Nintendo DS voor meisje van 4 jaar??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Nintendo DS voor meisje van 4 jaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:15

Kan leuk zijn, mits je het idd aan banden houdt. Voor de rest van de tijd kan je er zelf spelletjes op doen :D Er zijn genoeg leuke spelletjes voor volwassenen, hihi :)

Oh en er zijn ook veel spelletjes te koop waar ze nog wat van leren, met letters en cijfers enzo.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:19

Ik heb geen mening over de vraag, maar op sommige spellen staat al 3+

En als je nu een ds koopt, moet je de 3ds nemen omdat de spellen van nu al niet meer op de dsi kunnen!!
Dus met mijn dsi kan ik niks meer en van die 3ds word ik helemaal dizzie in m'n hoofd :\

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:21

Ik heb een zusje die kreeg ook iets er na haar ds wij hadden geen last van het weinig buiten spelen enz omdat mijn ouders daar afspreken over maakte, maar als het niet lukte ging ze als een gek rammen op dat scherm enz dus ik zou nog even wachten tot dat ze iets ouder is.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:22

xNK schreef:

En als je nu een ds koopt, moet je de 3ds nemen omdat de spellen van nu al niet meer op de dsi kunnen!!
Dus met mijn dsi kan ik niks meer en van die 3ds word ik helemaal dizzie in m'n hoofd :\

heb een DS lite en daar kan je nog wel de meeste spellen op spelen alleen op de dsi kan geen edge kart

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:09

Een kind van 4 met een DS?

Jeetje, wat beginnen ze ontzettend jong.
Die kinderen horen buiten te spelen, in de speeltuin met vriendinnetjes..

Niet naar op zon stom schermpje tikken.. En dan vinden ze het raar dat er zo weinig kinderen buiten komen.. :+
Dat zal wel als heel veel kinderen zo jong al computerspellen krijgen.. :n

Ik zou iets leuk van speelgoed geven, ik zou NOOIT aan zo'n jong kind een DS of ander computerspel geven..
Die vermaken zich maar op andere, betere manieren.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:14

_Nancy schreef:
Een kind van 4 met een DS?

Jeetje, wat beginnen ze ontzettend jong.
Die kinderen horen buiten te spelen, in de speeltuin met vriendinnetjes..

Niet naar op zon stom schermpje tikken.. En dan vinden ze het raar dat er zo weinig kinderen buiten komen.. :+
Dat zal wel als heel veel kinderen zo jong al computerspellen krijgen.. :n

Ik zou iets leuk van speelgoed geven, ik zou NOOIT aan zo'n jong kind een DS of ander computerspel geven..
Die vermaken zich maar op andere, betere manieren.

Lijkt me opzich een DS een beter idee dan buitenspelen in een vliegtuig :') , waait zo hard.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:18

mijn zoontje heeft de 3ds en heeft hiervoor een gewone ds en een dsi gehad.

Hij mag er van mij niet hele dagen op spelen maar wij rijden veel auto en dan vind ik het wel een uitkomst als we 2 uur in de auto zitten.

Ook toen we 4,5 uur moesten vliegen had hij hem bij zich maar heeft er de rest van de vankantie niet naar om gekeken.

Hij heeft de eerste gekregen toen hij 5 was. Ik vind er persoonlijk niks mis mee zolang hij er af en toe op speelt en niet hele dagen met dat ding zit.

En hij speelt net als ieder kind ook gewoon buiten.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:19

Sabinee__ schreef:
Lijkt me opzich een DS een beter idee dan buitenspelen in een vliegtuig :') , waait zo hard.

Haha, ja oke dat klopt :j

Maar geef dan zon boekje waarin hij woorden leert en leert tellen enzo..
Of andere kleurboekjes.

Straks als ze wat ouder is krijg je dat gezeur weer; 'Ze zit alleen maar achter de computer.. sjongejonge..'

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:20

Ik heb een kleuter die regelmatig op de telefoon angrybirds speelt: leuk, vrolijke, kleurtjes en er moet ook behoorlijk nagedacht worden. Als je een smartphone hebt is dat dus ook nog een idee ts.

Qua spelcomputers staat hier binnen heel vaak de kinect aan. Alleen in de tuin is hij met dit weer binnen een kwartier uitgespeeld en zo kan hij toch zijn energie even kwijt.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:51

Wow.
Ik ben 21, wil al een Gameboy oid al zo lang ik het me kan herinneren maar ik krijg er nog steeds geen.
En m'n werkcenten spaar ik ondertussen liever.

Wat is er mis met kleurboeken, spelletjes, stripboeken (= plaatjes kijken) als ze nog niet kunnen lezen of gewoon ... naar buiten kijken en dingen bijleren?
Of een audioboek?
Bovendien zal zo'n kind vast wel uitgeput zijn van de spanning en wat willen slapen, niet?
Als ik nu vlieg/ met de auto reis heb ik ook vanalles mee ... en ik doe er niets mee.

Trouwens, zo vroeg al lange tijden naar een schermpje staren is slecht voor haar oogjes.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:54

ik heb een zusje van 4 , en die speelt ook op de ds. weet hoe alles werk, je hebt ook spelletjes van dora enz

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:57

Je bent er als ouder ook zelf bij, ik zat al jong achter de computer en heb daar alleen maar van geleerd. Dat ene half uurtje op een dag doet t em echt niet. Gewoon zelf goed bijhouden.
Mijn neefje en nichtje mochten elke dag een half uur achter de computer of Nintendo. Werd keurig een timer ingesteld en daarna gingen ze weer buiten voetballen oid.
Een nintendo ds maakt kinderen niet lui of niet creatief. Dat ligt aan de ouders :)
En geloof mij voor de mede passagiers is het wel fijn om een kind in het vliegtuig te hebben die rustig aan het angrybirds spelen is :P en voor de ouders ook haha, ach voor die keer vliegen is het geen ramp. Anders staren ze wel naar de tv in het vliegtuig ;) en je kan moeilijk lekker in het gangpad de duplo neer leggen haha
Tijden veranderen, mee veranderen is niet altijd slecht.

