Relatie over de grens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:31

Tallie1979 schreef:
Boras schreef:
Helaas zul je overal in Europa (en daarbuiten?) tegen dat probleem aanlopen.
Een strafblad kan hem danig in de weg zitten, zeker iets om rekening mee te houden.

Zoals ik al zei, ik weet de wegen te bewandelen, heb al gesprekken gehad met een advocaat in zowel NL als VS en weet dat er wel mogelijkheden zijn. Hij kan alleen met een strafblad geen Nederlander worden. Hij kan hier echter wel bij mij komen wonen. ;)

Daar zit een nuance verschil in. ;)

Maar het gaat niet over mijn toekomst, het gaat over lat relaties! :D dus zal vanaf nu on topic blijven. :)

Als hij op basis van zijn strafblad door de IND wordt gezien als een gevaar voor de openbare orde of de nationale veiligheid (art. 16 vreemdelingenwet), dan gaat hij geen verblijfsvergunning krijgen. Dat is aan de IND of eventueel aan de rechter om te bepalen, niet aan welke advocaat dan ook. Er worden verblijfsvergunningen op afgewezen. Ik zeg niet dat dat in jullie geval zeker gaat gebeuren. Maar aan de andere kant is er ook geen advocaat die je de garantie kan geven dat het niet gaat gebeuren. Het is gewoonweg afwachten hoe er op een aanvraag wordt gereageerd. En dan kun je in beroep en bezwaar en dan is het weer afwachten hoe er wordt gereageerd. Niet om mijn gelijk te halen, maar om aan te geven dat het nog geen kat in het bakkie verhaal is en iets om rekening mee te houden.

Het Nederlanderschap is een hele andere kwestie. Het is overigens wel mogelijk om met een strafblad onder voorwaarden Nederlander te worden. Maar ook daarbij is geen gevaar vormen voor de openbare orde weer een wettelijk criterium.

Tallie1979

Re: Relatie over de grens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:18

Ok, je hebt je zegje gedaan, ik begrijp het, maar het topic gaat niet over mij ;) heb alweer spijt dat ik wat gezegd heb.. :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:27

Hebben jullie eigenlijk al samen geslapen enz?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:31

Goh apart verhaal Tallie. Lijkt wel een filmscript. :))
Heb zelf nog nooit een relatie over de grens gehad, wel aan de andere kant van het land (ik in Groningen, hij in Brabant) en dat vond ik eigenlijk al ver genoeg. :) Lange afstand relaties zijn niks voor mij.. M'n huidige vriend woonde 5 min. van me vandaan voor we gingen samenwonen. :D

lensamel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:47

Hoi

Ik heb een jaar een relatie over de grens gehad alleen ik kom uit Duitsland en mijn vriend nu mijn echtgenoot woonde in Nederland.we hebben elkaar alleen in de weekeinde gezien en miste hem ontzettend. We stonden dan voor de vraag op hij na mij ging verhuizen of ik na hem. Dus ik vond het prima om na nederland te komen en bij heimwee zouden wij samen terug naar duitsland gaan. Ik woon nu bijna 10 jaar in Nederland en heb nog steeds geen spijt en ben super gelukkig.:-)

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 14:13

leuk om de verhalen te lezen! :D
Die van tallie is wel extreem zeg :P

Ik ben zelf van plan om naar Berlijn te verhuizen :)

Al heeft hij het de laatste tijd ook wel over nederland.
Ik voel me ontzettend thuis in Berlijn...

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:20

Ik heb nu bijna 4 maanden een vriend in belgie.. hij woon ruim 260km hier vandaan, wat mij 4uur en 20 minuten met het ov oplevert.. maar ik heb het er dik voor over!

zijn carriere ligt al vast (hotel/restaurant van zijn vader overnemen) en ik vind het niet erg om daarheen te gaan.. het is nog vrij vroeg in onze relatie, maar het zijn toch wel belangrijke dingen om optijd over na te denken vind ik..

