Wat zou jij doen met..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Wat zou jij doen met..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:00

Stoppen met studeren, emigreren, een deel aan een goed doel/familie geven en verder lekker genieten!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:18

Ik zou denk ik mijn eigen huis laten bouwen en deze hypotheek direct aflossen (We wonen hier pas een jaar maar eerdat mijn eigen huis is gebouwd is het vast weer 2 jaar verder) Misschien een leuke auto, leuke baan, leuke reis, vriendlief dagje minder werken en hem opleiding tot helikopterpiloot geven.
Zou zelf na de studie ook gaan werken, gewoon om een nuttige dagbesteding te hebben dus misschien wel vrijwilligerswerk.

Ik zou ook wel geld voor een goed doel (als arme kindjes in Afrika) willen storten maar dan wil ik wel zeker weten dat het geld ook goed besteedt word en niet aan primetime reclames en duizenden mensen een pen sturen waar ze toch niks mee doen :\ Misschien mijn eigen fonds oprichten dan?

Ach, moet ik eerst eens beginnen met meespelen :Y)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:26

M_D_H schreef:
djulsie, de mensen die gierig worden dat zijn de mensen die niet gelukkig zijn met hoe ze nu leven ;)
ik ben ontzettend gelukkig nu met mijn manier van leven, daar heb ik niet meer geld voor nodig dan dat ik nu heb :n
wat extras is altijd fijn, om meer zekerheid te hebben en je toekomst te kunnen garanderen.
bovendien, beter dat je een groot deel weg geeft anders komt de belastingdienst wel de helft weg halen :))

dat ben ik niet met je eens... maar goed, ieder zn idee daarover... En als het belastingvrij is, is het belastingvrij! Anyway, belasting komt toch wel ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:30

ja, het is een jaar belastingvrij...
maar helaas niet voor goed ;)

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:46

Op een spaarrekening zetten en leven van de rente en daarbij deze dingen doen:

De garage kopen en dan kan vriendlief voor de hobby werken aan oldtimers
BMW cabrio van een vriend kopen en deze ook aan vriendlief geven
Een BMW X6 kopen voor vriend, zodat ie ook een keer een eigen auto heeft
Mooie motor kopen ook voor vriendlief

Voor mezelf:
Zou ik mijn auto weggeven aan een vriendin die deze graag wil rijden.
Voor mezelf een leuke 4x4 terug kopen en een cabrio (BMW 6 serie)
Minder gaan werken
Huis verbouwen
Nieuwe interieur kopen voor in huis.
Nieuwe badkamer, wc en keuken kopen.
Motorrijbewijs halen en ook een motor voor mezelf kopen

Mijn moeder krijgt een nieuwe auto, waar fatsoenlijk de rolstoel en de rollator van mijn vader inpassen zonder dat de achterbank verbouwt hoeft te worden.

Verder nog geen idee

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:08

Trennie schreef:
Door alleen al deze €205.000.000,- op een rekening hebben te staan tegen, (laten we het even heel belachelijk laag houden ) 1% rente, heb je daarmee al €205000,- per jaar.

Zet daar nog maar een nulletje bij ;) € 2.050.000. Kun je al lekker van leven denk ik dan.

Ik zou om te beginnen heel veel mensen gaan helpen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:28

205 miljoen euro is wel héul veel geld! Miljoentje ben ik ook tevreden mee. :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:33

*droomt verder*

Ik zou trouwen op paaseiland, huisje kopen (met een paar stallen, stuk of 5) veel land met binnenbak.
Lekker reizen met vriendlief en verder leven van de rente. Reken maar dat de belastingdienst ook nog een behoorlijk bedrag komt innen trouwens ;)
Wat ik ook nog zou kopen is een woning voor mn oma en een boot voor mn schoonvader (+ nog een leuk bedrag om zn vogel hobby verder mee te kunnen uitbereiden)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:37

het eerste dat ik zou doen, is kijken om mijzelf, mijn ouders en schoonouders en broers een mooi huisje te geven zodat er niemand van ons zich nog zorgen hoeft te maken over een dak boven hun hoofd en hoe we de maand zullen redden.
Daarna zou ik kijken om te investeren, op zo een manier dat er iedere maand een mooi bedrag inkomsten binnen komen (beleggen of huizen en dan verhuren bv).
en ik zou iets opstarten om dierenleed te helpen verzachten, een opvang, mss iets in combi met brooke oid, daarvoor zou ik de inkomsten van mijn investeringen gebruiken. want 205 miljoen euro is érg veel geld, maar raakt ooit ook eens op ...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:04

