hart gebroken, te erg gekwetst? wat denken jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:37

evaac schreef:
@Menino: dat verwacht ik zeker niet. IK heb haar nu al 2jaar niet meer gesproken, maar het blijft in mn geheugen als de dag van gister.
En de dromen worden soms wat minder, maar ook erger. Denk aan: vaak snachts huilend wakker worden en bijna elke nacht over haar dromen
en minder: dan droom ik 1x per maand ofzo over haar.
Maar ik hoef ook niet meer persé contact met haar.. Als ik maar verder kan, overdag enzo denk ik niet aan haar, maar s'nachts word ik er weer aan herrinerd..

@zorro:
Ze belde me in de vakanties op om te vragen hoe t met me ging.
Ik spreek haar nu al bijna 2 jaar niet meer. Dus haar respecteren met dat ze vind dat we afstand moesten hebben is zo.
Maar waarom blijven die dromen dan telkens terugkeren?

probeer dankbaar te zijn, dat ze je geholpen heeft. Ipv verdrietig dat ze je nu niet meer kunt helpen!. Dat is normaal, en je moet verder... Zoals je zelf zegt.

Ga hulp zoeken, en leer te begrijpen waarom dit zoveel met je doet (na 2 jaar nog huilen wakker worden omdat je een poos intensief contact hebt gehad met een docent. Is niet echt ' normaal ' namelijk :) ) . En leer het gevoel ook een plekje te geven. Wsl gaat het veel dieper, dan wij van achter ons bokt schermpje in kunnen schatten. Want volgens mij zit er hier heel veel achter.... :j !

Maargoed, nogmaals, tot die tijd: Probeer het positieve er van in te zien; dat je zo'n tijd heel veel steun aan iemand hebt gehad. Dat moet je zeker niet vergeten! Maar, probeer niet in het ' verlies ' ervan te blijven hangen.
:(:) Succes!

Rosie

Re: hart gebroken, te erg gekwetst? wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:41

Positieve overdracht. De dingen die je bij je ouders hebt gemist in het verleden projecteer je nu op haar. Kan als verliefdheid voelen maar dat is het absoluut niet. Denk dat je er beter met een psycholoog oid over kan praten.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:41

Ik kan me voorstellen dat het vervelend word als je dagelijks aan iets (of iemand) moet denken. hulp zoeken lijkt me een goed idee; je kunt voor informatie ook naar de decaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:42

evaac schreef:
de huisarts geen succes..
ze hebben zwijgplicht maar toen ik de pil ging vragen wisten mn ouders het 2 dagen later al..
zal eens op internet zoeken! bedankt!

heeft te maken met je ziekte kosten verzekering. Dat is de pest... (ik spreek uit ervaring...! :P )
Je ouders zullen er wsl wel achter komen. Maar probeer je af te vragen, of dat echt zo erg is (ken je situatie niet natuurlijk) en of je er niet veel meer aanhebt, als je het wel gewoon doet. En daarnaast, kunnen ze je ook helpen bij je thuissituatie als die echt zo ernstig is en ze er niet achter mogen komen, maar jij wel echt de hulp nodig hebt. Denk aan begeleid kamers wonen bv. waardoor je wel de hulp die je nodig hebt kunt krijgen, en het thuis niet kan escaleren.
Maar dat is wel best drastisch, en ik kan totaal niet uit je bericht op maken hoe erg je (thuis)situatie is ! Maar mss is het goed om te weten :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-01-12 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:44

Ts: kennelijk heeft die lerares iets voor je betekend waar je nu weer behoefte aan hebt. In gesprekken met een psycholoog ( bij voorkeur een psycholoog die doorgeleerd heeft voor psychotherapeut) kun je uitzoeken wát die behoefte precies is, en kun je kijken hoe jij er in je leven voor kunt zorgen dat je die behoefte een beetje kunt vervullen ( dan wel verdriet kunt hebben over dingen die je gemist hebt ( stabiel thuis) en misschien nooit zult krijgen, zodat je weer verder kunt nadat je dat verwerkt hebt).

