vriend wil altijd alles betalen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: vriend wil altijd alles betalen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:17

Hebben we een keer een 'echte' ouderwetse vent, wordt hij gelijk als loverboy bestempeld :=

Loverboys overladen meestal de (jonge) meisjes met bergen kado's en extra'atjes. Gewoon eten, drinken en treinkaartjes betalen zie ik weinig engs in, hoor :=

Hoe oud is je vriend, ts?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:20

Bij mij totaal niet de loverboys belletjes, zijn vooral dingen die je samen doet. Ik vind het wel lief :j

Als je alleen maar dure cadeaus krijgt zou ik het ook verdacht vinden.

Mijn vent is ook gewoon hoffelijk, hij vindt het echt fijn om te doen. Ik vind het weer fijn om weer om hem te denken door af en toe wat goede gezichscreme oid te kopen als verrassing :)
Weet je wat ik echt fijn vindt? Als ik zijn was heb gedaan en hij weer in die fijne schone kleren loopt :D
Ja, ik ben huiselijk haha en emancipatie is niet helemaal doorgevoerd :P al zie je mij alleen achter het fornuis om schoon te maken... Ik haat koken.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 03:23

Ik zou er nogmaals goed over gaan praten als je er echt mee zit :j Als je je er echt niet fijn bij voelt zal hij toch een beetje moeten toegeven ;) :)
Mijn vriend en ik delen vrijwel alle kosten, alhoewel hij soms sneaky alsnog meer betaald en dan mag ik hem weer niet terugbetalen! :P Maar dat komt dan wel weer een andere keer :) ..

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 07:08

Mijn vriend deed dit eerst ook. Hij vond het meer dan logisch, want hij had een vaste baan en ik studeerde nog.
Ik heb het met hem besproken, en we zijn tot een middenweg gekomen.
Ik betaal weleens, maar over het algemeen iets minder (ik 1/3e, hij 2/3e) omdat hij gewoon meer geld heeft om te spenderen. Zo voel ik me minder schuldig. :) Natuurlijk wil ik liever de helft betalen, maar dat zit er niet in. Zoveel geld heb ik nou eenmaal niet.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:15

Vind het eigenlijk wel heel lief :) maar hem gewoon voor zijn door sneller zijn met te betalen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:19

Ik ben geschokt door de reacties die vinden dat het maar zo moet!

Kom op, waar is jullie gevoel van eigenwaarde? Je wil toch niet onderhouden worden door een kerel?!
Het is leuk om elkaar ergens mee te verrassen, iets voor elkaar over te hebben enz. Maar dat moet wel van 2 kanten komen. Wat een ouderwetse gedachte! Vrouwen kunnen zich tegenwoordig heel goed zelf redden.
Daarnaast loop je kans dat het altijd weer op je 'terug geworpen' wordt. Als in 'Ja maar ik heb toch altijd alles ook voor jou betaald?' en mensen iets gaan terug verwachten voor al hetgeen dat ze jou (ongevraagd) gegeven hebben. Of -nog erger- dat je in de toekomst van hem afhankelijk wordt!
Stel dat dit door blijft gaan, jij hoeft in de toekomst niet te werken, omdat hij immers genoeg verdient? Kun jij best de huisvrouw uit gaan hangen, leuk joh! ;) En op dat moment heb je natuurlijk helemaal geen eigen geld meer omdat hij alles binnen brengt. Moet je hem voor ieder doosje lucifers dat je wilt kopen, nog om geld gaan vragen. Laat staan dat je iets voor jezelf wilt!

