Zorg dat je behalve emotionele banden, niet te vast zit aan het besluit. Zelfs de meest gelukkige koppels kunnen uit elkaar en dan is het niet handig als je net een huis hebt gekocht. Daarmee zeg ik niet dat je nooit samen moet investeren, maar daarvoor is 3,5 maand wel erg vroeg. Het samenwonen zelf is nooit te vroeg als het goed voelt, maar als je zo kort bij elkaar bent vind ik wel dat je nog een hoger risico loopt dat je uit elkaar gaat door de frustraties die je sowieso gaat krijgen door het samenwonen.
Maar het is wel ontzettend leuk en gezellig om te doen
Rebel_Jits
Geplaatst: 20-12-11 14:28
Na iets meer dan 2 jaar. We wonen van augustus onofficieel bij elkaar en sinds bijna 2 weken officieel. Met officieel bedoel ik echt in ons eigen huisje. Onofficieel was in onderhuur bij een man en later bij m'n moeder in huis
Het bevalt PRIMA! Lekker warm in bed, leuk samen dingen doen, klieren de hele dag, kletsen en grapjes maken tijdens het eten, spelen met onze kittens. Hij heeft deze week de late dienst, dus ik zie 'm alleen 's ochtends (als ik vrij ben) en 's avonds laat even. Moet zeggen dat ik 'm echt mis overdag (en 's avonds in bed ook wel, want zonder hem heb ik het zoo koud ), terwijl ik hem nooit zo miste toen we nog op 3 uur reizen van elkaar woonden en elkaar alleen in het weekend zagen.
Phrono
Geplaatst: 20-12-11 14:30
Samenwonen betekent ook niet direct dat je samen een huis moet kopen, toch? Wij wonen in een huurhuis/appartement en zijn 5 jaar samen en bezig met ons eerste eigen huis op het moment.
NdV74
Geplaatst: 20-12-11 14:30
Hier ook wel vrij snel. Na krap twee maanden "woonde" hij al van vrijdagavond tot zondagavond bij mij en na zes maanden hebben we ons eerste huis gekocht (waar we nog wel 8 maanden op moesten wachten).
Maar het voelde allemaal erg goed. We zijn nu inmiddels 16 jaar bij elkaar
vanLotje
Geplaatst: 20-12-11 14:31
1 e keer: als 'vrienden' gaan samenwonen 1slk, 1 huisk, na 2 maanden sloeg de vonk over, heeft 14 jaar geduurd
2e keer: na 14 jaar relatie op oudejaarsdag uit elkaar, half januari kwam mijn huidige man een nachtje logeren (sliep toen bij mams, die was op vakantie), eind jan woonden we samen in ons huisje, nu happy getrouwd & alweer 6 jaar.
veel liefde en plezier gewenst, TS!
Laatst bijgewerkt door vanLotje op 20-12-11 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Winged
Geplaatst: 20-12-11 14:32
Als ik het zo lees mogen mijn vriend en ik wel opschieten. Zijn bijna 8 maanden samen namelijk Alleen zijn wij eerst nog van plan een tijdje zo door te gaan, zien zoveel stelletjes uit elkaar gaan die behoorlijk snel samenwoonden.. Plus dat hij eerst nog 3 maanden op zee zit. (en daarna heeft hij hopelijk een baan, nadeel is dat hij dan wel weer veel op zee zit.. Eerst dat testen, dan de rest )
Flore
Geplaatst: 20-12-11 14:33
We kenden elkaar 6 weken en woonden na 1 maand relatie samen . Na 4 maanden hebben we samen een huis gekocht en vroeg hij me ten huwelijk en na 5 maanden was ik zwanger .
Lekker boeiend wat anderen daarvan vinden! Mijn vriend is voor mij de ware (en ik voor hem) en als jullie dat ook zo voelen dan is het toch goed wat je doet?
Lekker er van genieten meid!
Rianne_
Geplaatst: 20-12-11 14:34
Ik ben op mijn 19e gaan samenwonen (was bijna 20), m'n vriend was toen 22 (nu 23). We waren op dat moment 4,5 jaar samen..
_Noor
Geplaatst: 20-12-11 14:34
Euh tja, ik woon sinds een week samen en heb al ruim 10 jaar een relatie met mijn vriend... Studie, werk, sparen, omstandigheden... Maar ben blij dat het zover is!
