Hoe maak je nieuwe "vrienden" vandaag de dag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:55

Goh wat een perfect topic! Wij zijn een jaar geleden verhuisd, net als alle andere mensen zo'n beetje waar we leuk contact mee hadden. Iedereen is gaan studeren, samenwonen enz, verspreid door het hele land. Een aantal daarvan waren echt wel goede vrienden van mijn vriend/ons, en die spreken we zo af en toe maar ik mis heel erg de vriendschappen in de buurt, waar je gewoon lekker eens heen gaat, waar je eindeloos mee kunt kletsen enz! Ik heb wel wat oppervlakkige "hoi-doei-hoeishet" contacten maar op de een of andere manier blijft het inderdaad daarbij.. Terwijl ik helemaal niet moeilijk contact maak met mensen ofzo..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:58

Serval: Ik snap deze cultuur wel hoor, juist dáárom ;)
Hoe jij het opvat is gewoon, tja, zonder humor zeg maar :D Je zou wat minder op je teentjes getrapt zijn als je naar de emoticons had gekeken, dan had je gewoon gezien dat ik een beetje de draak zit te steken met het volk waar ik inmiddels 8 jaar met plezier tussen woon ;)

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 21:11

Als je iemand niet kent GamblersCup dan zou je eens niet zo snel met je veronderstellingen moeten zijn. Hoe jij het opvat, jij zou wat minder op je teentjes getrapt, jij bent zonder humor.......het is allemaal jij jij jij.......Dan vraag ik mij toch echt af Vat ik het zonder humor op of breng jij het niet met (genoeg) humor? Het is maar hoe je het bekijkt GamblersCup ;)

Ik denk dat wij het in iedergeval met elkaar eens zijn dat wij elkaars humor niet humoristisch vinden! :D (dat hoeft ook niet!)

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 21:14

__Marije__ schreef:
Goh wat een perfect topic! Wij zijn een jaar geleden verhuisd, net als alle andere mensen zo'n beetje waar we leuk contact mee hadden. Iedereen is gaan studeren, samenwonen enz, verspreid door het hele land. Een aantal daarvan waren echt wel goede vrienden van mijn vriend/ons, en die spreken we zo af en toe maar ik mis heel erg de vriendschappen in de buurt, waar je gewoon lekker eens heen gaat, waar je eindeloos mee kunt kletsen enz! Ik heb wel wat oppervlakkige "hoi-doei-hoeishet" contacten maar op de een of andere manier blijft het inderdaad daarbij.. Terwijl ik helemaal niet moeilijk contact maak met mensen ofzo..

Je verwoord het erg goed. Aan die hoi-doei-hoe.is.het contacten ontbreekt het mij ook absoluut niet. Wel die bij elkaar langs gaan en heerlijk kleppen, ouwehoeren en lachen contacten in mijn directe omgeving. Eigenlijk best jammer dat je je vriendenkring niet op sleep touw mee kunt nemen als je gaan verhuizen he?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:59

Serval schreef:
Dan vraag ik mij toch echt af Vat ik het zonder humor op of breng jij het niet met (genoeg) humor? Het is maar hoe je het bekijkt GamblersCup ;)

Ik denk dat wij het in iedergeval met elkaar eens zijn dat wij elkaars humor niet humoristisch vinden! :D (dat hoeft ook niet!)

Jij vat het zonder humor op, want kijk eens voor de gein naar de emoticons, die zijn er niet voor niets voor geschreven berichten ;-)
Maar goed, dat laatste begint er toch echt wel op te lijken dat er toch een kern van waarheid in zit :')

Ik ben met dit gesprek klaar, je bevestigd steeds weer dát, waar ik de draak mee stak :D

Ben benieuwd naar andere verhalen!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Hoe maak je nieuwe "vrienden" vandaag de dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:08

MW -> LZP

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 14:57

GamblersCup schreef:
Serval schreef:
Dan vraag ik mij toch echt af Vat ik het zonder humor op of breng jij het niet met (genoeg) humor? Het is maar hoe je het bekijkt GamblersCup ;)

Jij vat het zonder humor op, want kijk eens voor de gein naar de emoticons, die zijn er niet voor niets voor geschreven berichten ;-)
Maar goed, dat laatste begint er toch echt wel op te lijken dat er toch een kern van waarheid in zit :')

Ik ben met dit gesprek klaar, je bevestigd steeds weer dát, waar ik de draak mee stak :D

Ben benieuwd naar andere verhalen!