- huis aan de kust kopen voor mijn ouders
- mijn huidige huis aan sneltempo afwerken en verhuren of verkopen
- een mooi nieuwbouw huis kopen met weiland, stallingen, piste en ruime paddock
- een jonge mooie donkerbruine merrie aanschaffen met een 'I'm a lady look' :+
- investeren in woningen die ik verder zou doorverhuren
- extra weiland aankopen en verhuren

Tot zover mijn persoonlijke dromen :+

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:08

een groot stuk voor mijn familie:
- mijn vader uit de nood helpen, die wil graag ook verhuizen naar de zon dus dan krijgt hij dat van mij.
- het huis van mijn moeder verkopen en een nieuw kopen, een losstaand huisje in een rustige omgeving met zwembad in de tuin (is ze dol op) en naast het huis een groot magazijn voor mijn stiefvader zijn werk, wilt hij ook al lang. een vakantiehuisje voor mijn moeder in zuid frankrijk.
- het huis dat mijn broer en schoonzus gekocht hebben volledig afbetalen, inclusief renovatiekosten. mijn toekomstig metekindje alles bieden wat zijn/haar hartje begeert.
- mijn jongste stiefzus krijgt haar lievelingspaard victor, waar ze nooit iets van kosten aan zal hebben, ze zal op een luxestal staan (de mijne :D ) ook mag ze studeren en worden wat ze wilt, ik zal haar erin helpen. ditzelfde geld voor mijn oudste stiefzus, en zij mag zich ook een mooi paard uitkiezen. ;)

voor mijzelf koop ik een mooi huis met de mooiste stalling ooit, veel paardjes en dieren om mij heen <3

ook krijgen goede doelen wel een deel :j

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:17

Mijn vriend doet aan karpervissen en zijn droom is dan ook een karperwater te hebben. Hier kan hij dus stekken verhuren aan mensen die daar willen vissen.
Om dat karperwater heen komt een mooi groot bos met goede ruiterpaden, waar ik heerlijk kan paardrijden, verder een mooi huisje, stallen aan huis, binnenbak, buitenbak alles erop en eraan.
Mijn ouders zou ik ook wel een mooi huisje geven, en allebei een nieuwe auto, want hun auto's houden het niet lang meer uit.
Voor vriendlief ook een andere auto, want die van hem is ook bijna overleden. Ik blijf in mijn eigen auto rijden, want die doet het nog prima.
En verder moet ik een nieuwe telefoon hebben :+

Tjah, dream on :=

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:20

Blue_Eyes schreef:
Trennie schreef:
Door alleen al deze €205.000.000,- op een rekening hebben te staan tegen, (laten we het even heel belachelijk laag houden ) 1% rente, heb je daarmee al €205000,- per jaar.

Zet daar nog maar een nulletje bij ;) € 2.050.000. Kun je al lekker van leven denk ik dan.

Volgens mij betaal je een heleboel belasting als je dit geld op 1 rekening hebt staan, vermogensbelasting geloof ik, kan dit kloppen? En anders vinden ze wel een andere manier om je kaal te plukken. Dan kun je beter een deel investeren in miljoenenpaarden zoals ik al voorbij zag komen :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:21

Je betaalt ongeveer de helft aan belasting in eerste instantie en daarna nog een flink bedrag per jaar. Investeren is inderdaad handiger met dat soort geld. Maar goed, ook van een kwart van dit bedrag kun je lekker leven hoor ;)
Het ging me in mijn opmerking dan ook meer om de rekenfout :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:24

Trennie: er bestaat wel een varkensopvang :) in Amstelveen zit er eentje :)

Vergeet trouwens ook niet dat de vermogensbelasting dermate hoog is dat belasting/rente elkaar in evenwicht houden momenteel. Veel rijker zal je er niet van worden.