pinuts
Geplaatst: 20-12-11 14:35
ik heb juist het idee dat veel mensen al heel snel samenwonen. Dat ik juist de vreemde eend in de bijt ben.. want ik ben al 5 jaar samen en we zijn van plan de aankomende jaren nog niet samen te wonen. ( en ja het kan wel, heb een eigen appartement, en hij woont op kamers ) We willen eerst nog onze eigen plekjes, levens.. en dat is heel fijn. Ik vind het super dat ikv oordat ik samenwoon een aantal jaren alleen heb gewoond. Heb een schattig meisjeshuisje met roze, en veel kitsch, en we kunnen doen en laten wat we willen. Wonen in dezelfde stad.. maar we zien elkaar alleen ( bewust ) in het weekend. Dat vinden veel mensen raar, maar wij vinden het heerlijk:)
Cheiba
Geplaatst: 20-12-11 14:36
wel of niet snel samen wonen zegt in mijn ogen niks over het feit of je wel of niet bij elkaar blijft. Ik had een relatie van 6.5jaar en dat liep stuk mijn huidige vriend kende ik 3 dagen en we zijn heel gelukkig samen. Ik zie ook vrienden van mij die al jaren een relatie hebben en dan DE stap nemen en 3 maanden later is het over. Het is gewoon een gevoel en daar kun je op vertrouwen
Vankje
Geplaatst: 20-12-11 14:37
Mijn vriend en ik leerden elkaar in augustus 2006 kennen en in december 2006 woonde ik officieël bij hem, na 4 maanden dus al. Hij had al een eigen appartement en ik kwam er steeds vaker, bleef dan ook daar slapen (studeerde daar toen ook). Toen hebben we op een gegeven moment besloten om het officieël te maken en echt te gaan samenwonen Sommige mensen vinden het snel, maar het voelde (en nog steeds ) heel goed en fijn
Denk dat dat soort dingen ook sneller gaan als één van de twee al een eigen plekje heeft.
Hij sliep al in mijn (water) bed nog voordat we wat hadden
Toen ik wist dat ik met hem wat wou is hij ook nooit meer weggegaan. Dus vanaf dag 1 eigenlijk al....
nicole_hetty
Geplaatst: 20-12-11 14:42
Dav schreef:
Hij sliep al in mijn (water) bed nog voordat we wat hadden
Toen ik wist dat ik met hem wat wou is hij ook nooit meer weggegaan. Dus vanaf dag 1 eigenlijk al....
hier ongeveer het zelfde
4 maand later heeft hij zijn huur huis pas echt op gezegd. inmiddels bijna een jaar later en nog steeds happy
Sherlock1
Geplaatst: 20-12-11 14:42
Meteen, Hij woonde in spanje dus ben bij hem ingetrokken, het moment dat we uitspraken dat we verliefd waren en samen gingen wonen was in een maand tijd !
En tot nu toe gaat het super !! Kletsen en lachen de hele dag door ! missen elkaar als we elkaar een paar uur niet zien .
rabin
Geplaatst: 20-12-11 14:44
Wij woonde binnen 3 weken samen. Dat is nu 21 jaar geleden en we zijn dit jaar getrouwd.
ilayda
Geplaatst: 20-12-11 14:46
2 maanden later.
DDDMakkink
Geplaatst: 20-12-11 14:47
ik leerde mijn man kennen op 6 oktober en maand later woonde ik al bij hem ivm zwanger zijn dat ging heel snel maar nu ruim 9 jaar later wonen we nog samen en hebben we 2 kids ik was toen 18 dat ik bij hem en zijn ouders in trok 6 weken voor de bevalling kregen we de sleutel van ons huis daar wonen we nog en willen we niet meer weg inmiddels al ruim 4 jaar getrouwd tussen relatie krijgen en samenwonen heeft hooguit 6 weken gezeten
Lottie84
Geplaatst: 20-12-11 14:48
Wij woonde in 10 maanden al samen op 19 en 20 jarige leeftijd. Dat kwam mede door de grote afstand, Maassluis-Maastricht-Maassluis soms zelfs 2x per week. Inmiddels zijn we 8 jaar 4 maanden en 15 dagen samen en hebben we twee prachtige kids
Mii_Jessica
Geplaatst: 20-12-11 14:49
Wij waren officeel zo een 4 maanden samen.. En toen ben ik bij hem ingetrokken. Dat is nu ruim een jaar geleden! En nog steeds zo happy
yarrah
Ik was net 19 jaar en had al 6 jaar verkeering! Ben nu 34 en zijn nog steeds samen!
DonDon
Geplaatst: 20-12-11 14:53
Dat is inderdaad wel snel. Maar zal het zelf nu ook wel willen. We zijn 6 maanden bij elkaar. Zijn ouders en mijn ouders zijn paar keer op vakantie geweest en zijn we alleen thuis. Dan zijn we ongeveer 2 weken alleen thuis, totaal 5 weken samen alleen geweest. Dat ging echt super. Ben 19 trouwens.
Laatst bijgewerkt door DonDon op 20-12-11 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt
VogeltjeM
Na vijf maanden een weekendrelatie te hebben gehad en het is nu twee jaar en een paar maanden verder en het gaat nog steeds super hij woonde in het dorp waar ik vandaan kwam, maar ik zat op kamers ver weg, en leerde hem toen pas kennen nu woon ik dus weer terug waar ik vandaan kwam..
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 20-12-11 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Destino
Ik ben 22 en heb bijna 6 jaar een relatie, we wonen sinds oktober samen maar dat kwam meer omdat we nog op school zaten en even wilde sparen om gelijk een huis te kunnen kopen!