan, buikkramp of niet. Maar iedereen is anders en kan het anders beleven. Vind het toch jammer.. Wij zijn bv op kerstavond nog afgereden om bij hun dochter haar verjaardag te kunnen zijn, voordat onze eigen visite komt. Dan voelt het gewoon l*llig..

Als jij dit soort dingen doet, dan doe je dat omdat je dat zelf wilt. In mijn ogen mag je geen eisen stellen of vergelijkbare dingen terugverwachten.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 11:54

moelly schreef:
Ik weet niet of dat bij meerdere mensen het geval is, of dat ze het nog nooit hebben geprobeerd, maar als ik ziek/zwak/misselijk ben, doen ik 'gewoon mijn ding', Als ik ziekjes op de bank ga liggen, wordt het bij mij alleen maar erger, dan wanneer ik bij wijze van spreken 's ochtends 5 peren eet en gewoon naar school ga..
Dan voel ik me binnen 2 dagen weer helemaal fit. Terwijl dat met bankhangen zó een week kan duren.

Maar even uitnodigen voor volgende week, misschien is de menstruatie dan over en kan ze wel komen?

Heb ik ook. Was met mijn tweede zwangerschap heel misselijk, ging dus juist tm. week 37 3x per week sporten, dan voelde ik me ook veel beter. Als ik thuis was blijven hangen had ik me alleen maar ellendiger gevoeld.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:55

Ik denk eerder dat ze uit schaamte niet komen omdat er geen geld voor benzine en een cadeautje is en dat durft niet iedereen te zeggen.

Persoonlijk zou ik nooit (of niet snel eigenlijk) naar de verjaardag van het kind van een ander gaan op mijn zeer schaarse vrije dag. Familie vind ik nog wat anders, maar als je al zo krap in de tijd zit, dan laat ik zondagmiddagverjaardagen van kennissen sowieso achterwege. Die tijd heb ik voor mezelf nodig en dat vind ik altijd zo'n deuk op je vrije dag geven. Dan kun je nooit aan één stuk even flink iets aanpakken. Nee, de zondagmiddagverjaardagen vind ik waardeloos, maar dat zeg ik altijd eerlijk. :)

Edit - Waarom willen anderen per se dat diegene voor volgende week wordt uitgenodigd? :roll: Het is voor de moeder misschien belangrijk dat er oog voor het verjaren voor het eigen kind is, maar dat kun je toch niet van een ander verwachten?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 11:55

Cassidy schreef:
LCharlotte schreef:

Als jij dit soort dingen doet, dan doe je dat omdat je dat zelf wilt. In mijn ogen mag je geen eisen stellen of vergelijkbare dingen terugverwachten.

Zeker.. daarom zei ik ook dat ik zo ben, dan sta je er soms niet bij stil dat anderen er anders mee omgaan.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:03

LCharlotte schreef:
Laura82 schreef:
Dus je kan je alleen heel beroerd voelen als je koorts hebt??

Nee dat is een verkeerd getrokken conclusie nav mijn post. Ik sprak over mijzelf, ik zou alleen wegblijven als ik koorts of iets in die trend had.

Maar jij trekt ook direct de conclusie dat het een slap excuus is....

Ik moet ook eerlijk zeggen, of je nou een harde bent of niet, dat ik een verjaardag van een 2-jarige nou niet zo heel belangrijk vind. Het kind merkt er echt niets van of iemand er wel of niet is, die heeft er echt niet een minder leuke verjaardag om. Vind ik toch wat anders dan bijvoorbeeld een bruiloft oid.

edit: wat hebben jij en je dochter eraan als iemand hondsberoerd op verjaardag zit?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:05

Laura82 schreef:
Ik moet ook eerlijk zeggen, of je nou een harde bent of niet, dat ik een verjaardag van een 2-jarige nou niet zo heel belangrijk vind. Het kind merkt er echt niets van of iemand er wel of niet is, die heeft er echt niet een minder leuke verjaardag om. Vind ik toch wat anders dan bijvoorbeeld een bruiloft oid.

Dat probeerde ik ook al aan te geven. Ik zou het belangrijker vinden om die zondag dan beter te worden, zodat ik maandag weer gewoon kan werken. De verjaardag is belangrijk voor de ouders, maar verder is het toch ook niet boeiend dat er een kind van een kennis 2 wordt.