Nogmaals; jij, jij, jij.......Het is niet je sterkste punt om naar jezelf te kijken is het wel? :+

Gelukkig maar doeiiiiiiiiii *\o/*

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:03

Ik snap GamblersCup volledig in dezen :D Ik hou van humor :D

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 15:11

Quellian; Haar snappen........doe ik tot een bepaald punt, liever gezegd wil ik tot een bepaald punt ;-)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:17

Serval schreef:
Quellian; Haar snappen........doe ik tot een bepaald punt, liever gezegd wil ik tot een bepaald punt ;-)

Maar ik denk hè -en dan wil ik niemand voor z'n neus stoten, ook jou niet- dat je makkelijker vriendschappen sluit op het moment dat je je open stelt voor mensen/opmerkingen.

Ik ben bijvoorbeeld totaal niet snel op mijn teentjes getrapt, snap veel soorten humor (hou van zwarte humor, sarcasme en zelfspot), maar als ik kijk naar jouw reactie... nee, zo zou IK niet gereageerd hebben naar GC toe :)

Ook vrienden onderling gooien vaak rake taal (ik ben een open boek en ben ook erg eerlijk en verpak dingen niet mooi) en anders moet je het inderdaad bij de geklopte slagroom of billendoekjes houden, want dat kun je ook niet verkeerd opvatten.

Ze mogen van mij ook vanalles zeggen over bijvoorbeeld Utrechters, paardenmensen, vrouwen, Secretaresses of wat dan ook wat mij persoonlijk zou kúnnen raken zonder dat ik met mijn hakken in het zand ga.
Als GC tegen mij gezegd zou hebben: 'Utrechters hebben geen humor joh!', dan had ik gezegd dat ze volledig gelijk heeft :D Weinig mensen hebben maar écht humor hoor!

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 15:37

Quellian schreef:
Serval schreef:

Maar ik denk hè -en dan wil ik niemand voor z'n neus stoten, ook jou niet- dat je makkelijker vriendschappen sluit op het moment dat je je open stelt voor mensen/opmerkingen.

Ik ben bijvoorbeeld totaal niet snel op mijn teentjes getrapt, snap veel soorten humor (hou van zwarte humor, sarcasme en zelfspot), maar als ik kijk naar jouw reactie... nee, zo zou IK niet gereageerd hebben naar GC toe :)
Ook vrienden onderling gooien vaak rake taal (ik ben een open boek en ben ook erg eerlijk en verpak dingen niet mooi) en anders moet je het inderdaad bij de geklopte slagroom of billendoekjes houden, want dat kun je ook niet verkeerd opvatten.

Ze mogen van mij ook vanalles zeggen over bijvoorbeeld Utrechters, paardenmensen, vrouwen, Secretaresses of wat dan ook wat mij persoonlijk zou kúnnen raken zonder dat ik met mijn hakken in het zand ga.
Als GC tegen mij gezegd zou hebben: 'Utrechters hebben geen humor joh!', dan had ik gezegd dat ze volledig gelijk heeft :D Weinig mensen hebben maar écht humor hoor!

Ik ben normaal niet iemand die snel op zn tenen getrapt is, in tegendeel. Zelfspot, sarcasme, zwarte humor jep that's me too..........eerlijk, direct, kritisch ook nog eens.
Weet je er is/was iets in de manier van GC's manier van schrijven waar mijn nekharen van overeind gaan staan, niet dat dat er veel zijn maar wel genoeg. Iedereen reageert nou eenmaal anders en dat is aan een ieder hoe en of ze dat willen. (of dat ze het zouden moeten laten, misschien had ik het moeten laten 8-) )
Dat ik iets van haar of iemand anders als niet humoristisch zie wil nog niet zeggen dat ik humorloos ben maar das ook de andere kant he. 1000 verschillende manieren om ergens tegenaan te kijken of te lopen :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:37

Das waar, das waar :j En het zijn geschreven woorden, maakt ook flink verschil!