Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Ik heb ook een kaartje verstuurd
Maar ik stuur ook vaak kaartjes naar onbekenden met kerst. Bijvoorbeeld naar de oude man 3 straten verderop die ik vaak op de bank zie zitten, naar een echtpaar met een prachtige kerstboom verderop, naar iemand die eruitziet alsof hij het wel kan gebruiken...
capopjekop schreef:DaisNBenj schreef:Ik zou dit ook wel willen doen maar ik heb geen facebook.
Kan dit dan niet?
Jawel, gewoon op die facebooklink drukken, de rest wijst zich vanzelf
Corelli schreef:RedPassion schreef:Maak een praatje, een wandeling samen, meld je aan voor het buddy project.
Ook deze initiatieven beginnen toch met medelijden?
RedPassion schreef:Ben ik de enige die dit niets vindt?
Het is een heel lief idee hoor, maar wat voegt een kaartje van een wildvreemde nou toe als je eenzaam bent? Zeker vanuit zo'n project, als je weet dat mensen het doen uit medelijden. Ik denk dat er mensen zijn die zich dan nog ellendiger voelen..
Als je ècht iets wilt doen voor eenzame mensen kijk dan eens goed om je heen, ze zijn helaas overal. Maak een praatje, een wandeling samen, meld je aan voor het buddy project. De ironie wil ook dat eenzaamheid en sociale isolementen gevoed worden door dit internettijdperk. Lekker makkelijk om met een paar muisklikken een kaartje te kunnen sturen zodat je je beter over jezelf kunt voelen terwijl we alsnog met zijn allen lekker comfortabel achter de pc zitten en er alleen maar individualistischer op worden...
Sheran schreef:Maar ik weet dat sommige mensen het ook fijn vinden als er aan 'deze groep' wordt gedacht, dat het onder de aandacht komt. Ik denk niet dat iemand zich persoonlijk gefeliciteerd zou voelen door zo'n kaartje, maar ik denk wel dat ze het fijn vinden dat het er is.
LCharlotte schreef:Vertel eens wat eer over dat buddy project?