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 14:25

Dat sowieso... als je van jezelf zou weten niet te willen verhuizen houdt het snel op..

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:13

Mijn vriend woont in Frankfurt :) voor dat ik hem kende wilde ik sowieso al naar Duitsland verhuizen, dus dat scheelt.
Momenteel zien we elkaar heel weinig vanwege mijn studie. De afgelopen 2,5 hebben we elkaar gemiddeld 1-2 keer per maand gezien.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:00

Ik zou direct tekenen voor elkaar 1 a 2 keer per maand zien!

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 15:36

Hoelang zijn jullie samen Willemijn?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:31

Sinds begin oktober. Maar kennen elkaar sinds vorig jaar september.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:37

Bijna over de grens, 220 km verderop maar nog wel binnen Nederland :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:38

Tallie1979 schreef:
Ok, je hebt je zegje gedaan, ik begrijp het, maar het topic gaat niet over mij ;) heb alweer spijt dat ik wat gezegd heb.. :P

Tsja... je kent hem niet echt, je hebt met hem geschreven en je ziet hem alleen in de gevangenis... Ik hoop het niet voor je, maar ben bang dat je wel eens keihard met je hoofd tegen een muur kunt lopen... Iemand met een strafblad, of die hier binnen komt is vraag 1, of die hier aan het werk komt met en een buitenlandse afkomst en een strafblad... Ik hou het maar op niet, en wat dan, kun jij je doodwerken voor hem, zit hij zich dood te vervelen thuis, raakt hij gefrustreerd, enenen. Nogmaals, ik hoop het niet voor je, maar de kansen zijn niet gunstig.

Zelf een relatie gehad in Australie, maar die heb ik na 5 jaar verbroken. Ik was het zat nooit eens echt iemand te hebben als ik het moeilijk had, nooit eens hulp te hebben als ik een mannendingetje had dat ik niet kon, nooit een knuffel na een zware dag, nooit echt samen... Ja als ik daar was, maar een gezicht op je computerscherm is heel wat anders als een persoon naast je op de bank...

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:22

joenohoe schreef:
Tallie1979 schreef:

Zelf een relatie gehad in Australie, maar die heb ik na 5 jaar verbroken. Ik was het zat nooit eens echt iemand te hebben als ik het moeilijk had, nooit eens hulp te hebben als ik een mannendingetje had dat ik niet kon, nooit een knuffel na een zware dag, nooit echt samen... Ja als ik daar was, maar een gezicht op je computerscherm is heel wat anders als een persoon naast je op de bank...

Om die reden hoop ik ook erg dat mijn vriend weer naar NL komt, of dat ik die kant op kan verhuizen.
Iemand gewoon 'even' zien en voelen, als is het maar voor een uurtje, kan niet. En dat is echt frustrerend!
Even samen lekker uit eten, bankhangen, naar de bios. Het is niet vanzelfsprekend. De tijd samen is wel extra fijn, maar het afscheid na een poosje samen te zijn geweest is echt kl*te!
Laatst bijgewerkt door wwillemijn op 09-12-11 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:23

Joenohoe,ik ben het helemaal met je eens.
Een relatie op afstand is toch heel wat anders dan wanneer je elk moment naar iemand toe kunt stappen.
Ik heb een relatie gehad met een jongen uit Turkije,en dat waren dingen waar ik toch wel tegenaan liep.

Pas als je echt samen met iemand leeft kun je zeggen of je bij iemand past ja of nee,en dan bedoel ik echt een leven samen delen,ochtendhumeur,huishouden,noem maar op.. daar kom je pas achter als je dicht bij elkaar bent.

