Ik moet nu een keuze maken, maar wat is de goede?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: Ik moet nu een keuze maken, maar wat is de goede?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:55

fred_kroket.. Als je vriendinnen bent feliciteer je elkaar gewoon.. dat is toch normaal:S Of verwacht je dan teveel..

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:05

als ze geen moeite en energie steken in jou, waarom zou jij dat dan wel voor hun doen?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:09

moelly schreef:
Nou, het punt is dat ze dan nooit zin hebben. Ik nodig ze wel elk jaar uit!

En dat noem jij beste vriendinnen?? Nee die zijn er voor elkaar!
Juist in vakantie kan je heel mooi een verjaardag vieren,hoef je de volgende dag niet vroeg op.

Dat van je rolstoel en hun reactie.... Ze sturen je kort gezegd gewoon weg,wil je dan wel met zulke mensen omgaan?

Vriendschap is net een trein met passagiers...bij sommige halte's stappen mensen uit en andere halte's stappen mensen in,sommige reizen heel lang mee,andere maar heel kort.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:14

Dav schreef:
moelly schreef:

En dat noem jij beste vriendinnen?? Nee die zijn er voor elkaar!
Juist in vakantie kan je heel mooi een verjaardag vieren,hoef je de volgende dag niet vroeg op.

Dat van je rolstoel en hun reactie.... Ze sturen je kort gezegd gewoon weg,wil je dan wel met zulke mensen omgaan?

Vriendschap is net een trein met passagiers...bij sommige halte's stappen mensen uit en andere halte's stappen mensen in,sommige reizen heel lang mee,andere maar heel kort.

mooi omschreven :j

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:17

Vriendschappen op de Middelbare school zijn altijd erg moeilijk. De ene keer 'hoor je erbij' en de andere keer word je 'uitgekotst'. Zeker in een groepje is dit vaak het geval, dan is die weer populair en de week erop ben jij het weer ;-). Ken het uit mijn jeugd (heel lang geleden :D).

Vriendinnen van het begin van de middelbare school zijn dan ook allemaal uit mijn leven, de draadjes waren gewoon te dun.

Dus meid, probeer niet teveel aan die 'vriendinnen' of dat groepje te hangen, en ga op zoek naar die ene leuke meid waar je echt een goede en gelijkwaardige vriendschap mee op kan bouwen.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:20

pinuts schreef:
fred_kroket.. Als je vriendinnen bent feliciteer je elkaar gewoon.. dat is toch normaal:S Of verwacht je dan teveel..

Ik vergeet mijn schoonzus door de kerstperikelen ook weleens te feliciteren... Die is ook met kerst jarig. Geen ramp maar wel vervelend natuurlijk!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:23

Komt me heel bekend voor TS. 1 ding vriendschap komt niet van 1 kant maar 2 kanten dus dumpen die handel. Heb ik ook gedaan en er is een last van je schouders af.

@Fred_Kroket, maar als je het er een week later over hebt toch wel? En soort van oh ja.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:26

verography schreef:
Komt me heel bekend voor TS. 1 ding vriendschap komt niet van 1 kant maar 2 kanten dus dumpen die handel. Heb ik ook gedaan en er is een last van je schouders af.

@Fred_Kroket, maar als je het er een week later over hebt toch wel? En soort van oh ja.

Ja tuurlijk, daarna bel ik haar wel of ik feliciteer haar met nieuwjaar. In ieder geval neemt ze het mij niet kwalijk dat ik het vergeten ben. Ze viert het zelf altijd met haar dochter die op 3 januari jarig is. Kijk ze kan wel gaan zitten balen dat je nooit wordt gefeliciteerd of je doet er zelf wat aan door je verjaardag in eigen hand te houden en een uitnodiging te sturen.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:30

Het klinkt idd alsof je niet meer welkom bent. Jammer dit. Ik weet het verhaal niet en ken je persoonlijk ook niet zo goed. Maar als dit bij mij zou gebeuren had ik allang een ander groepje vrienden opgezocht en ze alleen maar gefeliciteerd gezegd. Ik weet niet hoe ze verder tegen je doen?

Ik ben er heel simpel mee. Genoeg andere leuke mensen op de wereld die een beetje intresse in je steken.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:33

Ik zou er klaar mee zijn. Dit is geen echte vriendschap.
Je zou ze er best op aan kunnen spreken. Kijken wat ze zeggen.
En dan aangeven wat je wilt.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 18:34

@Fred_Kroket: Ja, ik probeer ook vaak in weekenden of vakanties leuke dingen te organiseren, maar daar hebben ze helaas geen baat bij.
Ik vind het toch vrij banketstaaf dat ik er vervolgens achter kom dat ze met zijn 3-en in de vakantie weg zijn geweest, zonder mij erbij te betrekken.
Ik zit hier ook niet te huilen in een hoekje, ik vroeg me gewoon af wat mede bokkers zouden doen in deze situatie.
Als ik erover begin te praten, wordt het gesprek vaak snel ongedraaid in iets anders.

Kijk, wat ik ook al in mijn OP heb verteld: Mensen zijn mensen en mensen vergeten dingen.
Dat gebeurd nou eenmaal, dat kun je niemand kwalijk nemen! Het is natuurlijk ook een drukke periode.
Maar als ze naast me zitten, mee te luisteren met het gespreksonderwerp en ook horen dat ik jarig ben geweest en vervolgens me niet feliciteren terwijl anderen dat wel doen, dan is dat toch onbeschoft?

