naar de kroeg met de vrienden van je nieuwe vriend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 15:19

niet terugbetalen? DUMPEN DIE HANDEL ~~}>

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:36

Oei, lastige kwestie.
Ik vind het wel erg vreemd dat je vriend geen geld heeft meegenomen naar de kroeg, het lijkt me duidelijk dat je daar drankjes drinkt. :P Edit: ik lees nu dat het een miscommunicatie was. Als hij er nu zelf niet over begint, hem de volgende keer laten betalen en gewoon voordat jullie gaan de opmerking maken: oke schat, jou beurt om te betalen. :D
Maar ik zou in het vervolg aan de bar je drankjes bestellen. Het is zonde om 20 euro voor 3 biertjes te betalen, dat hoeft echt niet zo te gaan. Ik denk dat de rest van zijn vriendengroep dat wel begrijpt.

Wij doen in de kroeg altijd ieder eigen briefjes. Vaak doen we 1 briefje per stel en zo blijft het mooi gescheiden. Hierdoor hebben we ook geen problemen met betalen, ieder drinkt op zijn eigen ritme en er is geen gedoe met meteen je drankje afrekenen. :)

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:53

hopelijk betaald die vandaag terug,

Wij doen eigenlijk altijd om en om een rondje betalen zo komt iedereen 1 x per avond aan de beurt :)
als we een rekening maken, betaal ik bijna altijd minder omdat ik meestal niet drink tenzij ik daar bij iemand blijft slapen, maar dat gebeurt zelden sinds ik samenwoon. gezien ik verhuist ben moet ik 25 min rijden en drink ik niet, Maar hun zijn zelf al zo sociaal om te zeggen betaal maar minder want je hebt geen dure drankjes op :)

Jojoju

Re: naar de kroeg met de vrienden van je nieuwe vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 15:58

om de beurt een rondje geven vind ik denk ik ook geen optie. Als ik de hele avond cola drink en de rest dure drankjes ben ik uiteindelijk nog teveel geld kwijt.. en ik ga geen dure dingen drinken omdat de rest dat ook doet... pfff wat een gedoe. En ik mag hopen dat hij me morgen terugbetaald.. zo niet dan krijgt hij een opmerking in de trant van: Denk je de volgende keer aan mijn geld..? Dat zou fijn zijn, dan is het afgehandeld.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:04

Ik zou gewon zeggen dat je niet meedoet omdat je het tempo van de jongens niet bij kan houden en ze je anders naar huis kunnen dragen ofzo. Beetje een grapje ervan maken! Snappen ze meestal wel. Wij deden eerst ook altijd een pot maken, maar ik voelde me verplicht om in hun tempo mee te drinken. Ben gewoon mijn eigen drankjes gaan halen, op eigen kosten ;) Misschien iets onhandiger, maar beter dan steeds veel te veel betalen.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:07

Vooraf geld in een 'pot' stoppen is toch wat inzichtelijker dan een gezamelijke rekening. Ik word er zelf ook niet erg blij van als ik het bier van een ander moet betalen. Een rondje weggeven is natuurlijk wel prima, maar het is niet de bedoeling dat ik anderen een hele avond ga zitten spekken. En doorgaans drink ik tegenwoordig niet meer zoveel dus doe dan voor de helft mee. Het meest handige is dan toch met muntjes. Handje op voor wie een drankje wil en dan om de beurt halen.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 16:13

:)*

ik neem gewoon zélf een fles bacardi mee naar de kroeg! Wil je iets drinken joyce? neeeee ik heb al! *tuttert aan de fles die onder haar jas zit* hahaha

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:24

Haha briljant idee, ik denk alleen dat de kroegeigenaar dat niet zo op prijs gaat stellen. Ik vind het nochal laks van zijn kant. Als dit bij mij gebeurde zou meteen mijn 'gevoel' voor hem al iets anders zijn, al helemaal omdat het al na 3 weken gebeurd. Wacht het gewoon even af, maar als jij steeds de 'zeikmuts' moet spelen door om geld te vragen, dan zou ik mezelf toch gaan afvragen of dit het wel helemaal is...