Ik zou een boerderij aankopen, met daarbij een flinke lap grond voor diverse doeleinden.
Een nieuwe, grotere auto (+onderhoudsfonds) is bijzonder welkom.
Geld aan goede doelen geef ik niet :n klinkt vreemd, maar dat geld komt op een hoop plaatsen behalve de juiste. Daar pas ik voor :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:30

Ik zou na mijn studie een heel mooi huis kopen met veel grond. :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:31

Mijn ouders zouden een leuke camper krijgen en een huisje in Oostenrijk waar ze lekker op vakantie kunnen.
Voor mijn broer een schoonzus zou ik de hypotheek betalen en die mogen allebei een nieuwe auto uitzoeken die we dan ff cash gaan afrekenen.
Mijn ouders mogen natuurlijk ook een nieuwe auto uitzoeken.

Mijn vriend en ik zouden een huis laten bouwen in een mooie omgeving, stukje land erbij, stallen en een mooie bak. Dan komt er minimaal nog 1 paard bij, want heb er nu 1 dus die kunnen we niet alleen laten staan.

Ik zou vrienden in Turkije helpen om daar honden en katten te redden (castreren, behandelen tegen ziektes etc) nu help ik wel met herplaatsen en dergelijke, maar dan zou ik echt ter plekke meer willen doen. Een mooi groot asiel bouwen waar ze altijd genoeg voer en benodigdheden hebben.
Brooke Hospital zou ook een mooi deel krijgen, want die doen gewoon heel goed werk.
Waarschijnlijk zouden we ook wel een opvang voor paarden, honden, fretten of whatever beginnen.
En dan voor mezelf gewoon een leuk autootje, beetje zuinig in brandstofkosten. Mijn vriend zou een mooie hobbyschuut krijgen, waar hij lekker kan klussen en bezig kan zijn met wat hij leuk vind.

En natuurlijk zouden zijn ouders en broer ook een auto mogen uitzoeken, of iets anders wat ze heel graag willen.

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:32

Blue_Eyes schreef:
Je betaalt ongeveer de helft aan belasting in eerste instantie en daarna nog een flink bedrag per jaar. Investeren is inderdaad handiger met dat soort geld. Maar goed, ook van een kwart van dit bedrag kun je lekker leven hoor ;)
Het ging me in mijn opmerking dan ook meer om de rekenfout :)

Snap ik. Alleen bij de staatsloterij is het wel belastingvrij, maar dan betaal je ook gewoon een bedrag per jaar. Ik zou een groot deel investeren in iets wat waardevast is, en een deel schenken aan goede doelen. Daarbij zou ik mijn eigen stal voor oude en mishandelde paarden opstarten, iets waar altijd al mijn interesse ligt. Geld is hierbij alleen vaak een probleem, maar met zon smak geld heb je daar geen last meer van denk ik :Y) En natuurlijk mijn eigen paard kopen!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:38

Blue_Eyes schreef:
Trennie schreef:

Helaas, volgens mij zit er op spaarrekeningen een max wat betreft de rente. Ik geloof dat ik met de mijne maximaal over 5 miljoen rente kan ontvangen. Wat nog steeds heel aardig zou zijn hoor :P

Wat zou ik ermee doen... Tja. Eerst een landgoed kopen met stallen, veel land, mooie binnen- en buitenbak etc. Een mooie vrachtwagen erbij van alle gemakken voorzien, mooie auto, paar fijne paarden. En dan mag m'n vriendje hengstenhouder worden :P Ik zou ook best willen investeren in een wereldtopper en die door iemand anders laten rijden. En de rest van m'n leven alleen nog maar leuke dingen doen haha.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:42

LETS schreef:
Helaas, volgens mij zit er op spaarrekeningen een max wat betreft de rente. Ik geloof dat ik met de mijne maximaal over 5 miljoen rente kan ontvangen. Wat nog steeds heel aardig zou zijn hoor :P

