In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:56

Ik zat er toevallig van de week over na te denken..
Maar mijn haar groeit heeeeeel langzaam en het is een beetje lastig te voorspellen wat mijn haar doet als ik het zo kort knip..(heb een slag/grove krul erin).
Maar vooral dat het zo langzaam groeit houdt me wel tegen..

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:56

Heel goed! Ik heb vorig jaar mijn haar gedoneerd. Heb nog niet genoeg terug, maar ik doe het zeker nog een keer!

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:57

Ja, ik wil het ook doen rond kerstmis. Ben afgelopen mei getrouwd en wilde toen eigenlijk al, maar het was nog iets te kort. Ik wil namelijk wel haar tot op mijn schouders ongeveer overhouden. Dus toen heb ik de datum op kerst gezet := Mijn haar is nu bijna op navel-hoogte :)
Enige wat ik nog even zeker wil weten of mijn haar niet te dun is, ts weet jij of dat wat uitmaakt?

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:59

Ook ik ga mee doen, alleen niet deze maand, ik heb mijn haar nu bijna Tot op mijn kont ( weet dat het langer kan) daarna gaat er minimaal 35 af mogelijk zelfs 40 maar wil zelf wel haar over houden :)

Dit gaat mijn eerste keer worden maar ik denk dat ik het continue laat groeien en dan helemaal afknippen weer laten groeien :)

Ts vind tof van je dat je het doet en dat je dan een kort koppie krijgt!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 12:03

Zwitsal schreef:
Ik zat er toevallig van de week over na te denken..
Maar mijn haar groeit heeeeeel langzaam en het is een beetje lastig te voorspellen wat mijn haar doet als ik het zo kort knip..(heb een slag/grove krul erin).
Maar vooral dat het zo langzaam groeit houdt me wel tegen..

Nou kom op! Trek je stoute schoenen aan, het groeit wel weer terug! ;-)

gemske schreef:
Ja, ik wil het ook doen rond kerstmis. Ben afgelopen mei getrouwd en wilde toen eigenlijk al, maar het was nog iets te kort. Ik wil namelijk wel haar tot op mijn schouders ongeveer overhouden. Dus toen heb ik de datum op kerst gezet := Mijn haar is nu bijna op navel-hoogte :)
Enige wat ik nog even zeker wil weten of mijn haar niet te dun is, ts weet jij of dat wat uitmaakt?

Nee ik denk het niet want ze pakken toch 3 verschillende vlechten van de zelfde haarkleur en die doen ze door elkaar om er een pruik van te maken. En als het heel dun is, nou dan hebben ze misschien 4 vlechten nodig Hahah!
Ik denk dat ALS het niet kan, dan had het op de website gestaan :-)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:05

Eigenlijk stom dat ik het niet eerder wist. Heb jaren onwijs lang haar gehad, toen ik puber was wilde ik het opeens heel kort. Dat was zeker wel genoeg geweest om te doneren, maar ik wist toen niet dat dat kon. Nu ben ik het bewust aan het laten groeien, want eigenlijk is het nu voor het mooie te lang. Binnenkort even dode punten laten afknippen en dan in het voorjaar doneren denk ik. Vooral omdat nu 2 kennissen van me een pruik hebben, extra motivatie om te doneren.

Mijn haar is ook niet echt dik te noemen, maar als ze het mengen lijkt me dat niet zo'n mega groot probleem? En ze hebben ook korte pruiken toch?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:08

_Veronique_ schreef:
Top dat je dat doet! Ik zou het niet kunnen!

Ik heb trouwens nog wel een lange vlecht liggen van toen ik op mijn 11e mijn haar kort knipte. Zouden ze daar iets mee kunnen? Op de site staat immers: haar vergaat niet.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 12:09

Hier de pagina van de website waar bedankjes opstaan incl foto's van pruiken die ze hebben gekregen
http://www.haarwensen.nl/bedankt.php

Daar kunnen ze zeker nog wat mee! Staat er ook he: Het maakt niet uit hoe oud het haar is, haar vergaat niet!

_Lola_

Re: In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 12:09

Als ie los maar 25 cm is!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:10

pff ja, ergens spookt t wel door mn achterhoofd maar ik durf niet zo goed :P

Zal van de week mijn mams eens laten meten wat er overblijft na 25 cm :+ ik kan ook niet zoveel met mn haar dus het moet wel een beetje op lengte blijven dat ik er nog een staart in kan maken :P

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:10

_Veronique_ schreef:
_Veronique_ schreef:
Top dat je dat doet! Ik zou het niet kunnen!