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 16:35

ik heb het aan de telefoon ook nog niet gevraagd hoor, dus ik ben (nog) niet aan het zeikmutsen :) het enige wat ik erover gezegd heb is dat ik het er morgen over wil hebben.. neem aan dat ie dan zelf wel kan bedenken dat hij dan dat geld terug moet geven (zou dan ook de eerste mogelijk heid zijn om dat geld terug te geven, dus dan is er niks aan de hand)

ALS hij nou om welke reden dan ook het geld niet heeft is het inderdaad laksheid. Misschien komt de smoes: ik heb dat geld op dit moment niet .. dat betekend dat hij ervan uitging dat ik zou betalen en dan is het denk ik wel Exit.. ben niet van plan om mijn vriendje te onderhouden.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:13

ik zou ook een opmerking maken van schat denk je nog aan mijn geld... Als je nou samenwoont en hij veel andere dingen betaald vind ik dat niet reeel maar in deze situatie zeker wel

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:52

ik vind het niet zo netjes van een nieuw vriendje.. ook is het altijd lastig.. als ik met vriendinnen op stap ben willen ze ook rondjes geven, leuk hoor.. maar ik heb erg weinig geld en hij het bij bier, terwij zei mixjes drinken.. vind mezelf dan ook altijd zo stom overkomen, maar zeg wel.. ik betaal zelf wel.. en soms ben ik ook mee met mannenvrienden en krijg je zo een biertje in je hand gedrukt, maargoed ik ga dan niet voor 20 man een rondje geven.. (afslaan helpt niet ) vooraf dus duidelijk zijn.. komt stom over, maar ben je wel duidelijk en geen gezeik achteraf

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 01:05

Wacht nu eerst maar even af idd! :')
Kan nog alle kanten op, hoewel het idd wel een beetje knullig is van hem om geld te vergeten maar oke.

Ooit is gedate met iemand die alles op de cent af 50/50 wilde doen (het is niet zo dattie bepaald krap bij kas zat). De 1e date, de rekening vd drankjes, exact door 2en. De 2e date: rekening van het restaurant (hij kreeg het maar niet voor elkaar exact te splitten met het geld dat hij en ik in onze portemonnee hadden dus uiteindelijk zei ik maar, joh ik leg wel €50,- neer doe jij maar €30,-) ik hou echt niet van dat geneuzel.
De keer erna, de parkeergarage, jawel, €7,50 moest ook weer exact gesplit worden.
Ook een afknapper hoor! _O- Was er na die parkeergarage dan ook klaar mee.. maar voor mij werd het ook een principe zaak om niet aan te bieden alles te betalen terwijl ik dat echt geen probleem vind als ik weet dat hij dat ook doet, dan komt het wel weer 'terug'.
Noem me ouderwets maar een beetje kerel kan toch igg de drankjes de 1e date betalen? (in ons geval was die 12,- oid :+ )

Ben wel benieuwd hoe het afloopt! :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 01:15

"vergeet" zelf een keer je geld als jullie ergens heen gaan en zuipen maar haha! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 01:21

Wij deden inderdaad de rekening bekijken wie wat heeft gehad, en zo betaald ieder zn eigen deel.
Of om de beurt een ronde doen, of we doen gewoon geld meegeven aan de persoon die haalt.

Ben benieuwd of je je geld inmiddels al terug gehad hebt?

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 01:27

Jeetje.. dacht dat ik het topic van een 15 jarige las! Je vriend is dus 20+ (neem ik voor t gemak even aan) en had niet genoeg geld mee? Terwijl hij dondersgoed weet hoeveel ze vaker uitgeven met de vriendengroep?
Hoop dat ie snel t geld terugbetaalt want dit vind ik niet echt handig van hem (op zn zachts gezegd).
Goed plan: ook als hij t geld terug geeft zelf volgende keer je geld vergeten :') .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 09:32

Als hij het niet terug geeft en je kan daar niet mee leven zou ik er gewoon mee op houden ipv het kind uit te gaan hangen en zelf geen geld mee te nemen enz.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 09:36

Vanavond zie ik hem dus dan zullen we weten wat het doet. Ik vind het zelf ook niet echt handig van hem om geen geld mee te nemen. Ik ging er echt vanuit dat ik hetgeen wat hij tekort kwam bij zou leggen..niet dat ik de volle mep moest betalen! En nogmaals...hoe zouden zijn vrienden daar wel niet tegenaan kijken! Als ik toch een meisje meeneem naar mijn vrienden betaal ik voor haar..anders sta je mooi voor aap!

