model worden/hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:44

banditlove schreef:
[IMG]http://i40.tinypic.com/14c63h4.jpg[/IMG

Afbeelding

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 15:45

Afbeelding

banditlove

Re: model worden/hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 15:46

Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:47

Heb je ook eentje van je gezicht recht van voren? Ik ben wel benieuwd nu :D

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 15:47

Afbeelding

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 15:49

Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:50

Ik vind je wel een mooi meisje :j stijl/bewerking van de shoot is niet helemaal mijn smaak, maar da's wat anders. Hoe lang ben je?

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 15:52

1,70 , was ook al naar de elite modellook geweest mr was net 2 a 3 cm te klein om deel te mogen nemen:(

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:54

Dan ben je sowieso te klein om model te worden vrees ik....

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:54

Ts is vijftien he. Ze kan nog groeien :) Maar moet je voor zeg maar fotomodel ook zo lang zijn? Als je niet op de catwalk komt?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:57

Voor fotomodel maakt het minder uit geloof ik maar dan nog, zien ze naar mijn weten liever mensen die wat langer zijn..... dit ook ivm maten van kleding. Ligt er geheel aan waarvoor je model staat natuurlijk :)

Groeien kan nog, maar ik zou er niet teveel van verwachten, ik zelf ben niet meer gegroeid sinds mijn 14e. Maar het kan natuurlijk wel :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:58

Ja, de meeste bureau's houden minimaal 1.72 aan :

Ts, wat me aan je foto's opvalt is dat je veel dezelfde blik laat zien, probeer daarin te variëren zodat een bureau kan zien wat je zoal in huis hebt :)
Verder wil een bureau graag naturel foto's, deze zijn te bewerkt en ook te veel qua make-up

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 16:00

Als TS nu 1.70 is zou het best kunnen dat er nog 2 cm bijkomt, dat is niet zo heel veel. :P Maar het hoeft niet.

Ik zou, mocht je het willen proberen, inderdaad goede foto's laten maken. Geen (of heel weinig) make-up, je hele lichaam (geen gekke hoeken ;) ), verschillende poses, portretten van je gezicht etc.

Voor die reclame hebben ze toen allemaal portret (werd portret namelijk) foto's moeten maken, ik moest zonder make-up, verschillende blikken, kanten van mijn gezicht ed. dan pas kunnen ze je goed beoordelen :j

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 01:36

Als ik even heel eerlijk mag zijn denk ik niet dat je het in je hebt, deze foto's te beoordelen. Je bent inderdaad een mooie meid maar ik zie niets unieks, dus echt succesvol worden in de (inter)nationale modewereld zit er denk ik niet in, zeker als je ook maar 1.70 bent. Meestal is de minimale lengte inderdaad 173 maar wil je echt meedoen is 1.77 toch echt een minimum..

Daarentegen zijn er wel vaak fotografen op zoek naar modellen die zij mooi op de foto kunnen doen, glamourfotografie, die kant op zegmaar. Misschien kan je proberen bij een castingbureau in te schrijven, daar zijn ze vaak op zoek naar leuke knappe meiden voor reclamespotjes, of klussen zoals in de libelle, knipmode. Een vriendin van mij is zo op de cover van een boek terecht gekomen een paar jaar geleden! :)

Mocht je toch een poging willen wagen om bij een fashion-modellen bureau binnen te komen zou je zulke foto's moeten hebben. Vaak word hier ook om gevraagd op de inschrijfpagina;

http://avantmodels.ru/var/Avant.Models. ... 284c19.jpg
Haar naar achter, geen make up en dan voorkant, zijkant & full body in bikini :)
Vaak worden zulke polaroids ook genomen bij het bureau zodat ze je kunnen beoordelen op fotegeniekheid :j

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:01

Ik ben het eens met CoronaLime..

TS: Niet schrikken van de link die CoronaLime als laatst heeft geplaatst :P Je zal wel denken die meid ziet er niet uit zo zonder make-up, Maar zo kunnen ze je het beste beoordelen ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:03

Nou over die make-uploosheid val ik niet eens, maar man wat een gratenpakhuis... :=

Ik ben het er mee eens dat iets 'aparts' mist, of ik zie het iig niet op deze foto's, maar ik vind TS verder wel een leuke meid en ik denk best dat ze geschikt is voor TFP werk bijv :j

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:06

my GOD wat is dat mens dun bij die voorbeeld link! brrrr.. bottig.

