Wat kostte de trouwerij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:46

saroanda schreef:
Wij gaan 20 juli trouwen en alles zal totaal zo'n 4000 euro kosten. Ceremonie bij ons in het dorp, 25 daggasten bij ons thuis, foto's door een vriend, eigen auto, jurk in outlet gekocht, pak gekregen van schoonmams, taart, buffet bij ons thuis, feest met DJ in kroeg in het dorp. Alles erop en eraan maar dan low budget.

grappig onze trouwdag was namelijk 20-07-2007
dus wanneer jullie gaan trouwen vieren wij onze ''houten'' trouwdag(dat is als je 5 jaar gehaalt heb)

wij hadden trouwens in de avond 40 gasten
en tussen door met eten alleen familie,fotograaf(maar dat was ook familie)en de getuigen

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:47

saroanda schreef:
Da's een hoop geld, en die zaal vind ik alles behalve chique, lijkt gewoon een hele grote saaie ruimte :o

Lijkt misschien zo, maar is zo niet hoor :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:47

Das wel echt heel gaaf, maar dat heb ik er niet voor over.
Mijn tofste dag uit mijn leven was op dit moment nog dat ik tot aan mn knieën in de modder stond op Lowlands en danste alsof mijn leven er vanaf hing en ik denk niet dat een hele dure trouwlocatie dat gaat aftroeven. Dan heb ik liever dat de locatie in de buurt ligt van waar iedereen woont (en voor een deel wilden we ook busjes regelen) zodat iedereen fijn kan feesten.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:48

5 jaar alweer, alvast gefeliciteerd, mooie datum :D

Wij hebben overdag 25 gasten en 's avonds zo'n 75.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:48

DDDMakkink schreef:
en tussen door met eten alleen familie,fotograaf(maar dat was ook familie)en de getuigen

Bij ons is het echt heel erg gebruikelijk dat je de hele familie uitnodigt.
En dan zit ik wrs al over de 100... Pff.

saroanda

Re: Wat kostte de trouwerij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:50

Wij hebben beide een kleine familie gelukkig, en ik ga niet verder dan ooms, tantes, neven en nichten.

Hier vieren we 's avonds ons feestje, in de Bodega. All in voor 23 euro p.p.

http://www.klepper.nl/zalen/index.php

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:50

Wij hebben door de weeks getrouwd met alleen familie en een paar goede vrienden en daarna gezellig in de tuin gevierd. En Zondags hebben we dan voor rond de 50 man een uitgebreide barbaeque gehouden. We hadden geen echte bruidskleding, geen fotograag en eigen auto.

waarom? daar we voor dat geld wat het anders hadden gekost hele andere dingen hebben gedaan zoals huis verbouwen enz. Dat vonden we belangerijk. Spijt heb ik er wel van dat we geen bruidskleding hebben gekocht en geen mooie foto's hebben.

Kosten waren rond de 1000 euro.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 14:51

Mooie zaal!! Maar het mag van mij persoonlijk wel iets knusser.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:51

Iris82 schreef:
DDDMakkink schreef:

Bij ons is het echt heel erg gebruikelijk dat je de hele familie uitnodigt.
En dan zit ik wrs al over de 100... Pff.

Dat was ook een van de redenen waardoor het van m'n broer zo duur uitviel, als je voor 250 man eten gaat bestellen, da's ook nie min ...;-), was ook een huwelijk voor de kerk erbij...