De optie van loverboy was niet bij me op gekomen, toch vind ik dat niet zo'n hele rare gedachte hoor! Het gebeurt!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:24

Hier nog iemand met dat probleem en neen, het is geen loverboy :') Hij wil altijd alles betalen en hoe zeer ik ook zeg "schatje ik werk óók laat mij maar betalen" hij schud dan gewoon resoluut van "nee" en betaald :')
Ik moet me verdorie flink haasten om een keer de drank te betalen :')

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:32

Mijn vriend betaald eigenlijk ook altijd, maar zorg dat ik soms gewoon wat terug doe en dan wel voordat hij het zelf had kunnen bedenken. Zo ben ik gisteren even met zn auto door de wasstraat gegaan. Of een nieuwe agenda voor hem gekocht, of uhh nieuwe shampoo. Dan maakt het voor mijn veel minder uit als hij de boodschappen betaald de bezine of de drank.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:34

Het is trouwens 'hij betaalt.' Met een t. Maar dat terzijde. ;)

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:40

hahaha ik heb een vriend die het liefst alles betaald.. In tussen 8 jaar samen we wonen bijna 2 jaar samen en het is geen loverboy....Hmmm heb ik het toch goed gedaan ;)

maar ik geef hem regelmatig iets leuks terug en nu we samenwonen hebben we gewoon een gezamenlijke rekening dus zijn geld is mijn geld en andersom

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:46

sflj schreef:

Kom op, waar is jullie gevoel van eigenwaarde? Je wil toch niet onderhouden worden door een kerel?!

Exact!
Mijn berichtje op de vorige pagina was uiteraard ook een grapje.

Ik ben heel snel weer weg bij een kerel die alles betaalt voor me, vreselijk, net als de deur voor je open houden en je jas aannemen. Ik ben volwassen en zelfstandig, ik wens niet dat er voor me betaald wordt.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:46

En moet je dan elkaar ook steeds toestemming vragen, als je iets wil kopen, Superizzo?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:41

Mijn vriend is ook heel zo opgevoed. Als we uit eten gaan betaalt hij, en ook voor een avondje uit mag ik de
portemonnee niet trekken. Discussies over gehad, maar hij vindt dat het zo hoort. Ouderwetse instelling, in
mijn ogen hoeft dat lang niet altijd rinkelende alarmbelletjes op te leveren. Zo'n onzin dat het dan maar meteen
een loverboy moet zijn...

Ik betaal gewoon weer andere dingen :).

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:44

sflj schreef:
En moet je dan elkaar ook steeds toestemming vragen, als je iets wil kopen, Superizzo?

Nee vragen is een groot woord maar we bespreken wel grote uitgaven.
Maar voor de rest kopen we wat we willen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:47

Siets schreef:
Mijn vriend is ook heel zo opgevoed. Als we uit eten gaan betaalt hij, en ook voor een avondje uit mag ik de
portemonnee niet trekken. Discussies over gehad, maar hij vindt dat het zo hoort. Ouderwetse instelling, in
mijn ogen hoeft dat lang niet altijd rinkelende alarmbelletjes op te leveren. Zo'n onzin dat het dan maar meteen
een loverboy moet zijn...

Ik betaal gewoon weer andere dingen :).

Helemaal mee eens!

Zij is net 16 als ik het goed heb. Dan vind ik niet meer dan normaal dat de jongen betaald. Hebben ze bij mij altijd gedaan en nee, daar zat geen enkele loverboy bij, wel goed opgevoede jongens.

Als je eenmaal een relatie hebt is het een kwestie (in ons geval dan ;) ) wat van jou is, is van mij en andersom. Hij verdient meer, dus betaalt ook meer. MKaar net zoals het uitkomt, betaal ik ook. Het komt dan uit één en hetzelfde potje uiteindelijk ;)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:13

Tja, aan de ene kant wel heel lief maar ik zou me dr erg ongemakkelijk bij voelen als mijn vriend alles betaalt. ' Gelukkig' is die van mij niet zo.. ' gentleman' en 'hoffelijk' komt niet in zijn woordenboek voor. (maar ik hou wel van m hoor :)) )

Dat hij gelijk een loverboy zou zijn vind ik zwaar overdreven trouwens.. sommige jongens hebben nog een wat ouderwetsere instelling. :j
Maar TS, het is duidelijk dat je vriend dit graag voor je doet. Geen reden voor jou dus om je bezwaard te voelen. Helemaal niet als je al een paar keer aangegeven hebt ook best willen betalen.. :)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:17

Nou! Ideaal toch :D ?!