TS is een mooie meid.. maar helaas is dat bottige, slungelige lange 'in' voor modellen.. dus ik vreed ook dat het niet in de catwalk richting iets word. maar succes! Wie weet wel leuk voor bijv. reclames, of 'normal' modelleren.. dus voor een reclame voor iets niet-fashion-item achtigs zegmaar ;)

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:08

Haha := , Gelukkig letten ze er steeds meer op dat de meiden niet TE dun worden ;)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:12

Helaas jij bent veel te knap om echt model te worden :D (en nee niet alle modellen zijn lelijk maar veel fashion modellen zijn niet de knapste ;) )
En dan doel ik meer op fashion model. Je bent een leuke meid maar je bent denk ik niet commericieel genoeg om het model te worden wat je zou kunnen/willen worden met jou lengte.
Wat je wel kan doen als je dit heel leuk vind, is lekker shoots doen bij verschillende fotografen.
Maak daar lekker zelf een afspraak mee, bedenk een thema en ga dat doen. Wil je reclame in, dus figureren in bijvoorbeeld spotjes schrijf je in bij anti-models.
(zijn wel hele verschillende ervaringen mee maar ik heb een heel hoop leuke reclame spotjes en reclame posters gedaan ;) )

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:16

_Jessie schreef:
Helaas jij bent veel te knap om echt model te worden :D (en nee niet alle modellen zijn lelijk maar veel fashion modellen zijn niet de knapste ;) )
En dan doel ik meer op fashion model. Je bent een leuke meid maar je bent denk ik niet commericieel genoeg om het model te worden wat je zou kunnen/willen worden met jou lengte.
Wat je wel kan doen als je dit heel leuk vind, is lekker shoots doen bij verschillende fotografen.
Maak daar lekker zelf een afspraak mee, bedenk een thema en ga dat doen. Wil je reclame in, dus figureren in bijvoorbeeld spotjes schrijf je in bij anti-models.
(zijn wel hele verschillende ervaringen mee maar ik heb een heel hoop leuke reclame spotjes en reclame posters gedaan ;) )

Het is niet dat modellen niet knap zijn. Modellen moeten vooral het soort gezicht hebben waar designers ed hun eigen draai aan kunnen geven kwa looks. Ze moeten wel 'iets' hebben, maar het gaat vooral om een soort maakbaarheid.
Een mega sexy vrouw zal nooit op de catwalk komen, omdat zij teveel 'eigen' is. Een wat middelmatiger meisje met wat interessante features zal het wel goed doen.

Ik denk dat TS het meer moet zoeken in reclamespotjes en magazines. Fashion gaat 'm denk ik echt niet worden :n

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:26

Ja jij omschrijft het even wat beter! Dat bedoelde ik inderdaad maar wist het even niet goed uit te leggen :)
Ts is veel te gemiddeld met een te welvaren lichaam (houden zo hoor!!) dus inderdaad meet reclame spotjes, hema posters bijvoorbeeld, telfort campagne's dat meer.
Vandaag ook anti-models die doen daar best veel in

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:33

:D hier spreekt kleine model lengte is niet altijd relevant maar net dat extra's hebben wat mensen willen.

Als ik heel eerlijk bent, zit het er niet in sorry, mooie meid maar daar bast het ervan.
Goede bureau's zitten vol en bij de betere moet je binnen komen door netwerken of ontdekt worden.

Fashion kom je sowieso niet zomaar binnen de meeste beginnen met het maken van een porto, dan kun je bureau's af en gelijk te horen krijgen hoe of wat.

In dit geval zie ik er helemaal niks in, je uitdrukkingen zijn niet stralend.
Maar goed er zijn er maar een paar die er leuk van kunnen leven, en geloof me het wereldje is echt niet zo leuk.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:35

Nouja, lengte speelt voor het echte werk toch wel mee hoor... ik zou toch echt te klein zijn :j
(Even los van het feit dat er wss een hoop andere dingen niet goed aan mij zouden zijn :') )

Maar verder ga ik mee met de rest, TS mag er best wezen maar heeft niet 'het' wat nodig is voor een (internationaal) fashionmodel :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:38

Dromen van internationaal fashionmodel is gewoon weg niet mogelijk je zal eerst bij de betere bureau's moeten zitten Elite is een goede (parijs) vanuit daar kun je doorgroeien naar NY.

Kleine modellen komen er steeds en er zijn er zat Kate Moss?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:39

Kleiner zijn en model worden kan wel, maar dan moet je wel veel compensatie materiaal hebben. Dat heeft TS niet :)