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:02

Wij gaan 8 juni trouwen wij hebben ook geen groot budget en nog niet alles is geregeld, maar zoals het er nu uit ziet:
Wij gaan om half 5 trouwen, daarna een lopend buffet en eef feest als afsluiting. De trouwerij begint zo laat omdat ik niet kan kiezen wie ik als daggast en als gewoon avondgast wil hebben. Dus iedereen komt de hele dag/avond. Wij zijn met rond de 70 gasten.
Mijn jurk + toebehoren kot rond 1.000 euro. Pak van mijn vriend kost 150 uro, toebehoren moet er nog bij.
Ringen kosten rond 500 euro. Ceremonie kost rond de 350 euro. Als trouwauto lenen wij de porche van mijn zwager, kost niets. De foto!s worden gemaakt door kennis, zal rond de 200 euro zijn, evenals de bloemen.
Bedankjes maak ik zelf zal rond de 70 euro zijn. Kaarten maken wij ook zelf, ook rond de 70 euro zijn.
Corsages doen wij niet aan. Een band willen wij ook niet, wij willen een dj voor de avond. Dit zal rond de 500 euro kosten. Onze bruidstaart wordt gemaakt door een goede vriend van ons en krijgen we gratis, of tegen kleine vergoeding. De duifen die wij los laten zijn ook gratis, een vriendin van me heeft duiven.
Kleren van bruidsmeisjes worden betaald door hun moeder. Huwlijksreis koste in totaal 500 euro.
Wij zitten nu dus op een bedrag van 3.550 euro. Voor eten en feest hebben wij een budget van rond de 3.000 euro. Ons trouwerij zou dan rond de 6.550 euro kosten incl en huwlijksreis.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:04

De huwelijksreis zit er voor ons nog niet bij, wij gaan pas 2 maanden later op reis en doen dit gewoon van het vakantiegeld.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:09

saroanda schreef:
De huwelijksreis zit er voor ons nog niet bij, wij gaan pas 2 maanden later op reis en doen dit gewoon van het vakantiegeld.

Via www.travelbird.nl zagen wij een vakantie van 8 dagen naar macedonie voor 225 p.p incl vlucht en ten. Wij vonden dat we dat niet konden afslaan! Vandaar.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:10

inesje15 schreef:
Mijn broer's trouwfeest met alles erop en eraan kwam toch uit op zo'n 10.000 euro per kant (dus 20.000 euro denk ik). Was ook een hele sjieke zaal en dergelijke.
Er waren denk ik meer dan 250 mensen, er was receptie (voor beperkte kennissen) en er was dan ook nog een volledige maaltijd (voor alle beste vrienden, familie, en vrienden van ouders)

My god! 250 man?!? Dan ben je de hele tijd druk met verplicht overal een praatje maken. Wij hebben alleen de familie uitgenodigd die echt belangrijk voor ons zijn. Wij zaten in totaal aan nog geen 30 gasten.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:25

Da's een keuze die mede gemaakt werd door de ouders natuurlijk. Goede vrienden werden ook gevraagd door de ouders, dus dan ga je meteen al wat meer volk hebben. Volgens mij heeft iedereen zich trouwens super geamuseerd en er was een super toffe sfeer, dat is uiteindelijk wat telt :-).

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:27

Mijn ouders hebben niks te zeggen over onze bruiloft hoor, ons feestje wij moeten betalen, dus wij bepalen welke gasten er komen.
Dan kunnen ze hoog of laag springen maar ik wil er dan geen andere mensen bij hebben.
Zo denkt mijn vriend er richting zijn ouders ook zo over gelukkig.
Zou toch wat wezen als je gasten hier en daar nog extra mensen gingen uitnodigen, sta je niet op onze lijst kom je er niet in.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:31

Hier ook zo. Ik bepaal zelf wie wel en wie niet komt. Zo worden ooms en tantes neven en nichten hier niet eens uitgenodigd. Ik zie ze toch nooit, waarom uitnodigen dan! Alleen ouders, zussen met kindjes, broers met kindjes, zwager en pake en beppe en oma en voor de rest vrienden. Geen verdere familie op 1 tante na.

En al helemaal niet komen de vrienden van mijn ouders!

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:33

zonnebloem18 schreef:
Zou toch wat wezen als je gasten hier en daar nog extra mensen gingen uitnodigen, sta je niet op onze lijst kom je er niet in.