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:55

Ik leerde mijn vriendje kennen tijdens mijn erasmusjaar hier in Helsinki. Als ik terug was gegaan naar Nederland, dan hadden we een langeafstandsrelatie gehad. Maar ik heb me aangemeld bij de universiteit hier voor een master en ik ben aangenomen. Ik denk niet dat ik een langeafstandsrelatie aan had gekund. Ik geloof niet dat ik zo goed van vertrouwen ben, zou me toch een beetje zorgen maken over wat die ander aan het uitspoken is. Zo wantrouwig ben ik nou eenmaal, maar ook een beetje uit ervaring ;-)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:59

Daarom is die van mij ook na een jaar al hierheen gekomen. We gingen echt kapot bij die twee keer dat we afscheid moesten nemen :o

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 15:43

Saskia9 schreef:
Joenohoe,ik ben het helemaal met je eens.
Een relatie op afstand is toch heel wat anders dan wanneer je elk moment naar iemand toe kunt stappen.
Ik heb een relatie gehad met een jongen uit Turkije,en dat waren dingen waar ik toch wel tegenaan liep.

Pas als je echt samen met iemand leeft kun je zeggen of je bij iemand past ja of nee,en dan bedoel ik echt een leven samen delen,ochtendhumeur,huishouden,noem maar op.. daar kom je pas achter als je dicht bij elkaar bent.

Helemaal mee eens :j
Ik mis het soms ook wel dat ik niet "even" langs kan gaan als er iets is.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:48

M'n beste vriendin heeft haar vriendje op vakantie in Spanje leren kennen.
Zij woont in België, hij in Duitsland. Elk weekend (tenzij examens o.i.d.) komt ie hierheen, in de vakanties gaat zij daarheen of gaan ze op vakantie.

Ondertussen zijn ze zo al een jaar of 3 - 4 samen =)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:09

Shahazai schreef:
Mijn vriend woont in Londen.
Ik heb daar een jaar gewoond, toen was het dus een eitje, bij hem in huis.
Nu woon ik weer thuis in Nederland en zien we elkaar elke 2 maanden ongeveer. We zijn vandaag precies 2 jaar en 8 maanden bij elkaar en van mij mag het nog heeeeeeel lang duren.
Goed, makkelijk is anders, maar er is altijd een weg te vinden.
Als het goed is komt hij na de zomer hier studeren *fingers crossed*.

EDIT: ook zonder vriend was ik uiteindelijk van plan om naar Engeland te gaan, na mijn studie, nu is dat natuurlijk helemaal een mooi plan. Hij komt trouwens van oorsprong uit Litouwen.

haha heet hij soms Arminas? een vriend uit litouwen woont nu ook toevallig in de UK :)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:21

mijn vriend woont ook in duitsland, is een eindje weg, maar proberen elkaar zo vaak mgelijk te zien. :) Gaat heel goed, en waar we uiteindelijk gaan wonen zien we dan wel. Zolang je samen maar gelukkig bent, komt de rest ook wel. ;-)

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:27

Mijn vriend komt uit Turkije. We zijn nu 3 jaar en 2 maanden samen. We hebben besloten dat nadat ik mij studie heb afgerond we pas beslissingen gaan nemen over eventueel verhuizen ect. Ik vlieg om de 2 a 3 maanden die kant op en in de winter komt hij 1,5 maand naar Nederland. Op dit moment studeer ik in Praag. Ik ga naar Nederland met de kerst waar hij dan al is ( hij komt een paar dagen eerder ) waarna we samen terug naar Praag gaan. Hier kunnen we dan een tijdje samenwonen om uit te zoeken hoe dat gaat.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:52

Ayasha schreef:
Hebben jullie eigenlijk al samen geslapen enz?

OMG vind dat niet zo netjes om te vragen
en daarnaast bestaat een relatie niet alleen uit met elkaar slapen :P

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:59

Denk dat dat per persoon verschilt, ik vind seks niet het allerbelangrijkste maar het komt zeker heel erg hoog in mijn top 5 dus als het daar al niet werkt..

Tallie ik vind het dapper van je maar wil je ook heel veel succes wensen want het is zo makkelijk om je anders voor te doen als je elkaar eens in de 6 maanden ziet.