Zodra jij je lekkerder in je vel gaat voelen, een stabiel steunend netwerk hebt weten te creeren, met 1 of meer echte vertrouwenspersonen, zul je merken dat de dromen over die lerares minder gaan worden.
En omdat het creeren van deze dingen niet voor iedereen vanzelf gaat ( en mn als je een wat mindere veilige basis heb, is dit gewoon móeilijk) , is het zoeken van professionele hulp daarbij ( psychotherapie) helemaal zo gek nog niet

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 20:48

Ik snap dat het niet normaal is dat je na 2jaar huilend wakker wordt..
Tuurlijk, er is in het verleden vanalles gebeurt, maar ik weet niet of dat hier invloefd op heeft.. maarja, dat zal onbewust vast wel zo zijn..

@menimo: thuissituatie: pa altijd thuis, hoofdpijnaanvallen, beschadigde rugwervels door foute operatie, heeft nu weer n hernia maar ze kunnen/willen er niks aan doen, ma: hartstilstand gehad, mag niet heel veel, altijd chagrijnig. laten beide niet merken dat ze gevoel/emoties hebben. Ik heb vroeger bijna in een inrichting gezeten omdat ze me zat waren. ik ben toen weg gelopen naar n vriendin, moest wat..

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 20:51

@raigr: bedankt voor de tips, een stabiel persoon heb ik dus nodig, en dan daar regelmatig mee praten enzo?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:53

Dat ze van de pil weten heeft echt niets met je huisarts te maken, is voor de verzekering namelijk. Jij valt onder de verzekering van je ouders. Dus ja, zij kunnen een brief krijgen (afhankelijk van type betalingsmethode) wat er gegeven is aan medicatie.
Jij kan op een veilige manier naar je huisarts om te vragen wat je hier mee aan moet.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 20:54

@vuurneon: nee de huisarts had ze ''even gebeld'' om door te geven zodat ze het wel wisten..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:56

Van wie heb je dat? Je ouders of heeft de huisarts dat zelf bevestigd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:58

Dus eigenlijk is zij een plaatsvervangende moeder voor je, het gevoel om nu iemand te hebben die er voor je is, wat je eigenlijk van je moeder zou willen hebben....dat kan kwetsen als het wegvalt, dan kom je in een rouwproces.

Ik denk dat het tijd wordt dat je deze problemen in je zelf gaat aanpakken, want jij moet je jeugd gaan verwerken en accepteren dat je er nu eigenlijk alleen voor staat en leren omgaan met weinig steun, dus stabiliteit zelf ontwikkelen, die heb je duidelijk te weinig gehad in je vroege jeugd.

Gaat moeilijk worden, maar is niet onmogelijk...je moet alleen nog een stuk ontwikkeling doormaken die mensen van jouw leeftijd al heel lang achter de rug hebben.

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:03

Dat is raar, en gaat tegen beroepsgeheimen in. Neemt niet weg dat je het toch niet kunt verbergen voor je ouders, mocht je echt professionele hulp (of de pil...) gaan krijgen. Vanwege de verzekering (heb zelf een poosje in dergelijk traject gezeten... en het kan gewoon echt niet. )

Maargoed, je kunt de huisartsenpraktijk bellen en zeggen dat je bij een andere huisarts wil? Ik mag iig altijd kiezen als ik de praktijk bel. Weet niet eens bij welke ik officieel onder ' vaste ' behandeling zit! Dat kan wel vrijblijvend zonder dat je ouders er achter komen! Je kunt het aan je huisarts voorleggen, en wellicht kan die de opties die er wel zijn met je op een rijtje zetten. Ik denk dat dat heel verstandig is :j !

Als ze jouw ouders bellen, hebben ze hun beroepsgeheim geschonden. En in principe kun je ze daarvoor voor de tuchtcommissie slepen. Als het goed is, gebeurt dat echt niet zo snel een 2e keer meer! En als het wel gebeurt, sta jij wel in je recht! Maar iig, denk ik wel dat het verstandig is om er met iemand over te praten. En absoluut niet ' zomaar ' een persoon in je omgeving. Want dan is de kans groot dat hetzelfde gebeurt, als nu met die leerkracht gebeurt. Als die persoon het even niet zo goed kan handelen.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 21:08

@vuurneon, dat heb ik gevraagd bij de huisarts, was er daarna weer voor wat anders, en toen zei ze dat..