EDIT:

Ik zit sinds mijn rolstoel periode ook bij andere groepjes, bij vriendinnen die ik bv van les ken.
Dit is iets wat dan weer wel ontzettend gezellig is.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:37

Als ze zelfs met hun drietjes op vakantie gaan zonder jou erbij te betrekken, dan vrees ik dat ze je gewoon niet willen in hun clubje... En dat is heel rot voor jou, maar wel de waarheid. Ik denk dat je meer verdient dan achter hen aan te moeten lopen...

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:39

Zou ik naar hun toe trekken en hun niet meer aankijken. ;) Gewoon als klasgenootjes/schoolgenootjes tegen elkaar doen meer niet.

Niet te zacht zijn. Tuurlijk mensen kunnen het vergeten maar hallo het is wel jou verjaardag?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:41

??? Met hun 3en op vakantie zonder jou... Meid hoe ver wil je je de grond in laten stampen door hun.

Laat ze lekker en ga verder met je leven en er zullen nieuwe vriendschappen komen.
Mocht je er nog erg mee zitten dan zou ik een gesprek aangaan maar dan ook als doel,je hart luchten en zonder hun verder gaan.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:41

Fred_Kroket: TS nodigt ze uit, en de vriendinnen feliciteren haar helemaal niet, ook niet achteraf. Zelfs niet als TS zelf begint over haar verjaardag.
Dat vind ik totaal onvergelijkbaar met jouw situatie. Jij denkt er achteraf wel aan.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 18:42

Dankjewel voor je reactie!
Nee, niet op vakantie, maar gewoon leuke dingen doen, die ik graag met ze wilde doen bv naar de film en dan nog uiteten ofzo.
En dan hebben ze geen zin om met mij te gaan maar wel om met zijn drieen te gaan.

Laatst naar het gala op school ook zo.
Ik had allang vervoer geregeld, want ik dacht: ze zullen vast te beroerd zijn om mij op te halen, ik had ze nog gevraagd of ze mee wilden rijden, maar nee dat wilden ze niet.
Krijg ik even later dit sms'je:

'Heey, ik weet niet of je denkt dat je meerijd maar de auto zit al vol'

En dat terwijl ze een 6 persoonsauto hebben met in totaal 4 mensen in de auto.
Toen was voor mij ook al vrij duidelijk dat ze me niet meer hoefden.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:42

Ts,

Jammer dat je eigenlijk een beetje vergeten wordt op je verjaardag. Jij feliciteert je vrienden wel en geeft ze ook nog eens een cadeautje. Ik zou dat zelf ook wel oneerlijk vinden, jij bent toch ook belangrijk voor ze? Misschien heeft het nut eens te praten met je vriendinnen. Alhoewel, aan de andere kant vind ik dat het van hen moet komen. Ik weet niet of je nog veel met deze meiden omgaat? Ik las net dat ze je ook niet meegevraagd hebben op vakantie. Wordt het dan geen tijd om nieuwe vrienden te zoeken? Het lijkt net alsof ze je er gewoon niet bij willen hebben...

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 18:42

Oké, ik denk dat ik ze inderdaad maar 'dump'.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:43

Hou alsjeblieft de eer aan jezelf. Ze gaan met je om als een stuk vuil.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:44

Tieneke schreef:
Als ze zelfs met hun drietjes op vakantie gaan zonder jou erbij te betrekken, dan vrees ik dat ze je gewoon niet willen in hun clubje... En dat is heel rot voor jou, maar wel de waarheid. Ik denk dat je meer verdient dan achter hen aan te moeten lopen...

Inderdaad, heel duidelijk. Je hoort er niet meer bij. Dus laat ze lekker links liggen en steek je energie in het groepje waar je wel gewaardeerd wordt :j. Het is kelote en het is heel erg zuur, maar het is heel erg herkenbaar dit soort gedrag op de middelbare school. Kan best zijn dat over een tijdje ze weer een nieuwe 4e erbij hebben en dat een ander uit het groepje wordt weggestoten.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:44

Niet meer aan denken. Vind het eigenlijk ook wel keiharde bitches als je het zo achter iemands rug durft te doen. Bij mij was de maat allang vol en had ze allang de waarheid verteld. Ze moeten niet zo met je dollen. Ze lopen over je heen zo.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 18:46

Jup, ik dump ze.
Ga me er ook niet meer druk om maken. Aan de reacties te zien, doe ik gewoon teveel moeite.
Dumpen die boel!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:47

helemaal. :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:47

moelly schreef:
Brainless schreef:
Kun je ze niet uitnodigen voor je verjaardag?
Zo van: ik ben jarig geweest en komen jullie zaterdag gezellig een filmpje kijken?

Ik heb ong hetzelfde gehad, en het bleek dat zij dachten dat hun niet verwacht werden omdat ik hen niet uitnodigde.

dan had ik het echt allang gehad met mensen... verjaardag vergeten a la (al vindt ik dat een aantal jaar achter elkaar echt dom, zou me zo dood schamen na de eerste keer, dat elke volgende keer in mijn geheugen gegrift .

Ik zou zeggen; tijd voor nieuwe vriendinnen :)

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:48

Ergens toch knap/bewonderingswaardig van je dat je zoveel geduld kan hebben met mensen :)