Ik heb trouwens nog wel een lange vlecht liggen van toen ik op mijn 11e mijn haar kort knipte. Zouden ze daar iets mee kunnen? Op de site staat immers: haar vergaat niet.

Ja volgens mij heb ik dat ergens gelezen dat dat ook gewoon kan.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:11

_Lola_ schreef:
gemske schreef:

Nee ik denk het niet want ze pakken toch 3 verschillende vlechten van de zelfde haarkleur en die doen ze door elkaar om er een pruik van te maken. En als het heel dun is, nou dan hebben ze misschien 4 vlechten nodig Hahah!
Ik denk dat ALS het niet kan, dan had het op de website gestaan :-)

*gaat email sturen om het zeker te weten*

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:16

Respect voor jullie. Mijn haar is helaas te kort. Als ik er 25 cm afknip heb ik gemillimeterd haar haha. Een vriendin van mij heeft een maand geleden wel 25 cm van haar haren afgeknipt hiervoor :j Heb daar echt respect voor.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:16

Ik heb mijn haar in februari al gedoneert aan stichting haarwensen. Een button en bedankbrief terug gekregen. Mijn vriendin had al hetzelfde gedaan, op mijn advies :D
Maar nu duurt het natuurlijk weer een tijd eer het lang is en misschien laat ik het niet meer lang groeien.
Ik ben gewoon naar een kapper gegaan en heb mijn vlecht eerst in één keer laten afknippen en daarna een coupe. Ik heb gewoon betaalt. De vlecht heb ik in een grote envelop gedaan en opgestuurd. Ach , het is maar haar, het groeit weer aan als je kort niet mooi vind en je doet er iemand een groot plezier mee.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:17

_Lola_ schreef:
Als ie los maar 25 cm is!

Zal even kijken of ik 'm na 4 x verhuizen nog terug kan vinden, anders vind ik het zeker cool om te doen..ligt anders toch maar te liggen. Heb toen mn haar van konthoogte tot schouderhoogte afgeknipt (nog altijd spijt van) maar wie weet kan ik er toch nog iemand blij mee maken!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:19

Jammer dat ik dit topic niet eerder heb gezien...Ik heb een maand geleden mijn lange haar flink laten knippen en als ik dit had geweten had ik het zeker gedoneerd.

Ik vind het een mooi gebaar en ben erg benieuwd hoe je eruit ziet met kort haar!

Sjimmy

Ik heb al een paar keer een vlecht opgestuurd. Ik hou wel van verandering en mijn haar groeit best hard :)

gemske

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 12:20

Hahaha wel kei goed!!
Ik ga zo naar de kapper om te kijken wat er van mijn haar overblijft als er 25cm af zou gaan en om te kijken wat voor kapsel ik dan zal krijgen..

En idd, heb je spijt? Dan groeit het wel weer aan en knip je het nooit meer af ;-)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:27

Respect hoor! maar ik laat het zelf nooit meer kort knippen. 1 keer gedaan tot schouder hoogte en dat krulde in tot mijn oren. Mijn haar groeit erg langzaam en het heeft toen ook bijna 2 jaar geduurt voordar het weer een beetje lengte had.

Nogmaals respect voor de mensen die het wel kunnen!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:32

Hm ja t probleem is dus dat als ik spijt krijg dat ik dan toch echt wel zon 3 jaar met een kapsel zit wat ik niet mooi vind. En 3 jaar is best lang :p

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:36

Ik ga zo eens laten kijken als ik er 25 cm af haal en of dat lukt, lukt het doneer ik, zo niet laat ik ze nog even groeien en doneer het dan!

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:54

Mn vriendin heeft het ong 2 maanden geleden gedaan. Ik heb gezegd als ik mijn haar weer kort wil,
gaat het ook naar hun toe. Ik vind het zo'n mooi gebaar!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:30

Ik laat het ook al een jaar aan het groeien hiervoor. Maar als het afgeknipt is wil ik het tot mijn schouders hebben dus het moet nog ff doorgroeien. Ik heb nu 15cm schat ik zo... Zal het van de week eens opmeten. Ik heb sowieso heel dun haar, dus of ze er uiteindelijk wat mee kunnen vraag ik me af.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:34

Ik heb inmiddels een keer of 3 mijn haar afgeknipt en gedoneerd. Het groeit van zelf weer aan :D

Alle mensen haar is geschikt: gepermanend, geverfd, dun, dik...Zelfs als je het al jaren geleden hebt afgeknipt, kun je het nu nog doneren.

Overigens zijn er ook instanties/kappers die er al wat mee kunnen vanaf 10-15 cm ipv de 25cm die hier wordt genoemd. Even googlen.