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:11

Daar heb ik ook een hekel aan. Ik had laatst met een vriendin afgesproken om naar mijn paardje te gaan.
Toen belde ze me op: Mijn rijbroek zit in de was, dus ik kan niet mee.
Woow.. Je kunt ook wel 1 van mij lenen, maar nee, ze wou alleen in haar eigen rijbroek, maar die zat in de was.
Achteraf had ze dus met een andere vriendin van haar afgesproken om naar de stad te gaan, naar de AH enz. Voel je lekker stoer bitch!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:13

@Linndatbenik: Wat zie jij als verschil tussen een slap excuus en een leugen?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:16

als het voor hen belangrijk zou zijn (de verjaardag) dan zouden ze zelf wel voorstellen "ik kan nu niet komen helaas, is het goed als we volgende week langskomen :) ?"
Als ze dat zelf al niet voorstellen, dan willen ze dus gewoon niet komen, om welke reden dan ook.

Ik kan vaak ook niet op verjaardagen komen, tenzij ze in het weekend zijn, mensen weten dat ook wel van mij (ik werk bijna 50uur per week).
Maar ik laat dat dan van tevoren weten, bel nog even op de dag zelf met de jarige (of in het geval van mijn neefje die laatst 2 werd stuur ik een leuke kaart) en plan van tevoren een nieuwe afspraak.
Dan is het toch geen probleem als je niet langskomt.

Ik ga trouwens als ik hoofdpijn heb niet graag weg, maar houd niet van medicijnen slikken tenzij het echt niet anders gaat.
Oftewel; ik ga thuis in het donker liggen en ga uitzieken.
Ik ga dus niet medicijnen slikken "voor" een ander.

Linndatbenik: "voel je lekker stoer bitch" ?!?!
Ehh... je zou mijn vriendin niet meer zijn als ik dat zou lezen en jij waardeert de vriendschap blijkbaar ook niet als je zoiets zegt. Wat zij deed was niet goed, maar om daar nou meteen zo fel op te reageren?

edit: ik wordt wel helemaal gek van een stagiair die ik heb en die altijd slappe excuses heeft, vreselijk!
Als je werkt wordt er verantwoordelijkheid van je verwacht en die moet je gewoon nemen, dan kun je niet telkens met smoesjes aan komen zetten, als je dat in het werkveld straks doet wordt je vanzelf ontslagen ;)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:28

Als het echt om slappe excuses gaat heb ik daar overigens zelf ook een hekel aan hoor :) Alleen vind ik de OP daar niet zo'n goed voorbeeld van ;)

Zo is er een collega die nooit vind dat iets zijn schuld is, hij heeft dan altijd een slap excuus. Als iets is gevallen komt dat doordat het glad was (en dan heb je het over medische hulpmiddelen, die nou niet direct goedkoop zijn), als er een incident gebeurt weet hij het altijd zo te draaien dat het niet door hem kwam, dan heeft iemand hem afgeleid of verkeerd geinstrueerd....Dat vind ik nou irritant....

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:10

Of het nou een beetje een smoes is of niet, respecteer gewoon dat zij redenen heeft om niet langs te komen...
Het is aan haar om te verzinnen of het wel of niet netjes is om een vriendin af te wimpelen met een smoes, als dat het was.
Iets afzeggen is niet leuk, ook voor haar niet. Misschien zie jij wel geen problemen in het vertellen van de eventuele waarheid maar zit zij er wel erg mee omhoog, omdat ze bang is voor de reacties die ze ooit van anderen misschien heeft gehad? ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:15

ts allereerst gefeliciteerd met je dochter

Orchid schreef:
Of het nou een beetje een smoes is of niet, respecteer gewoon dat zij redenen heeft om niet langs te komen...

juist!
ik zeg ook gewoon af als ik echt geen zin heb

want wat heeft iemand eraan als ik daar met een chagerijnig porum ga zitten? omdat ik niet in m'n hum ben?
nee hoor, een verjaardag is geen verplichting.En diegene die dat wel zou stellen bij mij heeft dan een slechte aan mij want dan kom ik gewoon helemaal niet meer
Dus waarom er nou meteen geroepen moet worden over slappe excuses enz....
iedereen is vrij in z'n keuze's
Ben je het er niet mee eens? zeg het haar gewoon en als het je dwars zit dat jij wel geweest bent, dan ga je toch niet meer ;)
is dat probleem ook opgelost :D