Als dat op mijn verhaal hebt, dan sla je de bal mis. De ouders betalen bij ons elk de helft, mijn ene broer en zijn vrouw wouden een groot feest in grote zaal, maakte hen niet veel uit of die vrienden van hun ouders ook kwamen. Als zij dat wouden, dan was dat zo. Daar hoefden ze niet 'verplicht' een praatje mee gaan doen natuurlijk, je doet gewoon waar je zin in hebt. M'n andere broer is in intieme sfeer getrouwd met enkel naaste familie, het is en blijft hun eigen keuze hé...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 19:16

Onze familie is klein, ik wil mijn oom en zijn kinderen wel uitnodigen, dan mijn ouders, mijn broer, mijn cleanaanhang en dat is het wel qua familie. Er is nog maar 1 oma maar die zou dat niet goed aankunnen die drukte. Oh ook nog een tante van mijn vriend. Verder zullen er alleen vrienden komen denk ik.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:31

Goed topic dit, ik ben me aan het oriënteren op wat een bruiloft minimaal kan kosten (vriendlief en ik zijn een beetje ernstig en chronisch blut :P)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 19:40

Ja minimale kosten kunnen erg laag zijn, je kunt zelfs gratis trouwen (hier op maandagmorgen) :=
Het is inderdaad wel erg leuk om te zien wat iedereen +/- per onderdeel kwijt is geweest dan kun je een beetje een schatting maken.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:44

Hier exact wat alles ons kost:

Gemeente 266,50
kaarten 80
buffet thuis + hapjes daggasten 400,- (catering 280,-)
bruidegom 0
Bruid 430.50 (jurk 400,- lingerie 7,50, sluier 3,- schoenen 16,- sieraden 4,-)
feest 1725
dj 140
make-up/haar/nagels 130
taart 125
boeket 50,-
ringen 210,-
decoratie 50,-
totaal = 3607,-

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 19:47

Zo zo, dat hebben jullie strak gepland zeg! :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:51

zonnebloem18 schreef:
Ze hebben bijna het hele bedrag aan cadeautjes weer terug gehad, maar ja dat krijg je achteraf pas, en dat zal vast niet bij alle families zo zijn.

:')

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:53

Had iedereen écht gespaard hiervoor? Ik kan niet zomaar 10.000 euro even ophoesten :oo

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:57

Arabesk schreef:
Had iedereen écht gespaard hiervoor? Ik kan niet zomaar 10.000 euro even ophoesten :oo

Ja trouwen is duur hoor! Aleen het stadhuis is al duur vind ik. Daarom gaan denk ik hoop mensen pas 1 jaar later trouwen nadat ze het bekend hebben gemaakt ( we gaan volgend jaar trouwen ). Kan je nog even sparen. Plus alles reserveren, want men het was een helse klus om nog een datum in het stadhuis te krijgen , een zaaltje te vinden wat niet al bezet was etcetc.

Mijn ouders hebben mijn jurk en schoenen betaald ( was in 2001 3000 euro ).
Mijn man heeft zijn trouwpak van zijn ouders gekregen.
Wij hebben de trouwkaarten van mijn oom gekregen als huwelijkscadeau, hij is directeur van een drukkerij.
De taart hebben we cadeau gehad van mijn tante.
De zaal voor het feest, was een vereniging en niet duur in vergelijking met andere zalen.
We hadden via een collega van mij een fotograaf met een redelijke prijs, want we schrokken ons kapot van de prijzen!!! 2000 euro was in 2001 niks!! We hebben er 1 gevonden on der de 1000 euro en hele mooie foto's.
We hadden 40 gasten mee heel de dag en 350 op het feest en het feest, de drank comsumpties en hapjes waren het duurst, haha

Bij elkaar waren we ook ongev. 10.000 euro kwijt en dan niet eens een de super-de-luxe bruiloft.
Maar het gaat snel hoor met de euro's ;) .
Laatst bijgewerkt door Bazinga op 10-01-12 20:02, in het totaal 3 keer bewerkt