HAha nee hoor... Geef hem anders een keer een mooi cadeau terug :) ?!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:18

zag dit topic en dacht moet even reageren :P

het ken ook andersom he vrouwen die altijd alles voor hun vriendjes moeten betalen :P
ik betaal over het algemeen altijd alle dingen

als en vriend b.v keer wil betalen denk ik hallo heb zelf geld omdat ik dat niet gewend ben

dus tja zijn niet altijd de mannen die betalen voor de vrouwen maar ook zat vrouwen die voor de mannen betalen :P

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:20

Mijn vriend betaald ook alles :')

Maar ik doe wellis trakteren of een etentje of bios ook leuk :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:26

sflj schreef:

Het is leuk om elkaar ergens mee te verrassen, iets voor elkaar over te hebben enz. Maar dat moet wel van 2 kanten komen. Wat een ouderwetse gedachte! Vrouwen kunnen zich tegenwoordig heel goed zelf redden.

Wat een onzin zeg! Als je vriend per se alles wil betalen en geen gehoor geeft aan jouw verzoeken om dat niet te doen, tja.
In veel gevallen is de vrouw trouwens jonger dan de man, wat er vaak toe leidt dat de man al werkt en de vrouw nog studeert bijvoorbeeld. Of dat de man een bijbaantje heeft dat meer verdient dan de vrouw. Tja dan vind ik het logisch dat je dan ook wat meer betaalt (als man zijnde), is toch eerlijk?
Ik weet dat ik later oofdkostwinner wordt (niet uit de hoogte ofzo, maar ik ga straks afstuderen aan de TU Delft en hij is dan buscauffeur O:) ), dus dan wordt het allemaal weer rechtgetrokken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:34

Hier ook zo'n één _O- Heb het net wat anders opgelost. Heb met stappen vaak een broek zonder zakken aan. Niet handig, een tasje is vaak ook niet je van het. Voordat we gingen stappen heb ik geld in zijn portomonee gedaan (die was leeg :+ ) en hem verteld dat ik die avond betaalde. Sinds dien wisselen we het gewoon wat af.

Hij neemt me nog wel eens mee uit eten of neemt bloemen ofzo mee hoor. Komt ook wel voor me op en is verder érg lief. Voor mij ideaal ;)

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 13:38

hahaha om eventjes het loverboy-verhaal uit de lucht te halen.
Ik ken mijn vriend al sinds de basisschooltijd, ondertussen dus al heel wat jaartjes.
En hij is echt absoluut het tegenovergestelde van een loverboy-type hahaha!!
En ben voordat we een relatie kregen al heel wat jaartjes goed bevriend met hem geweest en hij was altijd degene die voor me klaar stond, of me troostte of hielp als ik ergens mee zat, we hebben dezelfde vriendengroep, spelen samen in 2 bands enz.
hij was juist altijd degene die nooit op iemand viel, en nooit iemand leuk vond hahaha
In zoverre zelfs dat ze grapjes begonnen te maken of hij gay was, enz. :Y)
Pas toen het na een lange relatie met mijn ex uitging zag ik eigenlijk pas in wat voor leuke jongen hij eigenlijk was,
terwijl hij me ondertussen al die tijd al leuk vond :o
Denk dat ik hem ondertussen dus wel door en door ken hahaha :D
En kan me eigenlijk ook echt geen lievere jongen dan hem voorstellen...

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:45

Mijn virned betaald ook alles voor me.
Al 1 jaar en 9 maanden.
Ik koop ook dingen voor hem, maar mijn kast staat ondertussen vol met schoenen en met shirtjes en broeken.
En hij heeft ook veel dingen voor me paardjes gekocht enzo.
Soms vind ik het niet fijn dat hij zoveel koopt, ik vraag nergens om en zeg ook vaak nee..
maarja, dan koopt hij het toch

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:53

Vrouwen...... Wat kunnen jullie zeuren....

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:59

Mijn vriend betaald na 12 jaar samen zijn ook veel voor me. Denk aan weekendjes weg of een videocamera (dus niet echt goedkoop allemaal...). Andersom geef ik hem ook vaak spullen waarvan ik weet dat hij die graag wilt. Kun je ook niet zoiets doen? Het hoeven natuurlijk geen dure dingen te zijn. Ik denk dat hij dat vast zal waarderen.