Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stef schreef:Nouja, ik weet ongeveer wat ik moet doen met reanimatie, maar niet precies. En dan heb ik zoiets van: Straks doe ik meer kwaad dan goed....
Uit mijn hoofd 5 keer reanimeren, 1x beademen, 5 x reanimeren, 1x beademen, etc...
odetteke schreef:stef schreef:Nouja, ik weet ongeveer wat ik moet doen met reanimatie, maar niet precies. En dan heb ik zoiets van: Straks doe ik meer kwaad dan goed....
Uit mijn hoofd 5 keer reanimeren, 1x beademen, 5 x reanimeren, 1x beademen, etc...
Meer kwaad dan goed bestaat niet
30/2 in een ritme van 110 per minuut is ideaal, maar dat wil niet zeggen dat de rest fout is. Soms kan je helemaal niet beademen, maar ook met 20/3 kan iemand het redden.
Ik heb een paar keer een aedallert gehad en als een gek de deur uitgesprint maar de ambulance was steeds enorm snel gelukkig. Ik ben ehbo-, reanimatie- en kinderreanimatieinstructeur, dus ik denk wel dat ik weet wat ik moet doen als het nodig is dus
BlackShadowZ schreef:xNK schreef:Nee, maar ik weet wel dat diegene op zijn zij moet liggen zodat hij/zij niet kan stikken in zijn tong, en dan 112 bellen.
Ik wil iig wel EHBO en AED, voor het geval dat.
Hiervoor voer je de kinlift uit, geen ademhaling?NIET op zijn zij leggen, meteen reanimeren
pmarena schreef:Wat bedoel je , moet je zeg maar 110x per minuut een compressie doen ? Dat is pittig