Ik zou zeggen: uitsmeren over verschillende banken dan ;)

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:47

Ik denk dat ik veel ga reizen, wil graag nog eens naar Amerika en naar Afrika, ook zou ik Australie eens een bezoek willen gaan brengen.
Ik zou de mensen die het nodig hebben ook geld gunnen, want wat zou ik met zoveel geld moeten?
Misschien een leuk paardje erbij, en ergens een boerderijtje kopen in de mooie natuur, dan heb je mij al gelukkig, haha en ik zou een erge mooie gitaar aanschaffen, en er komt definitely een oude mini cooper voor de deur! :z

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:54

Ik zou zeker aan vijf mensen in mijnomgeving 1 miljoen doneren. Veder wil ikz elf een project opzetten om arme dieren of mensen te helpen in ontwikkelingslanden.
Ik zou mijn eigenbedrijf openen en mensen in dienst nemen
Mooi huis kopen met veel grond voor de paarden. Zegmaar een landgoed.
Mooie auto kopen.
Ik zal dan veel vaker op vakantie gaan en lekker ver weg.
Veder misschien gaan inversteren in toeristische ruimtereizen, of mijn eigen vliegmaatschapij opzetten.
Een aantal paarden kopen
mooie kar+ tuig kopen en trailer natuurlijk

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:01

205 miljoen euro? Zet 5 miljoen op een rekening en je kan al leven van de rente. :')

Ik zou grote landhuizen/kastelen kopen in Amerika, Canada, NZ, Aus, Schotland, Ierland en Frankrijk. En dan reis ik van huis tot huis en doe wat vrijwilligers werk in elk van die landen. Ik begin een paardenrusthuis bij elk van die kastelen/landhuizen voor zieke en oude paarden. Tevens laat ik al mijn vrienden en familie overvliegen naar één van die huizen voor een groot feest van een week of 2. :D
Ik koop de duurste SLR die er op dat moment is en reis de wereld over om de mooiste foto's te maken van mens en dier. En die komen dan in mijn eigen tijdschrift die ik dan ben begonnen. :') Tevens laat ik in de armste landen scholen, huizen en waterleidingen bouwen/aanleggen en natuurlijk kom ik zelf een handje helpen met het bouwen. :D

En de 5 jaar daar doen we weer wat anders. 8-)

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:10

Oef, da's wel een heel groot bedrag!
Eeh, wat zou ik er mee doen..

Een 'nieuwe' auto kopen (een oude Mini <3), m'n huis opnieuw inrichten met allemaal nieuwe meubels, heel veel reizen, asociaal veel shoppen, een deel gaat naar m'n ouders, broertje, opa en oma's en vriendlief (wat ze ermee gaan doen mogen ze helemaal zelf weten) en er gaat ook een redelijk bedrag naar verschillende goede doelen. En het geld wat ik overhoud gaat op 10 verschillende bankrekeningen. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:27

Ik zou de hypotheek op ons nieuwe huis meteen afbetalen , m'n al 3 jaar te koop staande oude huis afbetalen en voor een kleinere prijs van de hand doen , huizen van directe familie afbetalen (als ze dat willen :P ) , de wei achter het huis kopen (als dat kan :P ) en dan ook meteen maar de akker erachter en de dijkweide aan de andere kant , lekker ingekapseld tussen eigen grond :P

Verder de snoek en geheel gestripte kever van manlief helemaal puntgaaf op laten knappen , een Euphonium voor hem kopen , de wei opleuken en kijken of er een landbouwschuur op de akker mag om meteen maar wat machines te kunnen kopen en stallen voor eigen hooiwinning :P

Een ruime gezinsauto en een busje kopen en de C5 en de Fiorino de deur uit.

De tuin helemaal op laten knappen , buitenboel laten verven , dakkapel op de zolder en dakterras realiseren zou ook wel leuk zijn :P

Mooie nieuwe meubels enzo kopen , alleen nog maar Biologisch en Ecologisch eten , misschien een winkelpandje kopen....

En de rest mag manlief dan verstandig investeren :j

Al met al heb ik toch best wel wat wensen geloof ik :o