@russel, ik heb het punt van stabiliteit niet gehad, en daardoor ook niet ontwikkeld om mezelf staande te houden. Maar volgens anderen kom ik op andere punten veel volwassener over..

@menimo: ik zit bij n huisarts waar er 3 zitten, maar 1tje doet geen moer en de ander is een enge man.. ik heb de laatste tijd wat tegen mannen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:11

Oei, dan kun je de arts de volgende keer er wel voor aanklagen. Dus als je wel voor een gesprek gaat dat je het duidelijk aangeeft dat als zij het doorgeeft jij ook stappen onderneemt. Of een andere arts opzoeken.
Maar je hebt echt hulp nodig, psychologische hulp.
Optie 2, vertrouwenspersoon bij school aan de jas trekken? School kan namelijk ook een psycholoog in dienst hebben namelijk. Dus daar kun je naar informeren.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 21:13

heb ooit een schoolvertrouwenspersoon gesproken.. dat mens was meer geïntereseerd in haar uiterlijk dan in mij.. slechte ervaringen mee dus..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:14

En omdat de één zo is, is de ander zo ook?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:15

En er zit geen andere nu?
Als jij meer stabiliteit wilt krijgen zul je over bepaalde dingen heen moeten stappen en zelf dingen gaan opeisen waar je recht op hebt. Je hebt recht op hulp, ga er dan achteraan om het ook te krijgen.
Misschien samen met een vriendin naar de dokter of vertrouwenspersoon?

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 21:16

@tieneke : nee tuurlijk, dat is waar. maar ik heb wel een twijfel daardoor..

@Vuurneon, een vriendin is wel n idee.. maar dan moet ik die eerst in vertrouwen nemen..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:17

Sja, dan kan je op den duur geen enkel mens meer vertrouwen. Je hebt haar ook vertrouwd destijds en je zal ook vast leerkrachten hebben gehad waar je minder goede ervaringen mee hebt gehad daarvoor.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 21:20

ik kon over t algemeen wel aardig opschieten met de leerkrachten.. deed altijd braaf wat ze zeiden, dus niet echt problemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:21

evaac schreef:
@vuurneon, dat heb ik gevraagd bij de huisarts, was er daarna weer voor wat anders, en toen zei ze dat..

@russel, ik heb het punt van stabiliteit niet gehad, en daardoor ook niet ontwikkeld om mezelf staande te houden. Maar volgens anderen kom ik op andere punten veel volwassener over..

@menimo: ik zit bij n huisarts waar er 3 zitten, maar 1tje doet geen moer en de ander is een enge man.. ik heb de laatste tijd wat tegen mannen...

Dat je volwassen overkomt klopt wsl wel! Omdat je jezelf altijd hebt moeten redden.. Terwijl je leeftijdsgenoten altijd op hun ouders terug hebben kunnen vallen.
Maar emotioneel gezien, loop je daardoor juist wat achter :) ! Omdat je daar niet zelf om gevraagd hebt, en je nooit vervuld bent in je behoeftes, ben je daar een beetje in ' blijven hangen' .

Iemand op school benaderen is ook een optie, maar dan zou ik wel het hele verhaal van de OP er bij vermelden, anders bestaat er een kans dat die persoon dezelfde rol als die leerkracht op zich gaat nemen!

En wbt de HA. Bedenk wel dat die man er is om je te helpen. Het kan nog zo'n onaangename man zijn, en dat zal de stap wsl nog een stuk groter maken (ik ben zelf echt een enorme schijtluis als het gaat om HA. Dus ik zit hier echt makkelijk te praten :)) ) Maar, hij is wsl wel een van de weinige mensen die je de juiste opties kan geven. Als het goed is, hoef je hem maar een keer te zien en dan weet je wel welke stappen je verder kunt ondernemen. En ik weet zeker dat dat je onwijs gaat helpen :j ! Want ik denk dat je op veel meer punten in je leven hier tegen aan gaat lopen!

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 21:23

OP?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:23

openingspost :)

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 21:26

o haha, kon al niks bedenken :p
t is wel een idee.. n goed idee...
t zal zwaar zijn.. en eng, en moeilijk. Maar t is wel iets wat nodig is..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:49

MW => LZP