Het kan nog alle kanten op ja.. en eigenlijk ben ik het ook met IMJ eens.. een man kan best de eerste keer uitgaan betalen! Daar laat je dan toch mee zien van: kijk, ik kan voor je zorgen EN ik sta niet voor banketstaaf bij mijn vrienden...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 09:41

Ik vind het heel lief dat mijn vriedn voor me betaalde maar IMO moet dat niet. Jullie werken allebei hard voor je geld en je bent niet verplicht om met 'm mee te gaan, toch? Dus je wil zelf ook.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 09:59

Tuurlijk 'moet' de man niet perse de 1e x betalen maar het is voor mij een gevoel. Hij is niets verplicht maar hij laat je idd voelen dat ie voor je zorgt (zoals TS zo mooi zegt). Daarom zei ik al, noem me ouderwets!
De keer erna zal ik zeker betalen! Ook al biedt ghij aan dat te doen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:07

Mijn vriend en ik spreken er gewoon duidelijk over voor we weggaan: moeten we centjes afhalen of niet? En vaak gebeurt het dat de één zegt: "Ik heb nog wel genoeg" en dan betaalt de ander gewoon de keer daarop. Al moet ik zeggen dat we niet op een euro gaan kijken om toch evenveel betaald te hebben. Zoiets loopt ook een beetje los als je vaker samen weggaat. Bij ons is dat met alles zo: uit eten, film, iets gaan drinken... 't Is wel zo dat er meestal getrakteerd wordt door een paar mensen (verjaardagen en zo, grote groep) en tegen dat het trakteren gedaan is, hebben we wel genoeg gehad :+ Soms is het pot inleggen, maar dan boeit het bedrag me ook niet zo omdat ik al zo vaak getrakteerd wordt. Wij hebben ook al getrakteerd, anders zouden we ons wel echt profiteurs voelen...

In ieder geval, begin er straks een open gesprek over als hij vanuit zichzelf niet over de brug komt. Jullie zijn nog niet lang een koppel en als dingen met geld niet echt correct verlopen, dan is de kans dat het nog gebeurt vrij groot en kan dat wel eens een zéér groot struikelblok worden. Ook ik vind trouwens niet dat de man dan moet betalen bij de eerste keer uitgaan, normaal gezien moet hij zich toch niet bij z'n vrienden bewijzen? Dat zijn z'n vrienden al en zullen zijn vrienden ook blijven...

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 10:22

als hij van te voren had gevraagd van ´goh hoe zullen we het doen, ik zit krap , kunnen we delen?´ had ik daar totáál geen probleem van gemaakt, maar nu was het echt een beetje een slap in the face.

ik hoop echt echt écht dat hij het vanavond braaf teruggeeft.. en als ie dat niet doet dan ga ik toch serieus op mijn achterhoofd krabbelen of dat wel is wat ik wil.

Ook wil ik vanavond afspraken maken over hoe we het gaan doen de volgende keer.. hopelijk komt het allemaal goed! Want hij is verder alles wat ik zoek. Soms denk ik ook van: laat maar gaan, ik kan dat geld missen, maar dan blijf ik ermee zitten en ik wil ook weten wat voor vlees ik in de kuip heb. En misschien heeft hij wel financiele schulden waar ik nog niks vanaf weet.. ok ok genoeg senario´s doorlopen, ik ga het braaf afwachten vanavond en probeer hem nu (nog) niet te veroordelen en ik probeer niet zo wantrouwend te zijn..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:29

Haha! Straks geeft hij je 40,- terug en heb je hier gespeculeerd wat voor scenario's zich kunnen gaan afspelen! :D
Ben iig wel heel benieuwd. Als hij het niet teruggeeft zou ik zelf gewoon nog een date afwachten, er (nog) geen halszaak van maken. Zeker niet als hij verder 'alles' heeft.

xxliesjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:41

Wat een gezeur om 20 euro zeg.
Spijt me zeer maar als dit al het begin van een relatie is zou ik voortaan lekker alleen uitgaan en je hand op de knip houden.
Wat is er mis om voor elkaar te betalen?
En ja, je weet dat als je met een potsysteem werkt er een grote kans is dat de een nou eenmaal duurder drinkt als de ander.
Vind dit wel erg overtrokken allemaal.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 10:44

xxliesjexx schreef:
Wat een gezeur om 20 euro zeg.
Spijt me zeer maar als dit al het begin van een relatie is zou ik voortaan lekker alleen uitgaan en je hand op de knip houden.
Wat is er mis om voor elkaar te betalen?
En ja, je weet dat als je met een potsysteem werkt er een grote kans is dat de een nou eenmaal duurder drinkt als de ander.Vind dit wel erg overtrokken allemaal.

Dat wist ik dus niet. En ik heb er niks op tegen om voor elkaar te betalen maar als je toch je nieuwe vlam mee uit neemt.... en daarbij heeft hij mij uitgevraagd en van tevoren niet besproken over hoe en wat. Daar had ik zelf ook aan moeten denken..geef ik toe..maar ik ben nou eenmaal niet bekend met het we-gaan-met-zijn-alle-een-biertje-drinken princiepe.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:52

Zo wat ben ik ouderwets al ik dit allemaal lees, ik vind dat een man zeker de eerste daté moet betalen en zeker omdat het van zijn kant komt.