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:04

Ik denk dat het geen kwaad kan, mits je bepaalde grenzen stelt! :j

Wat trouwens bij ons thuis erg goed geholpen heeft, is het aankondigen dat er zo'n ding komt! (in mijn geval was dit een tamagotchi, maar dat doet er vrij weinig toe) We mochten hem pas openmaken als we op de snelweg waren, wat een feest! ( :') ) Misschien is het wat om hem te geven zodra jullie in het vliegtuig zitten? :)

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:12

Het is zoals met alles, TE is nooit goed. Lees heel veel reacties van mensen die geen kinderen hebben zelf, en die ben ik toch geneigd minder serieus te nemen......Mijn zoontje is heel handig met de X-bos en de DS (net gekregen voor zijn 5e verjaardag), is goed voor de fijne motoriek.

Ik zou dus zeker de DS meenemen als we 12 uur moesten vliegen. Maar ik zou ook een kleurboek en potloden meenemen....

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:44

Wat ik persoonlijk voor een vakantie nog handiger vind is een Ipad. Film, leesboeken, spelletjes alles bij de hand. Eerder hadden we zo een portabel dvd speler. Je moet allemaal films meenemen en het is een boel gepruts met snoertjes e.d. Ipad batterijen gaan langer mee als die batterijen. Spelletjes zijn heel kindvriendelijk. Heb er een stevige beschermhoes om, waardoor hij tegen een stootje kan. Scherm kan ook flink wat hebben. Mijn dochter van 1 red zich zelf al met de Ipad. Bovendien is hij voor jezelf ook nog erg nuttig op vakantie. Internetten, foto's erop zetten, bezienswaardigheden opzoeken.

Wat hier veel gezegd word, kinderen horen buiten te spelen. Tuurlijk helemaal gelijk. Maar met lange reizen is het toch retehandig om zo iets bij de hand te hebben.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:42

ach, wij hadden vroeger zon zwart groene nintendo gameboy, hebben we t leuk mee gehad achterin de auto, naast de kleurboekjes en vakantieboekjes.. niks mis mee hoor;) Ik zou t gewoon doen, zon reis is niet niks. Geloof niet dat het heel slecht is, dat is nou eenmaal de wereld van nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:16

Ik werk in een speelgoedwinkel en voor die leeftijd raden wij de Nintendo af, wij verwijzen ze dan altijd door naar vTech. Dat doen wij omdat het simpelweg voor de meeste kinderen nog te moeilijk is. De leeftijd die op de spelletjes staan heeft niets te maken met de moeilijkheidsgraad maar met de mate van geweld. Dus 3+ houdt in dat er geen geweld in voorkomt en is op die manier geschikt voor alle leeftijden.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:36

Ik denk dat ik ouderwets ben met mijn mening :o Wat moet een kind zo jong met al die technische dingen? 12 uur is inderdaad lang, maar ga dan spelletjes met haar doen, geef een kleurboek of een puzzelboekje.

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:56

Mijn nichtje heeft een Mi2. Dat is net zoiets als een Nintendo DS maar dan een stuk goedkoper en de spelletjes zijn online te downloaden en via de computer op de spelcomputer te zetten. Daarnaast kan ze er ook foto's mee maken etcetera.
Ze speelt er best veel mee, maar daarnaast speelt ze ook heel vaak buiten.
Mijn nichtje was 5 en toen begon ze al te zeuren dat ze een Nintendo DS wou maar omdat me schoonzus ze eigenlijk nog veel te jong vindt voor zoiets, plus dat het toch best duur is heeft ze deze gekregen voor haar verjaardag.
Ze is nu btw 6 maar er staan ook spelletjes op die jongere kinderen ook kunnen doen. Daarnaast staat er ook lingo enzo op dus ik speel er ook nog wel eens op :D

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 22:56

heel fijn dat iedereen zijn mening geeft over of het verstandig is of niet opvoedkundig, maar dat was mijn vraag niet echt.
natuurlijk heb ik een koffer vol knutselspul bij me, dat vind ze super!
slapen in een vliegtuig doet ze niet - amper, we hebben al vaker lange reizen gemaakt

en ik weet zeker dat ze geen 10 uur naar dat scherm gaat staren...

ik vroeg me gewoon serieus af, of ze er iets aan hebben op die leeftijd
mede doordat ik 3+ op doosjes van spellen zag staan, was ik daar nieuwsgierig naar

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:23

Mijn nichtje van 4 speelt ook op haar DS :) Zolang je consequent blijft zodat ze niet heel de dag met hun gezicht in dat ding zitten kan het best denk ik :j Mijn zusje heeft er trouwens nog een te koop, mocht je interesse hebben. Een roze.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:42

xNK schreef:

Uhm mijn neefjes hebben ook een 3ds, maar dat 3d dat kan je gewoon uitzetten hoor ;)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:07

Mijn neefje heeft voor zijn 4e verjaardag een goedkope variant van de ds gekregen en hij kan er prima mee overweg. Hij speelt dora e.d. nog leerzaam ook. Ik zie het nut er wel van in iig.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 01:23

(teveel) 3d schijnt (zeker voor een jong) kind aardig schadelijk te zijn. Hersenontwikkeling enzo. :+ Sommige volwassenen kunnen er al niet tegen, kotsmisselijk komen ze uit de bioscoop :=

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 01:57

Tja het kan, maar volgend jaar..wattan? een ipad? :=
Ik vind het persoonlijk nog net iets te vroeg..